Dat gezegd hebbende, alles moet goed vallen om het selecteren van Dennis te rechtvaardigen.
Uiteindelijk zal hij nooit veel meer dan 100 netto etappepunten pakken + wat truipunten. Ik ga er niet vanuit dat de trui na etappe 4 nog om z’n schouders zit, grote kans dat hij deze na etappe 2 al kwijt is.
Daarnaast zal hij, mocht onze grote vriend Richie de Vuelta winnen, ook geen teampunten pakken omdat hij sowieso na de 2e tijdrit afstapt.
Zo, ik heb mezelf overtuigd. Doei Rohan! Groetjes aan Spanje!
Team Nasibal is er klaar voor: 16 klimmers aangevinkt plus Sagan, Trentin, Sarreau en Van Asbroeck. Moet immers wel overal een kopman hebben én kon geen 2 leuke resterende klimmers voor in totaal 2 miljoen vinden.
De 'juiste 9' hebben vind ik tijdens de(ze) Vuelta veel belangrijker dan een highscore in die twee en halve sprintetappe. 20 puntenhalende renners en/of 100 punten per miljoen ook niet relevant. Let's go!
Toch nog een flinke aanpassing gedaan vandaag omdat ik vond dat ik teveel geld in mijn sprinters had gestoken (had de vier duurste mee). Trentin + Mas + De Gendt voor Aberasturi + Kelderman + Bilbao, daarnaast niet voor het eerst Sarreau ipv Van Asbroeck gewisseld (heb ze er ook al eens allebei in gehad).
Het aantal sprints in deze ronde is inderdaad een van de twee grootste vraagstukken. Ik heb wel het idee dat er relatief veel ploegen voor een sprint gaan werken ten opzichte van de voorgaande Vuelta's, daarom voorlopig 6 man meegenomen voor die etappes. Teuns en Kwiat zijn voor de meest twijfelachtige etappes (2, 7, 8, 12) nuttige aanvulling denk ik. 3, 6, 10, 18 en 21 zijn voor mij zeer waarschijnlijk sprints. Dat zijn toch al 9 etappes om voor te selecteren en de reden dat ik Trentin oorspronkelijk ook had, wellicht toch verstandig om Sagan, Viviani of Nizzolo in plaats van hem te slachtofferen en elders te schuiven, maar heb in allevier eigenlijk evenveel vertrouwen tov hun prijs...
'@nasibal
Hier dezelfde gedachtegang met 1 wijziging: nizzolo i.p.v. sagan. Succes!
Sagan heeft deze Vuelta, naast het risico van zich richten op het WK, nog een risico. Namelijk dat je hem in iedere punchetappe opstelt omdat hij goed kan punchen. Maar sagan heeft ook nog nooit de Waalse pijl gewonnen. Er gaat dus vast een punchetappe komen dat je hem opstelt en hij er net niet meer aan hangt
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.