Scorito Giro 2018

1 2 ... 98 ... 187 188
Gesloten
snoek1974

'@ nasibal

Als je de grote vijf ( Froome , Dumoulin , Aru , Mal en Pinot) plus Viviani pakt , heb je maar 15,5 miljoen over voor 14 renners , dat is maar iets meer dan 1 miljoen per renner , dus daar zitten meer twijfel gevallen bij dan zekeren top 15 Ak renners , denk zelf dat de meeste niet eens puur voor een klassement gaat aangezien de meeste aanvallers zijn of knechten van de kopman die in de luwte wel een goed klassement kunnen rijden maar ook zomaar te vroeg moeten rammen waardoor ze op minuten binnen komen denk dan aan bijv Ellisonde

Jij wilt dan nog 4 klassement renners erbij , Brambillia , Formolo , Roche en Geniez zijn wel kopmannen binnen hun ploeg voor een klassement maar absoluut geen zekerheidjes maar ze gaan er wel voor , 4 miljoen uitgegeven , nog 11,5 miljoen over voor 10 renners waaronder dus 5 sprinters ( Gavazzi , bennet , Selig , debusschere en Simion ) 5,75 miljoen hou je nog 4,75 miljoen over voor 5 renners , 2 aanvallers Mohoric en De Marcchi 1,25 miljoen - nog 3,5 miljoen over voor 3 renners over - Kyrienka , Pedersen en Dennis over voor de tijdrit.

Als Dennis en kyrienka vervang door 2 andere 500 K Renners ( N Egg en V Laengen ) dan hou ik nog 2 miljoen over om iemand van die 4 renners up te graden dus Formolo naar Pozzovivo en van Roche naar Woods . Dus je komt een end als je puzzelt alleen is je aanvaller dan niet 1 miljoen .

Elpiedro

Dennis zit bij mij eigenlijk op het strafbankje - te weinig punten verzameld (laat snel lopen) en bijna altijd uitgevallen in grote ronde.

Hier ook 5 van de 6 toppers > Krijg Froome er niet in, maar vind dat eigenlijk niet zo erg. Als hij het goed doet, heb ik 2 ploeggenoten die zelf ook geen koekenbakkers zijn. Totaal 8 voor klassement, 2 aanvallers, en "8" sprinters, of ieder geval een zooi renners die wel eens met een sprint mee kunnen doen. Verder wat goedkope tijdrijders/witte trui/teampunten pakkers

duimp30

'@elstupidoloco heb jij dan geen klimmers voor de etappeoverwinning geselecteerd?
gok dat de klassementsrenners alle bergetappes bij de eerste 20 eindigen, uiteraard zal dat ook wel redelijk vaak gebeuren maar in mijn ogen zijn klimmers toch ook noodzakelijk of zie ik dat verkeerd

Wimbo

'@Piettje Precies
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.😉
Bennett en Bennett.

ivo001

Ik heb Van Emden er nu toch maar uitgezet en vervangen door Sjekman.

nasibal

'@Snoek

Jouw verhaal komt een heel eind, maar voldoet precies aan de 'voorwaarden' die nodig waren. Ergo, it proves my point

Dan ben je gebonden aan de volgende zaken
– 2 van je 9 AK mannen moeten 1 miljoen of lager zijn (gaan die dan welk elke AK etappe top 15 kunnen rijden?) OF je moet Viviani + 5 sprinters van 1 miljoen of lager meenemen (ga je dan een plausibel sprintteam hebben?)
– je moet naast eventuele andere 500k opties 3 renners van 500k meenemen welke je mogenlijk nooit opstelt.

law93

'@nasibal aan die uitdaging heb ik me de afgelopen tijd ook gewaagd. De 5 duurste AK mannen + Viviani is imo niet mogelijk zonder in te leveren op de middeldure AK mannen, aanvallers en sprinters. Kwam er zelf iig niet uit om tot een team te komen waar ik helemaal tevreden over ben. Maar laat me idd ook graag verrassen.

Ben denk ik nu zelf best dichtbij gekomen door 4/5 duurste AK mannen te hebben (8/9 AK totaal) + 6 sprinters waaronder Viviani en S. Bennett + verschillende aanvalskopmannen en punchers.

Voor degene die nog niet uitgepuzzeld zijn, succes nog! Zin in morgen!

snoek1974

'@ nasi

Het zorgt wel voor meer verschillende teams , ben benieuwd hoe ze in de tour gaan waarderen qua prijzen

Zadelpen

Personele problemen veroorzaakte de radiostilte van team Zadelpen. Toch nog een fraaie equipe kunnen samen stellen. Beetje afleiding kan geen kwaad.

Wij wensen iedereen veel succes en plezier.

Ps. Ik vond het een moeilijke puzzle deze editie, dat voorspelt veel goeds...

Pietje Precies

Eens Wimbo, maar het werd wat te veel ;)

Het liet mij zelfs al terugdenken aan een kleine goedlachse Colombiaan die hier in het verleden ook bijna een naamswijziging heeft gekregen.

Jori

Geen zorgen hoor, Chavez komt mijn team niet binnen ;)

jort101

Bij mij ook niet ;)

elstupidoloco

'@nasibal

Naast Viviani heb ik Bennett. Het liefst heb ik Danny van Poppel er ook nog bij, maar dan moet Aru/Pinot er inderdaad aan geloven. Dat geeft wel een mooiere balans. Aru moet imo wel bijzonder goed in vorm steken om meer punten te pakken dan Bennett en Woods samen (gelet op de uitslagen en vorm van Bennett in Tour of Alps en de punch van Woods). Een team met 4 van de 6 toppers, aangevuld met subtoppers is in mijn ogen de grootste kans op succes.

@duimp30

Als je met klimmers renners zoals Gesink bedoelt dan heb ik die inderdaad niet. Met het huidige parcours is het denk ik geen garantie dat Gesink in de juiste kopgroep terecht komt. Doordat er vaak een relatief vlakke aanloop is komen er denk ik toch andere types in de succesvolle kopgroepen dan Gesink/ Atapuma etc.

Nul verstand

Poeh, lastig kiezen voor een renner van 750.000 pond: Atapuma, Brambilla of Visconti? Zo moeilijk. Is er een argument om één van hen weg te strepen?

S@NDER1984

Wat een lastige puzzel dit jaar zeg, heb denk ik nog nooit zoveel gewisseld van team als dit jaar!

Mijn verdeling nu:
Klassementsrenner 6 € 21.500.000
Klimmer 3 € 5.000.000
Tijdrijder 0 € 0
Aanvaller 3 € 2.250.000
Sprinter 6 € 12.000.000
Knecht 2 € 1.250.000
Totaal 20 € 42.000.000

Bij de klimmers zit ook Poels zoals je kan zien, daar zit mijn laatste hoofdbreker en dan kap ik er mee: Poels + Chaves of Aru + Woods?
Ik ga nu voor optie 1, ook omdat van de 2 grote heb gekozen voor Dumolin, mocht Froome het goed doen dan heb ik nog wat aan de teampunten van Poels, mocht Froome het niet goed dan ga ik er vanuit dat Poels dit wel doet. :-)

Lastig... morgen de knoop maar doorhakken denk ik!

wesley1983

ik ben er al in geslaagd om 5 dagen niet aan 18 renners te veranderen. 2 dagen geleden een renner van 750k en een renner van 500k verandert en er dan er ook niet meer aan gesleuteld, hopelijk houd ik het nog uit tot morgenmiddag om geen lastminute-wissel te doen :-)

Starlynk

'@Elstupidoloco: Ik zit ook nog met het dilemma of ik niet Aru of Pinot moet downgraden, zodat ik o.a. Danny van Poppel kan nemen. Het lijkt idd wat beter voor de balans, maar ik vind het een behoorlijk lastige keuze. Heb nu Bonifazio ipv Van Poppel en dat half miljoen kan ik op geen mogelijkheid ergens anders vandaan krijgen, dus dan zou Pinot of Aru er aan moeten geloven, maar dat wil ik liever ook niet.. lastig ;)

Ik denk dat ik 'm zo maar laat staan, tenzij ik vannacht opeens een heldere ingeving heb ;)

Ornor

Als je nadenkt hoe vaak DvP top 5 moet rijden om zijn geld waard te zijn en hoe reëel dat is, dan komt ie er bij mij niet in. Het kan wel, maar dat is dan gelijk ook wel de bovenkant van zijn puntenpotentieel, lijkt mij. Of van Emden moet de eerste rit winnen en G Bennett ineens in een trui rijden maar dat zie ik niet zo snel gebeuren..

elstupidoloco

'@Starlynk

Heel herkenbaar! Bonifazio heeft een knipperlichtrelatie met mijn team. Evenals Guardini overigens. Het is allemaal zo' n ontzettend labiel rommeltje met die kutsprintertjes. Het moment dat je in een grote ronde serieus aan het overwegen bent om Boy van Poppel mee te nemen, wordt het tijd voor professionele hulp.

Pietje Precies

'@Jori, zonde dat je niet 'á' gebruikte ;)

Ik heb nog één naam die ik erin gefietst wil krijgen, verder heb ik wel vrede met mijn Pareto-selectie.

nathancouw

Ik ben er klaar mee, letterlijk en figuurlijk.

@Nasibal, ik ga mij er niet eens aan wagen, veel te moe voor.
Heren, veel succes. Ik ben benieuwd naar jullie teams morgen (!) + toelichting. :)

Treenert

Pateto: 80 : 20 of andersom? Kan alle kanten op. Heb ik ook last van. ;)

Interessant dat in de teams Sunweb en Sky geen 500k renners zitten. Wellicht ivm met teampunten. Die neem je dus niet.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Dan bij deze echt de allerlaatste melding van de betaalde forum Scorito poule, met inmiddels ruim 30 deelnemers.
Inleg 5,- euro, bij interesse graag een PM met je telefoonnummer dan volgen de resterende stappen vanzelf.

Thomas

@Nathancouw
Die toelichting komt er ;).

nasibal

'@Elstupdio

Zou dit alwéér zo'n ronde zijn waarbij we allebei praktisch hetzelfde team blijken te hebben? I like the way you think, klaarblijkelijk.

Guardian

'@elstupidoloco "Het moment dat je in een grote ronde serieus aan het overwegen bent om Boy van Poppel mee te nemen, wordt het tijd voor professionele hulp."

+1. Deze onderschrijf ik compleet. Helaas maak(te?) ik me hier ook schuldig aan.

1 2 ... 98 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.