Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 47 ... 125 126
Nylz

Dat gezegd hebbende, alles moet goed vallen om het selecteren van Dennis te rechtvaardigen.

Uiteindelijk zal hij nooit veel meer dan 100 netto etappepunten pakken + wat truipunten. Ik ga er niet vanuit dat de trui na etappe 4 nog om z’n schouders zit, grote kans dat hij deze na etappe 2 al kwijt is.

Daarnaast zal hij, mocht onze grote vriend Richie de Vuelta winnen, ook geen teampunten pakken omdat hij sowieso na de 2e tijdrit afstapt.

Zo, ik heb mezelf overtuigd. Doei Rohan! Groetjes aan Spanje!

steefje9

Woods of a yates? Beide kans op teampunten, beide goede punch.. Vorm kwestie!?

nasibal

Team Nasibal is er klaar voor: 16 klimmers aangevinkt plus Sagan, Trentin, Sarreau en Van Asbroeck. Moet immers wel overal een kopman hebben én kon geen 2 leuke resterende klimmers voor in totaal 2 miljoen vinden.

De 'juiste 9' hebben vind ik tijdens de(ze) Vuelta veel belangrijker dan een highscore in die twee en halve sprintetappe. 20 puntenhalende renners en/of 100 punten per miljoen ook niet relevant. Let's go!

Laatst gewijzigd
BarryE1

Voorzie in etappe al direct selectieproblemen

nasibal

honderd procent, maar anders heb je die vóór de Vuelta en kan je er niets meer aan veranderen.

Laatst gewijzigd
Stanvangrunsven

Hoe zit het met de verwachte punten voor Valverde? Zal hij zelf ook nog de nodige punten bij elkaar fietsen of rijd hij zich 100% in dienst van Quintana? Twijfel enorm om Valverde te passeren voor Kelderman

Matt89

Valverde rijdt altijd in dienst van Valverde.

Ik zie toch zeker 5 sprintetappes voor type Viviani. Minimaal.

ditisdavid

Toch nog een flinke aanpassing gedaan vandaag omdat ik vond dat ik teveel geld in mijn sprinters had gestoken (had de vier duurste mee). Trentin + Mas + De Gendt voor Aberasturi + Kelderman + Bilbao, daarnaast niet voor het eerst Sarreau ipv Van Asbroeck gewisseld (heb ze er ook al eens allebei in gehad).

Het aantal sprints in deze ronde is inderdaad een van de twee grootste vraagstukken. Ik heb wel het idee dat er relatief veel ploegen voor een sprint gaan werken ten opzichte van de voorgaande Vuelta's, daarom voorlopig 6 man meegenomen voor die etappes. Teuns en Kwiat zijn voor de meest twijfelachtige etappes (2, 7, 8, 12) nuttige aanvulling denk ik. 3, 6, 10, 18 en 21 zijn voor mij zeer waarschijnlijk sprints. Dat zijn toch al 9 etappes om voor te selecteren en de reden dat ik Trentin oorspronkelijk ook had, wellicht toch verstandig om Sagan, Viviani of Nizzolo in plaats van hem te slachtofferen en elders te schuiven, maar heb in allevier eigenlijk evenveel vertrouwen tov hun prijs...

elstupidoloco

'@nasibal

Hier dezelfde gedachtegang met 1 wijziging: nizzolo i.p.v. sagan. Succes!
Sagan heeft deze Vuelta, naast het risico van zich richten op het WK, nog een risico. Namelijk dat je hem in iedere punchetappe opstelt omdat hij goed kan punchen. Maar sagan heeft ook nog nooit de Waalse pijl gewonnen. Er gaat dus vast een punchetappe komen dat je hem opstelt en hij er net niet meer aan hangt

Matt89

Herkenbaar david. Eerst Viviani geslachtofferd maar dat voelde niet goed. Nu Nizzolo er uit.

dukeman

Voor degenen die het zonder Dennis doen, nemen jullie wel een BMC renner mee om zijn punten te compenseren tot etappe 4?

barcasportz

Die zogenaamde 'punchetappes' waar je het over hebt zijn niets vergelijkbaar met waalse pijl. Op maat van Sagan geschreven.

kevinraar

ik heb niemand van bmc ik hoop dat hij niet wint maar kwaitkovski of castroviejo

Nylz

'@dukeman

Ik heb 2 andere BMC renners, maar niet per se om zijn punten te compenseren. Als hij rood pakt is het natuurlijk wel mooi meegenomen!

master-pieter

Pff. Valverde geeft me hoofdpijn. Wanneer ik hem eruitt haal heb ik ruimte om twee klassementsmannen van 2 mil erbij te pakken.

Dus Padun +Valverde of de la Cruz + Bennett.

Mijn pure klimploeg komt anders te kort denk ik.
Iemand hier iets over te zeggen?

kevinraar

ik heb de la cruz en benett

barcasportz

ik niet

master-pieter

Hoeveel punten zou Valverde moeten halen om z'n geld deze Vuelta waard te zijn?

Bergbeklimmer

Hoeveel kansen gaat Trentin krijgen voor de etappewinst (of top 10) ongeveer?

barcasportz

21

Laatst gewijzigd
Bergbeklimmer

Goh, wat een origineel antwoord...

user26796

'kansen' wel een stuk of 8-9. Hangt natuurlijk wel een beetje vanaf wanneer je het echt een kans vindt

user26798

'@bergbeklimmen, grofweg vergelijkbaar met sagan, mss iets minder in de sprint.

barcasportz

Bryan, exact. Vandaar mijn originele antwoord. Is allemaal relatief aan hoe JIJ als scoritoinvuller persoonlijk het parcours inschat.

Nylz

Ik heb Trentin uiteindelijk uit m’n selectie geknikkerd. Was vorig jaar heer en meester tegenover behoorlijk zwakke concurrentie. Nu zal hij het op het vlakke sowieso afleggen tegen de topsprinters en voor de moeilijkere etappes heb ik genoeg goede klimmers/punchers.

1 2 ... 47 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.