'@Pietje ja dat was ook mijn idee maar had niet verwacht dat hij er zo slecht aan toe zou zijn, bedankt. Ik heb hem meegenomen omdat hij aan het einde van de Tour goed in vorm leek te komen, altijd rijdt voor de resultaten en hij vorig jaar echt een klasse Vuelta reed (die door veel mensen wel leek vergeten, heel wat onzin gelezen de laatste tijd). Ik dacht dat hij vrij weinig gekozen zou worden en heb dus niet echt moeite gedaan dat half miljoen extra vrij te maken voor Kelderman, die ik op zich wel wilde maar dan moest ik weer iemand anders downgraden.
'@prima team Kevin.
Zoals gezegd kwait erin zetten.
Vandaag wel een leuk succesmomentje.
Heb als ‘extra sprinter’ gekozen voor Mørkøv.
Natuurlijk vanwegen de teampunten van Viv.
Maar vooral vanwege de leadouts van Hodeg in de ronde van Polen. Daarin was hij ijzersterk en eindigde zelf ook telkens hoog. Zeker in dit, toch wel matige sprintveld, leek mij dit meer punten opleveren.. en zie hier :)
Maar hé; een zwaluw geeft nog geen zomer.
Het ontbreken van Valverde in mijn selectie lijkt toch wel een foutieve keuze..
Voor morgen:
Mal
Kelderman
Quintana
DLC
Bennett
Yates
Buchmann
Kwiatkowski
Bilbao
(Bank: carapaz, Teuns, Nibali 🙈)
Kopman..?? 🤔
Hier ook twijfel over Bilbao, maar ik simpelweg 10 of 11 renners die ik eerder zou opstellen. Dus hoef er ook niet over na te denken. Als ik zou moeten kiezen tussen Henao of Bilbao zou mijn keuze overigens sowieso op de tweede vallen.
Ik verwacht overigens wel dat Kwiat morgen tot het laatst mee kan. De rit is nog niet zwaar genoeg voor mannen als Quintana of MAL om zich te onderscheiden. Waar ik eerst Valverde niet als capitano overwoog, ben ik toch om. Valverde pakt morgen het rood. Met Kwiat kort daarachter.
Ik hoop dat de Plus het goed doet. Ik laat me verrassen. Zou toch mooi zijn voor de Belgen als er weer een GC-renner opstaat. Je ziet wat dat bij ons teweegbrengt met (vooral) Dumoulin, Kruijswijk en Kelderman. En dan hebben we ook nog Mollema, Poels en Oomen die top 10 in een grote ronde kunnen rijden.
Kevin ik vind Quintana er erg scherp uitzien. Hij staat laag bij de bookies snap eigenlijk niiet waarom. Misschien is het morgen nog niet steil genoeg. Maar ik zou hem boven Lopez en Yates zetten.
Zelf lekker luxe met
Valverde (c)
Quintana
Kwiatkowski
DLC
Kelderman
Yates
Buchmann
Bennett
M.A.Lopez
94.% and counting
Ik begrijp dat gezweem rondom Buchmann niet helemaal. Ik heb hem ook niet. Ik zie hem heus wel top tien AK rijden, maar is dat scoritomtechnisch wel zo interessant? Ik zie hem elke bergetappe wel ergens binnen de eerste vijftien eindigen, maar nooit een echte klapper maken. En zelfs het teampunten aspect (Sagan, Majka, Buchmann combo) was zeker vooraf niet evident, met bijvoorbeeld Sagan nog in de lappenmand...
Uiteraard zul je zien dat ik bovenstaand halverwege op moet vreten, het is tenslotte de Vuelta :-)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.