Scorito Giro 2018

1 2 ... 62 ... 187 188
Gesloten
Sjonge Jonge

Ik lees dat veel mensen afwachten op de presentatie van BMC om hun team definitief te maken. Maar eerlijk gezegd kan je hier nog niet zoveel mee:

"De ploeg wedt op meerdere paarden. Zo wil het met Rohan Dennis en Nicolas Roche voor een klassement gaan, en met de Australiër ook voor de eerste roze trui. Verder moeten Jean-Pierre Drucker en Jürgen Roelandts de honneurs waarnemen in de sprint. Alessandro De Marchi is de aanvaller pur sang binnen het gezelschap"

Starlynk

Sjonge jonge, daar heb je ook niks aan nee.

Matt89

Geen Bevin, dat is balen :(

Edit; verder worden we niet wijzer van de toelichting. Ik denk dat het is of geen BMC 'sprinter' meenemen of beide.

Laatst gewijzigd
Timeas

Dat wordt dus zowel Drucker als Roelandts nemen.. 😅

Edit: Wat Matt zegt

Laatst gewijzigd
JimKro

Beide nemen lijkt me niet zo handig. Dan betaal je 2,5 miljoen voor één sprinter, maar ben je wel 2 plekken kwijt. Kan je beter Van Poppel ofzo nemen.

Starlynk

Als je op de site van BMC kijkt dan zegt Roelandts: "I haven’t raced since Paris-Roubaix so I will see how I go in the first few days."

Dus dan zullen ze wel voor Drucker gaan in de sprints in Israël lijkt me. Nou ja, als ik het zo lees, vallen ze eigenlijk allebei af. Drucker met 1,5m te duur voor als er ook nog een andere sprinter is en Roelandts die mogelijk niet mee gaat sprinten in de etappes die het meest waarschijnlijk in een sprint eindigen... Zucht.. Er blijft weinig over aan sprinters :p

Kling

Het BMC-persbericht had mijn laatste keuzes kunnen bevestigen. Maar nu Bevin niet start en Jempey & Jürgen aangeven dat ze zich allebei in de sprints gaan mengen, moet mijn team weer overhoop.

Matt89

Die onzekerheid over Roelandts is wel jammer, want in vorm kan hij in dit deelnemersveld wel een aantal top 5 plaatsen bij elkaar sprinten. Als hij de eerste dagen dus wil kijken hoe zijn vorm is en Drucker de man is voor de sprints in Israël vind ik het een te dure en te grote gok. Op deze manier blijven weinig, enigszins betaalbare, sprinters over.

hartstikkebedankt

Bevin stond wel op mijn lijstje maar wat een matig team stelt BMC hier op. Drucker kan natuurlijk ook wel een x-aantal top-8 plaatsen fietsen maar het is net de ellende nu dat Roelandts ook meegaat.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ja, Scorito-wise is dat echt drama als ze met 2 gelijkwaardige sprinters starten. Exit Roelandts in mijn team dus. Dan maar wat budget vrijmaken in de klassementshoek en Bonifazio erin want die 1m sprinters wil ik er echt niet te veel van :p

sprintgeit

'@starlynk,
150pt meer dan Pinot vorig jaar zie ik, dat is inderdaad niet enorm. Aan de andere kant, wat bespaar je er nou echt mee als je ter compensatie toch Dennis neemt (die dan naar ik aanneem de plek inneemt van een 1mln aanvaller/sprinter)? En verwachten je wel dat Chaves en Aru zo even 300 a 400 pt pakken (om er maar 2 te noemen)?

Rouvoet

Ik twijfel nog tussen de volgende namen. Heb 7 mln:

1. Pinot (lijkt in vorm, redelijke tijdrit, top 5 in de bergen)
2. Aru (nog weinig vorm laten zien, maar in topvorm top 2 kandidaat)
3. Yates (in vorm, maar lijkt me nog geen top 5 kandidaat eindklassement, wel goed in punch etappes)
4. Chaves (geen vorm, in topvorm wel top 2/3 kandidaat)

Zo te lezen hebben meerdere mensen deze discussie. Iemand al wat knopen doorgehakt?

sprintgeit

Drucker betaal je in mijn ogen 500k, omdat hij een ploeggenoot is van Dennis. Als je 'm in de eerste etappe opstelt kan hij 14punten meepakken als ploeggenoot, om in etappe 2 en 3 ook nog eens goed te zijn voor 8pt. Als alles volgens plan verloopt zijn dat 30pt extra. Een prijzig extraatje wat mij betreft, maar ook niet dramatisch als je 'm beter inschat dan een aantal van de 1mln. stuntpiloten .

sprintgeit

'@Rouvoet
Dit is een gedeelte van het spel waarin ik op Eigen gevoel af zou gaan. Niemand hier heeft de antwoorden, en als je iemand anders volgt en dan fout zit is het vervelender dan dat je op je zelf op je gevoel afgaat.

Starlynk

'@sprintgeit: ik zou thuis even in de precieze cijfers moeten duiken, maar volgens mij hebben Aru en Chaves meer punten gehaald dan Tom in de grote rondes waarin zij goed waren. En Aru haalt zelfs nog behoorlijk wat punten als hij slecht is (Chaves niet). Dan is de openstaande vraag natuurlijk nog: "Hoe groot is de kans dat ze deze Giro goed zijn?" en persoonlijk kan ik daar voor alle drie moeilijk iets over zeggen, omdat ze alle drie in de aanloop geen bijzondere resultaten hebben neergezet. Aru en Chaves hebben in het verleden laten zien goed te kunnen presteren zonder resultaten in de aanloop. Voor Tom is het helemaal onduidelijk. Ik zie daarin dus geen pre van Tom t.o.v. de andere heren.

Dan is het laatste punt nog het prijskaartje dat er aan hangt, wat Scorito eigenlijk altijd volledig baseert op de resultaten van vorig jaar (met een base level voor resultaten uit het verdere verleden + sinds recentelijk ook een stukje speculatie o.b.v. hype). Mijn conclusie nu is dan dat Tom overpriced is in vergelijking met de 2 renners die jij noemt.

En wat betreft Dennis: ben er nog niet echt uit of ik hem echt mee ga nemen. Vindt hem eigenlijk ook iets te duur, aangezien ie nog nooit heeft aangetoond hoeveel punten je met hem kunt pakken als ie wel goed is en recht blijft dus die 2m is voor zeker 500k speculatie m.i. Het is meer dat ik nu Dennis er in heb omdat ik bij de sprinters nauwelijks interessante namen zie en er dan liever maar op speculeer dat Dennis de 1e tijdrit wint en ik hem tijdens de sprintritten in Israël op kan stellen voor de klassementspunten.

Jelle van der Linden

Ik ben er uit en neem Roelandts mee deze ronde, ook vanwege het feit dat ik geen Dennis in het team heb en zo misschien nog wat teampunten mee pak. Heb nog een miljoen over, en vindt de andere 1 miljoen sprinters (op debusschere na) nog onzekerder. Ook is Roelandts niet vies van een heuveltje en zal hij dus bij elke sprint aanwezig kunnen zijn. Hij heeft dit jaar ook al mooie resultaten laten zien in de sprint en hij wil in deze vrije rol in de Giro graag zien hoe ver hij kan komen in de sprints.

Rutgerca

Ik heb mijn team volledig overhoop gegooid, en ik heb het idee dat het niet een slecht team is. Ook al verwacht ik nog niet mee te doen voor de prijzen in de wielerflits poule (eerste giro, volg pas sinds kort wielrennen), maar ik hoop een slag te slaan in mijn vriendenpoule

Starlynk

OK over die 1m sprinters:

Selig: in principe leadout voor Sam Bennett, maar pakt waarschijnlijk zelf ook wel wat punten.
Van Asbroeck: leadout voor Modolo
Belletti: Rijdt gemiddeld misschien 2x top 10 in de afgelopen Giro's. Oud en zijn laatste podiumplek is in 2011. Daarnaast nog 2 andere jongens die rap kunnen aankomen in zijn team.
Enger: Ja, hij staat er nog tussen bij Scorito....
Venturini: 1e grote ronde. Talentvol maar het zal mogelijk vooral ontdekken zijn.
Debusschere: 5 grote rondes, maar liefst 1x top 10. OK, vaak als leadout voor Greipel, maar ook als ie voor eigen kans mag gaan maakt hij het vaak niet waar. Daarnaast waarschijnlijk redelijk uitgeblust na de klassiekers.
Roelandts: Nog eentje die waarschijnlijk redelijk uitgeblust is na de klassiekers en dan dus ook nog Drucker in het team.
Planckaert: 1e grote ronde. Bijna alle klassiekers gereden. Sprint sporadisch naar een top 10 plek in een veld met 5 sprinters.

Wat moet je daar nou mee?

YungNikopolidis

Neemt Dennis ons toch mooi in de zeik: "I’m never going to be bad in a time trial but I haven’t been specifically training for it."

Matt89

'@ Rouvoet; als dat duidelijk was, was het voor iedereen een stuk makkelijker. Op dit moment (zegt niet perse wat) heb ik ze alle vier. Dit is ten koste gegaan van Dumoulin.

Jori

Vind het prima dat mensen geen Roelants nemen, maar verwijzen naar het artikel is beetje vreemd. Logischerwijs weet hij weinig over de vorm, maar om direct te bestempelen dat hij etappe 2 en 3 niet meesprint, lijkt me een vergaande conclusie. hij geeft aan uit te kijken naar de start en de etappes in Israel, geloof niet dat Roelandts toerist genoeg is om enkel voor t uitzicht te gaan en gaat zich echt wel meten in een sprint, maar of dat voor plek 1, 3 of 13 wordt, is dus nog de vraag. Maar met Roelandts kwaliteiten in dit veld kan hij zelfs zonder vorm top 8 sprinten en voor 1 miljoen vind ik dat dikke prima ;)

Jori

'@starlynk:
maar na Viviani, Modolo, V poppel, Bennet, Bonifazio, Guardini, moet er nog steeds plek 7 tm 20 worden gevuld. Voor die 1 miljoeners geldt gewoon dat meedoen belangrijker is dan winnen ;)

en Viviani, modolo en dvp ook uitgeblust vd klassiekers?

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Jori: Ja en als je mij nou kan garanderen dat ze elke sprint mee gaan doen, dan zou ik ze best willen overwegen, maar ik vermoed dat meer dan de helft van dat lijstje er redelijk snel de brui aan geeft en of ze al die sprints voor de opgave wel meepakken is nog een tweede.

En dan blijft de vraag wie van deze jongens je dan moet kiezen? Er zullen er vast 1 of 2 voldoende puntjes gaan pakken, maar welke?

wesley1983

Denk dat Roelandts wil tonen aan zijn schoonbroer (Debusschere) dat hij ook kan sprinten en mss hebben ze wel een weddingschap afgesloten wie het verst geraakt, wie weet :-).

JimKro

De problemen die Starlynk hierboven uiteenzet hebben mannen als Bonifazio, Guardini, Bennett etc. in principe ook. Allemaal sprinters die op sommige dagen ontzetten snel uit de hoek kunnen komen, maar 3 van de 5 keer niet op de voorposten aanwezig zijn.

1 2 ... 62 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.