Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 107 ... 125 126
Ajvenema

'@frank

Ja, Ik mag hopen dat de teambaas van Dylan ook even uitlegt dat de kans op ritwinst op deze manier niet echt groter wordt. Waarschijnlijk slimmer om hem na de rustdag weer van stal te halen. Even zien hoe zn tijdrit is, en daarna in etappe 17 eindelijk die eerste plek pakken. Vandaag toch maar Buchmann/sagan spelen.

Grote twijfel over de kopman keuze, maar ik heb iig geen toppositie te verdedigen:)

user26858

'@AJ

Inderdaad, na de rustdag mag Teuns weer. Al zou het me niet verbazen als hij straks weer per ongeluk meeglipt in de vlucht.

Buchmann kan net niet mee met de grote jongens, maar hij kan mee op de punten van Sagan en de kansen van Majka in de vlucht.

Als je meedoet bij subpoule ‘De Liefhebbers’ kan ik je team wat beter volgen!

Jeffrey81

Ik geloof ook niet in vier dagen op rij voor Teuns, maar na de afgelopen twee dagen al punten te zijn misgelopen stel ik m toch maar gewoon op. En De Plus ook..

Benoot zou ik er ook wel in willen, maar dat gaat dan ten koste van Izagirre, en ik weet niet of ik dat wel aandurf. 31 minuten twijfelen nog.... :D

Drollema

'@Frank Renting, welke teampunten van Sagan? Valverde heeft het groen.

user26858

'@Drollema

Je hebt gelijk, Sagan heeft alleen maar zijn eigen punten inderdaad.

Rob94

Yates (c)
MAL
Valverde
Kelderman
Zakarin
Mas
Bucmann
Izagirre
Benoot

En dan zit ik nog met die Teuns opgescheept. Ik ben toch zo vervloekt met hem dat wanneer ik hem opstel hij toch niet presteert en vier dagen op rij in de vlucht lijkt me te veel van het goede. Maar toch vertrouw ik het niet helemaal, dan is daarnaast natuurlijk de vraag voor wie ik hem in het team ga plaatsen...

user26809

Team van vandaag:
Quintana (C), MAL, Valverde, Mas, DLC, Zakarin, De Gendt, Benoot, Teuns.

Bennet, Buchmann, Kwiat, Bilbao op de bank. Verwacht niet dat Teuns weer gaat, maar hij is zo goed in vorm (4e qua scoritopunten!) dat ik niet het risico wil lopen om wéér punten te missen..

Qua etappe denk ik dat de kans minder groot is vandaag dat de vlucht het haalt, maar uitgesloten is het zeker niet. Hopelijk gaat Movistar de koers lekker hard maken

user26858

Woods mee in de aanval, mooi. Zie je dat, Kevin Raar? 🇨🇦

Pietje Precies

Kopgroep:
Woods
Kwiatkowski
Roche
Bookwalter
Garcia Cortina
de Gendt

Astana dat bij het begin al wat aan het controleren was. Astana, Movi en MS niet mee. Kwiat enigszins een bedreiging in het klassement. de Gendt die mooie zaken gaat doen in het bergklassement. Deze kopgroep had niet beter gekund!

Vandaag:
Quintana (C)
Lopez
Yates
Mas
Kelderman
Valverde
Ion Izagirre
de la Cruz
Buchmann

Kan een fraaie score worden! Bennett mag op het bankje plaatsnemen.

ditisdavid

De Marchi en Kwiat gebankt...

Edit: inderdaad Bookwalter en geen De Marchi in de vlucht, liveblogs hebben het niet altijd goed.

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Kwiat staat te kort, deze groep gaat het echt niet redden....

Pietje Precies

De Marchi was in het begin in de counter met denk ik Carapaz in zijn wiel, maar die hebben zich in laten lopen.

Jori

De Marchi basis, maar die zit er toch niet bij? Ze zeggen dat het Bookwalter is. Verder niet echt gelukkig met deze kopgroep, had toch ook Benoot verwacht. En Kwiat erbij betekent ook niet al te veel ruimte, terwijl ze dat op dit parcours nodig hebben. Ergo, het lijkt dus al voor de klassementsmannen te zijn. Heb ik goed team voor, maar De la Cruz, Kwiat, Buchmann en Aru op het bankje zitten ten faveure van De Marchi en Benoot

wesley1983

Ik had ook wel Benoot verwacht. Lijkt hij toch te wachten tot de laatste week want morgen is toch een heel lange finalebeklimming. Wel Buchmann op het bankje geplaatst daardoor, die ik gisteren de zwakste renner vond van mijn klassementsmannen, dus hoop niet te veel punten te verliezen.

Connotador

'@ Jori,

Logische beslissing van je toch om aanvallers in te passen? Kon vooraf beide kanten (en nog altijd) opvallen. Schatte zelf de kans op 50/50. Vind het eerder verrassend om vandaag voor 9 AK-mannen te gaan (vooraf!).

Eerst maar zien hoe hard het peloton ze wil terughalen. Mochten ze dat snel doen nog kans op een nieuwe kopgroep.

Laatst gewijzigd
Drollema

Kwiat gaat geen ruimte krijgen, staat maar op 3 minuten van Yates. Gelukkig Lopez als kopman gehouden.

Edit: ik denk dat de andere vluchters niet blij zijn dat Kwiat erbij zit.

Laatst gewijzigd
Jori

'@ Connotador: Met dit parcours zag ik niet een mega ontsnapping gebeuren zoals gisteren, ik zag eerder een groepje van ca 8-10 man wegrijden, waarvan er ongeveer weer 5 zouden kunnen overleven, daarachter de ak mannen.

Verder zag ik DLC, Buchmann ongeveer achter 9 ak mannen binnenkomen, dus zouden ze voor een 15e plek rijden, vandaar idd de relatief logische gok voor Benoot en De Marchi, die duidelijk vorige etappes konden sparen. Maar er zit altijd keerzijde aan: De tijdrit op etappe 16 komt eraan en Quintana en MAL hebben nog lang niet genoeg voorsprong op Uran, Kelderman, Izagirre, Gallopin dus zou ook kunnen dat juist Movistar en Astana verschroeiend hard op kop gaan rijden. En met al die steile beklimmingen, zou dat nog weer extra in het voordeel van ze (de lichte mannetjes Q en MAL) zijn en zouden de verschillen flink kunnen oplopen. Dan is er geen kans op een succesvolle vlucht en rijdt DLC/Buchmann ineens voor plek 10.

laatste scenario is normaal gesproken gezien astana en movistar meest logische, maar door het apathische rijden deze vuelta was ik toch voor scenario 1 gegaan, helaas verkeerd gegokt. Een Vuelta waar geen pijl op te trekken valt

Connotador

'@ Jori,

Vrijwel dezelfde gedachtegang. Wel vond ik Movistar afgelopen dagen wat agressiever om de kopgroep terug te halen, maar om ook vandaag én morgen dat plan uit te voeren kost wel veel manschappen. Astana idd wat apathisch. Verder gooien de andere teams de knuppel nog niet in het hoenderhok; terecht ook gezien de vorm en het voorlopige AK.

De race hard maken in de laatste 50 kilometer door Movistar en Astana leek me wel een logisch scenario, echter vermoedde ik dat er tegen die tijd wel een grote ontsnapping + dito voorsprong weg was. Geïnspireerd door gisteren en geïnspireerd door de niet al te zware start.

Laatst gewijzigd
zeewolde

Teuns vanuit het peloton dan maar

Treenert

Aaaahhh zie ik daar toch 3 renners uit mijn team in de kopgroep :)

Maar 2 ervan zitten dan wel weer op de bank :(

Pietje Precies

Je zou moeten balen dat ze niet alle drie op de bank zitten ;)

ditisdavid

De la Cruz heeft de slag gemist geloof ik, dat is met Benoot dan een tweede nulpunter waar ik ook oa Aru, Kwiat en Sagan had.

rkmmr

Denk idd dat DLC die ene renner was tussen het voorste peloton en de groep-Herrada helaas..

JimKro

Ik ben nu wel benieuwd met wat voor nummer Ion straks gaat komen.

ditisdavid

Ion Izagirre doet bepaald niet iets wat al dat ploegenwerk rechtvaardigt. Geen beste dag voor mij sowieso.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 107 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.