'@wceendT, dat waag ik dus te betwijfelen. In de Vuelta was hij ook al niet helemaal opgewassen tegen het aanvalsgeweld van Contador en Lopez. Ik heb gewoon mijn overpeinzingen even op een rijtje gezet. Als Froome op 95% een grote ronde kan winnen, waarom zou hij dan grijpen naar extra pufjes? Onzekerheid?
Nog steeds twijfel over Viviani..
Bennett was vorig jaar 3x 3e, 1x 2e en 1x 9e, 3e plek in het puntenklassement en pakte in totaal 295 punten.
Om zijn prijs te rechtvaardigen moet Viviani dus een aantal 1e plekken pakken en de puntentrui, dan nog is het kiele kiele.
2 sprinters die samen evenveel punten pakken én geld over om m’n klassementsteam te upgraden blijft verleidelijk.
BREAKING:
Ik heb het niet vanaf een terras gehoord, noch van de hond van Ullrich. Maar van de profeet Renaat Schotte zelf (Sporza.be).
"Froome moet voor het eerst in zijn carrière pieken in de maand mei, terwijl het gerucht de ronde doet dat Dumoulin zich meer op de Tour wil richten. Sky staat met een enorm sterke ploeg aan de start, Sunweb niet. Dat zegt misschien ook al iets over hun ambitie. Ik denk dat we vrij snel zullen weten waar we aan toe zijn. Geen Tom Dumoulin op het podium in Milaan, omdat ik ervan uitga dat hij deze Giro toch vooral als voorbereiding op de Tour ziet en er misschien halverwege zelfs uitstapt. "
Ik weet dat het 100 punten per miljoen systeem zonder het captain maken is. Maar als je niet zeker bent of Viviani 400 punten gaat pakken is het wel fijn dat je met sprint etappes altijd weet wie je captain moet maken. Bennett heeft ook wel sprint etappes gereden waar hij op plek 100+ is geëindigd. Om die reden heb ik Bennett dan ook niet mee, maar Modolo. Viviani voor de vlakke sprints en Modolo voor sprints in heuvelachtig terrein. Voor de rest aangevuld met goedkope sprinters en knechten.
'@TVM: Als dit puur voor Tom's voorbereiding is, waarom ontkent hij het dan in elk interview? Waarom is de hele ploeg op hem ingericht terwijl anders makkelijk bijv. een Bauhaus mee had kunnen gaan en nu Oomen dik moet knechten? Tommetje gaat gewoon proberen te vlammen. Maar gaat zijn klassement ergens aan dichelen, dan is er wel grote kans dat hij wat gaat omgooien en naar de tour gaat werken. Maar voor nu; Alle ballen op de giro
Modolo zit bij mij nog op de strafbank wegens het verknallen van mijn pool vorig jaar. Slechts een keer 5, een keer 7e en twee keer 9. Daarnaast heb je nog de gouden regel voor pools: selecteer nooit en te nimmer een renner van Vaughters, tenzij het die ene keer is dat Uran 2e wordt in de Tour. Maar goed, dat unieke moment is al geweest.
'@Nylz
Bij mij zit Dumoulin ook steeds op de wip samen met Aru. Ik heb nu Dumoulin, maar ik wil Aru ook graag. Maar goed bij beide is het niet zeker wat hun vorm zal zijn. Aru zegt wel dat hij zijn tijdrit heeft verbetert en het beter wil doen in de 3e week, maar dat moet hij met dit deelnemersveld ook maar kunnen met echte klimgeiten als MAL en Chaves erbij. Vooralsnog geeft Dumoulin bij mij de doorslag vanwege zijn tijdrit en omdat het een titel verdedigende Nederlander is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.