Scorito Tour 2018

1 2 ... 5 ... 255 256
ditisdavid

Kittel won vorig jaar op Parijs-Nice na in iedere voorbereidingskoers waar hij meedeed minimaal één etappe en liet daarnaast in iedere proloog zien dat de vorm er was. Dit jaar was hij goed in de Tirreno en heeft hij verder niks gewonnen, sterker nog, hij kan het tempo de helft van de tijd niet aan en is zijn trein om de haverklap kwijt. En de laatste keer dat hij meedeed aan een sprint werd hij geklopt door Raim, Sajnok en Jones of all people. Voor mij zowat de eerste die ik doorstreep.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@ditisdavid
Leuk. Gaan we zien wie gelijk krijgt.

BarryE1

Op voorhand was ik bereid om een vrij meedogenloze selectieprocedure te hanteren. Echter, het budget is dusdanig dat de noodzaak om meedogenloos te zijn ietwat ontbreekt. Gevoelsmatig zat Kittel voor mij ook nog op de schopstoel. Nu het budget behoorlijk ruim is vind ik het juist lastiger om hem niet mee te nemen.

WCEendT

Hoe denken jullie over het budget voor het budgetspel? 30? 35? 40? 45?

WCEendT

Twijfel tussen 35 of 40.

hupske

Tot op heden geen Gaviria en Kittel in mijn team. Ook geen plaats voor Froome en Quintana. Voor dat geld kan je genoeg andere toppers nemen die met zijn 2en net zo veel punten/meer punten op kunnen leveren.
Quintana heeft nou ook nooit echt bewezen om een echte aanvaller te zijn. Finisht niet heel vaak in de top 10.

Valt mij op dit moment ook op dat er nog weinig renners zijn voor het jongeren klassement. Bernal, Soler en dan? Latour lijkt mij niet echt een topper.

Op dit moment zijn er ook amper renners te vinden die 500.000 kosten.

Laatst gewijzigd
JimKro

Eerste blik geworpen op de prijzen: vinden jullie de sprinters ook zo goedkoop t.o.v. de klassementstsrenners? Sagan mag inmiddels van mij best 7 miljoen zijn :P

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@JimKro
Ja je kan letterlijk negen echte AK mannen in je team nemen met een meer dan degelijk sprintteam.
Zeker als je Degenkolb, Colbrelli, EBH en Bouhanni neemt.

Subtop sprinter kost ook 1.5-2.5 mil (Colbrelli, Kristoff etc.) en subtop AK man 2-3.5mil (Kruijswijk, Uran, Fuglsang etc.) terwijl er als ik even snel kijk meer sprintkansen zijn?.

Laatst gewijzigd
hupske

En waarom word eigenlijk alleen Degenkolb genoemd en niet Stuyven? Zie ze rustig om en om sprinten.

nasibal

Voor hen die het een krap budget vinden: Mag ik voor 2 miljoen per plek een extra plekje van jullie kopen?

WCEendT

'@Hupske
Moet ik 20 namen noemen? :p

@Nasibal
[s]Je mag 21 mil van me hebben.[/s]

Edit:
Oh begreep je verkeerd... nee je mag geen plekjes hebben, ik ga ook plekjes kopen alleen geef ik 2.5 per plek.

Laatst gewijzigd
dazzler2120

Oké, ik bied 2 plekken aan. Bieden begint vanaf 2.5 miljoen per plek.

hupske

'@WCEendT
Dat mag je doen hoor :P
Nee, het gaat mij er meer om alsof het lijkt dat hij de uitgesproken sprint man is bij Trek. Terwijl je bij Trek dus ook nog te maken hebt met Stuyven.

In ieder geval erg leuk dat het puzzelen alweer is begonnen. Durven er mensen ook Valverde thuis te laten?

dazzler2120

Ik kan bevestigen dat Valverde op dit moment niet in mijn team zit.
Ik kan ook bevestigen dat ik hem al 5 keer erin heb gezet.

maxverton

Ik geef jullie 1 tip: Neem Sagan :)
Succes!

Prijzen vind ik trouwens prima en budget ook. Je zult op deze manier toch heel veel verschillende teams krijgen.
Dus top gedaan weer van scorito.

Alleen Colbrelli vind ik wel heel goedkoop.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Rijdt Stuyven de Tour dan, hupske?

En rijdt Degenkolb wel de Tour?

Op dit moment durf ik Valverde wel thuis te laten, of dat over een paar weken ook zo is weet ik niet.

Diede34

Ik vind Cavendish een hele lastige.

Hij heeft imo de snelheid om een etappe te winnen, maar zowel vandaag als gisteren laat hij het lopen als hij ziet dat ie niet kan winnen. Dat is niet een heel gunstige kwaliteit voor een sprinter, zeker met de verwachting dat ie ergens tussen plek 4 en 10 zal zitten in dit veld...

Laatst gewijzigd
Simonhout

De klassementsrenners gaat het er mee om wie voor de hogere plaatsen gaan dus een Valverde, Froome of Nibali. Aan Quintana zal je wederom weinig punten opleveren. Cav zal asen op het record van Merckx en Kittel weet niemand. Wat zeker is voor mij is dat Sagan, Dan Martin, Nibali, Matthews en Greipel mij punten gaan opleveren. Kan Groenewegen alle druk rondom de tour aan ? dan is hij goud waard.

Tommytom

Ik hoopte dat Fuglsang wat gunstiger zou zijn in prijs. 2.5M vind ik te duur, voor een miljoen minder was het een leuke renner geweest.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Voor een miljoen minder had iedereen Fuglsang meegenomen. Ik heb hem ook bij dit bedrag voorlopig mee.

hartstikkebedankt

Toch grappig, ik vind juist dat Fuglsang eerder 3 miljoen had moeten zijn dan 2. Good old Greipel lijkt ook een goede keuze, met al die kreupele topsprinters weet je dat hij gewoon doorrijdt tot na de finish.

WCEendT

'@Hartstikke
Ja net als vorig jaar, heb een de ja vu gevoel met je Greipel opmerking.

Poeksel

Greipel moet nog wel een nieuw contract verdienen...

kevinraar

moelijk keuze heb nu 10 renners heb nog maar 17.5 miljoen over

WCEendT

Dat is gemiddeld per renner bijna 4 miljoen voor die eerste 10 renners, dat dit mogelijk is...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 5 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.