Scorito Tour 2018

1 2 ... 253 254 255 256
Pietje Precies

'@Starlynk, ik telde qua Laporte even enkel de blessure-vrije sprints. Ik denk dat Laporte normaliter juist ook behoorlijk constant is (door goede positionering), maar goed, maakt verder ook niet meer uit.

Fraaie analyse!

Ik denk dat hieruit ook blijkt hoe belangrijk de sprints waren. De top-10 sprinters haalt namelijk betere/gelijkwaardige scores dan de top-10 klimmers. Terwijl die etappes enerzijds makkelijker te voorspellen waren (ook qua captain) en de logische namen in de lijst staan (uitgezonderd Greipel, Kittel, Cavendish) in ook een redelijk logische volgorde. Terwijl er bij de klimmers weliswaar ook logische namen staan, maar er nog 10 andere klasbakken ook zomaar in die lijst hadden kunnen staan. Daarentegen pakken de klimmers wel een stukkie meer eindklassement-punten.

Het onrealistische effect is sowieso niet groot (deze keer ?). Was het tijdens de ronde op een gegeven moment nog wel, maar zoals deze 'discussie' ook begon zijn wat mij betreft enkel Lampaert en Gilbert nog redelijk 'onrealistisch'.

mschuts

'@ben_pronk is dit je eerste en meteen ook je laatste reactie?

Starlynk

'@Pietje: Lampaert, eens. Die heeft aardig wat punten gepakt in etappes waar je hem waarschijnlijk niet had opgesteld. Gilbert haalde zijn punten echter wel met name in etappes waar je hem ook opgesteld had, als je hem had meegenomen (1+2 voor de teampunten, 3 voor TTT, 5, 9 en 14 voor individuele punten), dus die is wat minder "onrealistisch" m.i.

Pietje Precies

Ja, da's waar. Gilbert is er wat doorheen geglipt bij mij. Al had ik qua sprints al voldoende interessante opvullers & schatte ik QS qua tijdrit lager in.

hartstikkebedankt

Hoe duur was Gilbert, 1 miljoen?

Starlynk

'@harstikkebedankt: yup, 1m

Cerebral36

'@Ben_Pronk Het als principe geldt sowieso al niet want als ik dit en dat had gedaan, geldt voor alle anderen dat ze ook hun eigenlijke keuzes hadden kunnen doen en dan was alles weer anders gelopen. Maar als ik Valverde niet had meegenomen.....haha :) Laat die Vuelta maar beginnen. Ik begin ontwenningsverschijnselen te vertonen. 97% te verdedigen dus dat wordt nog wat met dit super onzekere deelnemersveld. Kortom het wordt weer leuk en over 1.5 maandje is het dan.....als ik Valverde wel had genomen.... :) Enjoy your evening gentlemen.

wesley1983

'@mschuts: hij werd MAAR 23e, haha jawadde wat een pretentie

Cerebral36

'@Wes Om dat een beetje te nuanceren. Ben stond bijna de hele tijd top 5. Dan is 23e uiteindelijk toch nog een tegenvaller :) Had het iets beter kunnen verwoorden ja :)

mschuts

'@Wesley1983 ging mij ook totaal niet om zijn eindranking. Maar dit was zijn eerste poste en nou niet bepaald een vriendelijke over "bla bla bla.. dat iedereen niet zo moet janken". Als dit dan je eerste bijdrage aan het forum is.

ben_pronk

'@mschuts heb al heel wat gereageerd hoor ;) Alleen deze tour wat minder idd.

elstupidoloco

Omdat we het toch niet over de koers hebben is het wel mooi nog even te zeiken over de post van ben Pronk.
Je zou de als-dan-verhalen kunnen beschouwen als achteraf toch je gelijk willen halen, en dat dat typisch gedrag is van matige/slechte verliezers.
De post van ben Pronk lijkt echter meer op gedrag van slechte winnaars. Als je top 30 eindigt mag je gewoon blij zijn dat het soms ook een klein beetje meegezeten heeft.
Slechte winnaars zijn in mijn optiek nog vervelender dan slechte verliezers.
Dus ben, graag zou ik voorafgaand aan de Vuelta een paar van je overpeinzingen willen lezen, i.p.v. wat verheven gelul achteraf

WCEendT

Nou liever een reactie zoals die van Ben dan mensen die doen alsof ze de formule gaan vinden of hebben gevonden om de Vuelta eenvoudig te winnen.

Als je niet eerste bent heb je gewoon verloren, geen als als als of ja maar.

Chris85

Eens Eendt! De heren die denken dat ze het uitgevonden hebben schreeuwen weer het hardste van allemaal.

Eerste en laatste post van deze Tour!

bramverbruggen

Eens met Eendt en Chris! Mschuts wie ben jij? Bennie Pronk loopt al ff wat langer mee dan jij hoor..! Jaloezie is een gebrek aan zelfvertrouwen jongens. Succes in de Vuelta!

basraar

jongens doe normaal

Ceramiche Ariostea

Eens met Eendt, Chris en Bram. Jullie zijn een stelletje droeftoeters door het zo op de man te spelen in het geval van Sunweb Ben die trots is op zijn geleverde prestatie in de Tour. Ga alsjeblieft verder met jullie kansloze tactieken te gebruiken. Na de Vuelta staat Ben weer 1000 plaatsen boven jullie!

Jasperdewaal11

Hahaha hoe harder ze schreeuwen hoe dieper ze vallen ;)

Dekenner01

Leeft Kevinraar nog?

arviidd

Weet ik niet, jij bent toch dekenner?

Pietje Precies

Euuhh, lezen is ook een kunst. Hij was juist niet trots (schreef namelijk: 'maar 23e' ). Kijhard is ook wel bijzonder.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

'@dekenner01, kevinraar is nu het scorito algemeen forum onveilig te maken met vragen of zn F1 coureurs punten gaan halen;)

Jori

Jemig, heeft het kinderslot het overal begeven? Wat een giftige reacties, en dan ook nog enkel van vele meelezers die verder amper reageren.

Forum begint sowieso zijn charme te verliezen, inhoudelijke discussies lijken verder weg dan ooit, meelezers die enkel na afloop hun percentage delen ipv visie, en reacties over en weer die nergens over gaan.

Vuelta forum laat ik denk ik maar keertje links liggen, ga wel pm'en met mensen die gewoon net zoveel van het spelletje genieten als ik.

bramverbruggen

Jori heb je zand in je stringetje?
1 reden waarom het forum zijn charme verliest, jullie worden allemaal uitgedaagd in de flitswiel poule en dan mag je discussiëren in de echte groep kenners!
Als je dan zelf niet toehapt moet je hier niet gaan piepen!

Mollemaestro

Forum is nuttig en leuk tijdens inkopen renners, tijdens grote ronde onzin en na afloop zul je vrijwel alleen slechte winnaars, slechte verliezers en provocateurs zien (en de mensen van flitswiel uiteraard).

1 2 ... 253 254 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.