Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 36 ... 125 126
Prinz

Zijn er ook mensen die net als mij vertrouwen hebben in Tao Hart van Sky?
Zie hem wel redelijk lang meegaan in de bergen.

Nylz

Volgens mij is dit een mooi moment om eens een van de vele liedjes te introduceren die we hebben bedacht met namen van wielrenners, altijd een groot succes tijdens onze jaarlijkse fietsvakantie.

Op de melodie van Zoutelande - Blof

En nu zit Izagirre in het oude strandhuis
Samen met Mollema en Calmejane
Ze verzuipen zichzelf in de drank van Démare
Ik ben blij dat je Gilbert, blij dat je Gilbert 🎶

Voor de liefhebbers, we hebben er een stuk of 40 nu.

bakfiets

'@Nylz. Ik ben het helemaal eens met je. Het is een risico. Die neem ik bewust omdat ik verwacht / hoop met andere renners in de sprintetappes ook genoeg punten te pakken. Daarbij komt dat mijn ervaring met de lagere categorie sprinters is dat ze in sprint etappes vaak niet veel punten pakken. Of ze stappen vroeg in een ronde af of ze rijden structureel niet top 15. En als laatste verwacht ik eigenlijk dat 1 sprinter vrijwel alle vlakke sprints gaat winnen.

En de vuelta is wel de ronde waarbij je beter een klimmer / ak man meer mee kan nemen. Dat is me vorig jaar goed bevallen omdat je dan wat meer zekerheid hebt dat je 8 a 9 goede klimmers hebt die bij de beste 20 man zitten.

Stanro

'@Prinz Redelijk lang meegaan in de bergen levert geen punten op. En ik schat in dat hij nog 3 man voor zich heeft in de pikorde van Sky.

Frankh

Ik verbaas me er ook over hoe weinig er over Hart wordt gesproken. Eerder dit jaar toch erg sterk gereden. In combinatie met kwiat en dlc een interessante optie met het oog op teampunten en mogelijk een aantal top 20 klasseringen?

Starlynk

Tsja, Hart is zeker een interessante renner met veel potentieel en had hem eerst ook in mijn team, maar ik zie nog niet echt in welke etappes ik hem op zou stellen, dus daarom er maar weer uitgegooid. Kansje op wat teampunten in het begin van de Vuelta voor Kwiat + mogelijk een aantal top 20 klasseringen is voor mij niet genoeg om 1m aan uit te geven, gezien de concurrentie voor de bergetappes die ik al in mijn team heb.

Of je moet DLC de Vuelta zien winnen, met Hart als meesterknecht...?

Nylz

Er is misschien een reden dat Hart niet teveel genoemd wordt hier, ondanks dat het niet per se een ‘verborgen parel’ is.

Maar nu het dan toch op tafel ligt, ik heb Hart ook in m’n selectie, precies om de redenen die jij nu noemt.

Janz

Maar met de billen bloot, 2 weken puzzelen heeft mij de volgende selectie opgeleverd:
S. Yates - MAL - Valverde - Kelderman - Zakarin - Bennett - Mas - Buchmann - I. Izagirre - Teuns - Kwia - Felline - Goncalves - Sagan - Viviani - Nizzolo - van Asbroeck - Aberasturi - Hart - Soto.

Dilemma over Felline en dat ik nog 1,75M over heb.

Super Marco

Wie voor mij wel absoluut een verborgen parel is, is Preidler. Voor maar 750K op te halen.
Goede tijdrit, Degelijke klimmer en kan goed aankomen op lastige aankomsten. Al helemaal nu de AK ambities van Pinot niet helemaal overtuigend zijn.

Nylz

'@Janz

Soto eruit en dan 2miljoen investeren in een betere renner?

Matti

Sky in de Vuelta is natuurlijk wel een iets ander verhaal. En de la Cruz reed goed in Burgos en hij heeft de ervaring.

Ajvenema

'@janz van Asbroeck en/of Soto eruit, Consonni erin:)

steefje9

Goed verhaal tompot. Mij overtuig je iig. Hij gaat mee!

Nylz

Anton en Mas reden vorig jaar ook goed in Burgos, is dus niet echt een graadmeter voor de Vuelta. Tegenstand daar is natuurlijk ook niet te vergelijken.

Overigens heb ik DLC zelf ook, maar niet per se omdat hij in Burgos goed was.

user26796

Ik heb 14 dezelfde namen Janz, prima team dus haha

Ajvenema

'@tompot, ik geloof er niks van dat de La Cruz als bliksemafleider gaat rijden voor Hart, maar we zullen zien:) Vind Hart zn prestaties ook niet zo overtuigend als die van bijvoorbeeld Bernal in aanloop naar zn eerste grand tour.

zeewolde

Ach ik had in de Giro 18 dezelfde namen als de winnaar, (miste Yates en Carapaz) en kwam niet in de buurt. Dus 14 zegt niets.

user26796

Ik heb nu al zo'n 18x tussen Pinot en Wilco geswitcht in mijn team maar ik blijf er niet uitkomen. Wat een afweging is dat. De rest staat wel als een huis

Laatst gewijzigd
Matti

Ik heb ze allebei niet op dit moment omdat ik er niet uitkwam. Ben nu op andere paarden aan het wedden.

user26796

Ik had ze eerst ook beide. Tot ene alejandro toch naar voren kwam. Het probleem met een andere kiezen dan een van die 2 is dat ik geen enkele andere renner van onder de 3.5M die ik nog niet heb ook maar 10% van de kansen van Pinot en Wilco toedicht. Uran nooit goed in de vuelta (zelfs niet in zijn topjaren), heel wisselvallig en heeft het wk in zijn achterhoofd. Kruijswijk heeft denk ik Bennet voor zich na een zware tour. Nibali en Martin gaan voor het wk en formolo heeft Buchmann voor zich.

Michel091

Dit nog enorm te twijfelen over de bora mannen buchmann en formolo. Buchmann is eerste in de pikorde? Zou ook nog bennet kunnen nemen die eindigde twee plekke n hoger in de giro dan formolo maar reed slechts 2 keer top 10 tegenover 7 keer van formolo... hmm heeft iemand hier ideeën over? Of misschien is majka lekker voor de bergtrui, hmm

user26796

Buchmann heeft zijn hele jaar op deze Vuelta afgestemd. Dus alleen als hij er helemaal doorheen zakt zal Formolo het stokje overnemen. Bennet heeft met Steven naast zich een grotere interne concurrent. Maar ik denk dat Bennet de echte kopman zal zijn

Stuff

En waarom zouden Buchmann en Formolo niet allebei een leuk klassement kunnen rijden?

user26796

Kunnen ze zeker. Formolo zal echt wel top15 (misschien zelfs top10 met wat uitvallers) gaan rijden als Buchmann goed rijdt

ronvisser

'@Michel091 Ik vind de Bora-mannen ook zeer interessant. Buchmann is als kopman volgens mij best wel in staat om iets moois neer te zetten, dus voor 2 miljoen neem ik graag de gok. Formolo heeft een aardige punch in de benen en neem ik derhalve ook mee, ten koste van Majka die ook op mijn radar stond. Vanmorgen besloten om Bennett te nemen ipv Kruijswijk, omdat hij de tour niet heeft gereden en daardoor waarschijnlijk een stuk frisser is.

1 2 ... 36 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.