WK voetbal 2018

1 2 ... 9 10 11 12 »
wesley1983

Idd die Fransen staan voor met een owngoal en een penalty, weeral betonvoetbal! hopelijk komt Kroatië er nog over maar ik vrees ervoor.

Wat een gemiste kans voor België om Wereldkampioen te worden, die het toch meer verdienden, 5 dagen na die wedstrijd nog altijd hetzelfde gevoel! Maar wat een zalige sfeer toen de spelers op het balkon kwamen op de Grote Markt in Brussel en ze er een groot feest van maakten met captain Hazard voorop.

kielabokki

Mwah, was dit zo discutabel? Gevalletje 7 vd 10 x gaat ie op de stip toch?

tendam

'@wesley1983
Ach, België heeft zelf ook zeeën van geluk gehad tegen Brazilië, toen het zelf countervoetbal speelde. En met dit Kroatië hadden de Belgen ook de nodige moeite gehad. Zij spelen beter tegen Frankrijk dan België deed...

JapieJapo

België? Die hadden er al uit moeten liggen tegen Japan...
ik ben ook geen fan van dit Franse voetbal maar spelen degelijk met veel spelers die een goal
kunnen maken behalve Giroud...
Kroatië gaat nog voor de 4de verlenging op rij

wesley1983

En alweer de negatieve reacties die ik had verwacht, haha ach ik weet wel beter en weet ook van welke Nationaliteit die reacties komen maar elk zijn mening natuurlijk dus geen probleem!

Laatst gewijzigd
tendam

'@wesley1983
De tendens in Nederland is juist zeer positief t.o.v. de Rode Duivels. Maar een beetje realisme mag ook wel. Wat is er niet waar van wat er wordt gezegd?

Pietje Precies

Haha, het niveau en de zuurheid op deze pagina. Maar goed dat het WK bijna afgelopen is.

wesley1983

'@tendam: dat België er uit moest liggen tegen Japan, maar dit kwam niet van jou dus excuses. Had die 3-2 niet gevallen in de laatste minuut van de extra tijd, die prachtige goal na de omschakeling dan gingen ze er wel overgegaan zijn in de verlengingen. Wat jij zegt kan ik wel mee leven maar mag allemaal wat positiever toch?
Edit: 3-1 voor Frankrijk, nog eens een bewijs dat de linkse tabelhelft toch wel de sterkste was met de winnaars van beide finales Frankrijk en België, daarom dat het ook zo zuur is!

tendam

'@wesley1983
Momenteel gaat elke kans vam Frankrijk erin. Maar qua spelbeeld was Kroatië 60 minuten lang zeker niet de mindere.

wesley1983

'@tendam: was België dan wel de mindere van Frankrijk? Ik kaats de bal terug gewoon om te stellen dat het allemaal wat positiever mag.

Na die blunder van Lloris gaat Courtois toch gewoon uitgeroepen worden tot keeper van het WK lijkt me.

Pietje Precies

Ja, waren over 90 minuten gezien de mindere van Brazilië en Frankrijk. En natuurlijk de betere van Japan, alle wedstrijden daarvoor en de strijd om de 3e plek.

Echter was zowel tegen Brazilië als tegen Frankrijk het super bepalend wie er als 1e op voorsprong kwam. Dat hadden de Brazilianen heel goed kunnen zijn en dat hadden tegen Frankrijk heel goed de Belgen kunnen zijn. Dan waren het heel andere wedstrijden geworden. En dus had België ook zomaar in de finale kunnen staan.

Maar al met al verdienen de Fransen het gewoon het meeste met terechte overwinningen tegen Argentinië, Uruguay, België en Kroatië. Helaas wel met onaantrekkelijk voetbal.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Frankrijk terecht wereldkampioen, maar erg warm word ik niet van hun spel.
Kwalitatief weinig verheffend toernooi, België- Frankrijk beste wedstrijd. Moeilijk beste speler aan te wijzen.
Wel het juiste podium zo.

wesley1983

'@Jacco: België speelt hun slechtste match van het toernooi tegen Frankrijk, waar we duidelijk het loopvermogen van Meunier misten, dus voor mij is dit niet de beste match van het WK. Ik denk dan eerder aan Portugal-Spanje wegens de amusementswaarde en Brazilië- België wegens de spanning en inzet om de topfavoriet uit te schakelen.

pirazzi

Modric net als Cruijff in 1974 een troostprijs.

achilles

Tja Frankrijk het uitgekookst en dus misschien wel de terechte kampioen.
Smet blijft natuurlijk die 1ste 2 goals van Frankrijk. Kan toch niet. Die eerste is een overduidelijke schwalbe, die tweede vind ik persoonlijk geen penalty, maar kan je over discussiëren. Echter mag die VAR enkel tussenkomen bij een clear error. Als de scheidsrechter dan zo lang moet kijken en 23 herhalingen moet zien en nog nauwelijks tot een beslissing kan komen en er sowieso al discussie is op zich, kan dit toch nooit een clear error zijn? "Gelukkig" maakt Frankrijk dan nog snel die 3-1 en 4-1 zodat het verschil toch wel groter was dan enkel die dubieuze fases.

Key games waren België-Brazilië en Frankrijk-België waar vooral als eerste op voorsprong komen een bijna doorslaggevende factor was. Brazilië mag toch wel flink balen, hoe zij België wegspeelden en kans na kans kregen in de tweede helft heb ik geen enkel ander land zien doen tegen een topland dit wk. Kunnen zich tot in de eeuwigheid afvragen wat als Casemiro op het veld stond. Zijn vervanger Fernandinho maakte een own goal en gaf Lukaku vrije doorgang voor de 2-0...

België 1x meeval tegen Brazilië en 1x wat pech tegen Frankrijk. Maar toch wel snel de kopjes laten hangen na de achterstand in de halve finale. En Frankrijk zelf een enorme organisatie, je hebt het gevoel dat ze met deze spelers nooit echt helemaal loskwamen, maar wel wereldkampioen.

Pietje Precies

Frankrijk kan met deze lichting potentieel groots de geschiedenisboeken in gaan. Zo veel spelers die over 2 en 4 jaar even goed of zelfs beter zullen zijn dan nu. Verliezend finalist in 2016, winnaar in 2018, ......., .........

leegloper

Key game was toch wel Belgie-Panama. Als Panama op 1-0 komt, moet ik het nog maar zien hoe het toernooi verder verloopt.

tendam

Over 4 jaar is de finale Frankrijk-Brazilië. Dan weten jullie dat vast. Ik hoop wel dat Frankrijk dan wat avontuurlijker speelt.

wesley1983

Enkel beste jongere met Mbappé. Spelers van het tornooi: 1. Modric, 2. Hazard 3. Griezmann. Beste keeper: Courtois
Kan ik me wel in vinden, alhoewel ik Modric en Hazard ging omgewisseld hebben, heeft toch een penalty gemist waardoor ze er bijna uitlagen en vond Hazard meer bepalender dan hem in wedstrijden en meer dreigender met individuele acties. De 2e plaats van Kroatië zal er wel mee te maken hebben dat Modric uitgeroepen is boven Hazard.
Edit: voor elk land iets zo, dus geen probleem! Over 4 jaar zijn Courtois, Kdb, Hazard en Big ROM ook nog niet versleten, dus blijf maar rekening houden met België ook!

Laatst gewijzigd
FDJ

Modric gewoon terecht de beste voetballer van het toernooi! Wat een geweldenaar.

esims

Ik ben best fan van Modric, maar speler van het toernooi? Hij was nog niet eens de beste van Kroatië. Al net zo verrassend als vier jaar geleden de keuze voor Messi.

Laatst gewijzigd
achilles

Lol en Griezmann op 3 is wel erg genereus. 3 penalty goals en een blunder van Muslera, voor de rest nu toch ook niet zo bijzonder. Misschien dankzij zijn perfect uitgevoerde duik in de finale, voetjes mooi samen en contact zoeken, een 10.

Laatst gewijzigd
Lalsacien

Tja voetbal is een teamsport en Frankrijk had blijkbaar het beste team...

SprintMaster

Frankrijk, op papier mooi team, in de praktijk lelijk voetbal. Waardeloze coach. Twee mazzeltjes in de finale. Het was wel duidelijk dat Kroatië nooit mocht winnen.

Lalsacien

Spanje 2010 tikkie taka voetbal wereldkampioen met 9 doelpunten in 7 wedstrijden.
Frankrijk 2018 saai voetbal
wereldkampioen met 11 doelpunten alleen al in de knock out fase.....

Laatst gewijzigd
1 2 ... 9 10 11 12 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.