Lezerstour

1 2 3 4 5 »
skylimit

'@poeksel
soren kragh andersen 141
laporte 113
cort nielsen 98
fuglsang 98
dupont 95
impey 32
cavendish 25
theuns 0

Matti

Zoals verwacht flink gezakt in de laatste dagen.. Stond aan het begin van de week nog in de top 100 bij de Tubantia, maar uiteindelijk nog buiten de top 500 geëindigd door een zwak bergteam...

jp.vanoosterhout

proficiat mactjappie ik toch nog op het podium,na 8 dagen gele trui tot zaterdag.maar gelukkig nog 3de !

mactjappie

gefeliciteerd Jp.van Oosterhout.
Ik had verwacht dat je 2e zou worden. Ik had de huidige nummer 2 niet meer verwacht.
Maar goed dat Laporte nog mee ging sprinten. Anders had ik het ook niet meer gered.

Sportieve groet!!

Matti

Ik zie dat de winnaar ongeveer 12 a 13 klimmers/klassementsmannen in z'n ploeg heeft op het eind, Flip/Gva inbegrepen. Volgens jaar dus sowieso meer klimmers opstellen vanaf het begin. Max 7/8 sprinters opstellen(meer heeft geen enkele zin)

Al moet ik er wel bij zeggen dat de winnende ploeg geen Valverde/Porte in z'n team had, die gok heeft goed uitgepakt.

JellevanderLinden

Ja, inderdaad Matti. Ik heb nu toevallig voor het tweede jaar op rij gewonnen, dus weet wat de beste strategie is en weet de puntentelling uit mijn hoofd. Zelf ondanks er deze tour zo veel sprintetappes waren, is het nog steeds niet slim er veel in je team op te nemen (had zelf 6 sprinters in m'n winnende team, maar wel de 5 goede). Moet wel toegeven dat GVA een gemis was in mijn team (maar kon hem in de eerste weken niet erin gewisseld krijgen/waren nog geen klimmers uitgevallen) Het feit dat klimmers zo belangrijk zijn bij dit spel, is vanwege de puntentelling van de gele trui punten na iedere etappe (20 tot 2 punten). De drager van de gele trui krijgt al meer punten in een sprintetappe dan de nummer 6, en dat terwijl zijn etappe's ook nog volgen. Hierdoor liep je dit jaar al snel in de punten omdat al vroeg de klassementsrenners de top hadden overgenomen (Jungels, Fugslang, Alaphillipe, Thomas, Dumoulin, Uran enz.) En ook het hebben van de jongeren trui dragers is van groot belang, maar dat spreekt voor zich lijkt me :)

Dit was uiteindelijk mijn winnende team (met het geluk van het vergeten te kiezen van Porte):
Klimmers:
– Bardet
– Fuglsang
– R. Urán (gewisseld voor Landa)
– Valverde
– N. Quintana
– Froome
– Dumoulin
– Nibali
– Jungels
– Roglic
– Thomas
– D. Martin
– A. Yates
– P. Latour
- Kruijswijk

Sprinters:
– Démare
– Gaviria
– P. Sagan
– Groenewegen (gewisseld voor Kruijswijk)
– Kristoff
– Kittel (gewisseld voor Latour)

Overig:
J. Alaphilippe

En valverde is echt wel zijn punten waard geweest (heeft een totaal gehaald van 147 punten, zijn er maar iets minder als bv Groenewegen met 175 en meer als een Greipel/Kittel/Cavendish/Cort/Laporte en vele andere sprinters/klimmers

Laatst gewijzigd
Matti

'@JellevanderLinden: Die puntentelling heb ik inderdaad onderschat, Avermaet was m'n eerste wissel (ik kon niet voorzien dat hij zoveel punten zou gaan halen) en voor de rest teveel sprinters in m'n selectie die niks opleverden (Kittel/Cav/Cort etc.) Die laat ik volgend jaar mooi thuis en ipv daarvan neem ik types als een Barguil mee (leverde nog best wat punten op stiekem)

TrEb

Opgevraagd bij Tubantia:
Hierbij de top 20 renners met de meeste punten:

1. Thomas 755 punten
2. Sagan 641 punten
3. Dumoulin 483 punten
4. Alaphilippe 435 punten
5. Froome 419 punten
6. Kristoff 407 punten
7. Roglic 358 punten
8. Van Avermaet 307 punten
9. Demare 298 punten
10. Latour 271 punten
11. Gaviria 271 punten
12. Degenkolb 268 punten
13. Bardet 248 punten
14. D. Martin 248 punten
15. Kruijswijk 230 punten
16. Landa 214 punten
17. Bernal 211 punten
18. Gilbert 189 punten
19. Groenewegen 175 punten
20. Quintana 172 punten

Laatst gewijzigd
TrEb

'@ jelle; het lijkt alsof je 22 renners hebt opgesteld? terwijl ik er maar 20 kon kiezen #hoe kan dat?

Matti

'@TrEb: maar 6 echte sprinters dus, al zal een Colbrelli nog wel in de top 25 staan gok ik.

JellevanderLinden

'@TrEB, Sorry voor de verwarring, mijn bericht met renners is niet helemaal duidelijk (heb daarin ook mijn wissels gezet). In totaal staan er in mijn lijst 23 namen (waaronder mijn 3 wissels Landa, Kruijswijk en Latour), heb Kruijswijk en Latour ook vermeld bij mijn klimmers (vandaar dat je dacht dat het 22 renners zijn)

TrEb

'@jelle, dank je nu is het duidelijk. Sterk team, had zelf teveel gehoopt op 'jongere'B-sprinters zoals Colbrelli en Cort Nielsen (had geen cav en kittel, kristoff)

ivo001

Volgens mij is dit het topic waar Kevinraar naar op zoek was.

Bij mij is ook Kruijswijk in het team weggevallen, zit 4 mogelijke vervangers te overwegen:
Latour
Chaves
Aru
Ion Izagirre

Maar ik denk dat ik de etappe van vandaag nog maar even af wacht, kijk liever wie het vandaag goed doet en dan pas wisselen.

BrackenRidgeCycling

bij de lezerstour heb ik
Chaves
Hart
Lopez
Majka
Roglic
Nieve
Valverde
Quintana
Kelderman
Gilbert
Bennett
Gaviria
Mezgec
Degenkolb
Bevin
Rodriquez
Poga
Uran
Hagen
Knox.
2 wissels over, kruiswijk eruit en Nieve erin

Rad

Mijn team voor de Vuelta (wel al 2x gewisseld ondertussen :p)

Quintana
Valverde
Roglic
G.Bennett
Uran
Lopez
Pogacar
Aru
Chaves
Majka
Formolo
Latour
Hart
Poels

Higuita (gewisseld voor Degenkolb)
Kelderman (gewisseld voor Kruijswijk)

S.Bennett
Jakobsen
Gaviria
Mezgec

1 2 3 4 5 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.