In de Vuelta is de vorm moeilijk te voorspellen en het is nergens vlak. Daarom is meer dan 9 klimmers zeker aan te raden. De 16 van nasibal vind ik erg overdreven, ik heb er 13, waarvan een aantal vooral sterk is op korte beklimmingen. Daarnaast 6 sprinters (3 duur, 3 goedkoop) en 1 goedkope tijdrijder.
Vind het op het oog niet super gebalanceerd, maar heb er op zich wel vertrouwen in.
De kans is zeker aanwezig dat 1 a 2 sprint etappes er niet voor de eerste plekken geprint gaat worden. Dat maakt het inzetten op een volle sprinttrein nogal risicovol. En zoals hierboven vermeld er zakken altijd grote namen doorheen dus vandaar gaan er 13 renners mee met potentie wanneer de weg omhoog loopt.
'@fcmitch
Dat is normaal gesproken altijd een frustratie inderdaad, maar vind het niet erg om nog wat klimmers achter de hand te hebben ivm slechte vorm/ziekte/vallen. Ook heb ik nu wat meer keus voor zowel de punchetappes als de echte bergetappes.
Daarnaast heb ik een aantal tijdrijders. Normaal gesproken investeer ik daar niet in maar met een proloog als eerste etappe kan dat best waardevol zijn.
'@Zadelpen Elitair brengt een aantal behoorlijk beledigende associaties en definities met zich mee. Als het zo maar niet bedoeld was. Voetjes op de grond is prima, ik wens je alle succes, maar zolang je die elitaire (in positieve zin) manier van schrijven maar niet naast de weg parkeert want die zie ik het liefst vol met logo en in de aanval in beeld. Hoe kun je anders Sagan en Pinot contracteren!?
'@Fcmitch Precies! Ook mijn redenering. Ik heb 10 klassementsrenners mee en nog 2 puncheurs/aanvallers met klimmersbenen. Mochten er 2 uitvallen en nog één geen deuk in een pakje boter rijden, dan kan ik dit opvangen door de renner met de puntentrui.
De kunst is natuurlijk om de juiste renners in vorm te selecteren. Niet om zoveel mogelijk (13-15) klassementsrenners in je team te proppen en maar te hopen dat er een aantal goed gaan rijden :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.