Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 62 ... 125 126
Jori

Opmerkelijke uitslagen, rit toch nog zwaarder en renner minder fris dan verwacht:
Carapaz op 1:48
Zakarin op 1:01
D. Martin op 1:15
Pardilla op 1:01
MAL , Bilbao, Meintjes op 0:19
Aru, I.Izagirre, DLC, S.Yates, Mas op 0:08
Nibali, G.Izagirre op 4:XX

Zelf abominabel met Sagan, Trentin als gok en ook nog Teuns, Benoot, S. Yates die tegenvielen vs Kelderman, Uran, Quintana, Buchmann op de bank. Qua selectie gokje genomen met Aru ipv Bennett naast de standaard namen in ak (lijkt al dubieus op basis van vandaag en gister qua rijden, niet zozeer de uitslag, maar hopen dat Aru kan verbeteren in de ronde), en in de sprint een gokje genomen met Garcia, die toch goed kan overleven en heeft uitgesproken de etappes te willen sprinten.

Lassayd

Wat een onzin om na 2 ritten al van miskopen te spreken trouwens.

Papa Bart

Bennet eruit Sagan er in, da's niet zo handig. Wel Valverde, Quintana, Kelderman, en kopman Kwiat. Met team en klassements puntjes meer dan 7000 algemeen en bijna 1000 plaatsjes WF gestegen. Dan kun je wel raden dat gisteren niet helemaal mijn dag was 😎

Morgen, sprint of aanval?

Laatst gewijzigd
marconeuvel

Enorm getwijfeld vanochtend of ik Sagan en Trentin eruit zou halen voor Quintana en Buchmann. Niet gedaan helaas. Als ik het wel had gedaan eindigde ik vandaag in de top 5. Nu evengoed nog keurig rond de 100. Mijn slechte tijdrit van gister weer wat gerepareerd.

Lassayd

'@Bartje: morgen lastig te voorspellen dus ik ga voor een mix.

Pietje Precies

'@ditisdavid,

Eens, al moet je wel het grotere plaatje zien. Dennis zei gisteren letterlijk dat ie vandaag de trui wilde verliezen. Hart heeft zich opgeofferd voor Kwiatkowski. Blijven Teuns en Mollema over. Qua Teuns geef ik je 100% gelijk. Qua Mollema wat minder, die heeft een best keurige tijdrit in de benen (dus zijn 20e plek vond ik geen grote verrassing) en was vandaag niet ver onder verwachting.

@Lassayd, je hebt denk over het woordje 'lijken' heen gelezen. De meeste van die lui stonden overigens voor aanvang van de Vuelta ook al in dat rijtje. Maar zijn vooralsnog uitmuntend bezig!

Cerebral36

Meer punten op de bank dan gehaald, das niet fijn :)

Rawolf

Wat een baaldag vandaag voor mijn team. 143 punten. Kelderman, Bennet, Uran en Kruijswijk niet opgesteld.

Het voordeel is wel dat kruijswijk gaat meestrijden om eindwinst deze Vuelta

Laatst gewijzigd
law93

Wauw Porte op 13,5 minuut gereden. Nibali ook al op 4 minuten. Onverwachte slijtageslag. Goed om te zien dat de Nederlanders er goed bij zitten. Baal wel dat ik Kelderman niet meer m'n team in gefietst kreeg. Daarnaast hebben een hoop puncheurs het vandaag laten afweten dus loopt het hier nog niet zo lekker. Maar we hebben iig een mooie open koers!

vevie

Porte gaf echter ook wel van tevoren aan dat hij niet goed was. Nu weet je van tevoren niet of je dat moet geloven, maar in dit geval waren de voortekenen toch wel duidelijk. Vrij spijtig om hem dan alsnog te selecteren in je team. Porte komt sowieso over als een renner die zich alleen kan opladen voor de Tour, de rittenkoersen daarvoor en het WK.

kevinraar

226 punten gescoord had meer kunnen zijn aantl renners uit de top 20 niet opgesteld was er al bang voor dat het zou gaan gebeuren
bennett kruiswijk en izagire niet opgesteld wel benoot sagan en trentin helaas

Laatst gewijzigd
TomTriomfeertTour

Toch goed Quintana opgesteld Kevin

kevinraar

dat wel baal echt dat benett 5 is geworden en ik hem nu heb opgesteld zo ga ik weer de 90 procent niet halen

ik had 60 punten meer kunnen halen helaas

Laatst gewijzigd
Cerebral36

Ach Kevin, ik had de nrs 4789 en 15 op het bankje en met mij vele anderen. Denk dat je dus met dat aantal punten gewoon zeer tevreden mag zijn :)

Papa Bart

'@Vevie, @Law, Ik woon in een tropisch klimaat en als je dan aan de galopschijt raakt, duurt dat en langer en de bijverschijnselen zoals (forse) uitdroging liggen op de loer. Bovendien had Dennis al langer geleden gezegd niet voor een klassement te gaan. De combi van die info heeft mij aangezet om BMC vrijdagavond laat alsnog uit mijn team te halen, en te ruilen voor SKY. Dat lijkt een goede keuze te zijn geweest....

Laatst gewijzigd
kevinraar

226 punten is gewoon goed?

volgende keer dat zo etappe komt laat ik trentin sagen en benoot op het bankje stel ik benett izagire en kruiswijk op dan zal je zien dat het andersom gebeurt

morgen sprinters?

Laatst gewijzigd
Zwaluw

In plaats van te piepen over welke renners je niet opgesteld heb, kun je beter nadenken over wat je gezien hebt. Bennett, Buchman, Pinot en Quintana gebankt.

Van de AK mannen (op papier) zijn Porte en Nibali weg. Zakarin gehavend door een val. Sky controleert alleen voor het rood. Heel veel renners op 10min op meer. Dat kan wel eens betekenen dat SKy het gat morgen niet dicht hoeft te rijden. Actieve Quickstep gezien met De Plus en Bora (3 mannen in top 20). Ik vermoed dat deze twee ploegen morgen willen controleren.

Zware koers gezien waar Gourgaerd gewoon uit het wiel werd gereden, en waar inderdaad punchers niet thuisgaven. Teuns niet gekozen (gisteren goed, ws dan niet opgesteld, vandaag wel een rit voor hem, keihard gelost). Martin niet goed? Was wel iets voor hem. Benoot, ging het te hard?

Zoals anderen al aangaven, nu is al veel meer duidelijk. Aan de andere kant, de Vuelta is de Vuelta. In de tour zou Dennis zich niet zomaar laten lossen. Wellicht dat Porte snel afstapt, en dan nog in GB start. Hetzelfde voor andere AK mannen die nu al hebben laten lopen.

Vraagtekens voor morgen zijn oa Goncalves. Wat is er met hem. Fraile gevallen, dus die zie je pas in week 2 weer.

kielabokki

En je afvragen of Benoot/Trentin/Sagan achteraf niet nog steeds een logischere opstelling vooraf was.

Rawolf

Ik las via een linkje op Reddit dat goncalves nog niet in vorm is.

kevinraar

vooraf was het logisch voor morgn mij 7 sprinters en de 2 beste renners in het klassement?

Zwaluw

Overigens.. Morgen een sprint... Bij nader inzien is dat nog maar de vraag.... Weer lastige keuzes..

Imbatido

-

Laatst gewijzigd
kevinraar

voor morgen
sagan
trentin
van poppel
viviani kopman
bouhanni
van der sande
aberasturi
kwaitkovski
kelderman

is dit goed voor morgen?

Laatst gewijzigd
Zwaluw

Kevin, mag ik rond 18:00 morgen reageren?

Aberasturi was volgens mij nog geblesseerd door die val. Vraag me af of die goed gaan zijn

kevinraar

nee zwaluw word morgen toch een sprint of zien jullie het anders?

anders heb ik voor niks sprinter mee genomen

1 2 ... 62 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.