Volgens mij is dit een mooi moment om eens een van de vele liedjes te introduceren die we hebben bedacht met namen van wielrenners, altijd een groot succes tijdens onze jaarlijkse fietsvakantie.
Op de melodie van Zoutelande - Blof
En nu zit Izagirre in het oude strandhuis
Samen met Mollema en Calmejane
Ze verzuipen zichzelf in de drank van Démare
Ik ben blij dat je Gilbert, blij dat je Gilbert 🎶
Voor de liefhebbers, we hebben er een stuk of 40 nu.
'@Nylz. Ik ben het helemaal eens met je. Het is een risico. Die neem ik bewust omdat ik verwacht / hoop met andere renners in de sprintetappes ook genoeg punten te pakken. Daarbij komt dat mijn ervaring met de lagere categorie sprinters is dat ze in sprint etappes vaak niet veel punten pakken. Of ze stappen vroeg in een ronde af of ze rijden structureel niet top 15. En als laatste verwacht ik eigenlijk dat 1 sprinter vrijwel alle vlakke sprints gaat winnen.
En de vuelta is wel de ronde waarbij je beter een klimmer / ak man meer mee kan nemen. Dat is me vorig jaar goed bevallen omdat je dan wat meer zekerheid hebt dat je 8 a 9 goede klimmers hebt die bij de beste 20 man zitten.
Tsja, Hart is zeker een interessante renner met veel potentieel en had hem eerst ook in mijn team, maar ik zie nog niet echt in welke etappes ik hem op zou stellen, dus daarom er maar weer uitgegooid. Kansje op wat teampunten in het begin van de Vuelta voor Kwiat + mogelijk een aantal top 20 klasseringen is voor mij niet genoeg om 1m aan uit te geven, gezien de concurrentie voor de bergetappes die ik al in mijn team heb.
Of je moet DLC de Vuelta zien winnen, met Hart als meesterknecht...?
Maar met de billen bloot, 2 weken puzzelen heeft mij de volgende selectie opgeleverd:
S. Yates - MAL - Valverde - Kelderman - Zakarin - Bennett - Mas - Buchmann - I. Izagirre - Teuns - Kwia - Felline - Goncalves - Sagan - Viviani - Nizzolo - van Asbroeck - Aberasturi - Hart - Soto.
Dilemma over Felline en dat ik nog 1,75M over heb.
Ik had ze eerst ook beide. Tot ene alejandro toch naar voren kwam. Het probleem met een andere kiezen dan een van die 2 is dat ik geen enkele andere renner van onder de 3.5M die ik nog niet heb ook maar 10% van de kansen van Pinot en Wilco toedicht. Uran nooit goed in de vuelta (zelfs niet in zijn topjaren), heel wisselvallig en heeft het wk in zijn achterhoofd. Kruijswijk heeft denk ik Bennet voor zich na een zware tour. Nibali en Martin gaan voor het wk en formolo heeft Buchmann voor zich.
Dit nog enorm te twijfelen over de bora mannen buchmann en formolo. Buchmann is eerste in de pikorde? Zou ook nog bennet kunnen nemen die eindigde twee plekke n hoger in de giro dan formolo maar reed slechts 2 keer top 10 tegenover 7 keer van formolo... hmm heeft iemand hier ideeën over? Of misschien is majka lekker voor de bergtrui, hmm
'@Michel091 Ik vind de Bora-mannen ook zeer interessant. Buchmann is als kopman volgens mij best wel in staat om iets moois neer te zetten, dus voor 2 miljoen neem ik graag de gok. Formolo heeft een aardige punch in de benen en neem ik derhalve ook mee, ten koste van Majka die ook op mijn radar stond. Vanmorgen besloten om Bennett te nemen ipv Kruijswijk, omdat hij de tour niet heeft gereden en daardoor waarschijnlijk een stuk frisser is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.