positief forum?

1 2 3 4 5 »
Romāns Vainšteins

Respectvol, inhoudelijk en genuanceerd zijn nogal vrij interpretabel.

Ik stel voor om dit topic via sticky van definities in deze te voorzien om vervuiling tegen te gaan en strikt binnen deze kaders te blijven. Op die manier kunnen we tenminste nog prettige discussies aangaan zonder dat elementaire fatsoensnormen overschreden worden.

La Primavera

'@RV Om jouw plan invulling te geven stel ik voor om van dit bericht van Dazzler een sticky te maken:

"Wat ik me oprecht afvraag, wat is de reden dat @timocycling en @RV naar dit topic komen, terwijl het onderwerp van dit topic ze niet aanstaat?
Blijf dan weg & ga dan ergens anders trollen/meepraten."

Bovenstaand citaat klinkt bot maar ik ben het daar volledig mee eens. Het vergt geen grote moeite om je een beetje aan te passen aan de heersende cultuur. Zeker in een topic waar je zelf kiest om het te lezen en er op te reageren. Het is niet zo dat er op alle Wielerflits Fora alleen nog maar de polonaise gewandeld mag worden bij een 8e plek van George Bennett in de Giro d'Italia. Er wordt je niets aangedaan en je wordt nergens benadeeld door het bestaan van dit topic.

Het mooie aan het forum is dat er bij een vraag als deze, of er meer mensen zijn met animo voor een 'afzeikloos topic', je gewoon kan reageren met: "Nee dit lijkt me niets (Insert argument 1,2,3)" om vervolgens het topic niet meer te openen aangezien het je niet aan staat en verder te gaan met je leven. Dat er vervolgens meerdere pagina's inclusief deze post gaan over of het feit of dit 'triest' is ja of nee, is toch eigenlijk te triest voor woorden.

Wat Vlinder en anderen al meerdere keren duidelijk proberen te maken is dat dit topic geen 'halleluja, praise the lord-topic' hoeft te zijn. Maar dat hier een cultuur heerst waarin het afzeiken niet de boventoon voert. Als we de zwart-wit schaal er bij pakken neigt dit dan misschien wel naar lichtgrijs maar dat betekent nog niet dat er louter positivisme dient te worden uitgeademd. Dat laat dan inderdaad veel ruimte over voor interpretatie, maar dat maakt het topic wel minder krampachtig. Kaders maken het krampachtig.

Vaker kan het niet herhaald worden.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

Je bent natuurlijk niet 'anders' als lompe boer nummer zo veel op sociale media.

Dan lijkt het me eerder dat iemand als vlinder anders is.

pirazzi

Ja een beetje in de trant van Jesse Klaver: "We gaan Nederland veranderen!" Maar dan: "We gaan het Wielerforum veranderen!"

Poeksel

Zou het eigenlijk helpen als er meer vrouwen op het forum komen? Het wil wel eens (positieve) invloed hebben op de groepsdynamiek.

Laatst gewijzigd
Vlinder

'@Poeksel; ik denk dat het idd kan veranderden, maar dat is andersom ook zo. In het basisonderwijs zie je veel teams bestaande uit alleen vrouwen en dat is mijn inziens ook niet wenselijk. De teamdynamiek en het onderwijs verbetert aanzienlijk als er dan meer mannen bijkomen, ook veel beter voor de kinderen. Mixed is in veel gevallen vaak beter.

Ben trouwens wel benieuwd naar wat we in de ronde van Zwitserland te zien krijgen, als ik het tijdschema met het moment van TV uitzending zo bekijk lijkt het erop dat we niet veel van de eerste 2 beklimmingen kunnen zien...
Eerst maar eens de nieuwe podcast van ten Dam beluisteren. Echt een aanwinst die podcast!

Romāns Vainšteins

Naar mijn mening is het dwangmatig volgen van wielrennen en daar slap over ouwehoeren een typische mannenaangelegenheid. Denk dat de statistieken dit ook wel staven en daarmee ook de relatieve bot-en-lompheid meteen verklaard is.

Poeksel

Kom kom, vrouwen praten ook graag over wielrenners.

https://forum.viva.nl/overig/de-ergernis-die-wielrenners-heet/list_messages/45433

Romāns Vainšteins

Dat volgen verwar je denk ik met beoefenen. Nog nooit zoveel chicks op racefietsen zien rijden als dit voorjaar, afgelopen 5 jaar is het aantal werkelijk explosief toegenomen. Dat ze Ventoso in de supermercado bij toeval op een high-five trakteren acht ik echter vrijwel uitgesloten.

Op dit forum is sowieso 99% man.

Poeksel

https://www.youtube.com/watch?v=vRHwPe5Y1NU ;)

Poeksel

Oomen dus 7e in het algemeen en 2e in het jongerenklassement, knap! Mas nog wat beter, benieuwd hoe die het in de Vuelta gaat doen.

Kingstown

Ik merk dat ik al een tijdje veel minder op WF kom en de afzeikcultuur die hier heerst is daarvan 1 van de belangrijkste redenen. De Giro was wat dat betreft een dieptepunt. De manier waarop renners als Yates en Froome benaderd werden was dusdanig grof en schofterig dat het me elke zin ontnam om hier nog verder te lezen. Krijgen we prachtige koers te zien ( ik durf zelfs te stellen de meest spectaculaire grote ronde van de afgelopen 10 jaar) en wat we hier vooral lezen is 1 brok negativiteit en gezeik.

4 van de 5 reacties gaan over doping (of de suggestie daarvan) en daar word ik erg moe van als ik net een fantastische koers/rit heb gezien. Ieder zijn ding en blijkbaar zijn er hier een hoop fanatiekelingen die het allemaal net wat serieuzer nemen als dat ik dat doe. Het is "slechts" een sportwedstrijd. Het gaat allemaal niet om leven en dood. En als je favoriete renner/ploeg niet wint dan is er morgen echt nog wel een nieuwe dag. Een tikje minder emotionele ontremming kan geen kwaad, maar dat is een illusie op het internet.

Sebelius

And the bullshit still continues:

www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/174794/sky-slaat-terug-naar-slecht-geinformeerde-hinault-een-zaak-die-hij-duidelijk-niet-begrijpt

Laatst gewijzigd
Sebelius

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/tour-de-france/174979/coach-froome-vreest-mede-door-hinault-voor-veiligheid-froome-vind-het-onverantwoord

May de farce be with us.

Quote Tim Kerrison: Froome is onschuldig.

Lekker objectief bezig Sky.

pirazzi

Wat fijn nieuws dat Chris Froome vrijgesproken is! Nu kan iedereen weer van hem genieten in de komende Tour de France. :)

Adrianus en Patrick

Zeker weten! Alle lichten op groen voor de mooiste tour in jaren.!

Kritische noot, wat een anti froome bashers die oproepen tot fysiek geweld danwel het begooien met urine.. echt dit is beneden alle pijl hier op het forum

Poeksel

Ja, de sfeer is niet fijn vandaag. Gelukkig is dit draadje er nog! Maar waar is Vlinder gebleven?

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.