Kittel won vorig jaar op Parijs-Nice na in iedere voorbereidingskoers waar hij meedeed minimaal één etappe en liet daarnaast in iedere proloog zien dat de vorm er was. Dit jaar was hij goed in de Tirreno en heeft hij verder niks gewonnen, sterker nog, hij kan het tempo de helft van de tijd niet aan en is zijn trein om de haverklap kwijt. En de laatste keer dat hij meedeed aan een sprint werd hij geklopt door Raim, Sajnok en Jones of all people. Voor mij zowat de eerste die ik doorstreep.
Op voorhand was ik bereid om een vrij meedogenloze selectieprocedure te hanteren. Echter, het budget is dusdanig dat de noodzaak om meedogenloos te zijn ietwat ontbreekt. Gevoelsmatig zat Kittel voor mij ook nog op de schopstoel. Nu het budget behoorlijk ruim is vind ik het juist lastiger om hem niet mee te nemen.
Tot op heden geen Gaviria en Kittel in mijn team. Ook geen plaats voor Froome en Quintana. Voor dat geld kan je genoeg andere toppers nemen die met zijn 2en net zo veel punten/meer punten op kunnen leveren.
Quintana heeft nou ook nooit echt bewezen om een echte aanvaller te zijn. Finisht niet heel vaak in de top 10.
Valt mij op dit moment ook op dat er nog weinig renners zijn voor het jongeren klassement. Bernal, Soler en dan? Latour lijkt mij niet echt een topper.
Op dit moment zijn er ook amper renners te vinden die 500.000 kosten.
'@JimKro
Ja je kan letterlijk negen echte AK mannen in je team nemen met een meer dan degelijk sprintteam.
Zeker als je Degenkolb, Colbrelli, EBH en Bouhanni neemt.
Subtop sprinter kost ook 1.5-2.5 mil (Colbrelli, Kristoff etc.) en subtop AK man 2-3.5mil (Kruijswijk, Uran, Fuglsang etc.) terwijl er als ik even snel kijk meer sprintkansen zijn?.
Ik vind Cavendish een hele lastige.
Hij heeft imo de snelheid om een etappe te winnen, maar zowel vandaag als gisteren laat hij het lopen als hij ziet dat ie niet kan winnen. Dat is niet een heel gunstige kwaliteit voor een sprinter, zeker met de verwachting dat ie ergens tussen plek 4 en 10 zal zitten in dit veld...
De klassementsrenners gaat het er mee om wie voor de hogere plaatsen gaan dus een Valverde, Froome of Nibali. Aan Quintana zal je wederom weinig punten opleveren. Cav zal asen op het record van Merckx en Kittel weet niemand. Wat zeker is voor mij is dat Sagan, Dan Martin, Nibali, Matthews en Greipel mij punten gaan opleveren. Kan Groenewegen alle druk rondom de tour aan ? dan is hij goud waard.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.