Idd die Fransen staan voor met een owngoal en een penalty, weeral betonvoetbal! hopelijk komt Kroatië er nog over maar ik vrees ervoor.
Wat een gemiste kans voor België om Wereldkampioen te worden, die het toch meer verdienden, 5 dagen na die wedstrijd nog altijd hetzelfde gevoel! Maar wat een zalige sfeer toen de spelers op het balkon kwamen op de Grote Markt in Brussel en ze er een groot feest van maakten met captain Hazard voorop.
'@tendam: dat België er uit moest liggen tegen Japan, maar dit kwam niet van jou dus excuses. Had die 3-2 niet gevallen in de laatste minuut van de extra tijd, die prachtige goal na de omschakeling dan gingen ze er wel overgegaan zijn in de verlengingen. Wat jij zegt kan ik wel mee leven maar mag allemaal wat positiever toch?
Edit: 3-1 voor Frankrijk, nog eens een bewijs dat de linkse tabelhelft toch wel de sterkste was met de winnaars van beide finales Frankrijk en België, daarom dat het ook zo zuur is!
Ja, waren over 90 minuten gezien de mindere van Brazilië en Frankrijk. En natuurlijk de betere van Japan, alle wedstrijden daarvoor en de strijd om de 3e plek.
Echter was zowel tegen Brazilië als tegen Frankrijk het super bepalend wie er als 1e op voorsprong kwam. Dat hadden de Brazilianen heel goed kunnen zijn en dat hadden tegen Frankrijk heel goed de Belgen kunnen zijn. Dan waren het heel andere wedstrijden geworden. En dus had België ook zomaar in de finale kunnen staan.
Maar al met al verdienen de Fransen het gewoon het meeste met terechte overwinningen tegen Argentinië, Uruguay, België en Kroatië. Helaas wel met onaantrekkelijk voetbal.
'@Jacco: België speelt hun slechtste match van het toernooi tegen Frankrijk, waar we duidelijk het loopvermogen van Meunier misten, dus voor mij is dit niet de beste match van het WK. Ik denk dan eerder aan Portugal-Spanje wegens de amusementswaarde en Brazilië- België wegens de spanning en inzet om de topfavoriet uit te schakelen.
Tja Frankrijk het uitgekookst en dus misschien wel de terechte kampioen.
Smet blijft natuurlijk die 1ste 2 goals van Frankrijk. Kan toch niet. Die eerste is een overduidelijke schwalbe, die tweede vind ik persoonlijk geen penalty, maar kan je over discussiëren. Echter mag die VAR enkel tussenkomen bij een clear error. Als de scheidsrechter dan zo lang moet kijken en 23 herhalingen moet zien en nog nauwelijks tot een beslissing kan komen en er sowieso al discussie is op zich, kan dit toch nooit een clear error zijn? "Gelukkig" maakt Frankrijk dan nog snel die 3-1 en 4-1 zodat het verschil toch wel groter was dan enkel die dubieuze fases.
Key games waren België-Brazilië en Frankrijk-België waar vooral als eerste op voorsprong komen een bijna doorslaggevende factor was. Brazilië mag toch wel flink balen, hoe zij België wegspeelden en kans na kans kregen in de tweede helft heb ik geen enkel ander land zien doen tegen een topland dit wk. Kunnen zich tot in de eeuwigheid afvragen wat als Casemiro op het veld stond. Zijn vervanger Fernandinho maakte een own goal en gaf Lukaku vrije doorgang voor de 2-0...
België 1x meeval tegen Brazilië en 1x wat pech tegen Frankrijk. Maar toch wel snel de kopjes laten hangen na de achterstand in de halve finale. En Frankrijk zelf een enorme organisatie, je hebt het gevoel dat ze met deze spelers nooit echt helemaal loskwamen, maar wel wereldkampioen.
Enkel beste jongere met Mbappé. Spelers van het tornooi: 1. Modric, 2. Hazard 3. Griezmann. Beste keeper: Courtois
Kan ik me wel in vinden, alhoewel ik Modric en Hazard ging omgewisseld hebben, heeft toch een penalty gemist waardoor ze er bijna uitlagen en vond Hazard meer bepalender dan hem in wedstrijden en meer dreigender met individuele acties. De 2e plaats van Kroatië zal er wel mee te maken hebben dat Modric uitgeroepen is boven Hazard.
Edit: voor elk land iets zo, dus geen probleem! Over 4 jaar zijn Courtois, Kdb, Hazard en Big ROM ook nog niet versleten, dus blijf maar rekening houden met België ook!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.