Scorito Tour 2018

1 2 3 4 ... 255 256
Stuff

Pasqualon of Dupont voor Wanty? Wie gaat hier de sprintjes doen? Of beide mannen en maar zien waar het schip strandt? Iemand hier al iets zinnigs over te zeggen?

kaboutertje

Wat Gaviria betreft is het vooral kijken naar de weersvoorspellingen. En dan hopen dat de voorspellingen ook uit gaan komen.

Dumoulist

'@Imbatido,
Misschien moet ik het dan anders stellen, de Quick-Step ploeg stelt nooit teleur wat sprinters betreft. En Gaviria is intrinsiek gewoon sneller dan Sagan. Ik weet niet wat de exacte puntenverdeling in de Tour voor de groene trui is, maar ik kan nog iets van vorig jaar herinneren dat de nummer 1 tegenwoordig een stuk meer punten ontvangt dan de nummer 4. Daarom verwacht ik gewoon Gaviria voor de groene trui. En eventueel ook de witte trui voor de eerste week.

Edit: Ik zie dat de puntenverdeling al na 2014 is veranderd. Maar ik zie Sagan niet snel bij de eerste 2 komen in een vlakke etappe.

tot 2014
Vlakke etappes: 45-35-30-26-22-20-18-16-14-12-10-8-6-4-2 punten voor de eerste 15 renners.

Vanaf 2015
Vlakke etappes: 50-30-20-18-16-14-12-10-8-7-6-5-4-3-2 punten voor de eerste 15 renners.

Laatst gewijzigd
Niballie

'@Stuff

Ik kan van vorig jaar herinneren dat de snelle mannen van Wanty zich allemaal in het sprintgeweld wierpen. Toen reden zowel Vanspeybrouck, Smith en Pasqualon zich keurig tussen plek 8 en 20 in de sprints.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Daarbij lijken zowel Dupont als Pasqualon in betere vorm dan die drie in de aanloop vorig jaar waren.

hartstikkebedankt

Vanspeybrouck reed toen 8, 11, 12, 12, 13, 18 en 20
Smith reed 11, 14, 17, 20
Pasqualon reed 11, 15, 16 en 17

Echt vetpot was het dus ook weer niet, Pasqualon is wel een leuke renner en kanshebber voor de wat lastiger aankomsten. Dupont reed toen niet mee maar lijkt me meer de man voor de vlakkere aankomsten.

Laatst gewijzigd
Imbatido

'@Dumoulist: Als het op pure snelheid aankomt is Gaviria wellicht sneller ja. Maar Sagan is een koning in positioneren. Ik denk dat hij niet al te veel voor hem onder doet. De vraag is of Gaviria in het gedrang van de Tour met zoveel goede sprinters de ruimte krijgt om zijn snelheid eruit te laten komen. Daar heb ik wel twijfels over. Vorig jaar in het begin van de Giro was hij ook niet zo goed in de massasprints. In rit 2 van de Tirreno dit jaar bv moest hij het zelf uitzoeken en werd hij zevende. Kittel won van kop af aan en Sagan werd tweede. In Californië was Gaviria telkens voor Sagan, maar daar is het gedrang een stuk minder en een goede leadout mogelijk.

Qua puntentelling voor het groen is de winnaar tegenwoordig wel in het voordeel. Maar of Gaviria vijf ritten gaat winnen zoals Kittel vorig jaar? Dan moet hij ook meedoen in de tussensprints en in de lastige ritten mee met Sagan. En ze hebben bij Quick Step veel belangen met ook nog Alaphilippe en Jungels daar.

Voor het wit hebben Gaviria en Ewan goede kansen in het begin. Maar rit 3 is al ploegentijdrit, en rit 5 en 6 heuvelritjes. Is dan al met al maar een kleine bonus.

Laatst gewijzigd
Diede34

De groene trui discussie is een leuke.

Als Sagan de finish haalt ben ik er 100% van overtuigd dat hij het groen wint. Hij heeft immers in Etappe (5, )6, 9, 14 en wellicht ook wel 15 een kans om (veel) meer punten te pakken dan zijn concurrenten. En Sagan (&Matthews) kennende zullen ze zich ook zeker gaan mengen in de strijd om de tussensprints, ook in bergetappes.

Of zijn de punch-etappes 6 & 14 te zwaar voor Sagan denken jullie?

Starlynk

'@Diede34: Sagan werd in 2015 4e op de Mur de Bretagne, dus etappe 6 kan ie sowieso aan. Etappe 14 wordt een vlucht denk ik, maar dat kan Sagan natuurlijk ook.

Chris85

Scorito ia echt een stuk vooruitgegaan de laatste maanden. Renners goed geprijsd, prima budget met zoveel toppers aan de start. Leuke puzzel weer de komende weken!

Dupoepin

9 klassementsrenners vind ik wat overdreven met dit parcours. Je sprintteam, je punchteam en je tijdritteam moet goed zijn. Na etappe 3 staat de top 5 vol met renners die die rit gaan winnen en daar blijven ze dan voorlopig wel staan, aangezien etappe 5 niet de tijdsverschillen gaat opleveren die er in etappe 3 worden gereden.

Mijn sprintteam gaat ongeveer 25 miljoen kosten en mijn klassementsrenners worden gebaseerd op etappe 3 en week 2 de rest vul ik aan met punch en aanvallers

Dumoulist

'@Imbatido,
Het is eigenlijk wel absurd dat een Tour debutant 5 miljoen moet kosten. Je hebt denk ik wel gelijk dat het moeilijk is in te schatten hoe hij de Tour gaat verwerken. Misschien was 4 miljoen meer op zijn plek. Echter heeft de Tour wel vaak wat betere en bredere wegen voor sprint aankomsten dan andere WT wedstrijden.

Als Gaviria echt goed blijkt te zijn dan ben ik er van overtuigd dat hij het groen pakt. Voor mij is het op dit moment nog een te groot risico om hem niet mee te nemen.

ditisdavid

Etappe 14 inderdaad alleen als Sagan in de vlucht zit. Etappes 5 en 6 zullen afhangen van het koersverloop, als Sagan pech heeft zit Gaviria er wél bij in etappe 5 en gaat het de dag erna zo hard vanaf de eerste keer de muur op dat hij 15e ofzo wordt. Etappe 9 is onvoorspelbaar maar normaal gesproken een dag waarop Sagan uitloopt. Etappe 15 verwacht ik Sagan eerder in de vlucht dan etappe 14, ligt hem duidelijk beter met die afdaling en vlakke finale. (En ja, ik weet dat Sagan vorige keer vierde werd op Mûr de Bretagne en vanuit de vlucht vijfde in Mende).

Het andere probleem voor Sagan is dat er meer sprinters meedoen die sneller dan of even snel als hem zijn dan in andere jaren. Als hij telkens 5-8 in plaats van 3-6 wordt in de massasprints ziet het er slecht voor hem uit als Gaviria (of een andere sprinter) drie etappes wint en de andere vijf keer topvier rijdt.

Laatst gewijzigd
Stuff

Is er toevallig al door iemand een wielerflits forum poule geopend? ( @Starlynk toevallig? )

Diede34

Tolhoek een kanshebber voor het wit?

BergjeopBergjeaf

Lastig, teveel echte toppers die goed in vorm zijn die toch net niet in het teampje passen. Wordt nog leuk puzzelen de komende weken.

Iemand met een goede sprint en die de ttt en kasseienstroken goed overleeft kan nog wel eens flink wat punten gaan pakken.

maurice_14

Heb nu heel snel mijn selectie gemaakt. Maar dat wordt dus de komende weken lekker puzzelen en schaven... Maar heb in ieder geval een stuk meer sprinters dan in de Giro. Zit nu op 9 KM, 4 Klimmers, 1 tijdrijder (Kung) 1 aanvaller (Moscon) en 5 sprinters

ditisdavid

Even snel een team in elkaar gedraaid en ik heb niemand van Sky of Sunweb waardoor ik renners tekort kom voor de TTT, en van mijn klassementsrenners verwacht ik alleen Yates daar in de topvijf (en ook echt niet meer dan dat). Zie alleen ook niet wie ik mee wil nemen verder. Froome en Dumoulin zullen de Giro voelen, Bernal en Thomas zijn te duur, Kwiat en Moscon vielen tegen in de Dauphiné (en Kwiat is Kwiat en presteert alleen als ik hem niet heb), Matthews komt snelheid tekort lijkt het, Kelderman lijkt helaas in dienst te rijden. Porte is ook een groot risico. Gelukkig nog de tijd om na te denken...

Poeksel

'@Tompot: Klopt, maar het is wel plan A, qua klassement/bergen dan.

Laatst gewijzigd
steefje9

Groenewegen is voor mij een zekerheidje. Mooie sprint

Poeksel

Dat was wel heel overtuigend ja (zijn sprint dan, de trein wat minder).

steefje9

Ja, zolang hij ze zo ook wint. Prima!!!

Poeksel

Kittel 25e... één plek achter Zabel.

Chesron21

Het wordt moeilijk genoeg om hier de juiste toppers te selecteren, één ding weet ik echter zeker: de eerste 7 etappes in lijn zet ik het laatste half uur pas in en dat is ruim geschat. 15 juli ga ik er dan juist wel weer goed voor zitten.

Ab Normaal

'@Poeksel
Vorig jaar sprintte Kittel ook slechts 1x mee in de Ster Elektro en kwam hij de overige sprints ook ergens rond de 20 binnen.
En we weten waar dat toe leidde.

Juist Kittel heeft bewezen er altijd te staan. Voor mij de allereerste die ik invul.

1 2 3 4 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.