Leest heerlijk weg deze pre giro chat.
Veel twijfel of we froome OF TdM moeten nemen, of allebei...
Ik twijfel ook:).
Denk toch gewoon allebei, aangezien ze op dit parcours toch gewoon de favorieten zijn. MAL moet een hoop goed maken in de bergen wil hij ze wippen.
Als ik moet kiezen tussen Froome en TdM dan ga je toch altijd voor Tom?
Beide weinig koersdagen maar staan er als het moet. Tom gaat misschien tour rijden maar kan beter een jaar wachten met zo’n movistar blok en sky. Plus hij is titelverdediger bij de giro. Heb ik nog niemand over gehoord maar die stapt evht niet snel af, tenzij podium uitzichtloos is.
Froome daarentegen zet ALLES op de tour (commercieel belang van sky is (supergroot), doet de giro er “een beetje bij”, en staat onder immense mediadruk. Bij het minste of geringste tegenval laat ie hem lopen en richt zich op de tour. Geeft Sky Poels meteen zijn zin voor pseudo kopmanschap.
Conclusie: beter alletwee als je niet van risicos houd, als ik ga kiezen dan zeker Tom tov Froome
'@Dumoulist,
Lijkt me optimistich. Er zijn lead-outs die doorsprinten (Selig bijvoorbeeld, zie sprint van gisteren), maar Sabatini valt zeker niet in die categorie en dat zal gewoon de laatste man zijn. Scenario Lampaert zullen ze eerder uitspelen met een Senechal denk ik.
'@Nasibal: kan niet anders, ze passen zelfs de sterren aan op ons commentaar ;)
@Ditisdavid: Shht, ze kunnen er echt niks van. Ook iedereen die Ardennenklassiekers heeft gereden kan je streep door zetten!
Jongerenklassement is zo ook wel weer een stuk makkelijker voorspellen en een paar jongens die toch aanzienlijk opschuiven zo zonder Mas en Soler.
Mas had ik wel als allround opvuller extra renner gekozen, hoewel hij niet echt ergens een hoogtestage leek gedaan te hebben. Nu weten we waarom :p
Wel grappig, we hebben het helemaal over het parcours gehad en alles, de beperkte tijdritkilometers, de vele hoogtemeters en aankomsten bergop en nog steeds kan ik Dumoulin niet loslaten, zelfs als je daardoor bijv. elke andere top 5 coureur kan nemen. Momenteel missen bijv. Pinot en Aru nog in mijn selectie en dat zou toch vooraf ook tot een simpele keuze moeten leiden
Op dit moment 9 renners in mijn team; waarvan 7 'sprinters' voor in totaal 10.5m en 2 aanvallers die sowieso meegaan (2m). Dan houd ik nog 29.5 miljoen over voor klassementsmannen (11 plekjes). Ik denk dat ik maximaal 1 miljoen meer wil spenderen aan mijn sprintploeg maar daar geen extra plek voor wil opofferen. Dat zou dus betekenen dat ik een 1m sprinter kan inruilen voor een 2m sprinter, maar levert dat meer zekerheid op!? Tja.
'@Sprintgeit, Thanks voor je info. Bij nader inzien heb ik het ook helemaal niet nodig. Froome reed namelijk in de Vuelta van 2017, waar het sprintersniveau ongeveer hetzelfde is als in de Giro, iedere dag top 20. De viermaal dat Froome buiten de top 20 eindigde kwam doordat een grote kopgroep voorop bleef. In combinatie met de verwachte truipunten is Froome dus de ideale 'negende sprinter'. Froome won toen zelfs het puntenklassement.
Heb eindelijk mijn team staan.
Yates eruit gehaald voor Poels. Ik zie Poels wel goed rijden en hij zal punten pakken in zowel het scenario dat Froome tegenvalt en Poels daardoor voor zichzelf zal kunnen rijden als in het scenario dat Froome iedereen naar huis fietst waarmee Woutje een hoop teampunten verdient. Daarnaast heeft Poels een sterke tijdrit en zie ik hem de 3e week beter doorkomen dan Yates. Yates heeft uiteraard een alleraardigste punch, maar Poels in die etappes ook wel van voren finishen.
En nu geen domme dingen meer doen voor vrijdag.
Ik heb Dumoulin én Aru niet, snap eerlijk gezegd niet hoe mensen de gehele grote zes in de selectie weten te werken zonder de balans te verliezen. Hoewel het er ook mee te maken heeft dat ik zonder Dumoulin automatisch Dennis pak en ik vier klassementsrenners van 2-3 miljoen graag meeneem.
'@ Eendt: Inderdaad. Ik heb hier al eens geroepen dat ik MAL te duur vind. Nu én Soler, én Mas niet meedoen wordt de spoeling dun waardoor je de top 5 van het jongerenklassement al redelijk eenvoudig kunt voorspellen. Voor mij daarom dus geen MAL. Compensatie genoeg. En als hij straks ook nog eens malheur tegenkomt ben je helemaal spekkoper.
Ik denk dat de 100 punten per 1 mln 'regel' dit keer niet opgaat ivm hoge prijzen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.