Scorito Giro 2018

1 2 ... 102 ... 187 188
Gesloten
ben_pronk

ik krijg ineens stress, gaat Froome die kritiek trekken? Met andere woorden, een dergelijk scenario dat hij ineens uitstapt.... Pfff, dan is mijn poule verkloot, of toch niet.. wisselen? Shit grrr

Elpiedro

Ik heb Froome ook niet in mijn team om dezelfde reden. Ookal dat ik verwacht dat hij gaat winnen. Mijn tactiek vorige jaren was om zo weinig mogelijk Nederlanders te hebben, omdat ik dan sowieso blij was (of mijn poule ging goed, of NL won). Merkte vorig jaar (toen ik Dumoulin niet had) dat ik erg aan het juichen was voor hem, maar stiekem ook voor anderen. Nu wil ik gewoon vol kunnen juichen voor mijn team, maakt de koers kijken wel zo leuk!

nasibal

Mijn enige twijfel is nog:

Aru en Boy of Meintjes (yolo) en Danny

Mijn gevoel zegt dat Danny en Meintjes (yolo) samen toch evenveel punten moeten kunnen halen als Aru, ook als ze beiden onder de streep hun geld niet waard zijn. Kleine schatting: Aru 300 punten. In dat geval zou dus alles van Boy afhangen. Fietst hij stiekem 4 pleken achter in de top 10 bij rlkaar kunnen dat zomaar honderd punten zijn. Vraag is dan dus of Meintjes (yolo) en van poppel samen 100 punten boven verwachting kunnen presteren. Ook als van poppel 0 punten bij elkaar fietst blijft die vraag staan. Je verkiest immers een bepaalde combo boven een andere omdat je zo meer pubten hoopt te halen, niet hetzelfde aantal.

hartstikkebedankt

Ineens is daar de overtuiging dat ik George Bennett in mijn team moet fietsen, maar hoe in vredesnaam.. 2 miljoen is niet veel maar toch al gauw een miljoen te veel -.-

ricks_2000

Cavagna of Schachmann?

Ik kom er niet uit en wil eigenlijk 1 van beide vervangen voor Morkov of Sabatini!

Iemand een tip?

Valvuillerdemoz

Ja, wil ik ook, beide Bennets en beide Poppels er in! Maar moet Woods er dan uit?!! 🙄

Valvuillerdemoz

'@ricks:Schachmann

nasibal

'@vallvuillerdemoz

En dan steeds perongeluk de verkeerde opstellen.

Valvuillerdemoz

'@nasibal: Haha ja. Maakt bij de sprintetappes eigenlijk toch niets uit!

Cormet de Roselend

Ruim 100 pagina's verder en vlak voor het startschot wordt het eens tijd om te reageren..... Ik ga een heel eind mee in de aanpak van Snoek, Nasi en Elstupido. Het is onmogelijk om de grote 5 AK mannen + Viviani te nemen. Ja, dat kan wel, maar dan is je team voor de rest ondermaats. In mijn geval gaat TD niet mee. Het werd al eerder genoemd; als het in de maanden niet lekker loopt en pech je achtervolgt, gaat dat toch in je hoofd zitten. Bovendien lijkt hij me mentaal nu niet 100% gelet op zijn interviews de laatste weken / maanden ("ik was klaar met iedereen" ). En ook nog eens de druk om titelverdediger te zijn + de eerste echte clash met Froome. Ik zie het eerlijk gezegd niet gebeuren. Genoeg redenen wmb om hem te passeren. Al hoop ik natuurlijk dat ik er gruwelijk naast zit. Froome heb ik daarentegen wel; die gast is mentaal zo sterk. Uiteraard moet hij voor langere periode geschorst worden, maar hij is echt overtuigd dat hij niets verkeerds gedaan heeft.

Daarnaast zie je dat ploegen die het hele jaar al goed zijn dit gaan doortrekken. Daarom bij mij sowieso 2 QS, 2 Astana en 2 TLJ (en daarbij geen DvP...). Qua sprinters kun je echt niet om Viviani heen, maar dan lever je uiteraard in op de rest van je sprinters. Maar wie worden er standaard 2-5? Ik denk dat het hele forum makkelijk 20 namen kan noemen.

Enfin, mijn team bestaat uit:
Klassementsrenner 8 € 27.000.000 (8 renners die m.i. zonder tegenslagen straks binnen de top 10/12 staan)
Klimmer 0 € 0 (definitie klimmer bij Scorito is wat kort door de bocht, uiteraard kunnen de AK mannen klimmen en heb ook 1 knecht kan het label klimmer krijgen)
Tijdrijder 0 € 0 (geen echte tijdrijder in dit team. Dennis - te duur, Campenaerts - sowieso vandaag geen geschikt parcours voor hem, van Emden - zie Campenaerts en het geloof lijkt er niet te zijn gelet op zijn recente interviews, Kiryienka - altijd een vraagteken, kan vriezen en dooien, teveel risico etc)
Aanvaller 6 € 5.000.000 (deze aanvallers kunnen wmb kopje alleskunners krijgen. Paar kunnen tijdrijden, paar kunnen sprinten, goede dalers etc)
Sprinter 4 € 8.500.000 (Viviani, Bennett + paar goedkope dudes)
Knecht 2 € 1.500.000 (1 klimmer, 1 voor de teampunten en tijdritten)
Totaal 20 € 42.000.000

Laatst gewijzigd
ricks_2000

Wie rijdt er van deze 3 de beste tijdrit?

Yates, Lopez en G. Bennett?

elstupidoloco

Gelukkig kan er met de Poppels weinig mis gaan dan 😂

Dumoulist

Brambilla alsnog eruit gehaald voor O'Connor. Twijfel nu ook of ik Ciccone eruit moet halen voor Pedersen...

fringale

Schotte geeft in naam van Sporza geen enkele ster aan MAL !! En dus begin ik weer te twijfelen of ik MAL + jokertje niet zou inwisselen voor S.Yates en G.Bennett ?

elstupidoloco

'@cormet

Met een beetje rekenwerk vermoed ik dit bergteam: froome, lopez, pinot, Aru, Chaves, yates, pozzo, bennett/woods?

Dumoulist

Pak anders Chaves als je die hebt. Hij heeft weliswaar 0 sterren voor tijdrijden gekregen van Scorito, maar is beter dan de hierboven genoemde namen.

Cormet de Roselend

'@elstupido

bijna goed. Alle namen staan erbij, maar 1 teveel. Maar welke? :)

Valvuillerdemoz

Wat mensen eigenlijk al niet verzinnen om een keuze voor al dan niet renner a of b te rechtvaardigen 😁 Dat is nog het allermooiste van dit forum: al die cognitieve dissonantie op een hoop.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Zijn er mensen die Froome niet meenemen op basis van andere redenen dan de Salbutamol-zaak? Laten we dat dan even hier voor the record vastleggen. Niet dat straks mensen gaan claimen dat Froome thuislaten een 'no-brainer' is. Of bij het tegenovergestelde, bij een overwinning van Froome claimen dat ze hem niet wilde hebben vanwege deze zaak.

Begrijp me niet verkeerd hoor, heb respect voor mensen die hem thuislaten om welke reden dan ook. Hoop alleen dat het straks niet als drogreden wordt aangevoerd.

Overigens wil ik, vooral voor mezelf, mijn last minute wijzigingen even vastleggen. Chaves -> Pozzovivo. De Marchi -> Wellens. Daarnaast Morkov 1 op 1 voor Mohoric.

fringale

'@ricks_2000 : ik zou Yates namen, omdat ik denk dat draaien, keren en weer op gang trekken hem beter ligt dan de 2 andere

elstupidoloco

'@cormet

Dat moet tussen woods en bennett gaan. Ik gok dat bennett mee gaat dan 😜

Cormet de Roselend

'@elstupido

Haha, nee Bennett en Woods heb ik allebei :) Een van die andere 7. Puur financiele beslissing want ik had hem er graag bij gehad.

robertvklinken

https://twitter.com/wielerman/status/992322573915521024

Jori

En toen was Froome gevallen in de verkenning

Yskoud

Crash Froome!

https://twitter.com/wielerman/status/992322573915521024

Ziet er niet best uit!

1 2 ... 102 ... 187 188

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.