Scorito Tour 2018

1 2 3 4 ... 255 256
zeewolde

Eerst moet je "weten" wie de ploegentijdrit gaat winnen, voordat je over de gunfactor kunt nadenken.
Maar als Gaviria de eerste twee ritten pakt, hoeft het niet per se een lid van het winnende ploegentijdrit team te zijn. Dan moeten ze eerst Quick Step op minimaal 20 seconden zetten.

Matt89

Een Kristoff is wel goed geprijsd zeg. Voor 2.5m overweeg ik hem zelfs. Bij 3.5m wat ik had verwacht op basis van andere jaren sowieso niet.

foqu1ta

Ik denk ook dat de bonificatieseconden heel belangrijk gaan zijn, zo ook de 2x 3, 2, en 1 seconde bij de tussensprints! Voor hetzelfde geld pakt een Cavendish een 2e plek bij de meet maar bij de tussensprints 2x de 3 seconden, dan draagt hij 'gewoon' het geel na rit 1.

Starlynk

'@Zeewolde: Dan moet Gaviria ook nog wel met de andere jongens van QS over de streep komen, en dat lukte hem in Zwitserland niet

Diede34

'@Foqu1ta: er is 1 extra bonificatiesprint in de eerste etappes, dus de nummer 1 van de massasprint pakt per definitie het geel. en het groen, en evt. het wit. Dus meer dan 7 á 8 sprinters heb je niet nodig als je 2 ploeggenoten van de winnaar weet op te stellen.

ditisdavid

Maar zie de winnaar maar eens te voorspellen. Denk dat niemand deze Tour meer dan 3 etappes pakt, en geen enkele sprinter geef ik meer dan 25% kans om de eerste etappe te winnen. Teampunten zijn heel precair deze ronde, ook voor het AK trouwens.

foqu1ta

'@diede34 O ja, ik zie het inderdaad staan. Had even te snel gelezen maar je hebt gelijk. Maar op voorhand weten wie het geel gaat pakken en dus welke ploeggenoten je moet opstellen is ook niet zomaar gedaan. Zeg een Kittel pakt het geel na de 1e etappe, welke ploeggenoten ga jij dan opstellen de etappe erop? Zabel, Zakarin?

Diede34

Inderdaad dan wordt het T.Martin en Zakarin. Maar Jungels en Terpstra zou ook kunnen, of Kruijswijk en Gesink, zeg het maar ;)

hartstikkebedankt

Dit is zeker geen scenario waar ik op ga gokken, je kunt namelijk maar 1 keuze maken en zoals david al zegt is er niet een uitgesproken favoriet

elstupidoloco

'@foquita

Wat dacht je?Laten we Zabel nu maar alvast genoemd hebben, voordat de massa hier begint mee te lezen? Als kittel in goede vorm steekt een interessante vent. Sprint vaak nog wel door voor zichzelf. De vraag is even waar hij dan eindigt in dit veld.

WCEendT

Budgetspel.

Lancearmstronghero

Is het heel vreemd als ik denk dat Terpstra het geel in etappe 5 pakt?

La Primavera

Dit budget roept inderdaad om een budgetspel.

fmvbeest

Wordt weer een leuke puzzel. Zo'n TTT in het begin maakt het inderdaad erg interessant.

dazzler2120

Ik krijg het met dit budget nog niet eens geregeld met zoveel 'sterke' namen aan de start. Budgetspel zou een marteling zijn.

mr. Prodent

wat denken we van roglic?

dazzler2120

Dat 2m een mooie prijs is om hem te pakken, of hem te laten liggen.
Edit: Euhh, 3m*

Laatst gewijzigd
BlackManager

Roglic heeft al meermaals aangegeven dat hij een goed klassement in een grote ronde ambieert. Naar mijn idee is deze tour op zijn lijf geschreven, met de relatief vlakke aanloop. En de piekbelasting in week 2 en 3.

hupske

Nou, een eerste snelle puzzel levert mij 4 man van Sunweb op. Voor mijn gevoel overdrijf ik dan een beetje, maar toch.
Vind er wel veel duidelijke uitgesproken kopmannen voor het klassement en sprint tussen zitten op dit moment. Twijfel minder dan bij de Giro wie ik mee wil nemen.
Budget is ook wel erg ruim voor mijn gevoel. Kan veel dure renners mee nemen zonder dat je een renner van 500.000 nodig hebt.

Maarja gaat bij Astana Cort sprinten.
Wie mag er bij Sunweb op de geheel vlakke etappes mee sprinten.
Welke rol krijgt Benoot bij Soudal.
Zal Naesen zich gaan mengen in de sprint.
Zal Majka dit jaar eindelijk eens heel blijven.
FDJ, wat komen die eigenlijk in de tour doen.
Wie van Movistar zal het sterkste zijn voor klassement.
Kan Cav het nog? Anders een koopje.
Uran weer de Uran van vorig jaar.
Vanmarcke alleen mee voor de kasseien.
Barguil, zal die toch weer op tijd fit zijn.
Katusha, vind ik een net niet team.
Roglic wel duur, als je Kruijswijk als kopman hebt.
Sky is alleen Bernal en Thomas interessant.
Trek wilt weer gaan sprinten met 2 man?
UAE op papier leuk team. Martin lijkt goed.

Tot zover mijn eerste vragen waar ik de komende weken een mee bezig ga :)

Laatst gewijzigd
Rutgerca

Wat zijn nou de beste dalers van de klassementsmannen?

hartstikkebedankt

FDJ, wat komen die eigenlijk in de Tour doen? Uh, misschien een etappe winnen met Démare?

foqu1ta

elstupidloco, ik noemde 2 random namen van Katusha op.. ik zei verder niks over de beste man. Jij verteld een hele verhaal over hem

Poeksel

'@Lancearmstronghero: Als je Terpstra in het geel ziet na etappe 5, zou ik zoeken naar een bookmaker die dat als weddenschap accepteert. Zou me verbazen als je niet minstens 50 keer je inzet krijgt...

hupske

Démare imponeert wel in Zwitserland hoor. Daarvoor vraag ik mij op dit moment nog af wat nu het plan is van FDJ. Ook als Franse ploeg en geen kopman voor in de bergen.

bakfiets

"Sky is alleen Bernal en Thomas interessant."

Moscon en Kwiatkowski ook. Zeker met een ploegentijdrit en een kasseienrit en een muurtje in de eerste week. en eventueel teampunten in de laatste weken.

1 2 3 4 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.