positief forum?

« 1 2 3 4 5
Vlinder

Is het mogelijk om een forumtopic te creëren voor mensen die graag meer in positieve zin over de diverse koersen willen praten? Ik ben al die negatieve reacties, het afkraken van renners, ploegleiders en andere reageerders zo zat. Toch vind ik het leuk om te lezen en met elkaar te 'praten'over koers. Dat is leerzaam en leuk. Echter de instelling van veel reageerders is zo negatief dat ik soms na een prachtige wedstrijd een vervelend gevoel over hou door de negatieve sfeer in de reacties. Ik heb tegenwoordig de reacties uitstaan maar ik mis toch wel de interactie met anderen. Ik kan op het internet ook geen andere wielerforums vinden.

Update; 16-6-18
Helaas mag het (voorlopig) niet zo zijn dat dit topic werkt. Het stuit op teveel weerstand bij een paar mensen en vooralsnog laat ik het maar zitten en richt al mijn energie op mijn eigen revalidatietraject. Jammer want het was een leuke afleiding geweest als het wel was gelukt. Het was het proberen waard. In ieder geval wil ik Poeksel, Innrt, Senne, Sepiroth, 8.6, Pirazzi, Primavera, Dazzler, Starlynk, Scotty, Jeffrey, Rutger en Abdoe bedanken voor hun bijdrage. En wie weet tot later, hetzij hier of dat ik jullie namen onthou voor in de reacties onder de nieuwsartikelen. Fijne dag en geniet van het wielrennen.

Rutgerca

Klinkt op zich als een goede manier om even de positieve punten hier te belichten. Punten van kritiek of iets anders kunnen wel ergens anders. Lijkt me prima!

Poeksel

Ik snap je punt, er zijn diverse reaguurders die vaak nogal negatief zijn. Je kan natuurlijk zelf proberen een topic aan te maken en zien of het aanslaat. Probleem is wel dat je dan weinig controle hebt en de negatievelingen de boel evengoed kunnen verpesten, dus medewerking van WF zou wel helpen.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Maar om nu zo'n positief topic zo negatief te starten... ;)

Timocycling

Zullen we anders een speciale safe-space bubbel voor jou creeëren? Daar kan de grote boze buitenwereld geen negatieve reacties plaatsen en kunnen we allemaal Kumba-Jaa zingen!

Vlinder

'@dazzler Hahahaha ja dat was ik me bewust hoor... ik wist alleen geen andere manier om te beschrijven waarom ik naar een andere insteek van reacties verlang!

Vlinder

'@poeksel; ik heb alleen geen idee hoe je zo'n topic aanmaakt...

Vlinder

'@timocycling; fantastisch idee! Ik ben namelijk een wielrenLIEFhebber, geen criticaster. Misschien zijn er meer mensen die dat zijn!

Timocycling

Dus sluit je maar de ogen voor de negatieve kanten? Naïef noem ik dat. Maar goed, ieder zijn ding. Ik zou een forum genaamd safe space aanmaken dan kunnen jullie helemaal losgaan!

Vlinder

'@Timocycling; ik sluit mijn ogen niet voor negatieve kanten, ik voel ze alleen zelf niet. Ik hou van wielrennen kijken en ik vind het prachtig wat de topsporters doen en ik ken het gevoel teleurgesteld zijn over resultaten en dergelijke over sporters/ploegen ook niet, want ik heb geen verwachtingen. En het over elkaar heen buitelen met negatieve meningen over elkaar van reageerders zo van 'ik heb gelijk en jij niet' vind ik ook geen meerwaarde hebben. Sommige mensen vinden dat leuk misschien, maar ik niet...

xistnc

'@Vlinder
Maak je nou een topic aan om te vertellen dat je niet weet hoe je een topic aan moet maken? Of is dat een negatieve vraag?

Abdoe

Die beleving van Vlinder herken ik ook wel. Ik vind het ook zonde om na een mooie koers te stuiten op commentaar van gefrustreerde fanboys of naar bevestiging hunkerende betweters. Maar ik denk dat open (sport)fora nu eenmaal veel van dat soort mensen aantrekken. Ik vind het makkelijker om bij het zoeken naar interessante/informatieve/leuke opmerkingen onder nieuwsberichten de verbale diarree gewoon te negeren. Het creëren van een eigen 'bubbel' spreekt me eigenlijk niet zo aan, dat heeft toch iets geforceerds.

Vlinder

'@Abdoe; ik heb dat geprobeerd maar het werd steeds moeilijker. En volg de reacties momenteel niet zo meer. Ik ben echt niet uit op een bubbel maar een misschien een plek ergens waar de stemming wat positiever is, wat meer respectvol en luchtiger. Misschien is dat een utopie maar ik vond het de moeite waard om het te proberen. Waarschijnlijk een kansloze missie hahahaha

@Xistnc; ik weet idd niet hoe je een topic maakt en blijkbaar is dat per ongeluk toch gelukt. Ik reageerde gewoon op een reeds bestaande topic 'feedback op WF' Er zijn toch vaststaande topics zoals de spellen, doping, commentatoren etc.?

Poeksel

Blijkbaar is het knopje 'Nieuw topic' je dus wel opgevallen. Het topic aanmaken is het probleem ook niet, maar de inhoud volgens je wens krijgen wel. Ik ben bang dat het topic juist trollen zal aantrekken.

Overigens Vlinder, ik weet niet of je Facebook hebt, maar kijk eens hier: https://www.facebook.com/Supportersclub-David-en-Mathieu-van-der-Poel-823175991103839/
De reacties daar op berichten zijn één en al positivisme. Maar zo overdreven positief bedoel je het vast ook niet...

Scotty

Grappig om te zien hoe zo'n Timocycling precies de teneur bevestigd die hier leeft.

Ben het er mee eens dat er ontzettend veel van hetzelfde inhoudsloze diarree gepost wordt, vooral negatief inderdaad.

Als je op school, op je werk, of aan de eettafel niks te zeggen hebt, dan houd je toch ook gewoon je mond? Hier moet iedereen per se z'n zegje doen, ookal is dat al 40x gedaan.

Tip aan Vlinder: leer de reageerders een beetje kennen. Zo lees ik altijd wel de bijdrages van vlek, xistnc, Verweggistan, Lyndalid, Frits de Jeux en nog een paar vaste leden met wat meer inhoud (je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn natuurlijk). Tussen het gekwaak staat soms nog wel eens wat interessants.

Laatst gewijzigd
Vlinder

'@Poeksel hahaha ja echt suf... ik zie nu dus ook pas dat ik een topic ben gestart. Waarschijnlijk heb je gelijk, er zullen wel veel trollen komen/zijn. En ik zoek ook echt idd niet naar alleen maar ophemelen van renners etc. Nouja ik kon het proberen, missie waarschijnlijk kansloos ;-) Maar wie niet waagt....

kielabokki

Altijd maar positief moeten zijn dat is voor mij diarree. En meningen van mensen die altijd kritiekloos positief zijn, dat vind ik nu helemaal niets toevoegen.

Zo zie je maar, het kan verschillen.

Vlinder

'@Scotty; ja die tactiek heb ik ook al toegepast, maar blijf het jammer vinden door zoveel heen te moeten scrollen... Maar ja misschien is het niet anders. Het is natuurlijk uiteindelijk mijn eigen keuze wel of niet te lezen. Daarnaast vroeg ik me gewoon af of er niet meer mensen zijn die anders zouden willen en daar een plek voor creëren. Denk dat er best meer mensen zijn die het wel wat anders willen.

Timocycling

'@Kielabokki: helemaal mee eens, die knuffelcultuur en politieke correctheid zijn juist zaken waarvan ik de rillingen krijg.

@Scotty: Mooi om te zien dat wanneer iets niet in jouw straatje past, je het meteen "inhoudsloze diarree" noemt. Mensen die alleen maar positief zijn, vind ik juist inhoudloos. Jouw post komt trouwens zo ongelooflijk arrogant en 'self-righteous' over zeg, weet niet of je dat zelf ook doorhebt. Denk het niet.

Vlinder

'@Kielabokki , ja dan verschillen we en dat is niet erg. Dan voegt het voor jouw niets toe en dat is echt prima. Daarvoor kun je dan naar de gewone reacties gaan. Ik denk overigens dat het een beetje uit zijn verband is geraakt, het 'positieve forum'. Ik bedoel een meer positieve en meer respectvolle plek tov elkaar renners, ploegen etc.

Abdoe

Helaas, het was een dappere poging, maar het heeft niet zo mogen zijn :)

Vlinder

Hahahaha Abdoe; je hebt helemaal gelijk. Het zit er niet in...... hahaha.
Fijne dag allemaal en hopelijk genieten jullie van de derde etappe Zwitserland!

Scotty

Hulde voor de poging inderdaad, maar zolang inhoudsloze veelposters zoals Timocycling niet begrijpen wat je bedoelt, en met hem waarschijnlijk 75% van de andere dagbesteders hier, gaat je poging hier stranden vrees ik.

Vlinder

Oh Scotty ik denk het ook hahaha, maar bedankt voor je bijdrage aan mijn poging.

Timocycling

'@Scotty: daar ga je weer met je stuitend pretentieuze en arrogante reactie. Jij vindt jezelf erg goed of niet? Fijne dag nog!

« 1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.