Scorito Tour 2018

1 2 ... 132 ... 255 256
jsprunk

Lekker begin!

Imbatido

Nou, de Tour is weer begonnen. Veel kan alweer de prullenbak in. Waaronder de te verwachten posities na de TTT. Alleen Thomas van Sky zit nog in z.t. met de winnaar.

StijnvanA_

Nu al het gevoel dat het ontbreken van Gaviria in mijn team me de kop gaat kosten..

arjenzvob

Met 341 punten tevreden! En geen Froome, geen Quintana, geen Yates.... Gaviria was mijn kopman, met Richeze als lead-out. Ondanks gemis van Démare, toch tevreden. Het is slechts de eerste etappe maar ik hoor al aardig wat mensen piepen. 95,8% is een prima begin.

Rutger98

Dat worden veel mensen die opeens opvullers te kort komen na de TTT, aangezien zowat iedereen uit de verwachtte top drie daar op achterstand staat

ivo001

Vergeten Fuglsang, Nibali en Thomas op te stellen ;)

TimodeJ

Helemaal niks mis mee Arjen. 256 hier met 0 punten voor Demare, Cav en Kruijswijk en 2 voor Colbrelli.. Even een koude kermis na afgelopen giro m'n bekertje verdiend te hebben.

bartje

Uhm TJ wel in de eerste groep 😎😎😎

Gladiool

Hehe. Overal op geanticipeerd. 8 sprinters. Gilbert als leadout. 4 man van sky. Na dit debacle kan ik prima 8 man plus Thomas opzetten in de sprints. In de bergen moet froome er wel weer doorheen komen. Niet inzetten op aanvallers maar 9+8 Gilbert castroviejo en Moscon moet alle risico uitbannen.

Tenzij froome de tour niet wint natuurlijk : ' )

Mathieuke112

Blij met mijn 361 punten en Richeze 😁

nasibal

Manmanman wat een finale.

Van mij alleen Yates en Latour op achterstand, maar die laatste maak ik me niet zo druk om. 349 punten met maar 7 scorende renners. Greipel doet een Greipeltje, maar was goed bij de tussensprint. DIe gaan we nog wel zien. Verder dus Demare. Morgen moet ik, onder normale omstandigheden deze score nog wel kunnen verbeteren en richting de 400 gaan. Beetje afhankelijk van eventuele kwetsuren van Demare.

Matthews sprint dus mee, maar komt pijnlijk veel tekort. Die gaat morgen onder normale omstandigheden echt niet veel punten halen.

Thomas die op zeker het geel aan gaat trekken áls het iemand van SKY gaat zijn baal ik een beetje van. Dat scheelt me 8 punten. Porte en Froome gaan hun achterstand op de overige AK mannen nog wel goed kunnen maken in de TTT, maar dit voorspelt niet veel goeds. Zeker niet voor etappe 9. Gelukkig beide mannen niet in mijn team.

Laatst gewijzigd
Starlynk

Mijn team ook nog maar even dan:

Froome (RIP)
Porte (RIP)
Yates (RIP)
Bardet
Thomas
Roglic
Uran
Fuglsang
Latour (RIP)
Martinez (RIP)

Küng (RIP)
Moscon (RIP)

Gaviria
Sagan
Groenewegen
Demare
Cavendish
Degenkolb
Colbrelli
Laporte

Vanmorgen nog mijn uiterste best gedaan om Porte en Yates er in te krijgen en Kristoff gewisseld voor Cav. Nou, nou, wat een succes :p Ach, nog 5 man over voor de bergen die niet op achterstand staan.. Moet nog goedkomen! :D

ditisdavid

Met Groenewegen captain en Alaphilippe als aanvulling vandaag gespreid. Verder voorlopig niet blij met Cav ipv Kristoff, daarnaast alleen Démare buiten de punten. Yates en Froome mijn enige klassementsrenners op achterstand dacht ik. Had een stuk erger gekund...

Gerlo

Kittel toch beter dan verwacht, last minute toch in mijn team gefietst ten koste van Groenewegen.
Daarentegen in de laatste minuut ook Cavendish voor Kristoff gewisseld. Gaviria won wel heel sterk.

TimodeJ

We hebben exact hetzelfde sprintteam starlynk. Ik voel je pijn.
Oh en ook Küng en Moscon bij mij in het team. Pijnlijk pijnlijk.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

3 weken serieus mijn ploeg zitten maken, al dagen helemaal tevreden. Vannacht net een slokje of 40 teveel op, kwam thuis, zonder nadenken Quintana er uit gegooit voor Gaviria, en pozzovivo voor Degenkolb.

Had vandaag Groenewegen als Captain, maar zit al weken te twijfelen om continu Sagan als kopman van de sprint te maken. Want ik verwachtte al wel chaos, en dan dacht ik zo ‘de enige die er dan meestal toch wel bij zit is Sagan”.

Niet gedaan omdat ik gewoon een laffe speler ben. Maar goed.... mijn team...

Froome
Valverde
Porte
Thomas
Yates
Bernal
Zakarin
Pozzovivo
Amador
TJ
Küng
Van Avermaet
Moscon
Arndt
Gaviria
Sagan
Groenewegen
Demare
Greipel
Laporte

Stand na vandaag, 4 ak mannen op achterstand, slechts 4 man van mijn sprintploeg sprint mee. Kortom.... kansloos na 1 etappe. Wie weet na etappe 3 dat het nog goed komt, maar de hoop op een top prestatie is nu al helemaal weg.

Echt jammer.

-

Iedereen veel succes en plezier.

Laatst gewijzigd
bakfiets

Ik heb yates en latour bij de renners op achterstand. Met mijn selectie wel rekening proberen te houden met scenario dat er mensen op achterstand kunnen staan als dat sprinters uit kunnen vallen. En wie had gedacht dat ik met nibali, fuglsang, majka en Thomas al punten had kunnen halen. Had ik 4 sprinters minder mee kunnen nemen:-)

n92

Voorlopig ben ik nog goed weggekomen. Op Demare en Kung na is de hele ploeg op +00.00 geëindigt. Mijn klassementsmannen zijn gelukkig op de fiets blijven zitten. Overigens wel pijnlijk dat ik gaviria als kopman nog heb omgewisseld naar Groenewegen.

Ajvenema

Die minuut achterstand zegt me niet zoveel, leuk voor de spanning, in de ttt pakken ze wel wat terug, maar hopelijk niet meteen die enorme voorsprong. De hele top7 - kittel opgesteld, redelijk tevreden mee. Waar was cort Nielsen?:) gat die nu voor het klassement en fuglsang voor de sprint?

Dupoepin

Met het oog op de TTT zit Thomas nu wel op rozen.

WCEendT

Tactiek heeft gewerkt :).

Elpiedro

Hoppa, plaats 6 in de poule. Alleen Demare niet in de punten

wesley1983

Yates, Porte, Quintana, Bernal en Latour allen tijd verloren. Denk dat ik tot de gelukkigen ben die er zoveel heeft, maar dat wil nog niets zeggen want dat betekent dat ze tijd moeten proberen goed maken wat goed kan uitdraaien dus ik panikeer nog niet.
Verder redelijk gescoord met 314 punten, schade beperkt dus met enkel Cav en Démare die 0 punten halen en opvuller Impey. Een tweede Quickstepper naast Gaviria binnen mijn selectie was beter geweest maar vond de gok vooraf te risicovol. Met al die topsprinters aan de start was het moeilijk in te schatten wie ging winnen, maar degene die wel opgevuld hebben met Quickstep hebben dus gelijk gekregen.

Kpenty

Ak: Froome, Porte, Thomas, Dumoulin, Martin, Jungels, Fuglsang, Mollema en Kruijswijk.

Sprint: Sagan, Kittel, Groenewegen, Greipel, Demare, Kristoff en Degenkolb.

Overig: Castroviejo, Van Avermaet, Benoot en Gilbert.

Heb gekozen voor 3 sky omdat ik verwacht dat ze vanaf de ploegentijdrit de gele trui hebben en Froome gewoon doodleuk weer de Tour wint. Thomas verwacht ik dat die vooral de eerste weken veel punten pakt en toch wel een top 10 gaat halen. Castroviejo is een leuke omdat ik nog 750.000 over had. Hij kan een leuke IT nog rijden aangezien er na de IT toch geen bergetappe meer is en dus iedereen van Sky wel volle bak mag, ook dus de punten van de TTT en teampunten van de trui in de volgende etappes.

Verder heb ik qua klassementsmannen nog gekozen voor de mensen die op meer gebieden kunnen scoren. Mollema en Martin hebben beiden een goeie sprint en punch, vooral Martin. Fuglsang is de man in vorm en heb ik vertrouwen in. Porte kan in de TTT scoren, net als Van Avermaet, en is in potentie een Tour winnaar. Dumoulin is sterk voor de TTT en IT en is ook iemand die vaak vooraan eindigt in de favorietengroep. Kruijswijk is een beetje chauvinisme en daar zit niet echt een achterliggende gedachte achter.

Het idee dat Giro en Tour niet goed gecombineerd kunnen worden heb ik naast me gelaten. Er is een week extra tijd en de eerste bergetappe is pas bij etappe 10. Dumoulin en Froome kunnen dus beiden er weer redelijk rustig inkomen. Ook zie ik ze beiden toch wel veel punten halen in de eerste 2 weken dat ik de gok durf te wagen dat ze er in de 3e week doorheen zakken.

Heb verder goed in de TTT geïnvesteerd, omdat ik op dit onderdeel vaak punten heb laten liggen en dat gaat me nu niet gebeuren. Ik verwacht gewoon Sky, BMC en Quickstep. De mannen van een van deze teams kunnen na de TTT opvulling zijn van mijn sprintploeg. Ik verwacht btw veel van Quick Step. Zijn allemaal explosieve renners die hard kunnen rijden. Dit zijn ideale kwaliteiten voor de TTT. Een goede tijdrijder is niet perse een goede TTT rijder.

Van Avermaet gaat voor zichzelf nog punten kunnen halen in 5,6 en 9 en zie hem eventueel in een overgangsetappe. Ook heeft hij de meeste kans op de gele trui door zijn sprincapaciteiten.

Benoot is een leuke renner voor de aanval en hij is explosief. Voor etappe 6 en 9 kun je hem goed opstellen. De witte trui punten zijn eventueel een bonus.

Gilbert, omdat ik fan ben en kans op teampunten Gaviria en Alaphilippe. Ook hoop ik dat hij etappe 5,6 en 9 voor zichzelf mag rijden naast een Gaviria of Alaphilippe. Ook zou hij kans kunnen hebben bij een overgangsetappe of daar weer teampunten voor Alaphilippe wanneer hij de etappe pakt. Quick Step is verder altijd goed voor punten vandaar dat ik toch voor Gilbert heb gekozen.

Btw toch gewoon voor Sagan gekozen. Ik wilde eerst de gok wagen door heel anders dan de rest te zijn, maar Sagan heeft gewoon ruim 10/11 etappes de kans om top 10 te eindigen en ik kon hem dus niet thuislaten.

Grootste afvaller is Laporte. Ik heb lang volgehouden dat ik met 8 sprinters wilde starten. Hier heb ik uiteindelijk niet voor gekozen omdat ik op gevoel heb gekozen. Ook is Laporte door iedereen gekozen en ik heb bewust gekozen om een andere keuze te maken ten opzichte van de anderen van dit forum. Hopelijk gaat deze keuze zorgen dat ik de Tour eindig met het winnende team. Succes iedereen!!

RemcovanderMaas

Hmmm, neem je 8 sprinters mee, eindigen er 3 met 0 punten (Greipel, Cort en Demare).
Beetje jammer.

1 2 ... 132 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.