Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 37 ... 125 126
Treenert

1 dilemma over: Valverde of Quintana? De kans is aanwezig dat Quintana de Vuelta wint en Valverde zich meer richt op het WK. De kans dat Valverde daarentegen méér punten scoort dan Quintana is ook een zeker een mogelijkheid. Pieker, pieker. Haalt Quintana de 400 punten? Zou voor het eerst zijn dat ik Valverde er niet bij heb terwijl hij al die jaren toch voor een goede sfeer (lees: veel punten) binnen het team zorgde. Valverde en Sagan zijn normaliter de eerste 2 die ik aan klik, maar ga ik nu voor het eerst (slik) één van mijn helden thuislaten, laat ik hem gewoon in de steek, durf ik dat?

Laatst gewijzigd
Michel091

Eens, een andere optie die ook nog door mijn hoofd gaat is om formolo thuis te laten ten faveure van woods, als we het toch over punchen hebben

Mike21

Wie al helemaal niet ter sprake komt is Aru. Wat denken we over de scorito kansen van Aru? Ik vind hem in de grote rondes eigenlijk altijd tegenvallen. Maar durf het niet zo goed aan om Aru en Martin thuis te laten. Martin ben ik wel fan van maar wellicht lastig om hem op het juiste moment op te stellen. Als je Aru opstelt en Martin wint scoor je alsnog punten wat mij een best goede tactiek lijkt. Hoe denken de kenners erover?

user26796

Ik heb een afkeer van de renner Aru, kies hem eigenlijk nooit en valt ook eigenlijk altijd tegen. Denk dat het weer niks wordt en al helemaal niet voor 4M.

Nylz

Dan moet Martin wel winnen, hij heeft een abonnement op de 2e plek.
Als je ‘m wel in je team hebt pakt ie ook punten voor je met alle top20 plekken die, zeker in de eerste week, niet ondenkbaar zijn. Anders wint ie wellicht 1 rit en dan zijn die teampunten ook wel te verwaarlozen.

Ik heb ze overigens allebei niet, Aru kan me nooit bekoren en 3.5M voor een rittenkaper vind ik te duur.

Er zijn andere renners met dezelfde kwaliteiten die ook nog eens wél voor het klassement kunnen gaan, of in ieder geval in een handvol bergritten goede uitslagen gaan rijden.

WCEendT

Op voorhand excuses voor de ‘spam’. Met nog 10-15 plaatsen ter beschikking zou ik er snel bij zijn mocht je interesse hebben.
________

Tijdens de Giro & Tour 2018 hebben Jorik112 en ik een betaalde poule georganiseerd genaamd FlitsWiel. Met 65 deelnemers bij de Tour en een prijzenpot van meer dan 300 euro is dit zeer succesvol gebleken.

Voor de Vuelta a España organiseren Jorik en ik dan ook weer de betaalde FlitsWiel poule, met een inleg van 5,- euro per persoon en een maximaal deelnemers aantal van 85 man.

Indien interesse stuur mij een bericht via Wielerflits, dan stuur ik een bericht terug met de benodigde informatie voor deelname.

Jorik & Thomas

Matt89

Over Aru en Martin heb ik deze Vuelta geen seconde nagedacht. Aru voor 4M vind ik in de huidige situatie veel te duur. Stel dat hij ineens verrast en dat we de Aru van 2015 en 2016 zien dan is het nog niet zo erg want ik verwacht dat bijna niemand hem heeft. Martin is een ander verhaal. Ik leg dan 500k bij voor Valverde deze Vuelta. Is denk ik een gevoelsdingetje. Martin in de Tour neem ik altijd, in andere rondes vind ik het lastiger. Eigenlijk hetzelfde met Valverde en de Vuelta.

Ik heb mijn team al wel 100x veranderd vandaag, maar ik zie wel een vaste basis ontstaan. Eigenlijk ben ik best wel tevreden. Ik heb 18 vaste renners nu en nog 2M over. Daarvoor wil ik nog een sprinttype (heb er nu 5) en ik denk nog een punch/aanvaltype. Vraag me wel af of 6 sprinters voldoende is (nu 5 sprinters met een waarde van 11M).

user26796

Ik heb 6 sprinters van samen 10.5M en dan nog 3 renners die in een wat uitgedunder peloton ook mee gaan sprinten a 4.5M

Matti

Heb 5 sprinters, dat lijkt me toch genoeg gelet op de sprintkansen die er zijn.

Colbrolli

Na lang piekeren tot de conclusie gekomen dat ik een keuze zal moet maken tussen DLC en buchmann. Veruit de enigen die de vuelta echt als hoofddoel hebben dus zou ze graag beiden meenemen, maar dat gaat budgetgewijs te zwaar wegen op de rest van de ploeg.
DLC met de betere tijdrit, eventueel kwiat teampunten en de factor sky. Buchmann sterk bezig in kortere rondes, zal zich willen bewijzen als kopman en een zekere peter de grote in zen ploeg (zie ik wel 2-3 ritten winnen)
Iemand die nog een doorslaggevend argument heeft?

Valvuillerdemoz

'@Treenert: De kwestie Valverde, heb ik het ook wel moeilijk mee. In deze ronde voor het eerst dat ik hem niet als eerste heb aangeklikt .En tot nu toe nog steeds niet.
Het voelt een beetje alsof je wegloopt bij een oude liefde en beseft dat je haar misschien wel voor het laatst hebt gezien om vervolgens de onbedwingbare neiging te krijgen weer heel hard naar haar terug te rennen.
Maar ja het beste is er misschien toch wel af, het was ook voor het eerst de afgelopen TdF dat Valverde qua punten teleurstelde. Afgezien van zijn crash vorig jaar. Misschien moeten we hard zijn en zakelijk voor de punten gaan.
Heb nu Quintana, omdat ik het idee heb dat hij zijn matige TdF zal willen revancheren, maar: echt goed voelen doet het niet.

Laatst gewijzigd
RemcovanderMaas

Ik heb ze beiden mee Jente, kon ook niet kiezen :-)

Maar dan deze:
Bennett / Formolo
Dat is mijn dilemma .....

Bennett zal in de bergritten en het klassement hoger eindigen
Formolo heeft een betere punch, en heeft mogelijke punten voor Sagen

Zeg het maar :-)

J0rdiii

Ik gok op de koppels:

Bijvoorbeeld;

Quintana & Carapaz
DLC & Kwiat
Lopez & Bilbao
Buchman & Sagan

Valvuillerdemoz

'@Jente: Beide meenemen! Voor de prijs van een Aru heb je deze twee. Ik zou het wel weten!

Treenert

Rijdt Jon Izagirre nou voor het eerst de Vuelta?

Nylz

Ik heb nu Mollema er ineens weer in staan, ondanks de tegenstrijdige berichten over zijn doel deze Vuelta. Voor deze prijs kun je eigenlijk niet om hem heen.

foqu1ta

Iemand zei paar pagina's terug dat het selecteren wel makkelijker wordt als je sommige mensen gewoon niet wil kiezen. Maar dat klopt wel, word heel makkelijk zo. Alleen ik durf 1 van mn favos niet mee te nemen, namelijk Pinot.. toch bang dat ie niet voor het klassement gaat. Wel heb ik ook een paar koppeltjes gecreëerd voor de 'sprint' etappes met name. Hoop alleen dat ik nu de juiste heb gekozen haha

Matt89

Waarom wil ik ineens Mollema zo graag meenemen? De Uran van deze Vuelta? 1.5M is echt een mooi prijsje..

Nylz

'@Treenert

Klopt. Moet zeggen dat ik over hem nog enorm twijfel. Wil wel geloven dat hij een goed resultaat kan rijden maar z’n resultaten in het verleden spreken niet in z’n voordeel, ondanks dat hij niet altijd (nooit?) kopman was.

De reden dat ik ‘m nu nog heb is vanwege z’n gunstige prijs en de proloog, waardoor hij in de eerste week best wat puntjes kan sprokkelen.

Chesron21

Interessante renner qua prijs: Yates, maar dan de broer van. Ik denk dat Adam goede uitslagen gaat rijden, zeker in de eerste week. Kwam goed uit de tour en ik verwacht toch dat hij niet gelijk laat lopen, net zoals dat Chaves en Yates S. in de giro een goede (onmisbare) combi waren om hoog te eindigen. Als hij laat zien wat hij in zich heeft, zijn andere renners van 2 miljoen veel minder interessant dan hem. Veel punchetappes, bergen en zijn sterke itt van de TdF staat me ook nog bij. En hij zal natuurlijk de meesterhulp van broer Simon zijn, dat levert met zijn klimcapaciteiten sowieso een aantal top12-15 plaatsen op.

Nylz

'@Matt89

Haha, ik was je net voor. Het kán toch gewoon niet zo zijn dat hij de eerste week al tijd gaat verliezen? Sterker nog, in deze etappes verwacht ik juist dat hij er heel vaak bij zit. Mocht hij dan later besluiten om het klassement alsnog te laten varen zijn de puntjes in ieder geval al binnen.

Matt89

'@Nylz. Haha, ik lees het. Dit moet dan toch een soort van teken zijn om hem mee te nemen :) De punten die je noemt, zijn dus ook precies de zaken waar ik mee zit. De eerste week kan hij best een paar keer in de top 10 (misschien wel top 5) komen en vervolgens gaan we het wel zien in de bergen, maar ik geloof niet dat Mollema laat lopen.

sennevs24

ipv mollema kan je wel voor een bilbao gaan? die kost even veel, heeft een betere proloog, betere punch en is sneller aan de meet,en als hij bergop rijdt zoals in de giro ook top 15 in de begretappes plus mogelijke teampunten voor MAL :)

Dupoepin

Ik snap niet dat mensen Dennis überhaupt overwegen voor die 2 miljoen. Ik zie geen enkel scenario waarin hij zijn geld op gaat brengen anders dan dat hij de 1e week de rode trui vast kan houden. Wanneer Kwiat binnen 10 sec van Dennis eindigt in etappe 1 zie ik Dennis de trui niet vasthouden in etappe 2. Dan kan je beter een Roche overwegen voor eigen punten plus teampunten. Of als je een tijdrijder wilt Campenaerts of Castroviejo of bijvoorbeeld een de Gendt.

Nylz

Plausibel, alleen denk ik niet dat Bilbao hier weer een goede proloog gaat rijden.
Daarnaast is Mollema wel gewoon de absolute kopman (al hield dat Bilbao in de Giro ook niet tegen om zelf goed te rijden)

1 2 ... 37 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.