WK voetbal 2018

1 2 ... 9 10 11 12
wesley1983

Frits ach man hou op, van zo’n reactie krijg ik het echt op mijn heupen. Geef nu eens toe dat België gewoon Wereldkampioen kan worden, akkoord ze hebben geluk gehad in het scoreverloop maar ze hebben echt wel verdient gewonnen en als je dit kan laten zien tegen de absolute topfavoriet dan kan je dit tegen Frankrijk ook. België moet echt niet onderdoen voor andere landen zoals ik al zei in een eerdere post en alle spelers zijn er klaar voor het te bewerkstelligen. La France, You’re next! WK is nu al geslaagd voor de Belgjes maar dit smaakt echt naar meer!

Laatst gewijzigd
wesley1983

Als ik hier sommige reacties lees ik het net alsof er jaloezie is omdat de Nederlandse ploeg zich niet kon kwalificeren voor het WK en de Belgen met hun huidige talentvolle generatie het zo goed doen.

Pietje Precies

Wat mij betreft is vanavond de beste ploeg van het WK uitgeschakeld (en helaas ook mijn voorspelde wereldkampioen bij allerlei spellen). Echter vond ik de Belgen voor deze wedstrijd onderschat (had dus een weddenschap op ze, helaas te overmoedig voor correct score gegaan), maar voor mij heeft vervolgens de gelukkigste en niet de beste gewonnen. België heeft gewoon bijzonder weinig gecreëerd deze wedstrijd en Brazilië had weliswaar weinig écht grote kansen, maar wel een hele hoop. Zie ook deze illustratie:

https://pbs.twimg.com/media/Dhcn68KUwAAJeV8.jpg:large

Maar goed, soms heb je dat geluk nodig. Hopelijk winnen ze in ieder geval nog van Frankrijk. Vervolgens zou ik de finale denk liever door Kroatië of Engeland gewonnen zien worden, maar ik gun het België ook wel. Is alleen wat vervelender qua spellen.

KJP

Ik ben absoluut niet jaloers, want wat de Belgen op dit moment op het veld kunnen brengen is veel en veel beter dan wat wij op het veld kunnen brengen.

Dat neemt niet weg dat België ongelofelijk veel mazzel heeft gehad. De gelukkige 1-0 speelde België enorm in de kaart qua tactiek en Brazilië liet enorm veel kansen liggen. Hadden daarnaast de arbiter bepaald niet mee in mijn ogen.

België kan absoluut het WK winnen, en zijn voor mij na Frankrijk ook de topfavoriet. Maar ik verwacht dat ze wel weer behoorlijk wat mazzel nodig gaan hebben. Zelfs met 8 man achter de bal speelde Brazilië er bij vlagen toch vrij makkelijker doorheen in mijn ogen. Maar als Courtois en de voorste drie wederom een hele goede dag hebben gaat er zeker iets mogelijk zijn.

Meunier gaat wel erg gemist worden verwacht ik, de energie die hij brengt is niet eenvoudig te vervangen. Verder verwacht ik dat Frankrijk veel meer vanuit de organisatie zal voetballen, en normaal gesproken moet dat België op zich ook wel liggen denk ik. Mbappe en Griezmann zijn de spelers die Het België heel moeilijk kunnen maken, daar ligt de sleutel.

wesley1983

Ik draai jouw laatste zin om, terug even om het positiever te bekijken, zij moeten opletten voor KDB, Hazard en Lukaku! Voor de match tegen Brazilië werd gezegd dat de verdediging wel eens kwetsbaar zou kunnen zijn waar ik op zei dat we de Brazilianen ook konden pijn doen met onze aanval in de omschakeling. Positiviteit kan nooit kwaad mensen!

@pietje: die link was vooral een beeld van de tweede helft waar België al 0-2 voor stonden en ervoor kozen om de voorsprong te verdedigen want ik heb een gelijk opgaande eerste helft gezien!

Laatst gewijzigd
tendam

'@wesley1983
In de 1e helft speelde België ook al puur countervoetbal. Het verbaast mij eigenlijk wel dat daar nu in Nederland zo lovend over wordt gesproken, terwijl toen Nederland het zelf deed er nogal smalend over werd gedaan. Ik vind een mooie counter minstens zo mooi als Barcelona-achtig breiwerk, en Lukaku blijkt er een meester in... dat was echt een geniale vondst van Martinez. Maar de 1e goal van België kwam echt uit het niets, Brazilië was gewoon beter.

KJP

Ik vind deze dodelijke efficiëntie nog een stuk mooier dan het Barcelona voetbal zelfs. De voorste drie van België en Courtois waren een genot om naar te kijken. Meunier was ook heel erg goed. Maar ik vond de overige spelers toch wel vrij matig.

Maar goed je weet het niet, wellicht tovert Martinez weer een andere tactiek uit de hoge hoed en speelt hij tegen Frankrijk wel met een Dembele bijvoorbeeld.

Het zal een mooie wedstrijd worden die ik helaas mis doordat ik in het vliegtuig zit.

pirazzi

Jammer dat er tijdens de kwalificatie voor dit WK geen VAR was. Dan werd het doelpunt van Dost in Zweden goedgekeurd en stond Nederland nu op de plek van Zweden en was een finale België - Nederland nog altijd mogelijk.

tendam

Die kwalificatie mag sowieso wel op de schop... Nederland zat in de poule met twee kwartfinalisten van het WK. Europa is veruit het sterkste continent, meer Europese landen toelaten dus.

Pietje Precies

Nee hoor Wesley, voor de 0-1 van België had Brazilië ook al tal van kansrijke situaties en vooral die grote kans voor Miranda.

Ik vond het erg apart dat ik gisteren zowel op de Nederlandse als op de Belgische tv niemand kritisch heb gehoord. Iedereen was lovend over het fantastische tactische plan. Nou fantastisch hoor, zelf op een leuke counter na (wat alsnog niet verder kwam dan een afstandsschot) amper iets gecreëerd en tig kleine kansen weggegeven. Dat noem ik een origineel, maar beroerd uitpakkend, plan in plaats van een fantastisch plan.

Tot de lucky 1-0 kwam dat plan er al helemaal niet uit. Maar goed, nuance verkoopt een stuk minder lekker en ik snap de hosanna sfeer ook wel. Echter als je wedstrijd kritisch opnieuw bekijkt zie je vooral variantie. Anyway, geniet ervan man!

En Pirazzi, hou op joh. Wat een kul is dat nou weer.

krikie69

Hoe of wat, het maakt niet uit, belgie heeft gewonnen met 1-2, brazilie heeft de eerste 10 min de overhand, daarna zijn ze 50 min weg gespeeld, ze wisten niet waar ze het hadden. Neymar, wat een talent maar een jankerd, vallen, vallen vallen, het is schandalig dat hij geen kaart krijgt, net zoals die vagnar die hazard niet kon volgen.

Nuja, het enige wat telt, Dinsdag spelen we tegen Frankrijk en we gaan die ook gewoon pakken... Wat hebben zei al getoond dit WK?
als je van een lucky goal spreekt, wat een flater van die keeper, gered worden door een VAR met penalty in de groepfase, de bal van pogba die afwijkt en onderkant lat binnenvalt...

0-3 en hop naar de finale! :-D

Kruisberg

Heb niet veel met het belgisch elftal. Hoop dat Frankrijk doorgaat. Ben ook zeker groot fan van Griezmann. Winnaar van die wedstrijd zou toch wel de wereldkampioen moeten worden. Engeland met een kane in vorm zou nog wat roet in het eten kunnen gooien.

kielabokki

Veel paralellen met de NLers paar jaar terug idd. Behalve het verschil van kwaliteit. Slim gespeeld, met wel zeer gelukkige uitkomst.

Jacco van Stierop

“meer Europese landen toelaten dus”
Zal niet gebeuren, vanuit commercieel oogpunt willen ze alle continenten vertegenwoordigd zien. Ik heb daar niet zoveel problemen mee.
Voorlopig zullen de Europese en Zuid-Amerikaanse landen de dienst blijven uitmaken, maar af en toe een Aziatisch land of Afrikaans land in de kwart- of halve finale is best aardig.
WK voor clubs is wel een gedrocht, leeft volgens mij ook helemaal niet. Gewoon weer terug naar een intercontinentale wedstrijd tussen de Europese en Zuid- Amerikaanse kampioen, te spelen in Tokyo, Johannesburg, Los Angeles of desnoods Qatar.

Vind dat de prestatie van de Belgen wel behoorlijk naar beneden wordt gepraat hier. En geluk is, net als pech, natuurlijk ook een heel rekbaar begrip. Teamgeest, veerkracht en speelwijze zijn dik in orde.
In de omschakeling is er altijd dreiging en gevaar bij België. Vanwege de voosprong was het Brazilië die aan zet was, niet meer dan logisch. Neymar en vooral Marcello vond ik heel goed spelen, ze maakten weliswaar 2-1 maar het had ook net zo goed 3-0 kunnen staan.
Alleen die Fellaini staat behoorlijk te stuntelen.

Ik zie overigens eerder Frankrijk wereldkampioen worden.

theking

Ik denk dat België wereldkampioen wordt. Hebben nu reeds in de knockout 2x mazzel gehad( 1e goal tegen Japan en 1e goal tegen Brazilië en het geluk dat alle klutsballen via de keeper net de goede kant op vielen. Ploegen doe veel mazzel hebben houden dat vaak. Maar het hoort er bij. Brazilië stond pas goed na alle wissels en dat was te laat. Ik zou Engeland allen niet onderschatten. Die zijn echt sterk in de lucht en dat is dit WK echt een wapen.

josemanuelfuente

Belgen gewoon meeste geluk, vond ze allebei leuk spelen. Belgen moeten het hebben van de omschakeling, wordt me wat al te lyrisch gedaan over hun spel. Dat laatste geldt ook voor andere zaken, Kane, Mbappé, Rusland. Omdat alles zo matig is worden de goede dingen wel erg overdreven.

achilles

Bij die zo bejubelde coach Tite kan je toch ook vraagtekens zetten. Jesus slaagt erin om als spits bij Brazilië in 5 matchen 0 keer de weg naar de netten te vinden. Op zich al een godswonder, en toch mag die blijven staan. Zelfs Fred op het vorige wk toonde meer. En dan Firmino daarvoor op de bank laten...
Douglas Costa valt 2 keer schitterend in, en toch Willian blijven verkiezen. Met die 2 wissels werd het gewoon helemaal Brazilië wat de klok sloeg, hadden er altijd van in het begin moeten opstaan. Ook nog eens op de Becker hype meespringen terwijl die toch een paar keer onzeker was op hoge ballen en Ederson het gewoon een heel jaar in de Premier League heeft laten zien.

Mooiste moment van de wedstrijd was toch die schwalbe van Neymar, waarna de scheidsrechter twijfelt en de VAR dreigt tussen te komen waarna Neymar snel weer rechtstaat en verder wil spelen beseffende dat hij bij een gele kaart de halve finale mist (wat niet kan omdat de VAR niet mag tussenkomen voor een gele kaart, maar goed).

Stevo

België speelt ordinair op de counter en heeft met Hazard en de Bruyne de beste omschakelspelers. Daarmee is hun succes verklaard.
Brazilië had twee penalty's moeten hebben. Het ene moment met Kompany is uitgebreid besproken. Het andere moment is de duw op Neymar. Hij wordt zeker wel in zijn rug geduwd en is daardoor uit balans. 100% strafschop. De beeldvorming is nu zo tegen Neymar, dat dit de arbitrage heeft beïnvloed. Een vreselijke blunder.

wesley1983

Wat een saaie wedstrijden vandaag, heel groot verschil bij gisteren. Lijkt dat de winnaar van de match België en Frankrijk ook wereldkampioen zal worden.

nickdt

Europees voetbal wordt alleen maar beter, terwijl de andere landen achteruit gaan. Dat is nu al weer aangetoond met vier Europese landen in de top 4 en 6 in de top 8.

Laatst gewijzigd
achilles

Of Europees voetbal nu beter wordt en andere landen erop achteruit gaan, zou ik niet durven zeggen. Lijkt me meer een momentopname. Alleen is de poel van structureel getalenteerde landen in Europa gewoon veel groter, minstens 5-6. Zuid-Amerika heeft er eigenlijk maar 2 : Brazilië en Argentinië. En dan is het gewoon statistiek, als Duitsland of Italië dan eens struikelen neemt Engeland of Frankrijk het wel over. Als Brazilië en Argentinië een vroege exit beleven is er niemand (behoudens een éénmalige uitschieter) die het gat kan opvullen. En krijg je al eens een wk met 4 Europese halve-finalisten.

Zuid-Amerikaanse landen zijn ook wel niet gediend geweest door de omstandigheden. Colombia verliest zijn sterspeler James maar drijft Engeland tot penalty's en had kunnen winnen. Daarna lag de weg naar de wk-finale open. Uruguay verliest sterspeler Cavani en kan dat ook gewoon niet opvangen. Brazilië 's wedstrijd was een dubbeltje op zijn kant had net zo goed omgekeerd kunnen uitdraaien. Argentinië hoef je niet over te beginnen, dat liep van in het begin fout geen lijn in de ploeg, geen systeem.

kevinraar

echt dramatrisch gaat het bij mij wk poule sta 51.240 deze ronde 0 punten gescoord voor de halve finales heb ik dit
frankrijk-belgie 1-2
kroatie-engeland 1-2

topscoorders
de bruyne
lukaku
kane
stones

hopelijk haal ik hier wel wat pounten eindig nog minsten bij de 50 procent

Romāns Vainšteins

Hoi Kevin,

Jeej, wat vervelend dat je pool so far niet gebracht had wat je er van te voren op gehoopt had zeg.
Geen schande want het kan iedereen en dus ook de beste overkomen bij wijze van spreken.
Ik ga duimen voor de de jou gewenste uitslagen opdat je met een goede inhaalslag nog best redelijk gaat eindigen.

Veel succes !,

Romans

kevinraar

bedankt hoe doe jij het?

pirazzi

Volgens mij doet Romāns V. niet mee bij Scorito en is hij sarcastisch.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 9 10 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.