Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 29 ... 125 126
Platje

'@kevinraar Gebruik dan wel de juiste spelling van zijn naam als je reclame maakt 😁

Laatst gewijzigd
Nylz

Jay Boy Schreuders zal het zijn gok ik. Beetje offtopic, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er gebeurt bij 3500 volgers.

vasnd

Ha, matige trol. Altijd al geweten.
--
Daarnaast: het is natuurlijk makkelijk afgeven op de kwaliteit van 'het forum' als louter binnen de WhatsApp-kliek over de potentiële parels en interessante modellen gesproken wordt en deze info binnenskamers blijft. Voor mij zal het weinig uitmaken daar ik altijd op gevoel en gunfactor knopen doorhak, al is dit topic een stuk minder interessant nu de helft van de posts bestaat uit een troll en wat gehap van users die ik nauwelijks herken. Benieuwd wat het gebrek aan openbare discussie op niveau doet met de ranglijsten straks. To be continued.
Nasibal where art thou? Kevinasibal, zou het dan toch..? Raar.

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@Vasnd
Trek in een soto soepje?

@Kevinraar
Kun je niet beter het YouTube kanaal ff linken hier? Dan pak ik het voortaan mee in mijn dagelijkse spam.

Papa Bart

Nou lieverds, ik heb een schokkende mededeling. Tegen alle gevoelens in, inclusief de mijne, deze ronde EN geen QS EN geen SKY renners in mijn team. Geen Kwiat, geen Viviani, Geen DLC, allemaal niet. Van de andere kant, die twee ploegen hebben zat gewonnen dit jaar, hup plaats maken, opzouten, anderen een kans geven :-)

Aangezien ik nu al vier keer mijn hele team alsmede de achterliggende gedachten er uit heb gesodemieterd, staat dit natuurlijk niet vast, maar zonder die twee ploegen ziet MIJN ploeg er wel een stuk gebalanceerder uit. In principe nog steeds iets teveel AK mannen, maar een aantal gaat de ronde niet uitrijden terwijl ik toch veel punten van hen verwacht, een aantal AK renners gaan vaak meesprinten zoals Valverde, een aantal AK mannen doen mee voor de prijzen in de proloog en ITT, (Porte, Kelderman) ik geloof in dit rondje meer in Trentin dan in Viviani, (al had ik ze het liefste allebei gehad, maar de poen is op) en er zijn een paar AK mannen die hem wel uitrijden.

Wellicht nog een heel klein beetje sleutelen, maar het voelt tot nu toe als de meest passende sleutel...

nasibal

Beginnen Zadelpen, Pietje en Vasnd nu te linkeballen om mij op kop te dringen? Kansloze poging vrees ik, zij zullen toch beter zelf de benen gaan ronddraaien als ze voor een overwinning willen gaan.

Als ouwe rot maar eens besloten dat het allemaal wel best is en vanuit de buik van het peloton te aanschouwen wat de aanstormende talenten er van maken. Vooralsnog helaas weinig. Het echte spektakel zal wel te vinden zijn in de parallel georganiseerde whatsapp koers. Wat geldbedagen toch niet kunnen doen met potentiele wereldsterren. Geen probleem, laat de jonge honden daar maar druistig zijn. Ik zelf zal uiteraard niet onvoorbereid aan de start verschijnen en een verrassend poefje voor een korte klassering sluit ik zeker niet uit. We pakken het dag bij dag, dat lijkt hip tegenwoordig.

Laatst gewijzigd
Malathion

'@bartje

Nieuwsgierig naar je verdeling AK en sprintteam. Ik kom zelf niet verder dan 6 sprinters. Hoe vul jij dat in?
En als DLC en Kwiat thuisblijven, wie rijdt dan jouw tijdritten.

@nasibal
Ook vanuit de buik van het peloton kan een stem luid klinken.

hartstikkebedankt

Van Asbroeck 1 miljoen.. Fijn dat sommige teams hun selectie zo laat presenteren!

Lassayd

Welke sprinters kunnen de lastigere aankomsten aan behalve Sagan en Trentin? Ben bang dat ik teveel voor het vlakke selecteer.

thewout79

Wie gaat meer punten binnen halen denken jullie Bennett of De la Cruz.
Bennett wel redelijk wat punten binnen gehaald met de giro, maar de la cruz kopman en kan ook redelijk een tijdrit rijden.

Bidonhouder

Verdeling is inderdaad een interessante deze Vuelta. Ik denk dat daar het verschil gemaakt gaat worden. Momenteel heb ik gekozen voor het volgende:

10 klassementsrenners / klimmers
7 sprinters (kunnen allen goed een heuvel verteren)
3 aanvallers (die ook gebruikt kunnen worden voor teampunten)

Verder heb ik er bij de klassementsrenners op gelet dat ze ook een degelijke tijdrit hebben. Heb er voor gekozen geen echte tijdrijder mee te nemen, omdat de prolooog (buiten Dennis, Campenaerts) redelijk onvoorspelbaar is. Het is nog maar de vraag of de echte tijdrijders voor de ITT nog in koers zijn.

Hoe denken jullie over de verdeling?

Laatst gewijzigd
Lassayd

Neem je alleen maar k ak mannen mee met een degelijke tijdrit? Met deze bergop aankomsten kan ik ook een paar mannen bedenken die niet goed in de tijdrit zijn maar die ik toch in mijn team wil hebben.

Bidonhouder

'@Lassyad Nee niet allemaal inderdaad. Ik kan 6 renners opstellen met een goede tijdrit. In de proloog kun je aanvullen met sprinters en in de ITT kan dit aangevuld worden met teampunten / truipunten. Maar goed, ik zeg natuurlijk niet dat mijn visie de juiste is.

Laatst gewijzigd
steefje9

Het blijft toch echt lastig hoor.. Zeker de mannen van 2 tot 3 miljoen voor het AK. Voorlopig geen porte in de selectie. Heb veel vertrouwen in movistar dus die 3 gaan tot nu toe mee. Dan heb je nog yates voor 4. 5mil maar gaat die zijn geld waard zijn? Van asbroeck voor 1 mil neem ik mee, bouhanni zijn laatste kans om zich te bewijzen, dus die gaat ook mee. Hoe zien jullie Bennet het doen?

Ab Normaal

'@Nasibal
Er valt ook zo weinig te zeggen over deze Vuelta vind ik.
Waar bij de Giro en de Tour renners echt naar toe pieken heb je bij de Vuelta Buchmann en De La Cruz die het echt als doel gesteld hebt. Je kunt speculeren over Simon, Uran, Kelderman, Porte, Valverde, Quintana, Zakarin en al die anderen, maar als ze besloten hebben om deze Vuelta als training te gebruiken, heb je ze feitelijk voor Jan L#l gekozen.
En bijna niemand verteld het eerlijk. Zelfs bij Nibali hoor je nu geluiden dat als hij er maar lang genoeg aanhangt.....
Mollema en zijn ploeg komen niet eens met een eenduidig statement naar buiten.

Wat moet je dan als recht geaard Scorito speler.
Het parcours geeft ook nog eens verschillende mogelijkheden. 7 sprints mogelijk, als de sprinters ploegen daar echt voor gaan, maar doen ze dat?
Het parcours lijkt op maat voor Sagan, maar wat als hij lekker uitbuikt in het peloton?

Ik vraag mij ook serieus af in hoeverre de renners zelfbewust in de spiegel kunnen kijken.
Als je het parcours van dit WK bekijkt dan moet de winnaar een steile klim goed kunnen verteren, een uitstekend daler zijn, en een sprintje in de benen hebben (tenzij je de daalkwaliteiten van Roglic hebt).
Dan vallen types als Kruijswijk, Zakarin, Uran, Sagan, Quintana, Pinot en de broertjes Yates sowieso af.

In mijn optiek moet het dan gaan tussen Valverde, Alaphilippe, Dan Martin, Nibali, Roglic, Thomas en wellicht nog iemand die ik over het hoofd zie.
Als de rest reëel is, zouden ze vol voor hun Vuelta kansen moeten gaan. Maar hebben ze dat besef? Of denkt Pinot echt dat hij in de afdaling bij Ala en die anderen in het wiel kan blijven?

Dat is voor mij de grote vraag in de Vuelta, in tegenstelling tot de Giro en de Tour, en daarom vind ik het lastig om hier een hele beschouwing te schrijven over wat ik van wie verwacht, koppeltjes etc.
Het enige dat ik overweeg is om 4 Bora manne te selecteren, Sagan, Buchmann, Majka en Formolo.
Voor het geval dat Peter de Grote er echt voor gaat, want ik zie Majka het bergklassement wel winnen.

snoek1974

'@ bidonhouder

Dit verwacht ik ook aangezien er meer dan normaal sprintersetappes / heuvel sprint etappes zijn in de eerste tien en de keuze klassement renners maak je ook verschil mee positief of negatief , aangezien niemand ( bijna) zich uitspreekt voor de winst Vuelta te gaan .

Heb in mijn keuze klassement renners ook gekeken welke een punch en een tijdrit hebben , heb wel 1 tijdrijder , maar de 2de tijdrijder heeft het niet gehaald omdat ik me afvraag of die de 2de tijdrit wel haalt .

Heb 3 aanvallers die een punch hebben en die alle drie ook een goede proloog kunnen rijden , waarvan het bij 2 is afwachten wat hun vorm is .

Wil eigenlijk Majka er nog in hebben maar dan moet ik schuiven met 3 renners eruit en 2 renners downgraden terwijl ik juist veel van die 2 verwacht qua aanvallend rijden . kom net die 500 K tekort om die eerste renners 1 op 1 te vervangen

Heb 5 sprinters en 1 knecht die ook goed een heuvel kan verteren maar als ze echt flink gaan rijden op de heuvels zal merendeel van de sprinters niet aanhaken daarom is Vuelta de moeilijkste ronde om te voorspellen en een team te maken.

Ben in Spanje en ga zaterdag kijken in Malaga

tobyhazenberg

Er gaan renners afstappen ivm het WK wielrennen. Als we naar dat parcours kijken, wie gaan er dan afstappen om daar te kunnen vlammen?
Parcours WK is heuvelachtig en finish nog een klim met max 25%, dus iets voor de echte klimmers.
Sprinters hebben hier totaal geen kans, mindere klimmers alleen als ze een topdag hebben.

Wie heeft zijn zinnen nog meer gezet op WK en zal dus vroegtijdig afstappen?
Nibali, heeft al aangegeven dat hij niet voor klassement gaat. Ter voorbereiding WK?
Valverde, Quintana, Uran, Kruiswijk?

Treenert

'@ bidonhouder: mooi man, veel plezier daar!!

ps. zeg ff tegen Wilco dat ie zijn best doet

Laatst gewijzigd
Ohjaikdoeooknogmee

Het puzzelen is weer begonnen. Klassementsrenners beginnen zich langzaamaan in mijn team te fietsen, maar de sprinters blijven maar komen en gaan. Weet iemand of Mezgec voor eigen kansen mag koersen? Zoja, is het toch een zeer sterke renner voor een heerlijk laag bedrag

Straat

Wie weet wanneer Sky zijn team bekent moet maken ?
Henriētte

mcnuggets

De enige kans die Mas nog maakt om mijn selectie te halen, is wanneer hij Kwiat en Dennis weet te overtuigen dat hij het beter zal doen. Wat denken jullie?

steefje9

Aru VS quintana VS d martin. wie gaat er de meeste scorito punten behalen volgens jullie!? Quintana pakt indien in vorm in de eindafrekening het meest, d martin meer kansen op etappe punten, ura beide mits in vorm??

mcnuggets

'@Steefje9 Ik durf niet onder Quintana uit. Denk dat hij na zn etappezege in de Tour nu echt uit gaat pakken. Is nu dan ook eindelijk de enige kopman, en hij zal toch weten dat hij op het WK geen kans maakt.

Ajvenema

'@mcnuggets:

Mijn twijfel bij Kwiat is dat ie al zoveel gewonnen heeft dit jaar, de tour gereden, en in Polen gewonnen, houdt het niet een keer op?
Voor Dennis geldt dat als ie de eerste etappe niet wint, het niet de beste keuze is geweest, en dat het ook nog kan zijn dat ie de tweede tijdrit niet eens haalt.
Mas heeft nog niet zo heel veel laten zien, maar wil er in ieder geval voor gaan. Heeft als enige van de 3 geen tijdrit, maar wel weer mogelijk extra puntjes als Viviani het goed doet.

Nu weet je eigenlijk nog niks:)

DonDagobert

Verbaas mij vooral over de reacties waarin mensen renners bespreken die niet een de Vuelta gaan rijden. Thomas, Alap, Roglic, allemaal namen die je langs ziet komen.

Het Russische trollencircus heeft het forum bereikt lijkt het.

Ik ben er uit, Porte blijft thuis. Dennis en Teuns mee van BMC. Kwiato & DLC van Sky. Duootje van Astana en duo van Movistar.

Als men blijft zitten en rijden gaat de multiplyer aan. Duootjes werken bevalt mij wel de laatste tijd bij Scorito.

1 2 ... 29 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.