Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 108 ... 125 126
Poeksel

Woods in de punten!

Laatst gewijzigd
Drollema

Prachtige aankomst, wat een steil ding. Helaas geen beste dag voor mijn scorito, bergteam blijkt niet sterk genoeg. DLC ten faveure van Buchmann opgesteld, mijn enige minpuntje vandaag.

Pietje Precies

'@David, Ion wordt 9e. Boven hem stuk voor stuk toppers. Vandaag heeft Bahrain twee van zijn concurrenten (de la Cruz en Bennett) geëlimineerd. En het hadden er zomaar meer kunnen zijn in die afdaling.

Ik denk dat ze behoorlijk tevreden zullen zijn bij Bahrain. Ik ben in ieder geval wel blij met hoe goed hij is! Jammer dat het ten koste van de la Cruz ging.

Vandaag een mooie score. Had iets mooier kunnen zijn als Lopez gewoon had meegereden met Quintana en zij 1 en 2 waren geworden. Captain op plek 5 is mager in dit soort uitslagen.

BarryE1

Spijtig dat Movistar hier niet wint, had me een hoop bonuspunten op kunnen leveren met: Quintana (c) , Valverde en Carapaz.

Ajvenema

Auw, de gok op de vluchters met Benoot als captain pakt helemaal verkeerd uit. Zo gaat dat soms. Verder heb ik ook gewoon net te weinig renners in de top 10 hier. Uithuilen en hopen op een wonder maar:)

JimKro

Eindelijk de AK mannen die de top 20 bezetten. Mooie score van ruim boven de 300. Jammer inderdaad van Quintana die ik ook als kopman had. Bennett en DLC helaas verloren. Beide waren de kandidaten voor mijn 9e plek. DLC is wel iemand die niet snel opgeeft het steeds probeert om net weer aan te haken als het de dag ervoor niet goed is gegaan. Morgen hopelijk richting de 400 punten!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Lekker dagje alweer! Positie 85 momenteel, met Lopez vandaag als captain. Bergteam lijkt sterk genoeg, en ik ben benieuwd hoe ver ik kan komen. Plek 7 in de forumpoule staat ook leuk!
Morgen denk ik Lopez als captain, en Bilbao stel ik ook op, maar dan puur voor teampunten want hij rijdt geen deuk in een pakje boter. De Plus wordt mijn vluchtgokje, omdat ik denk dat Teuns nog een dagje uitrust.

Laatst gewijzigd
user26858

'@AJ

Morgen weer Benoot of gaan we terug naar Teuns? Vandaag goed gescoord met Yates, Lopez, Quintana, Valverde en Steven en nog punten gesprokkeld met Wilco en Brambilla. Gestegen van 5 naar 3.

Woods in de punten. Osaka in de finale.

wesley1983

Zoals verwacht wat puntjes verloren om Benoot in te passen ten koste van Buchmann maar is gewoon moeilijk opstellen als je 9 klassementsmannen hebt en als de vlucht het overleeft je dan veel ploegen over je ziet springen. Maar is voor iedereen hetzelfde denk ik dan.
@Pietje: waar sta jij in de forumpoule of doe je enkel mee met de wielerflitspoule? Zou graag eens je team bekijken.

zeewolde

'@wesley ik had inderdaad precies hetzelfde . Wilde ruimte voor vluchters, dus minder ruimte voor klassementsmannen. Vond gisteren Buchmann de mindere van DLC , maar helaas was het vandaag andersom. Verder verkeerde kopman met Quintana. Gezakt van 3 naar 5 in de forumpoule.

kevinraar

5 man uit de top 10 hebben en dan toch zakken echt heel erg balen gezakt van 2574 naar 2700
Ga morgen klei. Gokje wagen met kruiswijk als kopman
1 weizeging tenopzichten van vandaag ik neem woods inplaats van benettt

Laatst gewijzigd
user26858

'@zeewolde

En hoeveel sta je in het AK?

Pietje Precies

'@Wesley, ik zit enkel in de algemene wielerflits poule. Maar ik sta niet zo hoog, dus dat is flink zoeken voor je. Zal mijn team hier dus even posten. De algehele selectie is best wel goed, veel renners die momenteel hoog staan in de puntenlijst van Scorito. Maar ik heb met dagselecties veel laten liggen:

GC: Yates, Valverde, Quintana, Lopez, Izagirre, Mas, Buchmann, Kelderman, de la Cruz, Bennett

Dus 7 man in de top-10 en Kelderman er vlak achter wiens terrein vanaf nu meer gaat komen. De la Cruz blijft hopelijk knokken. Bennett lijk ik wel kwijt te zijn. Da's best een duur geintje, want tot voor gisteren zat ie er continu wel prima bij, maar wel elke keer net buiten de punten. Ik mis helaas dus iemand uit het rijtje: Pinot/Kruijswijk/Uran op zijn plek om echt leuk te kunnen gaan eindigen. Al denk/hoop ik dat bij Kruijswijk en Uran het vanaf nu minder gaat worden.

Sprint: Viviani, Nizzolo, Trentin, Consonni, Soto

Trentin is een duur geintje. Wat klimt die voor zijn doen ontzettend matig. Soto helaas niet opgesteld toen ie in de punten reed. Ik vond Sagan een te groot vraagteken, maar achteraf had ik die graag gehad. Hopelijk stapt ie op de rustdag uit.... verder was v Poppel ook lekker geweest. Dus hier laat ik ook wat liggen.

Punch/aanval/back-up GC: Kwiatkowski, Teuns, Benoot, Bilbao, de Gendt

Kwiatkowski natuurlijk heerlijk. Teuns doet het voor mij oké, had hem in de tijdrit en had hem kopman toen ie 6e werd. Maar ja, ook in het begin wat nul-punters en paar maal niet wanneer ie wel vol in de punten reed. Benoot is klote, ook paar nul-punters. de Gendt nog amper opgesteld. Fijn dat die zich met het bergklassement is gaan bemoeien. Gaat ie in ieder geval aan het einde nog wat punten opleveren. En Bilbao valt mij behoorlijk tegen. Ook al een paar nul-punters mee, maar gelukkig vooral in etappes waarin het alternatief ook niks had gepakt. Al met al heb ik mijn aanvallers-lesje wel weer geleerd. Anderzijds zou ik Teuns en Benoot de volgende keer 100% weer selecteren.

-----------------------------------

Ik heb dus geen tijdrijders a la Dennis en Campenaerts meegenomen. Ze zouden best het optimale team achteraf kunnen halen, maar in dat optimale team zitten wel precies de juiste klimmers en sprinters. En het is op voorhand natuurlijk niet evident dat je die eruit weet te pikken. En het is in de Vuelta zo extreem belangrijk dat je de juiste klimmers hebt, dus in plaats van een Dennis heb ik ervoor gekozen om zowel Izagirre als de la Cruz als Mas als Bilbao als Bennett te selecteren.

Paar missers dus qua algehele selectie, maar al met al best een mooi stel bij elkaar. Helaas laat ik het vooral met dagselecties liggen. Sta nu rond de 93%. Ik stijg gelukkig wel fors in échte bergetappes die naar de GC-renners gaan. Dus als dat nog vaak gaat gebeuren + door de eindklassementen waarin ik hopelijk/waarschijnlijk goed ga scoren, dan is 97/98% denk nog wel mogelijk.

Vandaag bijvoorbeeld 338 punten, ondanks Quintana als kopman. Nummer 100 van vandaag had 358 punten, dus dat zit wel snor.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik heb voor mij gevoel een goed team toch sta ik maar op 83.6 procent wil ik nog hoog eindigen zou ik wat moeten gokken

Laatst gewijzigd
wesley1983

'@Pietje: mooie evaluatie! Ik zie jou ook wel nog verder stijgen. Qua klassementsmannen heb ik enkel Mas en Izaguirre (die hele goede keuzes blijken trouwens) niet van jouw team,maar wel Uran. Daarentegen heb ik ook nog eens het geluk dat Gallopin het voorlopig zo goed doet, had hem eigenlijk mee voor de punchetappes. Ook ik had liever Sagan gehad in plaats van Trentin, dit gaat me duur komen te staan in de eindafrekening. Met 1 of 2 tijdrijders meer in je ploeg had je inderdaad hoger kunnen staan maar ik begrijp je keuze om wat meer zekerheid te nemen om de juiste klassementsmannen te hebben, ook omdat je hoog staat voor de index. Nadeel daarvan is wel dat je soms verkeerd opstelt omdat je zoveel keus hebt. Je lijkt me goed gewapend voor de laatste week alleszins, succes!

Zadelpen

Morgen zou er wel eens een vreemde etappe kunnen ontstaan. Er komt een vluchtgroep. Scott wil weer eens niet gaan rijden, en nu denkt Movistar: dan doen wij ook niks.

En dan kan er weer zo iemand die nu 15de staat of zo ineens tussen de echte mannen staan. Als dat weer Herrada is zou dat wel hilarisch zijn haha.

Denk toch dat het een klassement strijders rit wordt. Maar sluit niet uit dat we morgen een gelukkige vluchter rijker zijn.

kevinraar

Vluchtgroep met als winnaar woods en 2de fraile daarna de klassements renners dit word daguitslag

1 woods
2 fraille
3 kruiswijk
4 yates
5 quintana
6 lopez
7 Izagire
8 Kelderman
9 valverde
10 de la cruz

wesley1983

'@Kevin: 10 euro op Woods levert je 670 euro op en 10 euro op Fraile 340, inzetten maar!

kevinraar

Twijfel over kopman gokje wagen metv kruiswijk of gaan voor yates quintana of lopez?

zeewolde

'@Frank renting nu 63 ( gisteren 44) 99,6 %

@pietje t.o.v. jouw team heb ik maar 4 verschillen: voor Mas, Nizzolo, Bilbao, de Gendt heb ik Sagan, Aberasturi, Goncalves en Castroviejo. Het verbaast me dat dat zo'n verschil in ranking oplevert. Daarnaast heb ook ik een paar grote missers in de dagopstellingen gemaakt, met name Teuns tot drie keer toe.

user26858

'@zeewolde

Dan staan we bij elkaar in de buurt.

michael rasmussen

De Haai

Pietje Precies

Tja, van die 4 heeft enkel Nizzolo tot dusver lekker gescoord. Mas bijvoorbeeld was vrijdag weliswaar erg sterk, maar toen reden alle GC-mannen buiten de punten. Verder eindigde hij etappe 8 goed, maar daar had ik hem niet opgesteld. Gaat hopelijk nog wel veel punten pakken. Met de Gendt en Bilbao heb ik in totaliteit 1 punt gepakt :p

Het lekkere aan een Sagan is toch zijn voorspelbaarheid. Misschien dat ie deze keer voor zijn prijs niet zo super veel punten behaalt, maar hij behaalt ze wel wanneer je ze verwacht. En dan heb je ook gelijk een fijne captain. Al met al blijkt die voorspelbaarheid toch weer het belangrijkste. Daar zullen de mensen die geen Valverde hebben ook fors tegenaan zijn gelopen.

Ik heb bijvoorbeeld een aantal etappes Buchmann opgesteld omdat hij toen via GC en via Sagan al 10 'zekere' punten pakte. Maar in die etappes eindigde dan een Ion Izagirre of een MAL of een Mas opeens verrassend goed. Dat soort punten ben ik al zoveel misgelopen deze ronde. Heb bij een hoop renners niet hun potentieel behaald.

En bijvoorbeeld etappe 2 denk je met Teuns en Benoot heerlijke renners te hebben. Op voorhand veel betere keuzes voor die etappe dan Quintana, Bennett, Buchmann, Kelderman, etc. Maar dan pak je vervolgens dus twee nul-punters, terwijl die gasten dik in de punten rijden. En mensen die zulke koopjes niet gepakt hebben, zijn dan dus spekkoper.

Verder was Goncalves dermate slecht vanaf het begin dat je die zelden zal hebben opgesteld. Castroviejo zal je buiten de tijdrit waarschijnlijk ook niet meer hebben opgesteld (hooguit misschien als opvuller voor teamgenootpunten Kwiatkowski). Dus jij zal iets minder keuzes/twijfels hebben gehad denk ik. En waarschijnlijk is dat deze keer juist voordelig geweest.

Maar zoals ik ook aangaf, ik heb behoorlijk pech gehad tot dusver met dag-opstellingen (en dan niet enkel van het kaliber 'Jantje opgesteld, maar Klaasje bleek beter', maar ook dat je een scenario perfect voorspelt i.t.t tot andere mensen en dat dat vervolgens uitkomt, maar niet met de juiste poppetjes). Bijvoorbeeld dat iets veel te zwaar is voor de sprinters, maar er dan een enorme kopgroep voorop blijft, etc.

Maar vanzelfsprekend heb ik hier en daar zelf ook echt verkeerd gekozen. Dus ja, dan mag je niet te veel klagen. Soms is het een frustrerend spelletje dat slechts 9 van je 20 renners die dag punten kunnen pakken.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Vandaag weet ik het nog even niet. Plan was om de klassementsmannen te spelen, maar die mochten gisteren blijkbaar al. Eigenlijk moet ik nu Benoot blijven kopmannen tot ie wint, maarja...

Ik moet wel wat gaan doen, want ik sta nu onder Kevin. En ik heb Woods niet bij me.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik ben eruit ik maak kruiswijk kopman v ik moet wat om nog wat te stijgen

1 2 ... 108 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.