Scorito Giro 2018

1 2 ... 95 ... 187 188
Gesloten
Sokker14

'@Pietje Precies

Ik denk dat je zelf goed het nadeel van het gebruik van een 'expected points' berekening/schatting aankaart, tenzij je zeer geavanceerde modellen gebruikt.

Met jouw berekeningen in het achterhoofd zou je namelijk voor 10 dure en 10 goedkopere renners gaan, terwijl het risico van tegenslagen of uitvallen bij de dure 10 ertoe leidt dat het vaak verstand is om je geld meer te spreiden. In principe ben je namelijk elke etappe op zoek naar een negental renners die punten kunnen scoren.

Daarnaast zou ik je ook niet aan te raden om 'toe te geven aan je berekeningen' omdat ik denk dat het dan zeer lastig wordt om een exceptioneel hoge score te behalen. Scorito wordt vaak gewonnen op het wel of niet hebben van succesvolle renners tussen de 1 en 3 miljoen.

Laatst gewijzigd
Sokker14

'@royelba

Je krijgt GEEN teampunten wanneer je een renner niet opstelt, maar een teamgenoot wel de rit wint of bovenaan een klassement staat.

ditisdavid

Team staat bijna, het enige wat nog zou kunnen wisselen is Bonifazio + Van Emden + Formolo voor D. van Poppel + Kiryienka + Geniez. Die wissel heb ik ook al zeker vijf keer gedaan onderhand. Nog 22 uur :p

Jelle van der Linden

'@Mats17, bedankt! nee, heb inderdaad Dumoulin niet geselecteerd voor m'n team. Maar ga ook niet een renner inwisselen voor een Van Emden of Campenaerts om in te zetten als kopman, schat hun echt niet zoveel hoger in als een Pedersen op zo'n korte tijdrit. Vandaar dat ik ook Pedersen als alternatief heb gekozen in mijn team. Ga denk toch de gok wagen met Pedersen, we gaan het zien, hopelijk de goede keuze!

Dekenner01

Ik speel dit jaar met een budget van 40 miljoen, maar ik heb dan ook maar 16 plekken op te vullen.

Pietje Precies

Ja, al is dat juist de categorie waarin iedereen er wel een paar namen vlotjes uitpikt, maar het verder toch wat karig is.

Het liefste zou ik die Viviani er gewoon uitschoppen. Dan zijn alle problemen gelijk opgelost. Maar als die gozer vervolgens door zijn fantastische trein drie etappes en het puntenklassement wint, zit ik in een hoekje te huilen :p

Ik moet er nog eens goed over nadenken of ik nog ergens ga snijden.

Cerebral36

'@Pietje Ik had Viviani er vandaag even 1 minuut uit en leverde best leuke switches op maar eigenlijk was het meteen nahhhh die gok ga ik gewoon niet nemen :) Hij is dus terug en zal ook gewoon blijven.

Starlynk

Yes, ik heb 1m vrij kunnen maken voor Betancur! :D

BarryE1

Door de prijzen zullen de meeste selecties wel topzwaar zijn, die van mij behoorlijk extreem zelfs. Nog niet eerder zoveel 500k mannen meegenomen. Anderzijds voelt een downgrade bovenin ook echt als een downgrade, terwijl het onderin daarentegen niet voelt als een upgrade.

Gevoelsmatig blijven er voor mij 2 scenario's over:
1) de renners uit het hoogste segment en dan onderin wat compenseren uit het laagste segment.
2) alles uit het middensegment

Een bepaald segment aan renners sla ik sowieso liever over: de gibbons', bonifazio's, mareczko's van deze Giro. Kunnen natuurlijk prima scoren, maar ik heb geen flauw idee/benul bij deze mannen. Dan maar liever niet.

Dumoulist

'@Starlynk,
Hopelijk gaat die in de derde week knallen. Kom anders echt een mannetje te kort in de laatste week.

Timeas

Betancur: De Uran van deze giro! Of niet...

Starlynk

Haha waarschijnlijk wordt het weer niks met Bananito maar ik vind het altijd leuk om zo'n gokje op te nemen, of het nu goed uitpakt (zoals met Uran) of niet (zoals bijna altijd :p)

Dumoulist

Waarschijnlijk heb jij dan net als mij ook Chaves gekozen i.p.v. Yates @Starlynk haha.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Dumoulist: heb je me gehackt?! :p Maar idd, geen Yates, wel Chaves

Poeee001

Woods & Dennis of Yates & Pantano.

Ik heb al 4 van de 5 duurste AK rijders.

Matt89

'@ Barry. Erg herkenbaar en zie het hetzelfde. Ik ben voor optie 1 gegaan. Bij tegenvallers gaat het ook echt tegenvallen maar daar gaan we niet van uit. Ik ben tevreden. Nouja echt tevreden kan ik maar niet worden, maar ik ga het doen met de 20 namen die ik nu heb aangeklikt:)

Klassementsrenner 7 € 26.500.000
Klimmer 2 € 1.500.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 2.500.000
Sprinter 3 € 7.500.000
Knecht 5 € 4.000.000
Totaal 20 € 42.000.000

Karperdrol

Heren,
Ik heb nu Drucker als sprinter staan, ik ben bang dat hij niet altijd zich mengen in de spurt.
Ik zoek een alternatief van 1miljoen:
Belletti
Roelandts (geldt eigenlijk een beetje hetzelfde, maar 1 miljoen, is te doen)
Asbroeck
of Venturni

Niballie

Venturini of Belletti. Van Asbroeck is lead-out voor Modolo.

Laatst gewijzigd
El Matador

Zou het niet zo kunnen zijn dat Froome gewoon 5% minder is dan gebruikelijk? Ik zou het niet geheel onlogisch vinden in elk geval.

a) Het is niet aannemelijk dat hij de grenzen van het toelaatbare nog eens opzoekt (lees: ongegeneerd puffen). Wellicht heeft/had hij dat nodig om te excelleren om net die 5% beter voor de dag te komen.
b) De hele rompslomp van de afgelopen maanden heeft hem uiteraard aangegrepen en veel stress bezorgd.
c) Hij zal een sterke bewijsdrang hebben dat hij het ook ''schoon'' kan waardoor hij misschien onverantwoorde risico's gaat nemen.

Froome op 95% rijdt hoe dan ook top-5 in de Giro, maar ik denk dat hij er wel eens minder bovenuit kan steken dan we gewend waren. Daarnaast ben ik benieuwd hoe het publiek langs de weg op hem reageert, maar ik hoop oprecht dat men zich weet te gedragen.

Kortom: Ik ben niet helemaal overtuigd van de beste man, maar durf het ook niet aan hem thuis te laten. Hij gaat absoluut een der grote puntenpakkers worden, maar zal het genoeg zijn voor die vijf met zes nullen...?

Laatst gewijzigd
Mats17

'@Jelle

Bij nader inzien denk ik dat je toch gelijk hebt met Pedersen.

WCEendT

Ik verafschuw Froome, maar Froome op 95% wint de Giro.

Cerebral36

'@WCEendt Ook tegen een 100% Tom en 100% MAL ? :)

janstof

'@Barry zelfde hier! ik ben een beetje een tussenweg aan het vinden!
Ik zit nu met het volgende :

Van Poppel + Modolo VS Vivianni en guardini.
Ik verwacht zelf redelijk veel van Van Poppel (kan ook zijn omdat hij NL is ) , bij Modolo twijfel ik, niet echt top gereden, maar de races die hij rijdt daar rijden ook vaak de echte toppers! dus in dit veld geef ik hem wel een redelijke kans!
Vivianni spreekt voor zich, wel 4 miljoen ! en guardini tsja, wordt overal veel getipt maar ik zie bij hem ook geen echte top uitslagen. Kroatië redelijk, geen echte toppers die meedoen, zelfde bij Le Tour de Langkawi. In Abu Dhabi Tour wel zeer sterk gereden!

Dumoulist

'@WCEendT,
Daar ben ik het niet mee eens, maar een Froome op 95% scoort wél genoeg punten.

Laatst gewijzigd
Mike21

Welke renner van 750k gaat volgens jullie de meeste punten pakken deze giro, kan niet kiezen...

1 2 ... 95 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.