Lezerstour

1 2 3 4 5
Martinho237

Voel je niet alleen Matti. Ook ik zit mezelf iedere dag weer te verwijten dat ik Cort Nielsen heb meegenomen. Door het uitvallen van Porte en mijn 2 eerdere wissels (Dumoulin voor Benoot en Uran voor Moscon) ben ik echter gedwongen om 'm te laten staan en hopen dat ie nog ergens wat gaat uitrichten. Ondanks het ontbreken van Degenkolb en Colbrelli in mijn ploeg toch nog een keurige 107e plek. In de bergen moet ik het doen met: Jungels, Thomas, Uran, Valverde, Dumoulin, Roglic, Froome, D. Martin (en misschien vanuit de vlucht Fraile en Alaphilippe). Dat houdt dus ook niet over. Voor mijn laatste wissel ga ik toch even afwachten welke klassementsmannen dinsdag (en mogelijk zelfs ook woensdag) laten zien goed in elkaar te steken.

martijn2308

Cort heeft altijd nog 34 punten opgeleverd!!

Matti

Ik ga waarschijnlijk ook pas wisselen ná de eerste bergritten.. (wel noodgedwongen helaas)

Politor

Ik heb al mn wissels nog, maar moet nu straks iemand gaan kiezen voor Porte en waarschijnlijk ook voor Bernal. Denk dat ik 1 wissel toepas en de rest nog even open laat.

martijn2308

ik wacht vandaag af wie er een beetje goed doorheen komt.

Poeksel

Ik heb maar gegokt dat Quintana goed zal zijn. Nou is dat geen hele grote gok, maar ik heb geen Landa, Uran, Fuglsang, Majka, Barguil, Zakarin, Jungels, Latour, Mollema en Kruijswijk. Als de laatste twee het toch goed doen vind ik het niet heel erg...

Laatst gewijzigd
Matti

'@Poeksel: Die heb ik ook allemaal niet hehe, hopen dat Martin zich staande houd

martijn2308

Hoeveel AK renners heb je nu in je team dan die nu van start gaan? En hoevaak kun je nog wisselen?

Poeksel

Ik heb 11 AK-renners (Bernal meegeteld, de gele trui niet) met nog 1 wissel te gaan. Voor de mensen die na de etappe van vandaag de wissel wilden doen is het er niet veel duidelijker op geworden...

Martinho237

Nee inderdaad Poeksel. Wat wel duidelijk is is dat mijn paniekwissel van Uran compleet lijkt te gaan mislukken. Dat wordt een dure...
Ik wacht morgen ook nog even af met mijn laatste wissel aangezien ik toch best aardig gescoord lijk te hebben met Alaflip, GVA, D. Martin, Roglic en Thomas.

martijn2308

Ik moet kiezen tussen quintana/fuglsang of yates.. wie zouden jullie kiezen?

jp.vanoosterhout

ik heb nog 1 wissel,ik denk erover om van avermaet nu eruit te doen en quintana erin omdat ik denk dat van avermaet morgen de gele trui verliest en zoiezo weinig etappepunten nog gaat halen met nog 3 vlakke etappes 6 bergetappes en 1 tijdrit of zie ik dat verkeerd !

Poeksel

Morgen zullen we toch wel echt meer weten.

skylimit

Cavendish eruit Quintana erin voor morgen en nog 1 wissel over.

nasibal

Ik heb al mijn wissels nog steeds omdat ik, ondanks dat ik weinig AK mannen heb, wel de goede lijk te hebben vooralsnog:

Valverde, Thomas, Froome, Fuglsang, Yates en Dumoulin (+ Porte).

Vandaag zal ik wel wat etappepunten mislopen, maar ik verwacht geen enorme verschuivingen in het klassement. Dat zal betekenen dat jongens als Quintana, Landa en Nibali nauwelijks AK punten zullen pakken i.t.t de jongens die ik wel heb. Teams die etappepunten (en vooruit, een klein beetje AK punten) gaan pakken met de AK renners die ik niet heb hebben óf:

1) 1 of meerdere van mijn AK mannen niet
2) 1 of meerdere van mijn sprinters niet
3) Die AK mannen in plaats van mijn tegen en/of uitvallers: Cort, Cav, Matthews, Porte

Op groep 1 ga ik hoogswaarschijnlijk geen punten verliezen, misschien zelfs wel pakken. Op groep 2 heb ik als het goed is in de eerste week (veel) punten gepakt door mijn op sprinters georienteerde team. Dus alleen groep 3 is voor mij een echte bedreiging vandaag. Als er echter teams bestaan zonder 4 genoemde namen en mét 20 juiste namen, dan gun ik het ze ook wel.

Tactiek voor na vandaag ga ik nog niet prijsgeven ;)

JellevanderLinden

Ik hoop juist met mijn team de komende etappes de punten binnen te halen, want heb nog een grote achterstand goed te maken (met m'n klimteam)
Heb pas 2.183 punten behaald, en sta dus pas op de 222 plaats in het klassement. Maar dat gaat nog wel veranderen hoop ik!

Klimmers:
- Bardet
- Fuglsang
- R. Urán (vandaag gewisseld voor Landa)
- Valverde
- N. Quintana
- Froome
- Dumoulin
- Nibali
- Jungels
- Roglic
- Thomas
- D. Martin
- A. Yates
- P. Latour

Sprinters:
- Démare
- Gaviria
- P. Sagan
- Groenewegen
- Kristoff
- Kittel (gewisseld voor Latour)

Overig:
J. Alaphilippe

Heb nog 1 wissel te gaan (na Latour en Landa), twijfel nog wie het gaat worden (even afwachten wie voor het bergklassement gaat, degene zal weinig worden gekozen)

nasibal

Interessant team Jelle. Je hebt weinig sprinters, maar wel exact de goede. Zou wel eens een goede klassering uit kunnen komen!

Laatst gewijzigd
martijn2308

Idd denk dat je voor een echt goede klassering toch te weinig sprinters hebt genomen

nasibal

Sprinters hebben nog anderhalve kans, cav en kittel naar huis, hij heeft exact de jongens die vooraan te verwachten zijn. Denk dat hij er mee weg kan komen. Op Greipel na dan.

Zelf moet ik mijn verhaal wat bijstellen na vandaag. Bardet en Roglic er in, 1 wissel nog achter de hand. Dat wordt rekenen de komende dagen.

JellevanderLinden

Ja, we gaan het zien. Ben na vandaag wel gestegen in het klassement van plaats 222 naar 122 (precies 100 plaatsen), 333 punten behaald vandaag. Het begin is gemaakt! Twijfel wel wie ik er uit ga halen voor m'n laatste wissel (Jungels, Yates of Demare), en wie erin (denk toch aan Bernal, Kruijswijk, Zakarin of kanshebber voor bergtrui) Maar wacht morgen nog af voordat ik de wissel in ga zetten.

Laatst gewijzigd
martijn2308

Vond Yates flink tegenvallen na gisteren. Zal dan denk voor Kruijswijk gaan. Zal dumolain dit volhouden of zal hij er morgen door heen zakken?

JellevanderLinden

Ja, vond Yates vandaag ook erg tegenvallen. Had er veel meer van verwacht, zag er goed uit de afgelopen dagen (misschien een incident). Twijfel met Kruijswijk is dat hij niet zoveel kansen meer heeft om hoog te eindigen, ook in een groepje zit hij meestal achteraan (zoals waarschijnlijk ook bij een etappe als in Mende, en etappes eindigend met een afdaling, met de tijdrit zal die ook niet de volle pot pakken) Maar met die 6de plaats tikt het wel lekker al aan in iedergeval qua punten.

Dumoulin verwacht ik morgen ook wel voorin, misschien wel lager als vandaag, maar nog wel bij de 10 beste klimmers, en hij altijd nog die tijdrit waar hij punten en tijd mee binnenhaald!

martijn2308

Hoop alleen dat Dumoulin er door de Giro straks niet ineens doorheen zakt.
Moet in een ander team nog kiezen tussen Roglic en Dumoulin maar kom er niet uit hahah

JellevanderLinden

'@martijn2308: dat is inderdaad een lastige keuze, zou ik zo niet durven te zeggen. Toch gaat mijn voorkeur dan heel licht naar Roglic, maar kan morgen weer anders zijn :)

Laatst gewijzigd
martijn2308

haha jaad dat zijn gewoon moeilijke keuzes.. Of morgen nog even afwachten. Nadeel is dat ze allebei ook goed kunnen tijdrijden maar dat is wel in het voordeel van Dumoulin.

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.