Scorito Giro 2018

1 2 ... 63 ... 187 188
Gesloten
hartstikkebedankt

De stagiair is overigens nog niet helemaal een wielerpro, Brambilla en Mas die meer sterren voor 'klimmen' hebben dan De la Cruz, Meintjes, G. Bennett, Woods, Formolo en Oomen?? En ook voor tijdrijden, een Tony Martin die nog steeds meer sterren heeft dan Rohan Dennis..

nasibal

Zou "de stagiair" op het hoofdkantoor van scorito inmiddels ook die aanspreektitel genieten?

ditisdavid

Wat betreft uitgeblust na het voorjaar: zijn we Stuyvens Giro collectief vergeten? Roelandts, Debusschere en Planckaert hebben nu amper meer koersdagen in de benen dan hij toen.

djobber8

Ik zit in dubio.
Eigenlijk wil ik Froomy en/of TDM uit mijn team halen, simpelweg omdat ze overpriced zijn.
1-Ik vermoedt namelijk dat Froome, (als hij achterstand heeft na week 1) de giro gaat zien als training voor de Tour.
2-Dumoulin heeft verre van indruk gemaakt op mij in het voorseizoen, en verwacht dat hij wel top5 rijdt maar een zeker podium iig niet, dit ook niet door de korte ITT's. En ik heb een gevoel ook omdat hij maar weinig heeft gereden, dat hij zich stiekem, ondanks alle ontkenningen, wel degelijk voorbereid op de Tour, en dus zodra hij kansloos raakt voor het AK, hij de giro ook rustig uitfietst..

Heb bij beide renners namelijk niet geval, dat de ploegen alles gaan in de giro. Ik vind Sunweb aardig zwak, en ook Sky is bij lange na niet op volle oorlogssterkte.

Dan kun je investeren in andere renners, bijvoorbeeld een Viviani of/en een Astana & Michtelton-Scott trio's
Het probleem is eigenlijk, dat als je er 1 weg doet, en 1 vd 2 rijdt wel goed , jezelf hard voor de kop slaat.
Of je gaat dus voor de andere taktiek, door:
* met het 2-10 klassement te gaan scoren in je team.
* 1/5e van je budget in sprinters te pompen
* Veel darkhorses.

Wat denken jullie? 1/4e van je team uitgeven voor geen 100% zekerheid of klappen op de rest.

Piet Lut

iedereen die Mas speelde, zoals verwacht zat CF er weer goed naast. De selectie is gewoon zoals de officiele lijst van de Giro had gepubliceerd

https://twitter.com/quickstepteam/status/990895391406264320

Matt89

Ik kan me nagenoeg geheel vinden in je verhaal. Ik zit er ook mee. Eén zaak zie ik anders en dat is dat Froome de Giro als training kan gaan zien. Froome's deelname aan de Tour is nog hoogst onzeker dus ik verwacht dat hij alles op alles zal zetten deze Giro. Voor wat betreft Dumoulin; ik zie hem snel afhaken als het niet lijkt te lukken en meteen te focussen op de Tour... Het vervelende is die proloog. Het weglaten van Dumoulin heeft bij mij als gevolg het inzetten van Dennis zodat ik 'maar' 3m over heb..

Edit: geen Mas is wel apart zeg, dat was dacht ik al bevestigd door Lefevre.

Laatst gewijzigd
YungNikopolidis

'@djobber 8

Koersdagen Dumoulin 2017 voor de start van de Giro: 13. Beste resultaat in een ITT: 12e
Koersdagen Dumoulin 2018 voor de start van de Giro: 12. Beste resultaat in een ITT: 13e

Op het oog ziet het team van Sunweb er niet supersterk uit, maar wat zijn de alternatieven? Vind het wel logisch dat Matthews en Kelderman zich op de andere rondes richten, anders rijdt Sunweb in die rondes voor nop. Enige vraagteken wat ik hiervoor had was waarom Geschke niet in de selectie was opgenomen. Momenteel zit hij in een gigantische vormdip volgens zichzelf, dus het is maar goed ook dat hij niet meegaat.

Denk dat TD 'gewoon' ver gaat komen deze ronde. Hij heeft een team dat zich volledig voor hem leeg zal rijden, dus er zal ook wel druk zijn om te presteren.

djobber8

'@Matt89, Dat van Froome kun je goed gelijk in hebben, ik bedenk me nu ook dat er wat geroezemoes is dat hij na de giro geschorst zal worden.

Dennis is een redelijk "dark-horse", is wellicht wat te duur, maar dat is wel mijn eerste directe vervanger voor TDM, en daarnaast heb ik 3 miljoen over om bijvoorbeeld Venturini te uppen naar Viviani.

djobber8

'@YungNikopolidis

Had hij vorig jaar een valpartij?
Ik vind TDM zwak in LBL, Poels ook trouwens, die is ook zwaar overpriced.

Timeas

Geen Mas bij Quickstep...

hartstikkebedankt

Op basis waarvan zou Froome eigenlijk overpriced zijn, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Imbatido

Haha, wel raar dat Lefevere in dat interview op Sporza Mas noemde als Giro-renner. Wel jammer dat zowel Soler en Mas nu niet meedoen, want die waren niet aan mij besteed. Het verschil zal vooral in de sprintploeg gemaakt worden vrees ik. En ik weet niet in hoeverre dat skill gaat zijn.

Cerebral36

Hmmm wordt Morkov hierdoor nou wel of niet interessanter dan Sabatini...

YungNikopolidis

'@djobber8

Was meer een reactie op "dat hij weinig heeft gereden en zich voorbereid op de Tour".
Natuurlijk is zijn voorbereiding niet ideaal door mechanische problemen en valpartijen, maar we gaan het zien.

mactjappie

Er zijn maar weinig sprinters die de giro uit kunnen rijden volgend mij.
De meeste hebben nog geen eindronde uitgereden. Zou battaglin mee mogen sprinten of zijn zijn kansen verkeken door de deelname van van Poppel ?

Dupoepin

Waarom zou je de kaart Dennis moeten spelen als je Dumoulin niet neemt? Je kan daar ook een DLC of een Poels voor nemen of zelfs van Emden. Dennis wil graag klassement kunnen rijden maar tot nu toe is het hem dat nog niet gelukt. Ik vind het wel tekenend dat hij in de tour van Romandië bijna 3 min achterstand heeft opgelopen ondanks 2 kleine tijdritten.

Ik vind Poels niet overpriced als je kijkt naar het aantal punten dat hij heeft behaald tijdens de Vuelta vorig jaar. Als Froome het wel goed doet, en de ronde uit mag rijden, dan gaat Poels ongetwijfeld veel punten halen. Dat moet je bij Yates en Chaves nog maar afwachten.

Dumoulist

Had ik m'n team eindelijk compleet, doet Mas dus niet mee. Wie wordt nu mijn luxe aanvaller in de derde week? Brambilla staat bij mij al ingeschreven.

Ook lekker veel Belgen bij Quick-Step.

Laatst gewijzigd
Malathion

Overpriced. Bedoelen jullie niet eigenlijk: ik durf het niet aan om deze renner mee te nemen voor deze prijs? Ik lees meer gepuzzel dan de afgelopen jaren. Ik zou zeggen: die renners zijn precies goed geprijsd.

Dupoepin

Ik verwacht dat Battaglin er vooral samen met Gesink op uit trekt. Die gaat veel in ontsnappingen mee zitten. v Poppel zal voor de echte sprints gaan.

sprintgeit

Wat een ondersteuning zeg voor Viviani..

Lassayd

Gisteren een heel betoog gehouden dat ik viviani toch echt te duur vind en hem eruit laat en poels erin.
Vandaag toch weer viviani erin omdat ik mijn sprintersploeg zonder hem toch echt te mager begin te vinden zucht...

Ralph123

Ben benieuwd wat de volgorde in de sky trein zal zijn. Elissonde voor of na DLC???

Lassayd

Ik denk Elissonde voor DLC.

Karperdrol

Hebben jullie G. Bennett?? ik twijfel... heb hem tot nu toe er altijd in gehad, maar ga nu toch twijfelen...
Wie kan mij overtuigen van het wel of niet nemen van Bennett.

Dumoulist

De selectie van Quick-Step is voor mij nu genoeg reden om naast Viviani zowel Morkov als Sabatini te selecteren. Dat zijn waarschijnlijk 14 punten bij iedere overwinning van Viviani. Daarnaast kunnen ze zelf ook nog eens top 20 rijden.

Ook zien we bij Quick-Step wel eens vaker dat ze iemand (Lampaert Vuelta 2017) weg laten rijden.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 63 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.