'@marthijn
Als je puur rationeel kijkt naar de keuze tussen froome en dumoulin, kun je volgens mij niet om froome heen. Bewezen in een behoorlijke vorm bergop, meervoudig winnaar van een grote ronde. Er zijn vgm weinig redenen om aan te nemen dat froome op gaat geven oid. Op die kans spelen is niet zo interessant lijkt me.
Ik heb froome puur en alleen niet gekozen omdat ik van mening ben dat hij op dit moment niet hoort te koersen, tot het moment dat zijn naam gezuiverd is of hij daadwerkelijk geschorst is. Op zichzelf is dat nog niet eens voldoende reden om hem niet te nemen. Echter merk ik dat ik tijdens zo n spellen mijn mannen steeds meer ga supporteren. En daar heb ik bij froome op het moment helemaal geen zin in. Dan moet ik hem ook niet nemen, en er een uitdaging in zien om zijn enorme puntenpotentieel op een andere manier te verdienen.
@malathion
Wat betreft gesink, doel ik op aanvallers die weliswaar behoorlijk bergop kunnen, maar in de vlakke aanloop een grote kans hebben om in kopgroepen te zitten. De echte baroudeurs met een neus voor de juiste kopgroep, wat explosiviteit om in dat spel in het eerste uur de aanval te laten ontstaan. En dan denk ik aan types als Matthews, de Gendt, Rui Costa, maar nu bijvoorbeeld Wellens, ulissi, LL Sanchez.
Ik ging stiekem toch even schuiven zonder viviani, maar dan kun je een geile ploeg opstellen!
'@malathion
Klopt! En die moet gesink dan beiden winnen om 100 punten te pakken. Terwijl in die etappes Ulissi, LL en Wellens of Carapaz bijvoorbeeld ook prima in de kopgroep terecht kunnen komen. Ik vind gesink zeker geen slechte coureur, en als hij in de kopgroep komt moet hij het bergop ook zeker af kunnen maken, maar het zou niet mijn eerste keuze zijn als ik een aanvaller moet selecteren.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.