Scorito Tour 2018

1 2 ... 38 ... 255 256
04398

'@dupoepin, inderdaad bij arndt eentje over het hoofd gezien, maar Bauhaus klopt wel ;)

Poeksel

'@Dupoepin: Froome dus als de Simon Yates van deze editie? Etappe 3 pakt hij punten, etappe 6 kun je hem ook gerust opstellen, etappe 9 weet ik eigenlijk niet, etappe 10 kan hij geel pakken en in dat geval scoort hij in week 2 wel aardig wat punten. De tijdrit zal hij ook hoog eindigen. Als hij één etappe een Richieporte doet en achtste eindigt in het AK is het resultaat voor hem zwaar ondermaats, maar qua scoritopunten inderdaad niet per se.

Maar ja, het Franse publiek inderdaad...

Laatst gewijzigd
Cerebral36

'@Dupoepin Precies om de redenen die jij noemt staat Froome er bij mij (nog) naast. En nee hij hoeft niet te winnen voor veel punten maar moet toch wel aanzienlijk wat laten zien om echt die 5 mil waard te zijn. Ik hoop stiekek dat hij gewoon geschorst wordt, is die dubio ook weg :)

Dupoepin

'@nasibal
Ik verwacht dat Sky, BMC en Sunweb of Michelton-Scott de ploegen zijn die het podium gaan verdelen in etappe 3. In dat scenario is het aannemelijk dat Froome, Thomas, Kwiatkowski Poels Moscon, Porte, Caruso, TJ, Kung, Bevin, Dumoulin, Kelderman, Kragh, Matthews, Yates, Impey, Durbridge de top 10 gaan verdelen. Zeker 10 van die renners kunnen in etappe 5 en 6 kort eindigen (5 sowieso) Wil een Gaviria, Groenewegen, Sagan in het AK komen te staan mogen ze hoogstens 30 sec verliezen omdat met boni's goed te kunnen maken.

Omdat er relatief weinig etappes tussen zitten waar de sub AK mannen tijd kunnen pakken en/of goed kunnen maken verwacht ik in overgangsetappes ook AK ploegen die de koers proberen hard te maken. Denk aan Roglic (als hij top 5 wil halen), Porte (heeft ongetwijfeld ergens tijd laten liggen) Bardet (verliest tijd in etappe 20)

En wat je zegt over vlucht etappes in de bergen is wel waar. Maar daar gaan ook geen sprinters uitmaken wie er gaat winnen. Daarom is het, naar mijn mening, niet verstandig om meer sprinters te nemen dan AK mannen. De verdeling 8-7/8 met 4/5 opvullers (aanvallers/tijdrijders/klimmers) is verstandiger.

Daarbij ga je in etappe 14 en de TT geen sprinters opstellen anders dan eventuele opvullers qua truipunten. In etappe 15 kan je kiezen tussen top 3 AK, aanvallers en sprinters die goed kunnen klimmen.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Als ik het goed zie waren er trouwens vorig jaar twee etappes waarin meer dan twee vluchters voorop bleven (waarvan één wandeletappe).

Het lijkt ondertussen dat het nog steeds niet goed gaat met Cavendish... we weten de oorzaak niet natuurlijk, maar bij DD zullen de twijfels vast toenemen.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Pffff had hem er net ingefietst maar inderdaad weer geen top 10 in een sprint (alleen top 10 zie ik nog ua uitslag :)) Met Cort en Kristoff weet ik het gewoon echt niet, dus dacht dan doen we maar iemand die echt ritten kan winnen. Denk toch dat ik moet gaan switchen maar wie dan.....

Laatst gewijzigd
Poeksel

Het kan natuurlijk dat Cavendish alleen rijdt om kilometers te maken en zijn teamgenoten gelegenheid wilde geven voor eigen kans te gaan. En dat ie er in de Tour weer staat. Vorig jaar nog reed hij twee behoorlijke sprints (voordat ie de ellenboog van Sagan raakte).

Of er is iets aan de hand, maar dan horen we dat vast nog (eventueel tussen de regels door).

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Poeksel

Vorig jaar waren er natuurlijk maar überhaupt heel weinig etappes geschikt voor vluchters. Daarnaast gaat het ook niet altijd om hoeveel vluchters er letterlijk voorop blijven, maar hoeveel er verwoven zitten tussen de uiteindelijk dag top 15. Kijk bijvoorbeeld de uitslag van etappe 8 vorig jaar.

@Dupoepin
-edit: vermoed dat wij allebei een andere definitie van AK-renners hanteren.

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Renshaw en Van Rensburg notabene wel top 6 haha

jsprunk

Dus de trein is prima en daar zou EBH van kunnen profiteren ;)

04398

"Onze focus is om Mark en het team de kans te geven om zich finaal voor te bereiden op de Ronde van Frankrijk." zei de ploegleider van DD voor Adriatica lonica. Er moet dus wel iets aan de hand zijn met Cav als de hele ploeg daar in dienst rijdt voor jou en je kan in een matig deelnemers veld niet eens voorin mee doen dan kan het niet anders dan dat er iets is.

Niballie

Op de site van DD zegt Renshaw dat Cav zijn wiel verloor in de laatste bocht en dat hij en RJvR toen maar samen door zijn gereden naar de streep:

''Reinie took us into the last corner and I started my sprint with around 350m to the line. I ended up having to go all the way to line as Cav wasn’t able to get through the final corner still on my wheel, so I ended 5th.''

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Die gozer heeft echt elke keer wel wat zeg. Wordt me echt veel te onzeker voor de Tour. 29e uiteindelijk in deze rit.

Laatst gewijzigd
Wouter van Diepen

Bora maakt via Instagram nu TDF team bekend, althans elke dag 1.

Tot nu:
Bodnar,
Majka,
Burghardt
Muhlberger

Laatst gewijzigd
BigApple

Misschien gaat Sagan wel niet mee - moet ik mijn team omgooien ;-)

theod8

Zouden mensen hun visie over Alaphilippe kunnen delen ?

jsprunk

Alaphilippe gaat een hoop punten pakken, maar het is bij hem altijd onduidelijk wanneer (behalve etappe 6 dan).
Het risico met hem is dat je hem opstelt (of zelfs kopman maakt!) en hij 0 punten scoort. Daarom heb ik voor dat geld voor Majka gekozen.

Poeksel

Behalve etappe 3, 5 en 6, denk ik. Met goeie kans op 6 bonuspunten per keer voor groen van Gavaria.

Laatst gewijzigd
mactjappie

Ik merk dat ik heel erg blijf dubben over mijn team door die TTT. Daarom staan o.a. Moscon, Thomas en avermaet in mijn team. Thomas is 3,5 miljoen. Zou hij echt mogelijkheden hebben om na de TTT in veel etappes een rol te spelen, bergen overleven etc. Of is het meer zo dat je je rijk rekent door de TTT en dat wellicht een forse uitgave is die 3,5 mln. Eerlijk gezegd twijfel ik ook zo over Avermaet. Met colbrelli, Matthews, d. Martin, Valverde en alaphillipe heb ik wellicht al genoeg dezelfde renners voor die punch etappes

jsprunk

Het voordeel van Van Avermaet zou kunnen zijn dat hij van etappe 3 t/m 9 (of zelfs 21) het geel (in de ploeg) heeft.
Daarnaast is hij naast puncher natuurlijk ook nog kasseientopper.

Lassayd

Daniel Oss is ook bevestigd

Martinho237

Principe's zijn ook wat waard; na het 'geintje' van Cavendish op de olympische baan tegen die Koreaan is ie bij mij definitief persona non grata. Hetzelfde geldt voor 'verkeerde-kant-opkijker' Uran. Cofidis gaat natuurlijk zowel Bouhanni als Laporte opstellen, maar als Laporte ook maar 1 leadout gaat doen voor die molenaar kan hij het bij ook vergeten. Wie angstig leeft zal angstig sterven...forza Pasqualon!

Diede34

https://www.wielerkrant.be/nl/nieuws/lees/2018-06-23/oliver-naesen-dit-jaar-met-meer-ambitie-naar-ronde-van-frankrijk

Zou Naesen mogen gaan sprinten?

zomaareens

In etappe 5 speelt quickstep gewoon gav uit neem ik aan? Alaphilippe gaat alleen mur een goed resultaat halen in week 1?

BigApple

Voor het bagagedragerspel missen nog mail-bevestigingen van:

jnb01, jorik112, nathancouw, bazing, the rover, robderksen, Peter Post forever, ezequiel, ditisdavid, KissMyAce, TheStrikers, YungNikopolidis, GerritGlomser, Martini151, Leor16, vini2007

Als jullie niks sturen, ga ik reserves benaderen.

1 2 ... 38 ... 255 256

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.