Scorito Giro 2018

1 2 ... 99 ... 187 188
Gesloten
Pietje Precies

20% van mijn renners slokt 80% van mijn budget op ;)

Al had Vilfredo Pareto nog vele andere interessante theorieën die ook op Scorito van toepassing zijn.

WCEendT

'@Elstupido
Simion > Boy ???

elstupidoloco

'@nasibal

Zo straf als vorig jaar Tour/Vuelta (ik ben even kwijt welke het was) zal het toch niet zijn ;-) Ik kan me herinneren dat onze teams destijds op 2 plekken verschilden van elkaar. Maar blijkbaar volgen we veel dezelfde gedachtekronkels en maken we vergelijkbare afwegingen.
In vergelijking met voorgaande edities moet ik wel bekennen dat ik een dag van tevoren nog met vrij veel vraagtekens in mijn team zit. 15 man staat strak als een huis en de puzzel met de overige 5 kan ik maar niet naar tevredenheid leggen

elstupidoloco

'@wceendt

Simion en boy staan wat mij betreft op een gelijk niveau qua ‘hulpvraag’. En als je Roux overweegt is dwangverpleging wellicht het beste alternatief

nasibal

'@Elstupido

Ik ben oprecht heel benieuwd. Max op 4 plekken denk ik.

Die onzekerheid ken ik ja, het helpt ook niet als je op het laatste moment opeens weer scherpe vragen en stellingen in je inbox krijgt. Ik wil vannacht gewoon slapen, niet mn hersens kraken

Overigens moet ik bekennen dat ik boy er wel gewoon in heb staan. Maar dat is meer hoop dan wijsheid omdat ik simpelweg nog een 20e plek moest vullen.

Mijn 21e renner wil ik overigens heel graag bekendmaken, maar dat doe ik morgen na de deadline ;)

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Nasibal
Mijn welgemeende excuses (not).

@Elstupido
Niet zozeer een hulpvraag, maar bedankt ik zal je blind volgen :).

Overigens jammer heren dat jullie missen in de poule.

Laatst gewijzigd
nathancouw

Mijn 21ste renner is de man die ooit een GT gaat winnen, alleen de vraag is wanneer. 5eu voor diegene die het raadt (1x raden).

WCEendT

Oomen jij als echte nationalist.

elstupidoloco

'@nasibal

met mijn 21e renner speel ik safe. Ik voorzie een enorm puntenpotentieel voor deze man. Sterker nog, ik denk dat hij puf genoeg heeft om de Giro te winnen. Echt, the sky is the limit voor deze begenadigde klimmer. Mijn 21e man is Froome.

Je zou best gelijk kunnen hebben met die 4 plekken. En die hangen wellicht meer af van de sprintploeg dan van het bergteam en aanvallers.
Overigens, nog altijd op het 18+2 spoor?

nathancouw

Niet eens haha!

WCEendT

'@Elstupido
In 18+2 bedoel je dan 2 namen die je totaal niet gaat selecteren of onze Deen en 500K sprinter?

Want als je dat laatste doet is Nasibal niet de enige die in je kielzog zit.

Krul12

Aru en Pinot hebben het beide gered. Ik heb er met heel erg veel pijn in het hart echter Pozzovivo voor moeten opofferen. Daarnaast ook Woods en Guardini, Oomen en Venturini zijn de vervangers. Nu ik het zo typ begin ik echter weer te twijfelen.

Asguil12

ik zoek een sprinter van 750 weet ieman wie

WCEendT

Konrad is snel.

El Matador

750 km/u? De sprinter naar Weesp gaat volgens het digitale scherm maximaal 120 km/h

Zonder gekheid: maak vooral geen domme last minute beslissingen. Ik kom in elk geval niet meer aan mijn team. (Denk ik).

raymankapeens

Ik zit er nu toch echt aan te denken om chavez te downgraden naar Woods en dan met dat geld een roche erbij te nemen

Phoenix0000

Iedereen heeft het over grotere verschillen in teams met dit krappe budget. Ik denk dat het voor de kenners, die wij toch zijn, het aantal mogelijkheden juist verminderd en de teams dus juist meer op elkaar gaan lijken.... iedereen heeft dezelfde goedkope slimme keuzes natuurlijk.

elstupidoloco

'@WCEendt

Inderdaad ja. Onze Deen1, onze Deen2, dat Italiaanse klimmertje, Bouwmannetje, of wie dan ook. Maar 2 renners 'vulling' die de dagselectie in sprintetappes, tijdritten of bij veel tegenslag halen.

De bavariaan

'@nathancouw, jij bedoelt grobschartner?

Ab Normaal

'@Nasibal
Klaar met de challenge. Je vraag:

Ik heb eens even van alles doorgerekend en ik heb een uitdaging:

Stel je wil dat je team aan de volgende eisen voldoet:
– Je laat geen van de 4 ‘groten’ (Froome, Dumoulin, Mal en Viviani) en 2 ‘subgroten'(Pinot/Aru) thuis
– Je wil 9 AK mannen die zonder pech of tegenslag elke AK etappe in de punten kunnen rijden (laten we zeggen top 15). We houden geen rekening met aanvallers die er tussen of voor eindigen
– je wil 6 sprinters
– je wil 1 plausibele aanvalskopman (1 miljoen)
– je wil 1 aanvulling voor je tijdrit (laten we zeggen 500k, omdat dat mogelijk is en niet iedereen een extra tijdritter wil)

Het antwoord:

9 AK:
Dumoulin 5
Froome 5
MAL 4,5
Pinot 4
Aru 4
Yates 3
Chaves 3
Geniez 0,75
Brambilla 0,75
Totaal 30 mln

6 sprinters:
Viviani 4
Guardini 1,5
Belletti 1
Debusschere 1
Roelandts 1
Boy 0,5
Totaal 9 mln

1 Plausibele aanvalskopman
Wellens 1
Totaal 1

1 Aanvulling voor de tijdrit:
Pedersen 0,5
Totaal 0,5 mln

3 opvullers:
Ciccone 0,5
Plaza 0,5
De Marchi 0,5
Totaal 1,5 mln

Eindtotaal: 42 mln

Indien je niet tevreden bent over je sprinters kun je ipv Yates en Chaves ook Pozzo, Meintjes, Bennet, Woods of Formolo nemen en dit geld investeren in beter sprinters, Geniez en Brambilla opwaarderen of in betere opvullers.

Dank u.

Pietje Precies

Inderdaad Phoenix.

Knap gepuzzeld Ab! Die sprintequipe is echter wel heel fragiel. Als er iets met Viviani gebeurt...

WCEendT

'@Pietje
Als Viv uitvalt en je hebt hem is dan sowieso je poule niet al naar de klote?

elstupidoloco

'@WCEendt

Was vorig jaar in de Tour je poule naar de kloten als je Sagan had? Dat viel ook nog te overzien

Pietje Precies

Denk dat het wel meevalt. Vergelijk het met Valverde vorig jaar in de Tour.. erg zuur en je zakt er zeker een X aantal plekken door. Maar ervan uitgaande dat zeer veel anderen ook die klap krijgen zou de impact in eindklassering bij mij denk wel meevallen.

Ow en inderdaad Sagan ook nog.. ik wist in ieder geval nog 99% te halen ondanks die twee uitvallers. En mede dankzij Nasibal zijn Colombiaanse vriend ;)

Laatst gewijzigd
WCEendT

Als je daar rekening mee gaat houden speel je dan niet gewoon al voor je % i.p.v. om te winnen?

1 2 ... 99 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.