'@ Kevin raar
Prima team , mocht je Valverde of een Sky renner hebben zou ik die opstellen , maar ja ik adviseerde je ook vandaag Quintana eruit te halen , goed dat je niet geluisterd hebt , Vuelta is de meest onvoorspelbare ronde , morgen is een berg etappe maar wordt waarschijnlijk een sprint en er is een vlakke Etappe waar klimmetjes inzit waardoor sprinters worden gelost
Wat een slachtveld. Gisteren een zeer keurige 12% procent gescoord. En vandaag de grootste stijging in 1 etappe ooit gemaakt. Ineens ruim in de 40%. We gaan nu zo hard omhoog, valt dat nog wel te stuiten? Het is allemaal zeer veelbelovend.
Morgen weer 30% terug pakken. En dan het wiel van Il Don maar weer eens opzoeken. Die gaat altijd zo hard van start, blijft het maar proberen he? Aandoenlijk.
Viva team Zadelpen!
Vandaag een nette 296 punten gescoord met o.a. Kwiat alsnkopman, Valverde, Kelderman en bennet in de ploeg. 64 in scorito algemeen na twee etappes. Wel leuk om te lezen dat al die zogenaamde wielerkennis in één keer heel zenuwachtig worden als ze een moeilijk voorspelbare punch etappe net de verkeerde mannen hebben opgesteld. Maak je niet zo druk jongens, er komen nog zat zware bergetappes waarin jullie renner waarschijnlijk juist het verschil gaan maken ten opzichte van de mannen die dat juist vandaag doen! In iedergeval een heerlijke ronde in het vooruitzicht als het op deze manker blijft gaan. Succes iedereen!
Porte heeft hier de laatste schifting niet overleefd Hartstikke. Wij van team Zadelpen zijn netjes het contract nagekomen: als Porte niet mee mag, mogen wij helemaal niemand meer van BMC selecteren. Zo gezegd, zo gedaan.
Ging van alles mis hier de laatste 24 uur. Ik was bezig met de opstelling van de proloog, vink vol overtuiging Goncalves aan en ik scheur uit mijn poolpak. Wij hebben gelukkig de lokale pakkenmaker ‘Traje el Piscina’ bereidt gevonden om diezelfde nacht nog een nieuw poolpak in elkaar te naaien. Dit is zaterdagochtend nog net op tijd geleverd om in de TT een fantastisch resultaat van 12% weg te zetten. Door deze commotie hebben wij wel de ploegenpresentatie helaas aan ons voorbij moeten laten gaan.
Kijken wij achterom zagen wij daar al zeker 10% in het stof bijten. En voor ons een hele rits met nog in te halen proloogploegen. Vandaag al 30% gepakt en de verwachting is dat deze opwaardse lijn zich doorzet.
Je zag de twijfels bij het grote publiek, maar langszaam maar zeker begint team Zadelpen al naam te maken deze Vuelta. Een heel mooi proces dit. Klein beginnen, groots eindigen.
Wat is daar bizar aan Snoek? Hij komt hier niet voor een klassement. Is hier puur om de tijdritten te winnen, vorm op te bouwen richting het WK en wellicht een keer in de ontsnapping te gaan. Boeit hem dus geen zak of ie op 4 minuten of op 15 minuten staat. Een ruime achterstand is eigenlijk zelfs gunstiger om mee te mogen in de kopgroep.
Hij liet bewust al vroeg lopen samen met nog een mannetje of 25 en die hebben daarna lekker rustig aan gedaan. Gezien het hoge tempo en de vorm van Kwiatkowski was ie er ook niet in geslaagd zijn trui te verdedigen als hij wel volle bak was gegaan.
Misschien vervolgens wel vreemd dat BMC zolang het kopwerk op zich heeft genomen en het gat lange tijd best wel kort hield. Dat was dan ook niet bepaald nodig.
'@Pietje,
Inderdaad bizar dat BMC zo lang het kopwerk deed, als je kopman de gruwelkak heeft en je rode truidrager vooraf al aangaf niet te willen verdedigen. Wat was dan het doel? De strategie? Wonderlijk.
Voor Bartje in etappe 3 een mix van consolidatie, aanvallers en voor de zekerheid een paar sprinters. Ik geloof er niks van dat het morgen een sprintersetappe wordt. Die Cat1 klont is wel een Spaanse klont. 20 kilometer onregelmatig klimmen, ideaal voor een sterke, forse kopgroep. Beetje naar beneden en dan nog zo'n beklimming zoals de slotklim van etappe 2, waar sprinters op vele minuten werden gereden. Wat heet, meerdere van die klimmetjes al zijn ze niet gecategoriseerd, voordat het inderdaad redelijk vlak wordt.
Als het in de achtervolging heel hard moet gaan om überhaupt nog bij de kopgroep te geraken, bijvoorbeeld omdat er een AK man is meegeglipt, blijft er van een georganiseerde sprint op dat pittige parcours helemaal niets over.
Een Sagan en/of een Felline in goede doen zouden het kunnen, maar BvP? Geloof ik niets van.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.