WK voetbal 2018

1 2 3 4 ... 11 12
wielerfan95

Alle toplanden vallen tot nu toe tegen. Alleen Spanje vond ik behoorlijk spelen. De Argentijnen zouden nog weleens lastig kunnen krijgen om überhaupt de poulefase te overleven. Tegen Kroatië kunnen ze ook zo verliezen en dan wordt het wel heel penibel. De kans op Brazilië-Duitsland in de achtste finale is al wel een stuk groter geworden, met de resultaten van gister in het achterhoofd.

skylimit

Duitsers blijven altijd gevaarlijk zelfs al spelen ze slecht. Duitsland zal normaal gesproken van Zweden en Zuid-Korea winnen, waarna de volgende ronde tegen Zwitserland(denk ik) te doen is.

pirazzi

België heeft het beste resultaat gehaald tot nu toe in de eerste ronde. Nog maar zes landen die het beter kunnen doen: Tunesië, Engeland, Polen, Senegal, Colombia en Japan.

coolietje

'@pirazzi rusland vergeten?

pirazzi

Oh ja, die wedstrijd had ik ook niet gezien, Rusland won met 5-0.

Skedel

De poulefase is altijd een aanfluiting.. Pas de laatste wedstrijden zullen de grotere teams als dat nodig is wat gas geven imo.. Behalve Engeland dan, die zijn gewoon altijd slecht op grote toernooien.

tendam

Het is wel duidelijk dat de voetbalcrisis waarin Nederland verkeert enigszins meevalt... minstens de helft van de ploegen die ik heb zien spelen zijn echt niet beter dan NL. Het zijn alleen de media, die maar bleven hameren op aanvallluh en 4-3-3, die indirect de uitschakeling hebben veroorzaakt. Gooi tegen Frankrijk de boel dicht, zoals elke weldenkende coach, en ze kunnen er weinig van.

FDJ

'@Ten Dam de verschillen zijn ook niet heel groot. Het onterecht afgekeurde doelpunt van Dost was goedgekeurd en de wereld had er al zonniger uitgezien.

Ik denk denk vooral dat de wedstrijd uit bij de Bulgaren die op dat moment cruciaal was en ze voor spelers met amper eredivisieervaring kozen de das om heeft gedaan.

Zweden is hier er wel bij en Nederland heeft in de kwalificatie in de onderlinge wedstrijden laten zien beduidend beter te zijn, maar liet het liggen tegen Bulgarije en in Parijs.

Adrie Kuiper

Frits, hier heb je wat mij betreft helemaal gelijk.
Al heeft Zweden er tegen Italie in de play offs met Italiaans voetbal een wk ticket uitgesleept, ben er niet van overtuigd dat NL dat was gelukt.

FDJ

'@adrie ik kan het mishebben hoor, maar ik dacht dat Nederland een beschermde status zou hebben bij de loting van de playoffs op basis van de fifa ranking?

Adrie Kuiper

Zou kunnen Frits. Dat hele gedoe van die fifa ranking volg ik niet, niet letterlijk en niet figuurlijk.
Maar goed, ik ben dan ook van de ouwe stempel (voor de doordenkende lezer te zien aan mijn nickname). Uit de categorie doe mij maar EC 1 ipv Champions League en alle landskampioenen in 1 potje, loten maar en direct via een knock out systeem spelen.

Scotty

Het is wel duidelijk dat de voetbalcrisis waarin Nederland verkeert enigszins meevalt… minstens de helft van de ploegen die ik heb zien spelen zijn echt niet beter dan NL. Het zijn alleen de media, die maar bleven hameren op aanvallluh en 4-3-3, die indirect de uitschakeling hebben veroorzaakt. Gooi tegen Frankrijk de boel dicht, zoals elke weldenkende coach, en ze kunnen er weinig van.

Nou nou, beetje kort door de bocht. Tuurlijk zijn er ploegen die minder zijn, maar die komen niet uit Europa.

Om zomaar even de boel dicht te gooien achterin vergt natuurlijk veel discipline, de juist spelers en veel doen. Nederland blinkt bovendien momenteel niet uit in een sterke verdediging. Ook niet in creatieve middenvelders, en heeft ook geen scorende spits trouwens. We hebben (nog) geen team dat voor elkaar door het vuur gaat en het is m.i. los zand met iets veel eigenwijze/arrogante voetballers. Ik heb het idee dat iedereen zichzelf net iets beter vindt dan de anderen. Terwijl het allemaal vrij gemiddelde voetballers zijn.

Zaken die bij IJsland, Denemarken, Polen en Zweden net wat beter voor elkaar zijn. Niet op elk vlak, maar bepaalde facetten.

Laatst gewijzigd
tendam

'@scotty
Ben ik niet met je eens. De tactiek was gewoon om te huilen, nota bene van een zogenaamd goede coach als Advocaat. Nederland heeft juist een heel sterke verdediging, op papier althans, maar je moet ze wel goed inzetten. Dat zag je tegen Portugal, ome Ronaldo werd volkomen geneutraliseerd. In principe is het huidige Nederland beter dan dat van 2014... alleen hadden we toen Robben nog.

Scotty

Je vergeet voor het gemak Van Persie, Sneijder, Nigel de Jong en Kuijt... ? Ben absoluut geen fan van Kuijt, maar zo'n gozer is goud waard in een team (vooral op een toernooi).

2014 was verder wel een bijzonder WK. Nagenoeg de gehele verdediging stak boven zichzelf uit, met Vlaar als rots in de branding en daarnaast Martins Indi en de Vrij.

In kwalificatiewedstrijden tegen de kleintjes kom je er niet met zo'n 5-3-2 tactiek, je moet toch een keer scoren. Tegen Frankrijk wel, maar als je dat nooit speelt, wordt het wel weer lastig.

Laatst gewijzigd
FDJ

Marokko al naar huis. Niet heel verrassend. Wel verrassend hoe stug Iran is.

pirazzi

Die assistent deed pas de vlag omhoog nadat Iran gescoord had.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pirazzi dat zijn ook de afspraken die gemaakt zijn met de scheidsrechters.... bij twijfel het spelmoment laten doorgaan en pas achteraf vlaggen zodat de videorechter kan kijken of het echt zo is. Dus de grensrechter heeft prima gehandeld.

Jacco van Stierop

Zijn er eigenlijk wielrenners met zo’n tof Mohawk-kapsel of is dat voorbehouden aan voetballers uit Iran, Zuid-Amerika en de Balkan?

FDJ

Morgen ook wel weer interessante potjes. Ik zie Kroatie wel winnen van Argentinie en als IJsland dan vrijdag wint van Nigeria hebben beiden in de laatste wedstrijd aan een punt genoeg.

kevinraar

Na morgen kan ik helaas een week weinig zien ben dan op vakantie ik heb tot nu toe nog alle wedstrijden gezien

Laatst gewijzigd
Scotty

'@kevinraar, balen man, kan je je niet ziek melden misschien?

Ik vond het toch wel erg jammer dat Spanje won. Iran stond sterk te verdedigen en de Spanjaarden kwamen er totaal niet aan te pas, speelden ook erg matig. Costa met een geluksgoal. Toen Iran even aan zette kregen ze gelijk kansen.

kevinraar

ziek melden voor vakantie ik dacht het niet

FDJ

Argentinie wel heel slecht. Vooral achterin.

Scotty

Er lopen ook wel echt een paar onwijze prutsers bij Argentinië rond hoor. Achterin rondspelen kunnen ze niet eens, dat ging zo ontiegelijk traag. Aannemen, draaien, dribbelen, terugdraaien, overspelen, aannemen, draaien, terugdraaien, lange bal. Als coach moet je je toch ook achter je oren krabben als je dit ziet.

Kroatië deed het goed hoor, het zorgde dat de buitenspelers van Argentinië steeds aanspeelbaar waren (die er werkelijk niks van bakten) om zo de angel uit het spel van Argentinië te halen.

Waarom wissel je trouwens Aguero voor Higuain, als je moet winnen?

En wat is dat toch met Messi, die sjokt ook over het veld alsof ie er totaal geen zin in heeft. Neemt het team totaal niet op sleeptouw. Gedraagt zich heel onbegrepen ofzo.

Laatst gewijzigd
skylimit

Argentinie is gewoon los zand, Messi kan daar ook geen cement van maken. De achterhoede van Argentinie wist zich geen raad met het drukzetten van Kroatie, waardoor ze nauwelijks tot een fatsoenlijke opgezette aanval kwamen. Messi's acties en dribbels komen niet uit de verf, geen klik met zijn medespelers, waardoor hij er al gauw verloren bijloopt.

1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.