Scorito Tour 2018

« 1 2 3 4 ... 255 256
Avatar of
Martin van den Bosch
admin

Dit jaar organiseren we in samenwerking met Scorito weer onze eigen wielerpool.

Meespelen kan via deze link.

De hoofdprijs is een Wahoo Elemnt Bolt fietscomputer.

Welke renners ga jij selecteren?

La Primavera

We gaan weer beginnen!

Eerste wat mij opvalt is het bijschrift dat de stagiair bij Mikel Landa heeft gezet: "Komt van Team Sky, rijdt nu voor Movistar team. Zal van zijn nieuwe team wellicht meer vrijheid krijgen."

Ja natuurlijk.

foqu1ta

Het gepuzzel kan weer beginnen mannen!

wesselvanoers

Wat een rotklus gaat dit worden.. al die toppers

Crashtester

Bizar veel toppers aan de start inderdaad. Aan de andere kant, is het budget ooit zo hoog geweest?

Matt89

En wat denk je dan van de opmerking bij Adam Yates: 'Als Adam in deze Tour net zo goed is als zijn tweelingbroer Simon in de Giro, dan is hij goud waard. '

Hoe lang is over deze opmerking nagedacht? haha.

Verder idd een verschrikkelijk moeilijke puzzel. Er zitten leuke renners bij voor 1m of lager, maar met zoveel toppers is maar afwachten wat zij kunnen. Verder te hopen dat Bouhanni niet meegaat :-)

nasibal

Wie wil we er 10 miljoen hebben? Schat zo dat ik dat wel ongeveer kan missen.

Oja, in before de jaarlijks terugkerende Hagen/Cav discussie

Edit: Tejay 1 miljoen jongens!

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Ik merk dat ik onbewust toch weer op veel te veel klassement toppers sta te rammen. Niet heel verstandig met dit budget en parcours. Hopelijk is er wel snel duidelijkheid inzake Froome want anders moet ik hem gewoon weer kiezen.

Edit: Mollema is echt een koopje.

Laatst gewijzigd
Wielerfan999

Vooral de kasseienrit en TTT geeft het spel een extra dimensie.

Diede34

Wel even balen dat Groenewegen/Cav/Kittel/Ewan gisteren ondersteboven gereden zijn, dat was een mooie graadmeter geweest.

elstupidoloco

Nooit gedacht dat ik in de eerste selectie TJ gewoon blind in mijn ploeg zou zetten. TJ als de uran van deze Tour. Wat zou dat prachtig zijn.
Ik hoop 7 juli wakker te worden en te constateren dat ik TJ er toch uit heb kunnen werken

Tourminator

Een stuk eenvoudiger nadat vorige week poule al even open was. Heb toen meteen een team gemaakt. Budget is nu 4 miljoen hoger en bijna alle sprinters zijn 500.000 goedkoper geworden, alleen Gaviria 500.000 duurder. Heb nu nog 6 miljoen over om team te verbeteren.

Wordt een makkie dit jaar :-)

jort101

Goedemorgen! Jullie kunnen ook weer meedoen aan mijn jaarlijkse subpoule! ;)

https://scori.to/46KWHYZ

Nylz

Het budget lijkt op het eerste gezicht hoog maar het valt toch tegen. Moet wel zeggen dat veel goede sprinters redelijk geprijsd zijn!

Rutgerca

Ik doe na de giro hier ook mee, en ik heb het nu al moeilijk

La Primavera

Even een gekke gedachte. Tejay in het geel na de TTT?

dazzler2120

Zou zomaar kunnen, zo een gekke gedachte vind ik dat niet.

Laatst gewijzigd
Dumoulist

Zat eerder aan Thomas te denken.

foqu1ta

Zijn er nog boni's te verdelen bij de eerste 2 etappes?

Wimbo

Ik doe ook weer mee, ga er maar eens goed voor zitten.
De komende weken overheerst het licht autistische, zombie gedrag weer!
Succes allemaal.

La Primavera

Gevoelsmatig een gekke gedachte. Wel een scenario dat zich zo zou kunnen ontvouwen, dus in dat opzicht inderdaad geen gekke gedachte ;)

hartstikkebedankt

Zou kunnen maar kan ook Caruso zijn, of Van Avermaet, of Küng, of Roche, of Porte zelf. Of iemand van Sky, evt. Sunweb.

Valt me trouwens ook op dat Aru nog niet in het spel zit hoewel hij wel op voorlopige startlijsten staat.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wie geel heeft na de ploegentijdrit hangt toch af van de gunfactor, of mis ik iets?

Het geel na etappe 5 zou zomaar naar België kunnen gaan...

Laatst gewijzigd
bakfiets

Op het eerste gezicht lijkt het ook makkelijker met een hoger budget dan dat ik vorige week zag.

Iedereen succes met het puzzelen. De ploegentijdrit en de kasseien rit zijn denk ik cruciaal in het maken van een juiste selectie.

dspiky

Omdat de TTT de derde etappe is, zal de drager van de gele trui degene zijn van de winnende ploeg die in de eerste twee etappes het kortst is geëindigd. Het kan dus zomaar zo zijn dat BMC wint, Tejay het eerst over de meet komt, maar bijv. Van Avermaet de trui krijgt omdat hij in de eerste twee etappes naar plaats 12 sprintte.

Edit: Je moet ook nog rekening houden met mogelijke bonificatie- en bonusseconden zoals zeewolde terecht opmerkt.

Laatst gewijzigd
« 1 2 3 4 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.