Lezerstour

1 2 3 4 5
JellevanderLinden

Ze zijn beide geen slechte keuzes om te kiezen, dus beide een grote vooruitgang. Tom Dumoulin is toch het leukste om te supporteren!

martijn2308

Heb nog 1 wissel over... Heb de volgende AK renners, Froome,Nibali,Barder,Valverde,Yates,Dan Martin,THomas,Dumoulin en
Roglic. Zie het niet zo zitten in Quintana (of gaan we daar vuurwerk van verwachten vandaag). Wie raden jullie mij aan om er bij te nemen?

Politor

Ja lastige keuzes allemaal. Heb zelf ook nog 2 wissels over..
Zit nu te twijfelen..heb nog geen Roglic of Kruijswijk, maar wil eigenlijk ook nog wachten wie er voor de bollen gaat en heb bijv. nog geen lataur, maar wel bernal. WAT NU?!

martijn2308

Roglic of Kruijswijk zou ik gaan voor Roglic aangezien hij ook een goeie tijdrit in de benen heeft.
Latour levert natuurlijk ook wel de nodige punten op aangezien hij in het wit rijd.

Politor

Ja dat was ook wel ongeveer mijn beredenering. Maar zou je deze wissels nu al doorvoeren of nog even wachten tot bijv. duidelijk is wie er voor de bollen gaan?

martijn2308

Je hebt nog 2 wissels over. Dan zou ik Roglic er in zetten en de andere mee gaan wachten.
Latour pak je sws punten mee. 10 per etappe en 50 op het AK

martijn2308

Laatste wissel???? Wie gaat meer punten pakken.. latour met de witte trui of toch Landa?

Martinho237

Bij mij is de ineenstorting begonnen. Vandaag van 78 naar 150 of zo...en de halve sprintploeg naar huis. Dat gaat dus niet meer goedkomen.

JellevanderLinden

'@martijn2308: Dan zou ik toch zeker voor Landa gaan, was er vandaag al redelijk boven opgekomen en gaat als hij rond deze plek staat, veel meer punten halen als Latour (vooral in etappepunten, zie vandaag 22 punten voor etappeuitslag)

mactjappie

Landa of kruijswijk brengen met de laatste transfer. Sta in de top 20. Dus het is best een belangrijke afweging. Heb van de top 12 alleen landa en kruijswijk niet. Kruijswijk rijdt denk ik een betere tijdrit. Maar landa lijkt een beter klassement te gaan rijden. Zou kruijswijk vandaag niet op grotere afstand zijn gereden als hij niet had aangevallen??

JellevanderLinden

'@mactjappie: klinkt veelbelovend, bij welke krant doe je mee! Zo te lezen lijk je zeker voor de winst mee te spelen (afhankelijk welke sprinters je nog in je team hebt en of je Alaphilippe hebt) Dat is een lastige keuze, mijn gevoel zegt net Landa (was vandaag erg sterk, en kan nog verbeteren met z'n blessure). Maar zullen uiteindelijk niet veel qua punten van elkaar verschillen.

Politor

Ik zit ook nog met 1 wissel inmiddels. Heb alleen nog maar 2 sprinters over, zit te twijfelen of ik kristoff nu moet pakken of niet. Andere keuzes zouden evt. kruiswijk of Latour kunnen zijn. Iemand tips?!

skylimit

'@politor ik zou naar de klassementsmannen kijken of je daar nog wat aan kan toevoegen ervan uitgaande dat die de tour uitgaan rijden...levert misschien meer op als kristoff.

Laatst gewijzigd
Politor

Ja daar twijfelde ik dus over, qua klassement heb ik nu de hele top 10 excl. Kruijswijk.
En zo'n kristoff zal misschien toch nog elke dag punten voor groen pakken en meedoen om nog 3? etappes.
Maar goed, ik ga wel even rekenen...

Matti

Wat een luxe @Politor Ik was na de roubaix etappe al door m'n wissels heen (noodgedwongen)

Volgend jaar sowieso minder sprinters meenemen.

Poeksel

Tja, met acht vlakke etappes was het wel logisch om behoorlijk wat sprinters mee te nemen. En wie had van tevoren bedacht dat de tijdslimiet voor Gaviria en Greipel een groot probleem zou zijn? Dat leken veilige keuzes.

Ik sta inmiddels tweede bij de kneusjeskrant, maar zonder wissels en met vier uitvallers, dus ik denk dat er niet meer inzit dan het boek van Thomas Dekker. De strategie moet nog iets verfijnd worden, maar ik weet niet nog precies hoe...

Laatst gewijzigd
martijn2308

Wat was jou verhouding qua sprinter/Ak mannen en de rest dan Poeksel?

Poeksel

7 sprinters, Ala + Greg, rest klimmers. Nog steeds wel het idee dat dat een goede verhouding is.

JellevanderLinden

'@Poeksel: Jouw team ziet er nog steeds goed uit, en je hebt al een mooie voorsprong opgebouwd (tegenover de klimteams). Ik heb snel gekeken en denk dat je zeker de top 5 kan halen (verwijt me niks als dat niet gaat gebeuren hé) Maar ook in de daguitslag van vandaag en gister eindig je in de top 100 (en de rest uit de top 100 daguitslag staat waarschijnlijk honderden punten in het klassement van je verwijderd)

Ik heb zelf met een van mijn teams gisteren 3 punten minder behaald in de daguitslag (en daarmee de 344e dagplaats behaald, is wel wat anders als jij met de 94e plaats) En Ik verwacht dat ik met deze punten/zo'n klimteam ook meespeel met een top 10 klassering en wel bij BD (waar concurrentie dus veel hoger ligt)

Dus dan zou jij zeker voor de winst meespelen (geeft de moed op die fiets nog niet op he!), het ziet er heel goed uit voor je op dit moment denk ik!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Mjah, vorig jaar stond ik ook derde of zo vlak voor het einde en werd het uiteindelijk een regenjas. Een racefiets winnen zou me wel erg goed uitkomen (niet dat andere mensen er niet blij mee zouden zijn, maar ik iets meer), ik zit eigenlijk al een paar jaar te overwegen om er eentje te kopen, maar het is er nooit van gekomen...

JellevanderLinden

We gaan het zien Poeksel, maar ik heb er een goed gevoel bij! Succes nog, hopelijk valt het net in je voordeel uit deze tour (het is nog lang, daar heb je gelijk in, er kan nog alles gebeuren)!

Laatst gewijzigd
fieldhaus

Ook nog mensen die meedoen met de tubantia?
Vandaag waarschijnlijk mn laatste dag als koploper...

Martinho237

Check...plek 137 AK hiero Fieldhaus. Hoogste was 77e, maar was al vlot door mijn wissels heen en ben al aardig wat renners kwijt dus ik ga drastisch zakken vrees ik.

fieldhaus

Ja hier dus ook. Gegokt met Bernal en mis daardoor bardet

BrackenRidgeCycling

ben benieuwd naar jullie punten aantal tot nu toe, na 13 etappes 3198 punten.

1 2 3 4 5

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.