WK voetbal 2018

« 1 2 3 4 ... 11 12
FDJ

Het WK voetbal is gisteren begonnen in Rusland. Altijd leuk discussievoer.

Verdedigen de Duitsers hun titel? Of wordt het toch Frankrijk die 20 jaar na haar eerste wereldtitel opnieuw de cup pakt.

Revancheren Spanje en Brazilie zich voor het dramatisch verlopen toernooi 4 jaar geleden.

Hoe gaat team Kuipers het doen en overleeft Bert van Marwijk met de Soccerroos de groepsfase?

Veel voetbalplezier.

hartstikkebedankt

Ik zet in op een revanche van Brazilië

pirazzi

Marokko en België komen ver (maar net geen halve finale).

ZwartebroekengeIetrui

Denemarken de grote verrassing van dit toernooi. Duitsland zal wel weer winnen.

pirazzi

Gisteren waren er fans van Saoedi-Arabië bij Jinek. Iemand vertelde dat ze in 1994 in de tweede ronde verloren van Nederland maar dat was van Zweden. (1-3)

rennerske

Schitterend voetbal in de beginfase van Marokko. Gaan stunten tegen Portugal en Spanje!

pirazzi

Marokko werd bij gebrek aan deelname van het Nederlands elftal omarmd door de media omdat er 5 spelers in Nederland geboren zijn. Nu wil ik Marokko niet vergelijken met Oranje maar tijdens het EK 1988 verloor Oranje ook de eerste wedstrijd met 1-0.

wielerfan95

'@Pirazzi Dat was toen wel tegen één van de toplanden, niet tegen één van de zwakste deelnemers van het toernooi. Marokko is natuurlijk nu al zo goed als uitgeschakeld, alleen een godswonder kan het lot nog keren. Ze hebben ook niet zo'n heel goed team. Met o.a. Ziyech, Amrabat en Boussoufa spelen ze wel aardig, maar ze komen fysiek echt te kort.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zie het ook erg somber in voor Marokko, de eerste 30 minuten gingen nog wel redelijk tot goed... daarna leek het al snel over. Was ook gewoon geen goed spel (van beide kanten trouwens.)

pirazzi

De 1-1 van Spanje had ongedaan kunnen worden gemaakt door de video scheidsrechters. Afgezien daarvan wel een wedstrijd met een hoge amusementswaarde.

FDJ

Wel de eerste leuke wedstrijd Portugal-Spanje.
Gebeurt genoeg!

hartstikkebedankt

Marokko dacht dat ze nog op de Africa Cup waren volgens mij: wild, chaos, slechte tactiek, nonchalante passes, iedereen wilde zelf de goal maken of de assist geven.

Die goal van Diego Costa had natuurlijk afgekeurd moeten worden, waarom heb je anders een videoref en oh oh keepertje..

pirazzi

Zou dit dan de eerste 0-0 worden, Peru - Denemarken?

Wimbo

Beetje laat, maar nee dus 0-1.

Wimbo

Sorry, ben een beetje de weg kwijt, haha.

ti-raleigh

Hoogtepunt voor mij totnogtoe minuut 80 t/m 82 van Spanje - Portugal. 55 keer tikken de Spanjaarden elkaar de bal toe zonder dat er een Portugees tussen zit. HEERLIJK.

Retro Lex

Ik supporter voor Kroatië ( en beetje Belgie ). Mooie eerste zege van FC Theedoek shirt

Jacco van Stierop

Hoogtepunt voor mij was tot nu toe is de blik en houding van Ronaldo voordat hij de 3-3 erin roste. Het is een vervelend, naar mannetje maar heeft wel een geweldige mentale drive.

FDJ

Ronaldo is een absoluut fenomeen. Minder de gunfactor, maar ik vind hem als voetballer boven Messi staan.

ZwartebroekengeIetrui

Mijn favoriete land op het WK pakte gisteren ook 3 punten. Het scheen geen goede wedstrijd te zijn en wat hulp met een verschrikkelijk genomen penalty maar Denemarken won wel. Australië is ook te verslaan en dan moet er een tweede plek en volgende ronde in zitten.

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Ik vind die Scandinavische landen zelden leuk om naar te kijken.

NCK17

Mooi dagje vandaag, met Brazilië en Duitsland. Ik hoop dat Duitsland hun titel verlengt. Ik ben namelijk een groot fan Müller.

NCK17

Hele mooie wedstrijd tot nu toe.

FDJ

Duitsland valt tegen zeg. Ontzettend veel balverlies. Kimmich die is als een blind paard de hele zijkant voor zijn rekening neemt, maar geen fatsoenlijke bal voor kan krijgen. Werner en Gomez zijn ook al geen afmakers.

hartstikkebedankt

Echt zeer matig spel van Duitsland, zelfs de organisatie van achteruit was slecht om over het aanvalsspel niet eens te spreken. Maar het blijven Duitsers dus ik schrijf ze niet af.

Brazilië ook niet al te best zonet, Neymar wil een hoop zelf doen en verder ook een hoop los zand.

« 1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.