Nouja, het spel van iedereen winnen is ook wel een erg ambitieus doel. En misschien tevens een doel waarbij je juist wat moet gokken op dure uitvallers die eigenlijk wel 'value' zijn (afgelopen Vuelta misschien uitgezonderd). Dat is niet mijn stijl.
Ik speelde eerst enkel om mijn vriendenpoules te winnen en tegenwoordig staat een hoog % zeker op een gelijkwaardig of hoger niveau inderdaad. Ik houd dus ook absoluut rekening met scenario's waarin dure kleppers wegvallen, maar dat doet vrijwel iedereen denk ik. Anders zou er ook niet zoveel gesproken worden over 'de grote 4'.
'@WCEendt
Grotendeels eens. Maar was het niet vorig jaar in de Tour dat we ons achteraf verbaasd hebben over de onlogische keuzes die de winnaar in sommige dagselecties gemaakt had? Ook de winnaar heeft nooit de meest optimale ploeg+dagselecties binnen het budget. Een winnend team hoeft daarom ook niet een team met vol risico te zijn. Met een aantal keuzes binnen je ploeg ga je voor een bepaald risico, bijvoorbeeld door renners als Chaves, Mareczko of Bonifazio te selecteren. Met andere keuzes bouw je juist zekerheid in: Froome, G.Bennett, Pozzovivo, S. Bennett. Je kunt dus meer zekerheid inbouwen door een scenario mee te nemen waarin Viviani uitvalt, en je toch nog een betrouwbare kopman op kunt stellen.
Ja daar kan ik me wel wat in vinden, maar bij het selecteren van een B-Sprinter denk ik niet van mooi dan heb ik een Viviani vervanger mocht hij uitvallen. Nee, ik selecteer hem omdat ik hem als waardig voor zijn geld zie. Als ik in hem een realistische kopman keuze zou zien, zou ik Viviani niet eens overwegen.
Zeker, maar het één sluit het ander ook niet uit. Een sprinter van 2-3 miljoen kan je zowel zijn geld waard vinden als prettig in geval van uit- of tegenvallen Viviani.
Verder twijfel ik ook nog steeds aan mijn sprinters, die het zonder captainpunten en/of eindafrekening lastig zat zullen krijgen om hun punten eruit te halen. Wellicht is dus juist enkel Viviani en geen middenklasse pakken wel wijsheid. Of geen Viviani en juist wel middenklasse, etc.
Na twee weken puzzelen in de laatste nacht vol overtuiging Oomen ipv Ulissi erin zetten en dan twijfelen of Ulissi misschien mee gaat sprinten..
Ik ga slapen.
Klassement7 € 24.000.000
Klimmer 3 € 2.750.000
Tijdrijder 2 € 2.750.000
Aanvaller 3 € 2.250.000
Sprinter 4 € 9.500.000
Knecht 1 € 750.000
Totaal 20 € 42.000.000
Slaaplekker/succes deze nacht
Owk ik heb al 4 dagen niets meer veranderd al blijft er altijd twijfel.
Gelukkig heb ik besloten het hier bij te laten en is mijn team als volgt:
AK
Froome
Lopez
Aru
Pinot
Woods
Poels
Roche
Geniez
Klimmen
Henao
Gesink
Tijdrijden
Kiryienka
Campenaerts
Aanvallers
Stybar
Ulissi
De marchi
Sprinters
Viviane
Bennett
V. Poppel
Guardini
V Asbroeck
'@elstupidoloco Uit je eerdere samenstelling had je Froome niet maar wel Dumoulin in je selectie. Is dit onderbuik gevoel of is dit omdat Froome minder punten gaat scoren? Je kan voor beide wat zeggen namelijk, dum beter in tt maar Froome weer beter in bergritten. Froome zit natuurlijk wel met alle pers vragen etc.
'@Ab Normaal
Knap gepuzzeld, maar ook in jouw team zijn 2 zaken te vinden die ik noem:
1) 2 van je 9 AK mannen onder de 1 miljoen
En
2) Fragiele sprintploeg.
1 van de 2 kan je indeedaad eventueel nog oplossen zoals je zelf aangeeft, maar dan blijft de ander staan. Hence de "OF" in mijn post.
Ik denk echt dat het simpelweg niet voor elkaar te poetsen is.
Hier geen Froome en geen TD. Heb nog 2M over en twijfel tussen Woods, DLC en Benett.
Woods voor de punch aankomsten.
DLC voor goed AK en eventuele teampnt
Benett voor de grote verassing.
Als sprinters nu Viviani, Modoli, Benett, Roelandts en Simione en wie weet Pedersen.
Kan dit ook aanvullen met een Sbaragli of Guardini en dan een 1M aanvaller erbij ipv Simioni.
'@elstupido
@nasibal
Aan welke soort renners denk je dan? en waarom? Ben oprecht benieuwd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.