Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 46 ... 125 126
Chesron21

Quintana eindigt waarschijnlijk wel top 10 in veel etappes, maar als ze in een groep bovenkomen zit hij vaak wat meer achteraan. Ik vind dat renners een prijsklasse onder hem hetzelfde kunnen presteren en daarom blijft hij na een zware tour thuis.

Chesron21

Sowieso, Valverde en Quintana tegen elkaar afwegen, heeft denk ik niet veel zin. Totaal andere etappes inzetbaar.

steefje9

Pffff... Om en quintana en Valverde in mijn team te fietsen moet ik viviani lossen. Voelt ook niet lekker..

wesselvanoers

ik ga mijn team ook alvast openbaren.. heb er toch een goed gevoel over, maarja daar heb ik weleens vaker de plank met misgeslagen

klassement: S Yates, MAL, quintana, Kelderman, Uran, Zakarin, Bennet, Buchmann, I Izagirre
sprint: Sagan, Viviani, Trentin, consonni, Aberasturi, Soto
opvulling: Kwiatkowski, Teuns, Campenaerts, goncalves, De marchi

yates liet het natuurlijk in de giro al zien en daarom was hij voor mij vanaf minuut 1 al een zekerheidje, hetzelfde geld voor MAL. bij movistar verwacht ik toch dat het alle ballen op Quintana word want valverde lag er in de 1e bergetappe van de TDF gelijk af.. met 8 aankomsten bergop zie ik Quintana echt als topfavoriet voor deze vuelta. Kelderman is net pas in mijn team gekomen ipv de la cruz nadat het bericht naar buiten kwam dat Kelderman zich goed voelt en ik verwacht van kelderman in goede vorm gewoon een top 5 positie. van Uran verwacht ik gewoon dat hij zich prima heeft voor kunnen bereiden op deze vuelta na zijn val in de tour. (3 weken naar zijn val werd hij 6e in san sebastiaan). Zakarin werd gedurende de tour steeds beter en verwacht dat hij dit door kan trekken. G Bennet word elke ronde beter en ik vind hem best een zekerheidje en ook verwacht ik dat hij de echte kopman van TLJ word deze ronde. Buchmann rijd heel het seizoen mooie resultaten en van hem gaan we wel wat zien verwacht ik. tenslotte voor izagirre is dit zijn 1e grote ronde als kopman en hij kan klimmen, tijdrijden en kan wel wat in de heuvels dus ben benieuwd wat hij ons te bieden heeft.

de sprinters: onze sagan gaat echt wel volle bak, maakt niet uit of hij naar het wk gaat ofniet. zelf vind hij in het peloton rijden saai dus mij kan je niet wijs maken dat hij 3 weken voor jan lul gaat rijden. viviani heel het seizoen al een superster en die gaat zijn etappes gewoon meepakken deze vuelta. het parcours dit jaar is heel lekker voor Trentin (sprintetappes zijn zwaarder dan normaal, veel heuveltjes). en tenslotte hebben consonni, aberasturi en soto leuke resultaten gereden dit seizoen en ik verwacht dat zij dan ook de goede zekerheden worden in de sprintetappes

opvulling: ik denk dat deze ronde bij team sky niet echt alles op de la cruz word gespeeld, omdat hij natuurlijk niet van wereldtop is. in tegenstelling tot de tour verwacht ik dat kwiatkowski een vrije rol krijgt en de 1e week wellicht in het rood rijd en met al deze heuveletappes hoop ik echt dat hij vrij mag rijden. Campenaerts voor de tijdritten. Teuns voor de heuvel/punch etappes. was weer goed in de ronde van polen en bij bmc krijgt hij wel de vrijheid dus van hem verwacht ik veel deze vuelta en wellicht springt hij nog mee in de bergen. Goncalves liet een hele goede giro zien en is eigenlijk een alleskunner dus hopelijk krijgt hij deze vuelta weer die vrijheid. tenslotte hebben we de marchi nog die zich kan laten zien in de vlucht.

ik denk dat ik op deze manier een leuk goed team heb samengesteld. in de tijdritten, sprintetappes, punchetappes, heuveletappes en bergetappes kan ik altijd wel 9 renners opstellen die resultaten rijden. je zult vast opmerken dat ik amper echte aanvallers heb meegenomen maar dit vind ik zonde van het geld, omdat dat toch altijd maar gokken is. persoonlijk vind ik het beter om meer te investeren in duurdere renners die op meerdere vlakken kunnen scoren zoals goncalves (tt, heuvels en bergetappes) dan krijg je tenminste waar voor je geld.

ik hoop op een mooie vuelta en we gooien er nog maar een voorspelling in.
eindklassement:
1. nairo quintana
2 miguel angel lopez
3. simon yates

barcasportz

jammer dat je je niet hebt weten in kunnen houden tot na de deadline

Laatst gewijzigd
lucwijngaarden

Adam Yates of Woods?? Twijfel

Super Marco

Hoor net op de Slowaakse radio een interview met Sagan dat die toch wel degelijk serieus is over zn kansen in Innsbruck...
Hij zegt letterlijk dat wellicht de eerste 2 weken hij wel wat wil gaan proberen. Niet heel overtuigend....
Toch maar weer uit de ploeg halen?

kehuis

Ik lees net in een lokale krant uit Eritrea, dat Kudus voor de eindwinst gaat. Misschien toch maar wel erin dan..

Super Marco

hahaha toevallig woon ik in Slowakije. Hoe is het weer daar in Eritrea?

jsprunk

Die praatjes vooraf moet je altijd met een grote korrel zout nemen. Valverde gaat altijd vol voor Quintana knechten en sprint vervolgens 10 keer mee. Sagan is altijd "niet 100%": dat zei hij na Zwitserland ook voor de Tour, daar was hij toch best in orde.

Lassayd

Ik twijfel erg over Preidler. Leek me een leuke toevoeging maar wanneer ga ik hem opstellen buiten de tijdritten? Voor de bergetappes heb ik 9 betere om te kiezen.
Voor 750 zijn er mss nog betere tijdrijders.

kehuis

Haha ja uitstekend hoor. Wel een tikkeltje aan de warme kant, de Scorito koorts stijgt hier ook weer naar hoge temperaturen..

Treenert

Zo'n rare verdeling heb ik nog nooit gehad.

Klassementsrenner 5 € 19.500.000
Klimmer 4 € 7.000.000
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 4 € 5.250.000
Sprinter 4 € 12.000.000
Knecht 2 € 1.250.000
Totaal 20 € 47.000.000

arjenzvob

Super Marco, veel doorzichtiger kan het niet....

Mijn verdeling dit jaar:
Klassementsrenner 6 € 22
Klimmer 4 € 5,25
Tijdrijder 1 € 2,0
Aanvaller 4 € 5,0
Sprinter 5 € 12,75

Totaal 20 € 47,0

Veel stelt de verdeling van Scorito niet voor qua kwaliteiten, want ik dicht de meeste van mijn helden meer dan één kwaliteit toe en heb daar mijn selectie ook op gebaseerd. Buchmann is geen klimmer deze Vuelta, maar een klassementsman, Niet dat Scorito het verkeerd ingedeeld heeft overigens hoor! Wat een heerlijke site/app is het toch! Geeft me al jaren heel veel plezier. Ik sta 195 qua Index (vorige week 117 nog...), maar helaas nooit een bekertje met wielrennen gewonnen. Wellicht deze keer!

arjenzvob

'@Treenert: Je hebt zelf die bedragen vastgesteld, dus nu niet piepen he :P

Jasperdewaal11

Hier gaan we het mee doen :

Klassementsrenner 7 € 23.500.000
Klimmer 3 € 4.500.000
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 3 € 4.250.000
Sprinter 5 € 12.250.000
Knecht 1 € 500.000

Totaal 20 € 47.000.000

Vamos!

user26790

Ben er uit na veel wisselingen!
Klassementsrenner 8 € 25.500.000 zonder Porte en Kelderman (geen zekerheidje)
Klimmer 3 € 5.000.000
Tijdrijder 1 € 2.000.000
Aanvaller 3 € 3.500.000
Sprinter 5 € 11.500.000 met Sagan
Knecht 1 € 500.000 is volgens informatie een puncher, 22 jaar en Spanjaard. Die gaat punten pakken! Mooie resultaten laten zien dit jaar. Een pareltje.
Totaal 20 € 47.000.000

Bidonhouder

Dan neem ik aan dat je Alex Aranburu bedoelt. Ik heb in de punchetappes toch wel echt de keuze uit betere renners op dat vlak. Ik moet zelfs nog gegadigden op de bank gaan houden die ik in dergelijke etappes hoger inschat dan 'parel' Alex Aranburu.

Laatst gewijzigd
Chesron21

Iemand Schwarzmann overwogen? Stel hij sprint op het vlakke, Sagan pakt de heuvelachtige...

BarryE1

Met de naderende deadline in zicht, krijg ik het inmiddels Spaans Benoot!

Drollema

'@Chesron21 waarom zou hij op het vlakke sprinten ipv Sagan?

Nylz

Toet toet, boing boing
Haga en Sagan 🎶

user26808

Rohan Dennis is niet zo'n zekerheidje op een korte tijdrit. Geen rode trui en je haalt zijn geld er niet meer uit.
Kwiatkowski lijkt me voor hetzelfde bedrag iets safer.

Is er trouwens nog een Glazenbolcup?

Het enige dat ik heb gevonden om gratis de dagwinnaar te voorspellen én kans te maken op een prijs is bij Beter Wielrennen. (https://www.beterwielrennen.nl/2018/08/23/voorbeschouwing-etappe-1-la-vuelta/).

Iemand andere suggesties??

Chesron21

Sprintte vorig jaar. Hij heeft dit jaar nog geen deuk in een pakje boter gefietst, maar als Sagan daadwerkelijk alleen maar wil voorbereiden en herstellen voor WK lijkt mij het gooien in de massasprints juist risicovol en het meedoen aan de punches/aanvallen in heuvelritten nuttiger. Dan is Schwarzmann voor de ploeg een alternatief in de sprint en dit scheelt in het aantal punten dat beide gaan halen. Echter laat ik Sagan staan en ga ik er vanuit dat Schwarzmann nog steeds geen deuk in een pakje boter rijdt, maar mocht het zo uitpakken als ik schets, dan heb ik het in ieder geval benoemd ;)

Nylz

'@Sam Verkuil

Plausibel. Hij moet inderdaad winnen om z’n bedrag waar te maken. Alleen heeft hij, ondanks wat je zei, zo’n beetje alle prologen/korte tijdritten gewonnen in de afgelopen 2 jaar.
Alleen in de Giro werd hij 2e achter Tom en in Romandie 4e, 1 seconde achter de winnaar en dezelfde tijd als de nummers 2 en 3.

1 2 ... 46 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.