Zit nu even enorm te twijfelen tussen deze kwestie over mijn laatste renners:
1. Teuns (vooral voor de steile aankomsten en eventueel teampunten Porte) + Bouhanni (risico, maar als hij aan sprinten toekomt veel sneller als een Gibbons, top 5 kandidaat)
2. Mollema (misschien kans op goed klassement, punten bij iets steilere aankomsten?) + Gibbons (sprinter die zijn vorm eindelijk heeft teruggevonden en ook een heuvel redelijk kan verteren, maar voor top 5 plaatsen niet echt mee zal doen in de sprints)
Zitten veel risicogevalletjes tussen, welke zouden jullie meer van verwachten?
Optie 2 verwacht ik werkelijk waar helemaal niks van. Gibbons zijn vorm teruggevonden omdat ie een keer 7e werd in de Binck Bank Tour? En Mollema gaat zich een beetje warmtrappen voor het WK. Zal vast ergens wat puntjes pakken maar kan me niet voorstellen dat het heel veel zal zijn.. Bij Teuns en Bouhanni zit er iig potentieel nog wat in zou ik zeggen, alhoewel het natuurlijk zeer de vraag is of het er uit zal komen......
Bedankt voor jullie inzicht @Starlynk en @bidonhouder! Over de gehele Binck Bank tour gemeten vond ik Gibbons echt niet slecht rijden, hij zat bijna elke etappe vooraan in de koers (ook al was het niet voor de ereplaatsen, het geeft toch goede hoop naar deze vuelta toe, waar het sprintersgilde ook niet fantastisch is) Maar het potentieel is bij Bouhanni inderdaad veel hoger. Ik ben weer wat wijzer, bedankt!
VdSande heeft weinig voor zichzelf mogen rijden, al maakte hij vaak een sterkere indruk dan de man waarvoor hij een leadout reed (zeker in geval van Debusschere). Dat vertekent dus.
Daarnaast hebben de mannen een ander prijskaartje, dus het gaat er om wat je met het overige geld gaat doen.
Ik heb zelf met pijn in het hart Pinot weggedaan voor Valverde.
'@jsprunk en @jorislaurens. Ik vond Tosh inderdaad ook best een sterk jaar rijden. En er zijn een paar ritten die ik te lastig acht voor aberasturi en Sarreau waar Tosh zomaar top5 kan sprinten (etappe 3, 5 en 7) als er veel sprinters af zijn. Ik heb 0.75M over, dus ik kan of consonni ipv een goedkopere sprinter doen of valverde in plaats van Pinot. Beide kan niet
In de 750k klasse zitten veel mannen die qua klim niveau redelijk bij elkaar zitten. De vorm zal het verschil dan maken. Fraille Benoot Reichenbach Izaguirre Pardilla en Rolland kunnen allemaal prima omhoog. De vorm zal uitwijzen wie de beste gaat worden. Let ook op eventuele knechtende mannen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.