Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 18 ... 125 126
Jasperdewaal11

Is het weer firma voorkauwen.....jammer

Treenert

Over 5 x top 10 gesproken in de Giro, is er iemand die weet of Bilbao bevestigd is?

@Kevin: Bol erbij in en je bent klaar

Erayse

Wie kan er beter heuvels over volgens jullie? Nizzolo of van Poppel

kevinraar

bedankt ik neem bol nu niks meer aan me team doen

Laatst gewijzigd
Drollema

Wel mooi dat mensen keer op keer in die Porte valkuil blijven trappen. De kans dat hij 3 weken op zijn fiets blijft zitten is echt minimaal.

Thijmen1411

'@kevinraar Lekker Kev, goed bezig!

Ik heb ook wat staan, maar ben er nog niet uit. Ik wacht de definitieve selecties nog even af.

kevinraar

ik heb geen porte ook nibali niet waar ik groot fan van ben nog geen to niveau na de val verwacht ik helaas
dit word de top 3
1 lopez
2 yates
3 kruiswijk

law93

'@Drollema zou het mooi vinden als hij het een keer waar maakt maar voor Scorito is het gewoon een te groot risico. Geen enkele van zijn 8 gereden grote rondes rechtvaardigt zijn prijs van 5 miljoen. Hij mag dan wel de topfavoriet zijn bij de bookies, vind hem gewoon overpriced als enige renner van 5 miljoen.

jsprunk

Mee eens wat betreft Porte.
Zelfs als hij wel de ronde wint, is hij niet een type dat zomaar honderden punten meer haalt dan zijn directe concurrenten.

TomTriomfeertTour

Ik denk dat Porte best aardig wat punten kan gaan pakken hoor, maar het risico van uitvallen is voor mij ook te groot. Ik denk dat ik überhaupt niet al te veel dure mannen voor het klassement mee ga nemen. Zit zoveel interessants bij rond de 2-3 miljoen. Het is de vraag wie van de ak mannen écht voor de Vuelta gaan en niet een paar weken gaan warmdraaien voor het wk, dus dan voelt het veiliger om mijn kansen de spreiden op wat meer goedkopere renners. Gek idee?

Wat verwachten we van Kelderman? Ik vind hem eigenlijk aardig prijzig, maar ik word dan toch vaak wat chauvinistisch.

klassikl

Een kelderman op afspraak lijkt me goud waard met dit parcour. Grootste vraag is natuurlijk of hij fit genoeg aan de start staat.

Erayse

Wie gaat er beter over de heuvels? Van Poppel of nizzolo? Mijn onderzoek heeft nog geen winnaar uitgewezen maar misschien dat de kenners hier me kunnen helpen

JellevanderLinden

'@Erayse, ik zou zeggen Nizzolo maar dat is meer op gevoel

Jasperdewaal11

Sagan 10e in Hamburg .....hmmm Ackermann was ook de kopman en die valt in de laatst km. Niet onaardig

Krul12

In de opmaat naar de sprint zat Sagan wel constant in het wiel van Ackermann. Uiteindelijk sprintte Sagan eigenlijk ook niet echt mee. Ik ben er in ieder geval niet veel wijzer van geworden.

Jun Allrich

Hij zat gewoon in de finale. Ik heb genoeg gezien. Peter gaat mee.

law93

Hoeveel sprinters nemen jullie mee? Ik tel 6 a 7 sprintetappes (etappe 3,5,6,10,12,18 en 21), en evenveel ploegen die willen rijden voor een sprint. Ondanks het soms wat heuvelachtige parcours geef ik deze etappes toch 90% kans op een massasprint. Heb dan nu ook eigenlijk alle grote sprintnamen in m'n team geklikt behalve het enfant terrible. Daarnaast nog 2 B/C sprinters. Vraag me alleen af of dit niet teveel van het goede is..

kasjaar

Klinkt als aardig veel sprinters inderdaad.

JellevanderLinden

'@lwa93, Op dit moment heb ik 5 sprinters in mijn team (waarvan 1 boven de 2.5 miljoen), maar ik tel zelf maar 5 sprintetappes, vandaar mijn keuze om weinig sprinters mee te nemen. Maar als jij er 6/7 telt, dan neem je er natuurlijk meer mee.

Papa Bart

Ik tel maar 3 echte sprintetappes, waarvan 1 de 19e etappe is en de andere de slotetappe. Dan zijn er drie, nou vooruit 4 die wellicht en soms met veel goede wil in een 'sprinters' sprint kunnen eindigen. Ik zie wel een stuk of zes zeven etappes voor de springveren. Een scorito koers voor Sagan, Martin, Valverde, Yates, en vooral zij die niet mee (kunnen) doen, Alaphilippe, v Avermaet, Gilbert wellicht. En wat zou ik op dit parcours MvdP de groten graag zien betwisten.

Ik denk ook dat er meer vluchtpogingen zullen slagen. En wie gaat er dan mee? Fraile natuurlijk! Ik ben fan van die gozer. Als je wat wint en dan zo'n symphatieke grijns te vooschijn kunt toveren, zit je bij mij in het team! Jammer dat LLS er niet bij is.

Er zijn weinig echte bergetappes, ofwel een stuk of drie van die waanzinnige klonten op één dag. Een Kruijswijk etappe. Dus weer een typische Vuelta: vlak, pukkeltje of drie, vlak en eindigen op een (super)puist. Al met al wel moeilijk om een gebalanceerde selectie te maken.

ik denk dat ik het als volgt ga aanpakken
Als basis:
4 sprinters
4 AK mannen
4 aanvallers
Ik ben er wel uit wie dat gaan worden.

En zes man om zoveel mogelijk team en klassementspuntjes te verzamelen, oftewel rommelen om de beste koppeltjes en opvullertjes te selecteren. En die zijn cruciaal om een beetje hoog te kunnen eindigen. Zoals het er nu voorstaat heb ik nog wel 11 miljoen over dus er valt wat te kiezen!

kevinraar

ik heb
7 sprinters
2 aanvallers
3 klimmers
8 klassement renners

GroetjesThuis

Soms valt alles op zijn plek. Ook met wielerpooltjes maak je soms zo maar precies de juiste keuze bij je selectie.

Een voorbeeld: de Kwiatkowski uit 2014 rijdend voor Omega Pharma Quickstep in de Tour. Of wat dacht je van de jonge Edvald Boasson Hagen die als relatief onbekende verast in de Tours en Giro tussen 2009-2011... Na eenmaal zo'n gelukstreffer, blijft zo'n renner terugkeren op je wedstrijdformulieren voor nieuwe pools.

Fabio Felline is voor mij ook zo'n blijvertje. Net als Kwiatkowski en Boasson Hagen een alleskunner, die hoog in de daguitslag kan eindigen in sprints, tijdritten en punchetappes. Wat een weelde voor je scorito!

Fabio stond al vroeg op mijn netvlies. Als Italiaans Androni talentje werd hij na twee jaar Giro, opgevist door Trek. Het begin van een mooie carrière vol overal goed in zijn, maar nergens uitzonderlijk in uitblinken. Langzaamaan eindigde Fabio steeds hoger in tijdritten, in vlakke etappes, en zelfs in de kuitenbijteretappes. Elk jaar selecteerde ik hem met iets meer vertrouwen voor de wielerpools.

Het moment waarop alles op zijn plek viel voor mijn scorito en het ultieme hoogtepunt van Fabio Felline: de Vuelta van 2016. 5x top 3. in sprints, punchetappes en zelfs in een bergetappe (!), waar hij vanuit dezelfde kopgroep Gesink op een minuutje reed. Bovendien 1sec gefinisht achter Contador in de tijdrit. En als kers op de taart, kreeg Fabio de groene puntentrui omgehangen.

De laatste tijd gaat het een stuk minder goed met Felline. Vorig jaar verliet hij de Tour nadat Toxoplasmose (de Kattenziekte) bij hem werd geconstateerd. Een parasiet die als een soa onder katten wordt doorgegeven en op wonderbaarlijke wijze in Fabio terecht is gekomen. Een duidelijk behandelplan is er niet. Bovendien wordt er nog volop aan het herstel gewerkt, na een eerdere terugslag in april.

Veel top 10 heeft Fabio Felline in 2018 dus ook nog niet gereden. In Polen kwam hij niet verder dan plek 23, en plek 24 in het eindklassement. Hij zit weer op zijn fiets, maar lijkt geen schim meer van zichzelf. Bij de alleskunner, lijkt het allemaal even niet te lukken. De komende weken zal blijken of hij het als een duveltje uit een doosje toch waar kan maken deze Vuelta, of dat het virus definitief gaat winnen.

Fabio Felline staat ondanks de slechte voorboden, gewoon weer op mijn wedstrijdformulier. De kans dat hij deze Vuelta weer gaat scoren in tijdritten, vlakke en heuveletappes lijkt nihil, maar soms hou je tegen beter weten in vast aan je zekerheidjes.

Mocht hij de strijd verliezen van de Kattenziekte, komt er met renners als Schachmann, Pedersen, Kragh Andersen etc. gelukkig een mooie nieuwe lichting aan. Maar ik hoop van harte dat de 28 jarige Felline zijn talent bevestigt door op 16 september de groene trui mee te nemen uit Madrid.

Bode80

Mooi stukje over Feline.

Treenert

'@ GroetjesThuis: zo wacht ik al een jaar of 10 op TvG, dus dat komt nog goed?

ps. leest lekker weg

Laatst gewijzigd
master-pieter

Volgens mij ontkom je er deze Vuelta niet aan om Valverde of Sagan thuis te laten. Ik heb ze nu alle twee met ook nog de dure Yates maar dan hou ik nog 4 plekken over met 3 mil

1 2 ... 18 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.