Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 54 ... 125 126
Threeohthree

'@bergbeklimmer: Als je verwacht dat Viviani elke keer als hij mee sprint bij de beste 2 hoort is hij zn geld wel waard. Daarom gok ik liever op een Viviani dan op een klimmer, die moet nog maar zien of hij 5 keer bij de beste 2 eindigt. Nu zijn er uiteraard meer kansen in de bergen, maar voor dat geld is er niemand die zo dominant is als Elia. Maar goed, dit gaat dus enkel op als je (zoals ik) meer dan 4 sprints verwacht en dat hij dan vervolgens bij de beste 2 eindigt.

raymankapeens

Die miljoen sprinters bezorgen me hoofdpijn

sarreau of Tom Van Asbroeck

Pfff

marconeuvel

Opstelling voor vandaag is een lastig verhaal voor me. Moelijk om in te schatten welke klassementsrenners een redelijke tijdrit kunnen neerzetten.
De toppers zijn natuurlijk vrij eenvoudig (Kwiat, Kelderman), maar daar heb ik er niet heel veel van. Lastig hoe iemand als Sagan, De La Cruz, Quintana of Valverde zal rijden..

Rob94

'@wielerliefhebber, zelfde hoofdpijn gehad. Uiteindelijk voor Sarreau gekozen

kielabokki

Iets wat ik ook vaak mis in een discussie zoals die over Dennis nu: maar met Dennis hoef je eigenlijk geen voorspellend vermogen te hebben. Dus zelfs al wint ie alleen die 2 TT's en wat truipunten, zelfs al stapt ie af, zelfs al had je net zo goed een alternatief kunnen kiezen en mag je kopmanpunten niet 1 op 1 in de discussie meenemen: met wie ga je zo 'zeker' 200 punten pakken? En op zo'n eenvoudig aan te wijzen moment. Zelfs met Kwiat niet, daar moet je ook nog maar mee afwachten of die wel zo goed gaat zijn. en stel die wint wel 2 TT's (kleine kans).. wie zegt dat hij voor eigen kans mag gaan voor de rest? Ik zie alleen nog maar meer vraagtekens. Het is wel heel veel doelredeneren hier altijd.

Dennis is -voor mij- een keuze die ik deze Vuelta graag maak, want ik kom er heel moeilijk uit voor de rest. Het is toch de Vuelta, de lastigste. En dan 150-200 puntjes die vrij zeker zijn? Yes please, thank you sir.

Laatst gewijzigd
Karperdrol

Net Valverde, Goncalves en Nizzolo eruit voor:

Formolo, kwiatkowski en trentin

Wat denken jullie?

Nylz

'@kielabokki

Dat heb ik ergens wel benoemd geloof ik. Maar ik heb genoeg alternatieven om op te stellen in de proloog, dus steek die 2M liever ergens anders in!

Harry De Bakker

Pfff wat is het deze Vuelta weer lastig kiezen. Onvoorspelbare ritten, renners die wellicht vroegtijdig afstappen met het oog op het WK en dan nog de renners van wie hun vormpeil moeilijk gissen is. Ik zit vooral met Kruijswijk in m'n maag. Krijg hem er maar niet in gefietst. Als hij net zo sterk is als in de Tour, dan kan hij hier wellicht podium rijden. Heeft altijd een sterke derde week, wanneer de vermoeidheid bij de anderen begint te komen. Betekent dat automatisch dat hij een tweede grote ronde beter verteert dan de gemiddelde renner?

Offtopic:
Voor wie moe is van het puzzelen, kan zich richten op een nieuwe puzzel. Ik zag zojuist in een ander topic dat we deze Vuelta met een nieuw wielerspel mee kunnen doen (Cyclingpools). De site ziet er nog niet zo gelikt uit, maar de opzet van het spel is veelbelovend. Kopmannen die dubbel budget kosten, knechten die dubbele teampunten halen, vrijheid in aantal renners (net als bij Scorito vroeger). Ik doe mee!

Laatst gewijzigd
Dupoepin

Voor al de mensen die Dennis hebben en verwachten dat hij wel een paar etappes de rode trui kan vasthouden bij winst vandaag, denk dan wel aan de bonificatie seconden die er elke etappe zijn te verdienen. Wanneer Kwiatkowski of zelfs Sagan binnen de 15 sec van hem eindigt, kan je morgen vuurwerk verwachten om de rode trui met de 13 sec die er morgen zijn te verdienen door als eerste de tussensprint รจn de eindsprint te winnen.

Just saying!

Laatst gewijzigd
user26808

'@Dupoepin Daar zeg je wat!

Gids03

Heb toch viviani er maar uit gelaten als ik er maar geen spijt van gaat krijgen ๐Ÿ˜

j.ouwerling_351742

'@kielabokki

Ik begrijp je punt heel goed. Maar is het door die zekerheid die je hebt ook niet een enorm risico dat je neemt wanneer er ook maar iets gebeurt zoals een lekke band, valpartij (in welke etappe tussen de 1e en 2e) tijdrit en ziekte? Dan steun ik Nylz in zijn mening dat ik de twee miljoen liever spreid in mensen die achter Dennis enkele plekken bezetten.

Natuurlijk moet je iemand niet niet nemen vanwege valpartijen maar in deze discussie en met die kosten voor die ene specialiteit is het wel iets om extra over na te denken. Dan liever een Teuns die die teampunten ook heeft, kan punchen en wellicht nog hoog kan eindigen als porte er door heen zakt (wat ik eigenlijk een zekerheidje acht).

Valvuillerdemoz

Qua resultaten dit jaar: Sarreau. Qua Vuelta vorig jaar: van Asbroeck. Ik heb van Asbroeck nu, maar ga hem waarschijnlijk nog vervangen.
Heb geen idee eerlijk gezegd, hoe zij een heuvel verteren. Iemand?

user26808

'@Valvuillerdemoz Van Asbroeck is dik in orde.

Karperdrol

Dikker in orde dan Consonni?

Twaburov

Waarom wordt er zoveel belang gehecht aan of Dennis de rode trui kan vast houden? Dat is toch maar 10 punten per etappe, zijn toch genoeg anderen waarmee je zoveel EV kan halen, of een teamgenoot met 8 punten desnoods. De zekerheid in de tijdritten zelf is natuurlijk wel fijn, maar Campenaerts komt daar voor een miljoen minder al dicht bij in de buurt.

Valvuillerdemoz

'@sam Verkuil: waar baseer je dat op?

kielabokki

Jeroen, daar weet ik alles van met Dennis.. na vorige Vuelta. Maar dat geldt voor al die andere renners ook. Me 2: just saying. Wil alleen maar zeggen dat voor beide keuzes andere factoren gelden en er voor beide keuzes wat te zeggen valt.

Ik heb vaker gedacht ik sla die tijdritten een beetje over, met als resultaat dat je meteen 100-200 punten in mag halen op de rest. Maar hoe en met wie? Want die keuzes zijn grotere gokken over het algemeen.

kielabokki

Ja Campenaerts, die eigenlijk geeneens mee zou gaan naar de Vuelta en naar het EK gepiekt heeft. Grote zekerheid ja.

En teampunten krijg je niet bij de TT. Dus welke teampunten bedoel je Jeroen?

Laatst gewijzigd
user26808

'@Valvuillerdemoz tot mijn verbazing in de Binck Bank Tour zeer goed zien rijden (ook bergop)

JapieJapo

In 2017 wint bijvoorbeeld Marcynski 2 etappes uit de vlucht en wordt Poljanski 2 keer 2de...

Moraal van het verhaal: aanvallers zijn al moeilijk te kiezen en dan moet je ze ook nog in de juiste etappe opstellen.

Ik kies dan liever voor een extra klimmer zodat ik er nog genoeg heb mocht er iemand wegvallen.

Klassementsrenner 8 โ‚ฌ 25.500.000
Klimmer 2 โ‚ฌ 3.000.000
Tijdrijder 1 โ‚ฌ 1.000.000
Aanvaller 4 โ‚ฌ 5.000.000
Sprinter 4 โ‚ฌ12.000.000
Knecht 1 โ‚ฌ 500.000
Totaal 20 โ‚ฌ 47.000.000

FrankV

EENTJE VIOR DE KENNERS
pardilla / kudus / bizkarra

Twaburov

EK was toch pas geleden? Dan zal hij nog dicht bij zijn piek zijn. Tijdrijder pur sang, staat er vandaag gewoon.

Nylz

'@kielabokki

Of hij nou naar de vuelta heeft gepiekt of niet, zoโ€™n korte proloog zou toch geen enkel probleem moeten zijn?

En je pakt wel teampunten voor de trui(en) van teamgenoot.

kielabokki

Dus zou je denken die gaat zeker mee, met 2 TT's en best wat afwezige favo's. Maar hij zat er niet bij. En hij is lang zo constant als Dennis niet. Hee maar dat zijn eigen inschattingen, niet de discussie waard.

Nylz, een handvol ja.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 54 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.