Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 32 ... 125 126
user26796

31M klassementsrenners - 10 renners
5.25M outsiders - 4 renners (die ook alle 4 kunnen sprinten in kleine groepen of in kleine punchetappes)
10.5M sprinters - 6 renners

user26796

Als er een kopgroep weg is sprinten de echte sprinters natuurlijk een stuk minder. De enige rit zonder kopgroep werd Tom 12e. Niet heel veelbelovend. In de laatste rit deed hij het wel prima

user26798

Zit nu op 8 klassementsmannen en twee backups en daarnaast 6 sprinters.
Heb toch nog porte eruit gehaald om een bredere selectie AK mannen te hebben (ja, toch weer met valverde, dankje Bryan). Verdeling is ong. 28.5 ak/13 sprint

Valvuillerdemoz

Tom van Asbroeck staat er bij mij in. Als ie zijn vorm van de Vuelta van vorig jaar weer terugvindt, gaat ie prima scoren wat mij betreft.

Ik moet nog wel wat doen aan de chauvinisme-factor in mijn team. Én Kelderman én Kruiswijk én Jetse Bol is misschien toch iets te veel van het goede. Er moet er een uit, maar wie? Kruiswijk, zware Tour achter de rug, hoe fit is ie nog? Of Kelderman, goed uitgerust voor de Vuelta, maaar hoe fit is hij al? Bol gaat wel gewoon mee; in het slechtste geval als mascotte.

Laatst gewijzigd
ivo001

Aan de andere kant, welke sprinters van 2m of minder zijn wel een goede optie?
Van Poppel was toch wel slecht in Polen, Walscheid is te groot en zwaar om veel etappes in het peleton de finish te halen, en de rest zet ook niet echt denderende resultaten neer.

hartstikkebedankt

Ik ben tevreden over mijn team, alleen die eerste dag baart me dikke zorgen omdat ik nu potentieel te veel achterstand kan oplopen.

Ik zie 3 favorieten voor de tijdrit / proloog die ik bijna zeker top 5 zie rijden: Kwiatkowski, Dennis en Campenaerts. Van de klassementsrenners lijkt me Porte als enige een zekere dikke top 10. De rest ligt volgens mij min of meer open. Van deze mannen heb ik er maar 1 (Kwiatkowski); Porte wil ik niet en Campenaerts is me voor 1 miljoen te duur want dag 1 lijkt me zijn enige resultaat te worden.

Naast deze 4 is er best een trits renners die rond plek 5-8 kunnen eindigen, maar zij kunnen net zo goed 18e, of 22e worden. De tijdrijders daarvan hebben de grootste kans op een mooie notering, maar neem ik niet mee want zijn verder bijna niet inzetbaar (Oliveira, Brändle, maar ook Castroviejo net wat te duur voor zoiets). De AK-mannen die dit kunnen, kunnen zoals gezegd net zo goed buiten de top 20 eindigen.

Conclusie: eigenlijk wil ik Dennis nog meenemen want het zit me niet lekker dat ik maar 1 echte kanshebber heb en voor de rest weinig zekere top 20 rijders. Maar waar haal ik in godsnaam het geld en de plek vandaan. En als Dennis het verprutst heb ik weer 2 miljoen weggegooid (en nog belangrijker een AK-renner/klimmer want daar wil ik er in de Vuelta veel van mee hebben zodat ik wat te kiezen heb). Ik heb nu geprobeerd het op te vangen door 2 Sky te kiezen, 1 BMC niet zijnde Porte en Dennis en wat van die mannen die eventueel een dikke top 20 kunnen rijden.

Iemand die dit vraagstuk herkent? Of mij kan helpen, ik hou niet van die suffe 'a + b' of 'c + d' dingetjes, maar waar het op neerkomt: Consonni + Bilbao of Van Asbroeck + Dennis

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

'@ hartstikkebedankt: onthoud wel dat er bij een tijdrit geen teampunten worden toegekend.
Ik zou me niet te veel blind staren op de tijdrit, er zijn daarna genoeg (berg)ritten om dat goed te maken.

Ajvenema

'@hartstikkebedankt Ik zit ook altijd een beetje met die tijdrijders in mn maag. Toch maar Dennis meegenomen, al is het maar omdat ik anders zoveel klassementsmannen heb dat ik weer in de stress kom wie ik welke etappe opstel:) Het is iig een rijder waarvan het duidelijk is waar je ze moet opstellen. Mocht Dennis nou compleet falen zit ik ook niet meteen met een opstel probleem, alleen idd een paar verpeste miljoenen.

hartstikkebedankt

'@Sjonge, wel voor de truipunten en dat tikt aardig aan voor de ploeggenoten van de winnaar (en potentieel de dagen erna). En voor Dennis want die kan een deel van de truien nog een aantal dagen houden

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Ik zou me ook niet te blind staren op de tijdrit. Heb zelf Consonni + Bilbao ipv V. Asbroeck + Dennis.

bakfiets

Teamoverzicht
Klassementsrenner 5 € 19.000.000
Klimmer 4 € 5.250.000
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 3 € 4.500.000
Sprinter 5 € 14.500.000
Knecht 2 € 1.750.000
Totaal 20 € 47.000.000

Dit is mijn verdeling en daar ben ik eigenlijk best tevreden over. Een atypische selectie voor een a typische vuelta;-)

user26798

'@hartstikkebedankt: is sluit me bij sjonge jonge aan. die eerste tijdrit is niet bijzonder belangrijk. Verder zijn er wel een paar klassementsmannen dit ik in de punten zie eindigen (kelderman, zakerin en kwiatkowski). Daarnaast zou ik eerder investeren in een aanvaller met punch (bilbao bijv.) dan een middenmoot sprinter (consonni/v. asbroeck)

Karperdrol

G. Bennett..poeeeh wat denken jullie?
Zal die zijn prijskaartje waard zijn?

Nylz

Laatste plekje over voor Uran of Kruijswijk.

Uran goed in de laatste 2 grote rondes voor de laatste Tour maar ben nooit zo gecharmeerd van ‘m op een of andere manier.
Hoe goed is Kruijswijk nog na de Tour die ‘m veel energie heeft gekost? Is 5e geworden maar heeft ook niet bijzonder veel Scorito punten gepakt.

Andere opties zijn dan nog in het lagere segment, Carapaz, Bennett, Buchmann, Mas, alleen hou ik dan weer centjes over waarmee ik kan upgraden en ik wil de rest van m’n team eigenlijk niet meer wijzigen.

Nylz

Overigens denk ik dat de eerste tijdrit wel belangrijk kan zijn, gezien de mogelijke (team-)truipunten in de eerste week. Als Kwiatkowski of Dennis ‘m pakt zie ik ze de trui nog wel even vasthouden.

Nu twijfel ik wel weer om Campenaerts eruit te gooien. Die zou kunnen winnen als alles op z’n plek valt, maat wordt waarschijnlijk 2e-5e. Mocht hij wel winnen is hij de trui na etappe 2 ook weer kwijt, dus zelfs dan heb je niet veel aan ‘m en zou je ‘m alleen nog opstellen in de 2e tijdrit. Tegen die tijd kun je je tijdritteam alweer opvullen met renners die hoog in de klassementen staan.

kevinraar

is 3 goede tijdrijders alle 3 ook voor klassement genoeg?

Lassayd

Welke goedkope sprinters kunnen een lastige aankomst aan?

kevinraar

hoop dat kwatkovski de tijdrit wint kan ik hem in de eerste sprint erin zetten met de la cruz en mij 7 sprinters

Laatst gewijzigd
ivo001

Ik heb Campenaerts er vandaaag juist ingefietst.
als hij de 2e ITT haalt is het een prima investering, en hij heeft in zijn voorgaande rondes aangetoond in ieder geval erin te kunnen blijven tot de ITT.

Verder heb ik in de tijdrit etappes gewoon plek over, en in de berg/punch etappes al plekken te kort, dus ook al is hij duur, dat geld levert me elders ook niet echt iets op, tenzij we weer veel goede uitvallers krijgen.

Nylz

'@kevinraar

Ik zou nog even goed naar het profiel van de 2e etappe kijken als ik jou was.

kevinraar

kwiatkovski kan benst goed klimmen klassement renners gaan niet al in de 2de etappe vollebak

fringale

denk dat dit 'em gaat worden :

Klassementsrenner 7 € 21.000.000
Klimmer 2 € 3.500.000
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 2 € 3.000.000
Sprinter 6 € 15.750.000
Knecht 2 € 1.750.000
Totaal 20 € 47.000.000

Ajvenema

'@fringale, Geoghegan hart en Garcia/postlberger?:)

fringale

'@Ajvenema : close ;-) Laten we zeggen dat ik een gokje ga wagen met 85% kans dat ik het al vrij snel zal beklagen, maar met 15% kans dat ik het me nog meer zou beklagen als ik het niet geprobeerd had ;-)

Jasperdewaal11

Oke Benoot vs de Gendt. de Gendt aanvaller pur sang maar geen garantie wanneer en of het succesvol is. Benoot kan een aanvaller zijn maar is voor punchy aankomsten ook lekker. Laatste keus en dan staat het

1 2 ... 32 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.