Scorito Giro 2018

1 2 ... 100 ... 187 188
Gesloten
Pietje Precies

Nouja, het spel van iedereen winnen is ook wel een erg ambitieus doel. En misschien tevens een doel waarbij je juist wat moet gokken op dure uitvallers die eigenlijk wel 'value' zijn (afgelopen Vuelta misschien uitgezonderd). Dat is niet mijn stijl.

Ik speelde eerst enkel om mijn vriendenpoules te winnen en tegenwoordig staat een hoog % zeker op een gelijkwaardig of hoger niveau inderdaad. Ik houd dus ook absoluut rekening met scenario's waarin dure kleppers wegvallen, maar dat doet vrijwel iedereen denk ik. Anders zou er ook niet zoveel gesproken worden over 'de grote 4'.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@PP
Inderdaad, daarom kun je ook Yates en Chaves omruilen voor Woods en Bennett en dan heb je twee miljoen meer te besteden.
Roelandts naar Bonifazio en Guardini naar Bennett of van Poppel. Dan heb je denk ik zelfs een sterk sprintteam.

elstupidoloco

'@WCEendt

Grotendeels eens. Maar was het niet vorig jaar in de Tour dat we ons achteraf verbaasd hebben over de onlogische keuzes die de winnaar in sommige dagselecties gemaakt had? Ook de winnaar heeft nooit de meest optimale ploeg+dagselecties binnen het budget. Een winnend team hoeft daarom ook niet een team met vol risico te zijn. Met een aantal keuzes binnen je ploeg ga je voor een bepaald risico, bijvoorbeeld door renners als Chaves, Mareczko of Bonifazio te selecteren. Met andere keuzes bouw je juist zekerheid in: Froome, G.Bennett, Pozzovivo, S. Bennett. Je kunt dus meer zekerheid inbouwen door een scenario mee te nemen waarin Viviani uitvalt, en je toch nog een betrouwbare kopman op kunt stellen.

WCEendT

Ja daar kan ik me wel wat in vinden, maar bij het selecteren van een B-Sprinter denk ik niet van mooi dan heb ik een Viviani vervanger mocht hij uitvallen. Nee, ik selecteer hem omdat ik hem als waardig voor zijn geld zie. Als ik in hem een realistische kopman keuze zou zien, zou ik Viviani niet eens overwegen.

Pietje Precies

Zeker, maar het één sluit het ander ook niet uit. Een sprinter van 2-3 miljoen kan je zowel zijn geld waard vinden als prettig in geval van uit- of tegenvallen Viviani.

Verder twijfel ik ook nog steeds aan mijn sprinters, die het zonder captainpunten en/of eindafrekening lastig zat zullen krijgen om hun punten eruit te halen. Wellicht is dus juist enkel Viviani en geen middenklasse pakken wel wijsheid. Of geen Viviani en juist wel middenklasse, etc.

Laatst gewijzigd
WCEendT

Ja zeker, eens.

Overigens zeer benieuwd naar ieders team, veel gesproken van opvulling (17+3 etc.) wie heeft zich hieraan gewaagd? Wie heeft Froome/Dumoulin thuisgelaten? Wie heeft Viv thuisgelaten?

Heb er zin in!

elstupidoloco

'@WCEendt

Die realistische kopman is met DvP of Bennett misschien nog wel te vinden. Maar een enigszins zekere invulling van de overige 4/5 plekken in de sprintploeg is dan helemaal ver te zoeken.

barceman

Weet iemand wat Simion mag in de sprints? Simion of B. van Poppel?

DvH6

Na twee weken puzzelen in de laatste nacht vol overtuiging Oomen ipv Ulissi erin zetten en dan twijfelen of Ulissi misschien mee gaat sprinten..
Ik ga slapen.
Klassement7 € 24.000.000
Klimmer 3 € 2.750.000
Tijdrijder 2 € 2.750.000
Aanvaller 3 € 2.250.000
Sprinter 4 € 9.500.000
Knecht 1 € 750.000
Totaal 20 € 42.000.000
Slaaplekker/succes deze nacht

Laatst gewijzigd
Brillenpoetser

Owk ik heb al 4 dagen niets meer veranderd al blijft er altijd twijfel.
Gelukkig heb ik besloten het hier bij te laten en is mijn team als volgt:

AK
Froome
Lopez
Aru
Pinot
Woods
Poels
Roche
Geniez

Klimmen
Henao
Gesink

Tijdrijden
Kiryienka
Campenaerts

Aanvallers
Stybar
Ulissi
De marchi

Sprinters
Viviane
Bennett
V. Poppel
Guardini
V Asbroeck

De Brigadier

AK: Froome / Lopez / Pinot / Chaves / Pozzovivo / G.Bennett / Formolo / Ciccone
Sprint: Viviani / S.Bennett / Mareczko / Drucker / Guardini / Belletti / Debusschere
Rest/knechten: Dennis / Stybar / Wellens / Elissonde / Schachmann

Zo geil dat ik bijna zou lappen.

Marthijn8

'@elstupidoloco Uit je eerdere samenstelling had je Froome niet maar wel Dumoulin in je selectie. Is dit onderbuik gevoel of is dit omdat Froome minder punten gaat scoren? Je kan voor beide wat zeggen namelijk, dum beter in tt maar Froome weer beter in bergritten. Froome zit natuurlijk wel met alle pers vragen etc.

Zwiebeln

Dillema: Aru + Sbaragli of Yates + Woods? Is wel voor ander spelleke :-)

nasibal

'@Ab Normaal

Knap gepuzzeld, maar ook in jouw team zijn 2 zaken te vinden die ik noem:

1) 2 van je 9 AK mannen onder de 1 miljoen

En

2) Fragiele sprintploeg.

1 van de 2 kan je indeedaad eventueel nog oplossen zoals je zelf aangeeft, maar dan blijft de ander staan. Hence de "OF" in mijn post.

Ik denk echt dat het simpelweg niet voor elkaar te poetsen is.

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

Hier geen Froome en geen TD. Heb nog 2M over en twijfel tussen Woods, DLC en Benett.

Woods voor de punch aankomsten.
DLC voor goed AK en eventuele teampnt
Benett voor de grote verassing.

Als sprinters nu Viviani, Modoli, Benett, Roelandts en Simione en wie weet Pedersen.

Kan dit ook aanvullen met een Sbaragli of Guardini en dan een 1M aanvaller erbij ipv Simioni.

Ab Normaal

Ik had die of niet gezien.
Maar Geniez en Brambilla gaan vol voor het klassenent en kunnen top 15 rijden. Wat is er dan mis mee?

Ik heb overigens mijn eigen team hierdoor aangepast 😄

Malathion

'@elstupido
@nasibal

Als je met klimmers renners zoals Gesink bedoelt dan heb ik die inderdaad niet. Met het huidige parcours is het denk ik geen garantie dat Gesink in de juiste kopgroep terecht komt. Doordat er vaak een relatief vlakke aanloop is komen er denk ik toch andere types in de succesvolle kopgroepen dan Gesink/ Atapuma etc.

Aan welke soort renners denk je dan? en waarom? Ben oprecht benieuwd.

Laatst gewijzigd
Colbrelli.

Weet iemand hoe het zit met teampunten voor de klassementen na een tijdrit?
Krijg je alleen voor de rituitslag geen teampunten of helemaal geen?

jsprunk

Wel voor de truien, niet voor de rit.

timplify

Leuk om de teams te zien! Wordt weer een leuke poule.

Mijn team:
Dumoulin
Lopez
Aru
Pinot
Yates
Pozzovivo
Bennett

Kangert
Pantano
Carapaz
Elissonde
O'Connor

Mullen
Pedersen

Viviani
Bennett
Drücker
Guardini
Debusschere
Selig

snellerfietsen

Oei viviani in de training gevallen. Hopelijk niets ergs

Erayse

Weet iemand waarom campenaers buiten de tijd binnenkwam tijdens zijn laatste tijdrit?

Timeas

'@snellerfietsen
Ik hoorde ook zoiets ja! Heb jij meer info toevallig? Zou niet best zijn..

tetedelacourse

Ai, Viviani gelijk maar gewisseld voor 2 B-sprinters. Met val is die zeker geen 4mln waard!

Guillaumao

En zo lost de hele sprintpuzzel zichzelf op...
Thanks Viv!

1 2 ... 100 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.