Ik zit in dubio.
Eigenlijk wil ik Froomy en/of TDM uit mijn team halen, simpelweg omdat ze overpriced zijn.
1-Ik vermoedt namelijk dat Froome, (als hij achterstand heeft na week 1) de giro gaat zien als training voor de Tour.
2-Dumoulin heeft verre van indruk gemaakt op mij in het voorseizoen, en verwacht dat hij wel top5 rijdt maar een zeker podium iig niet, dit ook niet door de korte ITT's. En ik heb een gevoel ook omdat hij maar weinig heeft gereden, dat hij zich stiekem, ondanks alle ontkenningen, wel degelijk voorbereid op de Tour, en dus zodra hij kansloos raakt voor het AK, hij de giro ook rustig uitfietst..
Heb bij beide renners namelijk niet geval, dat de ploegen alles gaan in de giro. Ik vind Sunweb aardig zwak, en ook Sky is bij lange na niet op volle oorlogssterkte.
Dan kun je investeren in andere renners, bijvoorbeeld een Viviani of/en een Astana & Michtelton-Scott trio's
Het probleem is eigenlijk, dat als je er 1 weg doet, en 1 vd 2 rijdt wel goed , jezelf hard voor de kop slaat.
Of je gaat dus voor de andere taktiek, door:
* met het 2-10 klassement te gaan scoren in je team.
* 1/5e van je budget in sprinters te pompen
* Veel darkhorses.
Wat denken jullie? 1/4e van je team uitgeven voor geen 100% zekerheid of klappen op de rest.
Ik kan me nagenoeg geheel vinden in je verhaal. Ik zit er ook mee. Eén zaak zie ik anders en dat is dat Froome de Giro als training kan gaan zien. Froome's deelname aan de Tour is nog hoogst onzeker dus ik verwacht dat hij alles op alles zal zetten deze Giro. Voor wat betreft Dumoulin; ik zie hem snel afhaken als het niet lijkt te lukken en meteen te focussen op de Tour... Het vervelende is die proloog. Het weglaten van Dumoulin heeft bij mij als gevolg het inzetten van Dennis zodat ik 'maar' 3m over heb..
Edit: geen Mas is wel apart zeg, dat was dacht ik al bevestigd door Lefevre.
'@djobber 8
Koersdagen Dumoulin 2017 voor de start van de Giro: 13. Beste resultaat in een ITT: 12e
Koersdagen Dumoulin 2018 voor de start van de Giro: 12. Beste resultaat in een ITT: 13e
Op het oog ziet het team van Sunweb er niet supersterk uit, maar wat zijn de alternatieven? Vind het wel logisch dat Matthews en Kelderman zich op de andere rondes richten, anders rijdt Sunweb in die rondes voor nop. Enige vraagteken wat ik hiervoor had was waarom Geschke niet in de selectie was opgenomen. Momenteel zit hij in een gigantische vormdip volgens zichzelf, dus het is maar goed ook dat hij niet meegaat.
Denk dat TD 'gewoon' ver gaat komen deze ronde. Hij heeft een team dat zich volledig voor hem leeg zal rijden, dus er zal ook wel druk zijn om te presteren.
'@Matt89, Dat van Froome kun je goed gelijk in hebben, ik bedenk me nu ook dat er wat geroezemoes is dat hij na de giro geschorst zal worden.
Dennis is een redelijk "dark-horse", is wellicht wat te duur, maar dat is wel mijn eerste directe vervanger voor TDM, en daarnaast heb ik 3 miljoen over om bijvoorbeeld Venturini te uppen naar Viviani.
Waarom zou je de kaart Dennis moeten spelen als je Dumoulin niet neemt? Je kan daar ook een DLC of een Poels voor nemen of zelfs van Emden. Dennis wil graag klassement kunnen rijden maar tot nu toe is het hem dat nog niet gelukt. Ik vind het wel tekenend dat hij in de tour van Romandië bijna 3 min achterstand heeft opgelopen ondanks 2 kleine tijdritten.
Ik vind Poels niet overpriced als je kijkt naar het aantal punten dat hij heeft behaald tijdens de Vuelta vorig jaar. Als Froome het wel goed doet, en de ronde uit mag rijden, dan gaat Poels ongetwijfeld veel punten halen. Dat moet je bij Yates en Chaves nog maar afwachten.
De selectie van Quick-Step is voor mij nu genoeg reden om naast Viviani zowel Morkov als Sabatini te selecteren. Dat zijn waarschijnlijk 14 punten bij iedere overwinning van Viviani. Daarnaast kunnen ze zelf ook nog eens top 20 rijden.
Ook zien we bij Quick-Step wel eens vaker dat ze iemand (Lampaert Vuelta 2017) weg laten rijden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.