'@nasibal
Zo straf als vorig jaar Tour/Vuelta (ik ben even kwijt welke het was) zal het toch niet zijn ;-) Ik kan me herinneren dat onze teams destijds op 2 plekken verschilden van elkaar. Maar blijkbaar volgen we veel dezelfde gedachtekronkels en maken we vergelijkbare afwegingen.
In vergelijking met voorgaande edities moet ik wel bekennen dat ik een dag van tevoren nog met vrij veel vraagtekens in mijn team zit. 15 man staat strak als een huis en de puzzel met de overige 5 kan ik maar niet naar tevredenheid leggen
'@Elstupido
Ik ben oprecht heel benieuwd. Max op 4 plekken denk ik.
Die onzekerheid ken ik ja, het helpt ook niet als je op het laatste moment opeens weer scherpe vragen en stellingen in je inbox krijgt. Ik wil vannacht gewoon slapen, niet mn hersens kraken
Overigens moet ik bekennen dat ik boy er wel gewoon in heb staan. Maar dat is meer hoop dan wijsheid omdat ik simpelweg nog een 20e plek moest vullen.
Mijn 21e renner wil ik overigens heel graag bekendmaken, maar dat doe ik morgen na de deadline ;)
'@nasibal
met mijn 21e renner speel ik safe. Ik voorzie een enorm puntenpotentieel voor deze man. Sterker nog, ik denk dat hij puf genoeg heeft om de Giro te winnen. Echt, the sky is the limit voor deze begenadigde klimmer. Mijn 21e man is Froome.
Je zou best gelijk kunnen hebben met die 4 plekken. En die hangen wellicht meer af van de sprintploeg dan van het bergteam en aanvallers.
Overigens, nog altijd op het 18+2 spoor?
'@Nasibal
Klaar met de challenge. Je vraag:
Ik heb eens even van alles doorgerekend en ik heb een uitdaging:
Stel je wil dat je team aan de volgende eisen voldoet:
– Je laat geen van de 4 ‘groten’ (Froome, Dumoulin, Mal en Viviani) en 2 ‘subgroten'(Pinot/Aru) thuis
– Je wil 9 AK mannen die zonder pech of tegenslag elke AK etappe in de punten kunnen rijden (laten we zeggen top 15). We houden geen rekening met aanvallers die er tussen of voor eindigen
– je wil 6 sprinters
– je wil 1 plausibele aanvalskopman (1 miljoen)
– je wil 1 aanvulling voor je tijdrit (laten we zeggen 500k, omdat dat mogelijk is en niet iedereen een extra tijdritter wil)
Het antwoord:
9 AK:
Dumoulin 5
Froome 5
MAL 4,5
Pinot 4
Aru 4
Yates 3
Chaves 3
Geniez 0,75
Brambilla 0,75
Totaal 30 mln
6 sprinters:
Viviani 4
Guardini 1,5
Belletti 1
Debusschere 1
Roelandts 1
Boy 0,5
Totaal 9 mln
1 Plausibele aanvalskopman
Wellens 1
Totaal 1
1 Aanvulling voor de tijdrit:
Pedersen 0,5
Totaal 0,5 mln
3 opvullers:
Ciccone 0,5
Plaza 0,5
De Marchi 0,5
Totaal 1,5 mln
Eindtotaal: 42 mln
Indien je niet tevreden bent over je sprinters kun je ipv Yates en Chaves ook Pozzo, Meintjes, Bennet, Woods of Formolo nemen en dit geld investeren in beter sprinters, Geniez en Brambilla opwaarderen of in betere opvullers.
Dank u.
Denk dat het wel meevalt. Vergelijk het met Valverde vorig jaar in de Tour.. erg zuur en je zakt er zeker een X aantal plekken door. Maar ervan uitgaande dat zeer veel anderen ook die klap krijgen zou de impact in eindklassering bij mij denk wel meevallen.
Ow en inderdaad Sagan ook nog.. ik wist in ieder geval nog 99% te halen ondanks die twee uitvallers. En mede dankzij Nasibal zijn Colombiaanse vriend ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.