Bij de Tour is het niveau van de reacties altijd lager dan bij de Giro en Vuelta, omdat er meer 'dagjestoeristen' komen. Er zullen vast ook wel weer veel dopingbeschuldigingen komen.
Padun is knecht voor de broertjes waarschijnlijk, maar in de Tour van de Alpen was ie dat ook (voor Pozzo) en werd ie toch twaalfde (en won een etappe). Ik zie hem in Zwitserland ook wel in de buurt van de top 10 komen.
@dazzler: Goeie vraag...
Altijd spannend hoe beloften de overstap naar de profs verteren vind ik. Die Padun is een goed voorbeeld, lijkt de stap redelijk makkelijk te zetten. In de Hammer Series was hij heel sterk, en in Tour of the Alps ook. Als je naar de uitslag van de baby Giro van vorig jaar kijkt, dan zie dat hij daar 5e werd. Die Scott Davies, die 4e werd, lijkt wat meer moeite te hebben zijn eerste prof(half)jaar.
Het échte talent van vorig jaar bij de beloftes, Sivakov, is er trouwens ook eentje om deze week in de gaten te houden. Sky rijdt namelijk niet echt met een vooruitgeschoven kopman lijkt het.
'@innrt; Oh Sivakov is ook echt nog maar heel jong! Als 'nieuweling'moet je dus ook wel wat geluk hebben met wat voor ploeg je aan een koers start. De meesten zullen wel moeten knechten in eerste aanvang. Lijkt me voor de renners ook wel een flinke omschakeling qua mindset, al weten ze dat natuurlijk van tevoren ook wel. Maarja theorie en praktijk lopen niet altijd synchroon
Prachtig hoor! Warbasse in de aanval en toch ook op het podium, heerlijke renner! Heb ik echt een zwak voor gekregen toen hij vorig jaar dat interview gaf na zijn overwinning en ineens helemaal overmand raakte van emoties. Later las ik een prachtig stuk van/over hem over zijn strijd om prof te blijven en door te zetten. Echt heel mooi, kwetsbaar en eerlijk!
Oomen nog weer een dag in het groen. Schitterend! Überhaupt reden de Nederlanders toch weer sterk! En Padun heb ik inmiddels gespot!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.