Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 19 ... 125 126
FrankSteenbergen

Sagan zit toch ook gewoon iedereen te trollen met dat WK? Alsof hij daar enige kans maakt. Niks afstappen inde Vuelta na week 2, hij pakt gewoon 5 etappes oid!

Matti

Een Sagan in topvorm kan heel veel, ik heb het parcours nog niet bestudeerd maar als de koers lang gesloten blijft(en dat is vrijwel altijd op een WK) dan hij er lang aan blijven en vervolgens dankzij zijn punchkwaliteiten om de zege meedoen.

Alles hangt af van het koersverloop.

wesselvanoers

het zal toch moeilijk worden om te voorspellen hoeveel sprintetappes het precies gaan worden.. het kunnen er 4 zijn of het kunnen er 7 zijn dus ik besluit daarom 6 sprinters mee te nemen (snelle mannen + sterkere sprinters)

daarnaast in de 8 bergetappes zal ik met 9 klassementsmannen wel goed zitten denk ik, maar hierbij kijk ik natuurlijk ook naar de punchkwaliteiten in de iets ''vlakkere'' etappes en de tt kwaliteiten

dan heb ik nog 5 plekken over die ik ga besteden aan tijdrijder(s), aanvallers zullen hier ook wel de kansen krijgen en daarom hoop ik echt dat ik hier een paar goudhaantjes kies. tenslotte zijn een paar alleskunners die de vrijheid krijgen (kuch kwiatkowski kuch) niet te missen dit jaar.

op deze manier denk ik een prima teamverdeling te hebben

Stanro

Ik twijfel nog tussen Kelderman en Zakarin. Beiden wel vergelijkbaar, allebei op zichzelf aangewezen. Een fitte Kelderman schat ik iets hoger in, ook vanwege de tijdritten. Maar Zakarin is weer een half miljoentje goedkoper.

wesselvanoers

'@stanro ik verwacht van zakarin een hele sterke vuelta, hij groeide in de tour van dit jaar steeds meer naar zijn niveau en reed daarom ook een hele sterke 3e week. het parcours is ook goed voor hem dus ik denk dat hij een hele goede vuelta gaat rijden

maargoed ik zou ze allebij nemen..

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Ik ben er van overtuigd dat er minimaal 5 sprintetappes zijn (3, 6, 10, 18 en 21) en maximaal 7 (5, 12).
Hooguit Sagan zou in staat zijn om in etappe 2 mee te doen voor de zege en slechts een enkele sprinter zou er nog bij kunnen zijn in etappe 5 denk ik.

Maar ja, wat wil Sagan.... In mijn ogen is hij ab-so-luut kansloos op het WK.

Bidonhouder

Naar het parcours kijkend denk ik dat ook Tony Gallopin een hele interessante renner kan zijn. Er zijn ontzettend veel etappes waarin hij mee kan doen voor de ereplaatsen. Denken jullie dat Gallopin de ruimte krijgt van AG2R?

Ab Normaal

Waarom niet? Geniez is de AK kopman, daar hoeft niet het hele team voor te werken.

Stanro

'@wesselvanoers Bedankt. Heb weer wat gepuzzeld en ze allebei meegenomen. Ben benieuwd naar de prijzen van Amador, Carapaz en Villella nu de selecties van Movistar en Astana bekend zijn. Misschien wordt het dan weer alles overhoop halen.

Laatst gewijzigd
FrankV

ZAKARIN OF PINOT?

Rawolf

Ikzelf heb Zakarin gekozen

Sjonge Jonge

Parcours meer op maat van Zakarin, maar die heeft wel 3 weken Tour in de benen.

Laatst gewijzigd
FrankV

'@Random Wielerliefhebber
Het is omdat Nibali 3 000 000niet voor een klassement gaat.
Zakarin kan top 20 tijdrijden maar Pinot met Yates de beste sprint... maar kost 3 500 000

Dan maar Pinot + Zakarin ipv Kelderman 3,5 en Nibali??

PatrickLefevreisking

Sprinters lijkt mij het grootste dilemma in deze Vuelta. Het is immers lastig in te schatten hoeveel sprintetappes er daadwerkelijk gaan komen, en met het summiere deelnemersveld is het lastig om te bepalen wie, en hoeveel sprinters ik mee ga nemen in mijn knapzak.
Waarom is een renner als Restrepo bijvoorbeeld 1 miljoen?

Jasperdewaal11

'@ Patrick nou lijkt mij duidelijk om het makkelijk te maken om hem thuis te laten ;)

PatrickLefevreisking

Het knapzakprobleem valt overigens als volgt te definiëren:
Het knapzakprobleem is een NP-volledig probleem in de wiskunde, informatica en cryptografie. Het knapzakprobleem komt van het volgende vraagstuk:
Gegeven een verzameling van objecten, elk met gewicht en waarde, bepaal welke (deel)verzameling van objecten meegenomen wordt in de knapzak, zodat het totale gewicht onder de limiet blijft en de totale waarde gemaximaliseerd wordt.

FrankV

Valverde telt ook voor in sprinter in deze Vuelta

Treenert

'@Matti: heb je het parcours gezien van het WK? Dan weet je nl. dat een Sagan, ook in topvorm, daar niets maar dan ook HEEEELEMAAAAAL niets te zoeken heeft.

bakfiets

Ik denk ook dat dat parcours van het wk veel te zwaar is voor sagan. Daarom overweeg ik hem wel.

Sjonge Jonge

Pfff Carapaz 2,5 miloen, dat is me toch al snel een miljoen te veel

Matti

'@Treenert: lees m'n post nog eens..

Ajvenema

Goh, jammer dat Carapaz 2.5 miljoen is, ik zou hem er graag bij hebben, maar voor 2.5 miljoen moet ie ook wel echt een prima ronde rijden in een team met Valverde en Quintana. Als er nou een jeugdklassement was:)

Treenert

'@ Matti: Helder, je hebt het parcours niet bestudeerd.

@ Sjonge Jonge: neem je Bilbao, die is een mln goedkoper ;)

@ Stanro: Villella 500.000, huiswerk?

Sagan is de enige renner met wie ik het aan durf met al de Tour in zijn benen, overige Tourrenners blijven thuis. Behalve dan 1 óf 2 renner(s) die door (een) valpartij(en) al heel snel terug aan de keukentafel zat(en).

Laatst gewijzigd
Matti

Zijn inderdaad teveel hoogtemeters (zelfs voor Sagan in topvorm :p) Wel prima geschikt voor een Alaphilippe trouwens.

Treenert

Zelfs dat vraag ik me af

1 2 ... 19 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.