positief forum?

1 2 3 4 5
Scotty

De enige écht stuitend arrogante opmerking in dit topic is geplaatst om 13:19.

Zullen we anders een speciale safe-space bubbel voor jou creeëren? Daar kan de grote boze buitenwereld geen negatieve reacties plaatsen en kunnen we allemaal Kumba-Jaa zingen!

Jij ook een fijne dag!

kielabokki

Vlinder, klopt.
Mocht je eens met een groep mede-flitsers een hoekje van het forum op willen zoeken voor wat meer onderlinge gelijkgestemdheid dan is die mogelijkheid er ook al toch? Er zijn al topics waar je voornamelijk reacties van 4-5 dezelfde flitsers terug kan vinden. Die topics bestaan al jaren en opvallend genoeg blijft de sfeer er 99% respectvol en positief. En dat ondanks de tegengestelde meningen etc.

Edit: Scotty, LL? Als er 1 de sfeer weet te beïnvloeden, geen respect heeft voor andersdenkenden, structureel dedain voor alles dat afwijkend van zijn mening is uitademt dan is het Lyndalid wel. Maar die nodig jij als eerste uit voor je kampvuur dus?

Sorry, moest ik ff kwijt dat laatste. LL positief, woehahahaha. Laat me niet lachen. En Fritsdesjeux ook niet btw. Zelf geen problemen mee, maar die blinkt vooral uit in kritiek geven. Of lees ik het allemaal anders dan jij?

Laatst gewijzigd
Poeksel

'@Scotty: Je "inhoudsloze veelposters zoals Timocycling:" valt onder "het afkraken van [..] andere reageerders" van Vlinders openingspost lijkt me...

Desalniettemin lijken diverse mensen niet begrepen te hebben dat je kan posten zonder afkraken zonder dat het meteen een kritiekloze hallelujahposting wordt.

Timocycling

'@Scotty: wellicht is een dergelijke safe-space bubbel ook iets voor jou? Als je niet tegen tegengeluid en andere meningen kunt dan is dit een uitkomst voor je!

@kielabokki: Kennelijk heeft scotty een alleenrecht om te bepalen wat wél en wat níet inhoudsloos is. En wie wel en niet positief is. LL positief noemen is trouwens zeeeeeer komisch inderdaad.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Op internet zul je altijd trollen hebben. En toetsenbordhelden. Helaas niets aan te doen. Dus een topic waarin enkel positief (of zelfs objectief) commentaar gegeven wordt is een utopie vrees ik. In principe een roemenswaardig initiatief, maar jammer genoeg ook wat naïef...

tendam

'@timocycling
Jij zit echt helemaal vast in de Geenstijl/Baudet-achtige terminologie. In die hoek is empathie en jezelf verplaatsen in de ander een schande (dan ben je nl. een zgn. Gutmensch) maar als iemand graag alleen kumbaya zingt is dat z'n goed recht. Op het forum wat hij voorstelt hoef jij niet te komen, natuurlijk.

Timocycling

'@Jeffrey81: Jouw reactie is dus wat ik niet snap. Iedereen met een afwijkende mening wordt direct als een negatieveling, niet-objectief of zelfs troll weggezet. Waarom is dat? En waarom mag er volgens jullie alleen maar positief commentaar gegeven worden? Is alles dan positief tegenwoordig?

lnnrt

Misschien moet je er niet té direct naar vragen, maar de positiviteit een beetje uitlokken, door bijvoorbeeld te vragen waarom mensen wielrennen zijn gaan volgen? Of wat men zo mooi vindt aan het wielrennen?

Zo was ik afgelopen weekend helemaal in mijn nopjes dat de Dauphiné werd uitgezonden, én finishte rond 15.00 uur. Dat is precies middagslaapje tijd van mij zoon, dus ik kon (ouderwets) onderuit zakken op de bank en van een bergop aankomst genieten. En wat was het smullen om Navarro te zien zwoegen voor de ritoverwinning, en wat deed het me pijn dat Yates hem de laatste meters nog passeerde. Prachtig! En dat alles met José de Cauwer als achtergrondmuziek. Nog vier weken tot de Tour, een nostalgische tijd voor mij, de tijd dat je moet gissen naar de vorm van renners (is hij té vroeg in vorm?) voor de Tourspellen, die ik vroeger invulde voor het Utrechts Nieuwsblad, gewoon lijstje invullen en door de brievenbus bij het hoofdkantoor op Vredenburg, en nu online tot een minuut voor de start van de eerste etappe twijfelen of je Cavendish of Kittel moet nemen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Scotty

'@Kielebokki, lees mijn reactie(s) anders nog even door. Ik heb het over inhoud, niet per se over positiviteit. Realiteit is misschien beter.

@Timo, het "alleenrecht"-argument.... Voor jou geldt trouwens ook bovenstaande tip.

@Poeksel, eens, was iets met wie de bal kaatst... maar soit, je hebt gelijk.

En inderdaad er zit een wereld van verschil tussen genuanceerde positiviteit en hallelujahposts.

Laatst gewijzigd
kielabokki

Scotty, maar de topic-starter spreekt over positief forum. Daarom vind ik die naam nogal opmerkelijk.

Realiteit een beter woord? Wow. Ik zit echt in een totaal andere hoek dan jij en LL, laten we het daar maar op houden. Maar goed ik wil dit topic niet kapen voor eigen oorlogjes.

Ten Dam, ik moet nooit wat van GS hebben. Ongelofelijk naar tendentieus groepje mensen, die daar nog trots op zijn ook. Maar inmiddels moet ik toch toegeven dat ze meer aan waarheidsbevinding doen dan al die zgn. kwaliteitsmedia. Erg maar waar. Dat zegt veel over de de staat van de journalistiek in NL.

Timocycling

'@tendam: Bedankt voor jouw analyse. Opvallend overigens hoe jij alle "Geenstijl/Baudet-achtige" (jouw bewoordingen) in een hokje plaatst. Schijnbaar is het een SCHANDE om empathie of inlevingsvermogen te tonen als je FvD stemt. Dat wist ik nog niet! Al die mensen (peilingen een stuk of 20 zetels?) zullen dus wel robots zijn!

In feite ben jij degene die geen inlevingsvermogen toont, door te zeggen dat alle FvD'ers en Geenstijlbezoekers geen empathie en inlevingsvermogen hebben. Jij scheert iedereen over één kam. En op basis waarvan eigenlijk? Hoe heb je dit beeld in jouw hoofd gekregen?

Zie je in hoe ironisch jouw reactie is?

Overigens vind ik het prima als Vlindertje een forum maakt waar iedereen positief is en iedereen heel lief is. Ik zal er dan ook met alle liefde van wegblijven, goed?

Ik zal het hier overigens maar bij houden, aangezien dit een wielerforum is en geen politiek forum.

Jeffrey81

'@Timocycling: Je moet mijn opmerking heel algemeen zien. Ik heb het niet over personen hier in het bijzonder (je lijkt je aangesproken te voelen) en ik heb het ook niet over mensen die gewoon kritisch een inhoudelijke discussie proberen te voeren. Daar ben ik helemaal vóór namelijk.

Maar er zijn tegenwoodig gewoon heel veel mensen die zich van achter hun computerschermpje ongenuanceerd en/of provocerend uitlaten. Niet op zoek naar discussie, maar puur naar reacties, naar hoe dan ook hun gelijk moeten halen, of naar een fijn superieuriteitsgevoel van "kijk eens wat ik durf te zeggen". En geschreven tekst wordt daarnaast nogal eens verkeerd geïnterpreteerd. Valt enigszins te redden met emoticons, maar dan nog. Door dit alles is het gewoon heel moeilijk om een inhoudelijke discussie te voeren.

Overigens doe je zelf precies dit: je interpreteert mijn reactie anders dan ik m bedoeld heb, trekt verkeerde conclusies (waar heb ik gezegd dat mensen met een afwijkende meningen trollen, negatievelingen en/of niet objectief zijn??), voelt je schijnbaar ook nog aangesproken en valt mij dan weer aan omdat ik een mening heb die van de jouwe afwijkt. Iets met een pot en een ketel....?

Laatst gewijzigd
LyndaLid

Houd mij er lekker buiten anders?

Altijd duidelijk geweest dat deze site er is om over wielrennen te ouwehoeren. Dat kan negatief zijn, of positief. Maar waar ik het wel mee eens ben, is dat het op zijn minst op de realiteit gebaseerd hoort te zijn. Dat eindeloze getroll en gekanker op ploegen en renners is te triest voor woorden.

En tendam slaat de spijker op zijn kop. Het is door dit soort trollen in politiek en media, dat het voor sommigen OK lijkt om op een bepaalde manier te schrijven. En dan bedoel ik niet arrogant, met een teintje van sarcasme. Daar doe ik zelf (bewust, beetje stangen) ook aan. Ik bedoel het zonder enige empathie zeiken over alles dat los en vast zit. Dat komt vaak naar voren in topics over veiligheid in het peloton, renners die door verklaarbare oorzaken minder presteren en toch met de grond gelijk worden gemaakt, en ja... Alles dat met Sky te maken heeft. Één groep die voor velen als scapegoat dient voor alles dat fout is; sounds familiar?

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Overigens Timo, als ik je dan toch even mag aanspreken....

Jouw eerste reactie in dit topic is direct een aanval op Vlinder, waarin je hem en zijn verzoek voor een positiever forum belachelijk maakt. Wat moeten we daar mee? Dat is niet de 'afwijkende mening' die je zo hoog lijkt te hebben zitten, dat is gewoon onbeschoft, en ook nog eens heel erg hypocriet. Blijkbaar is de enige toegestane afwijkende mening die van jou? Want die van Vlinder mag van jou blijkbaar niet....

Scotty

'@kielebokki, om alle onduidelijkheid maar even uit de wereld te helpen:

Scotty, maar de topic-starter spreekt over positief forum. Daarom vind ik die naam nogal opmerkelijk.

Ik gaf een tip over hoe ik het doe:

Tip aan Vlinder: leer de reageerders een beetje kennen. Zo lees ik altijd wel de bijdrages van vlek, xistnc, Verweggistan, Lyndalid, Frits de Jeux en nog een paar vaste leden met wat meer inhoud (je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn natuurlijk).

Als Vlinder hetzelfde doet met mensen die voornamelijk positief reageren, is zij/hij al een heel eind geholpen.

pirazzi

Vlinder vind ik meer een naam voor een vrouw, maar dit terzijde. Het zou dus ook haar positief forum kunnen zijn.

Scotty

'@Jeffrey81,

Overigens Timo, als ik je dan toch even mag aanspreken….

Totally agreed hoor. Maar zo'n dus-ik-mag-geen-afwijkende-mening-hebben-discussie kent vrijwel nooit een winnaar, ik zou me er niet aan wagen. Zeker niet met de gene die hem toepast.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Point taken ;)

hartstikkebedankt

Wielrennen trekt kennelijk wel een breed publiek: veel facetten uit onze maatschappij in een notendop hier op het forum. Af en toe hard, soms uit het hart.

Ieder z'n eigen mening en ieder z'n eigen ding is volgens mij ons aller recht. Ik zou zeggen, laat een ieder dan ook in z'n waarde.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Toch wel schrijnend om te zien dat een topic dat oproept tot positivisme in 44 reacties is ontaard in dit geheel.

Laatst gewijzigd
kielabokki

Ok ik snap je Scotty.

WF moet maar eens een dagje houden voor de community. Weet bijna zeker dat als je de 'grootste rotzakken' persoonlijk leert kennen het allemaal toch wat anders reageren is daarna. Maar zoals Jeffrey zegt mis je gewoon het gezicht, de stem, de emoties enz. op een forum. Denk dat er hier heel wat mensen met autistische trekjes komen, die vooral niet al te handig zijn in verpakken. Maar dat zegt niet alles over de persoon, niets zelf.

Laatst gewijzigd
Wielrennertje

Het gezeik op kritiek op deze site is echt een stuk irritanter dan de kritiek zelf. Vaak wordt een beetje kritiek gelijk afgekraakt door vele leden, omdat het niet compleet in hun straatje past (bijv. onder artikelen over TLJ)

elkey21745811305

Misschien ff naar een positiviteits guru luisteren, bijvoorbeeld een uurske "BodyLogics" met Emile Ratelband, dan wordt de drang vanzelf minder en ga je het zuur meer waarderen.

Kijk, als je dat positieve forum gewoon maar kan visualiseren en audiotief de bevestiging krijgt.., hier luister maar:
https://www.youtube.com/watch?v=ew77l16362A

Vlinder

LOL wat het woordje 'positief' al wel niet te weeg brengt!!! Om misverstanden de wereld maar uit te helpen... ik ben een vrouw! En ik wil geen bubbel maar deed een poging om eens te kijken naar animo voor een andere insteek op een plek in dit Forum.
Mission failed but was worth trying, veel plezier allemaal...

pirazzi

:)

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.