Tom van Asbroeck staat er bij mij in. Als ie zijn vorm van de Vuelta van vorig jaar weer terugvindt, gaat ie prima scoren wat mij betreft.
Ik moet nog wel wat doen aan de chauvinisme-factor in mijn team. Én Kelderman én Kruiswijk én Jetse Bol is misschien toch iets te veel van het goede. Er moet er een uit, maar wie? Kruiswijk, zware Tour achter de rug, hoe fit is ie nog? Of Kelderman, goed uitgerust voor de Vuelta, maaar hoe fit is hij al? Bol gaat wel gewoon mee; in het slechtste geval als mascotte.
Ik ben tevreden over mijn team, alleen die eerste dag baart me dikke zorgen omdat ik nu potentieel te veel achterstand kan oplopen.
Ik zie 3 favorieten voor de tijdrit / proloog die ik bijna zeker top 5 zie rijden: Kwiatkowski, Dennis en Campenaerts. Van de klassementsrenners lijkt me Porte als enige een zekere dikke top 10. De rest ligt volgens mij min of meer open. Van deze mannen heb ik er maar 1 (Kwiatkowski); Porte wil ik niet en Campenaerts is me voor 1 miljoen te duur want dag 1 lijkt me zijn enige resultaat te worden.
Naast deze 4 is er best een trits renners die rond plek 5-8 kunnen eindigen, maar zij kunnen net zo goed 18e, of 22e worden. De tijdrijders daarvan hebben de grootste kans op een mooie notering, maar neem ik niet mee want zijn verder bijna niet inzetbaar (Oliveira, Brändle, maar ook Castroviejo net wat te duur voor zoiets). De AK-mannen die dit kunnen, kunnen zoals gezegd net zo goed buiten de top 20 eindigen.
Conclusie: eigenlijk wil ik Dennis nog meenemen want het zit me niet lekker dat ik maar 1 echte kanshebber heb en voor de rest weinig zekere top 20 rijders. Maar waar haal ik in godsnaam het geld en de plek vandaan. En als Dennis het verprutst heb ik weer 2 miljoen weggegooid (en nog belangrijker een AK-renner/klimmer want daar wil ik er in de Vuelta veel van mee hebben zodat ik wat te kiezen heb). Ik heb nu geprobeerd het op te vangen door 2 Sky te kiezen, 1 BMC niet zijnde Porte en Dennis en wat van die mannen die eventueel een dikke top 20 kunnen rijden.
Iemand die dit vraagstuk herkent? Of mij kan helpen, ik hou niet van die suffe 'a + b' of 'c + d' dingetjes, maar waar het op neerkomt: Consonni + Bilbao of Van Asbroeck + Dennis
'@hartstikkebedankt Ik zit ook altijd een beetje met die tijdrijders in mn maag. Toch maar Dennis meegenomen, al is het maar omdat ik anders zoveel klassementsmannen heb dat ik weer in de stress kom wie ik welke etappe opstel:) Het is iig een rijder waarvan het duidelijk is waar je ze moet opstellen. Mocht Dennis nou compleet falen zit ik ook niet meteen met een opstel probleem, alleen idd een paar verpeste miljoenen.
Teamoverzicht
Klassementsrenner 5 € 19.000.000
Klimmer 4 € 5.250.000
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 3 € 4.500.000
Sprinter 5 € 14.500.000
Knecht 2 € 1.750.000
Totaal 20 € 47.000.000
Dit is mijn verdeling en daar ben ik eigenlijk best tevreden over. Een atypische selectie voor een a typische vuelta;-)
'@hartstikkebedankt: is sluit me bij sjonge jonge aan. die eerste tijdrit is niet bijzonder belangrijk. Verder zijn er wel een paar klassementsmannen dit ik in de punten zie eindigen (kelderman, zakerin en kwiatkowski). Daarnaast zou ik eerder investeren in een aanvaller met punch (bilbao bijv.) dan een middenmoot sprinter (consonni/v. asbroeck)
Laatste plekje over voor Uran of Kruijswijk.
Uran goed in de laatste 2 grote rondes voor de laatste Tour maar ben nooit zo gecharmeerd van ‘m op een of andere manier.
Hoe goed is Kruijswijk nog na de Tour die ‘m veel energie heeft gekost? Is 5e geworden maar heeft ook niet bijzonder veel Scorito punten gepakt.
Andere opties zijn dan nog in het lagere segment, Carapaz, Bennett, Buchmann, Mas, alleen hou ik dan weer centjes over waarmee ik kan upgraden en ik wil de rest van m’n team eigenlijk niet meer wijzigen.
Overigens denk ik dat de eerste tijdrit wel belangrijk kan zijn, gezien de mogelijke (team-)truipunten in de eerste week. Als Kwiatkowski of Dennis ‘m pakt zie ik ze de trui nog wel even vasthouden.
Nu twijfel ik wel weer om Campenaerts eruit te gooien. Die zou kunnen winnen als alles op z’n plek valt, maat wordt waarschijnlijk 2e-5e. Mocht hij wel winnen is hij de trui na etappe 2 ook weer kwijt, dus zelfs dan heb je niet veel aan ‘m en zou je ‘m alleen nog opstellen in de 2e tijdrit. Tegen die tijd kun je je tijdritteam alweer opvullen met renners die hoog in de klassementen staan.
Ik heb Campenaerts er vandaaag juist ingefietst.
als hij de 2e ITT haalt is het een prima investering, en hij heeft in zijn voorgaande rondes aangetoond in ieder geval erin te kunnen blijven tot de ITT.
Verder heb ik in de tijdrit etappes gewoon plek over, en in de berg/punch etappes al plekken te kort, dus ook al is hij duur, dat geld levert me elders ook niet echt iets op, tenzij we weer veel goede uitvallers krijgen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.