Scorito Tour 2018

1 2 ... 253 254 255 256 »
Ab Normaal

Dat klopt als je altijd de duurste renners nodig zou hebben gehad.
Deze tour had je prima zonder de te dure tegenvallers gekund en had je de goedkope parel (die er ook niet was) niet eens nodig.

Pietje Precies

Dat is ook zo Ab Normaal. Maar nu ben je zonder Yates en met Carapaz misschien nog op plek 800 geëindigd. Als je ook Carapaz niet had gehad, was je misschien wel op plek 1800 geëindigd. En als je wel Yates, maar geen Carapaz had gehad was je niet op plek 800 maar op plek 300 ofzo geëindigd en met beide in je team op plek 50 ofzo.

Oftewel, juiste dure renners pakken en daarmee dus de juiste dure renners weglaten is sowieso het belangrijkste. Immers zijn praktisch alle renners tegenwoordig wel oké tot correct geprijsd, dus pareltjes zijn schaars en/of onverwacht. Maar die pareltjes kunnen wel degelijk (in het geval van de categorie Carapaz) een enorme impact hebben. Mits ze wel écht onderdeel van je sprint- of klimequipe zijn inderdaad.

Qua Carapaz was dit ook wel het best-best-best case scenario. Ik (en waarschijnlijk ieder ander die eerlijk is) had op voorhand ook getekend voor een 2e of 3e plek in het jongerenklassement, 10e plek in het algemeen klassement, 2 logische ritten in de top-10 en regelmatig plek 11-20. Puntje of 150-180 in totaal (voor 0.75 miljoen?).

Om maar aan te geven hoe onverwacht zijn extreem goede prestaties waren. Ik was er blij mee voor mijn poule, maar of het ook zuivere koffie was betwijfel ik sterk. Zeker na deze artikelen (http://www.wielerflits.nl/nieuws/361745/doorbraak-van-carapaz-kwam-er-bijna-niet-had-knieproblemen-vlak-voor-de-giro.html & http://www.wielerflits.nl/nieuws/344656/westra-bekent-gebruik-cortisonen.html). Maar goed, zo lang een renner pas na de ronde gepakt wordt is alles prima :p

Laatst gewijzigd
Imbatido

Carapaz en Schachmann waren relatief risicoloze keuzes in de Giro die heel goed uitpakten. Dat kwam ook wel doordat ze nog goede uitslagen reden nadat hun prijzen al bekend waren. Carapaz reed al een goed seizoen, maar won dan nog Asturias een week voor de Giro, toen was de verrassing er wel af. Schachmann won bijna de Waalse Pijl vanuit de vlucht. Beide waren dan ook nog kandidaat voor wit, en Schachmann als QST-renner nog een extra wapen. Ook Pedersen voor 500K met twee tijdritten en mogelijke sprintkansen kon je nauwelijks laten liggen. De echte parels waren denk ik Pello Bilbao en Patrick Konrad, die hun Giro van 2017 enorm overstegen.

SKA was een prima keuze in de Tour voor 500K, maar ook niet zo heel bijzonder. Vijfde in de TTT, achtste in Quimper en vijfde in de ITT. Nog niet direct materiaal dat in het winnende team moet zitten.

Starlynk

Die "pareltjes" discussie heeft ook altijd een gigantische hindsight bias. Ja, natuurlijk was Carapaz uiteindelijk een gigantisch goede keuze achteraf, maar een heleboel mensen hadden ook Ben O'Connor, Ciccone of Mohoric als hun pareltje voor de Giro en daar hoor je nu niks meer over. En in de Tour hebben volgens mij alle "pareltjes" de Barbero award gewonnen, Kragh incluis. Het is dat mensen zich blind staren op die "100 punten per miljoen"-regel, dat ze al gauw denken dat zo'n goedkope renner een goede keuze was en zich niet beseffen dat als je Kragh veel moet opstellen omdat ie 6 punten haalt voor de witte trui, dat dat eigenlijk betekent dat je overige keuzes niet zo goed waren.

Feit is dat zo'n 500k/750k renner tegenwoordig eigenlijk altijd een goedkope gok is, die meestal niet goed uitpakt en soms wel. En het is maar zelden dat zo'n renner het verschil maakt of je hoog in het klassement eindigt bij Scorito of niet. Volgens mij eens met Nasibal en Pietje dus als ik het goed gelezen heb ;)

jelle013

Ze moeten gewoon niet verplichten om 20 renners te selecteren, ik wil het liefst gewoon zelf de keuze hebben of ik 16 of 20 renners kies.. Dat mocht een aantal jaar geleden nog wel.. Dat maakt het spel echt een stuk interessanter en dwingt je ook meer om keuzes te maken..

Mollemaestro

'@Nasibal Minder lullen, meer zuipen

kasjaar

Minder zeiken, meer lullen.

snoek1974

'@ Jelle 013

Vind het juist prima want zo heb je meer verschillende teams en ja wanneer is iemand wel een pareltje of wanneer een opvuller zoals bij mij dit jaar Gaudu ( alleen witte trui punten 4de plek ) , voor de rest niet opgesteld omdat punch en klim team sterk genoeg was . Dus Kragh had ik waarschijnlijk alleen opgesteld in de ploegen tijdrit en tijdrit , dan was die dus een koopje en een goede opvuller .

Carapaz idd echt een pareltje in de giro die je elke bergetappe opstelde en gewoon vaak bij de eerste vijf eindigde , donderdag mogen we weer beginnen met puzzelen voor de Vuelta poul

In de tour was de echte parel er niet of je moet Latour en Laporte als parel beschouwen

TimodeJ

'@Starlynk: Ik heb de etappe die Mohoric won hem kopman durven maken, dus voor mij is hij in ieder geval z'n waarde waard gebleken.
Ik ontdekte dit forum echter te laat, en de keuze Schachmann was nooit bij mij opgekomen. Nu uiteindelijk alsnog 96e geïndigd en m'n bekertje verdiend, maar met het juiste "pareltje" had ik écht mee kunnen doen voor de knikkers.

Laatst gewijzigd
nasibal

Dat klopt als je altijd de duurste renners nodig zou hebben gehad.
Deze tour had je prima zonder de te dure tegenvallers gekund en had je de goedkope parel (die er ook niet was) niet eens nodig.

Absoluut, een parel is lang niet altijd 'nodig'

Die “pareltjes” discussie heeft ook altijd een gigantische hindsight bias. Ja, natuurlijk was Carapaz uiteindelijk een gigantisch goede keuze achteraf, maar een heleboel mensen hadden ook Ben O’Connor, Ciccone of Mohoric als hun pareltje voor de Giro en daar hoor je nu niks meer over.

100% waar. Tijdens of na een ronde blijkt natuurlijk pas óf en wie dan een parel is. 'Een' parel of 'iemands' parel is natuurlijk een heel verschil, waarbij de 1e een uitkomst en de 2e een verwachting is.

@nasibal Minder lullen, meer zuipen

Die studententijd ben ik al wat jaartjes ontgroeid, maar geniet er zelf gerust nog even van jong, is de mooiste tijd uit je leven! Vergeet dus niet vooral je eigen advies op te volgen.

Starlynk

'@TimodeJ: En hoe vaak had je hem opgesteld dat ie 0 punten had?

Hij heeft zeker wel wat punten gehaald, maar ik zou hem achteraf geen pareltje durven noemen, terwijl hij dat op voorhand best had kunnen zijn gezien zijn resultaten en rijden in de voorbereiding op de Giro.

zeewolde

nog 37 minuten mensen.

pieterdeconinck7

benieuwd of Landa erbij zit en wat die dan zou kosten ...

Poeksel

Ik verlekkerd klikken om 10:01, maar niks hoor :(

Starlynk

Landa 4m ;)

Ab Normaal

Bij mij om klokslag 10 uur. Team al klaar :P

arjenzvob

Team staat! Haha. Maakt iemand Scorito Vuelta aan?

hartstikkebedankt

Porte voor 5 miljoen.......

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@haartstikke bedankt
Toch leuke uitdaging om de pool te winnen met 19 renners voor 42 mln?

1 2 ... 253 254 255 256 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.