Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 68 ... 125 126
Pietje Precies

Ik vond 2 miljoen wel een keurige prijs. Als één van de weinige was de Vuelta zijn hoofddoel dit jaar en hij rijdt het hele jaar al vrij steady top-10 in kleine rondes. Ik denk dat plek 7/8 ook hier prima moet kunnen. En dat niet op de meest interessante Scorito manier, maar ook niet op zijn Meintjes.

Verder was er de kans dat hij punten zou scoren via Sagan (als die leider zou zijn in het puntenklassement bijvoorbeeld of via etappewinst in een etappe waarin beide selecteren prima kon (zoals etappe 2) en was er de kans dat hij punten zou scoren via Majka. Dit zal sowieso in etappes zijn waarin je Buchmann selecteert. Al met al in totaliteit best een leuke bonus die je denk al wel voor 0.25 miljoen mocht tellen.

In een ronde waarin je erg dik in je GC-mannen wil zitten, is dat denk ik een best mooie deal. Tot nu toe oogt ie sterk :)

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Buchmann selecteren lijkt wel alsof je voor een peseta eerste rang wil zitten. Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Kijk nu eens bv naar een equipo als team Zadelpen. Die schromen niet om iets meer te investeren en zie het resultaat.

Als een razende alarmschijf gedijen wij door het overhaast gestartte veld. Langszaam komen de eerste contouren van ons gigaproject ‘Alejandro’ bloot te liggen. En als de prognoses correct zijn, dan wordt dit een hele fraaie drieweek.

Wat is het fijn, dat moment dat het begint te lopen. Als een gesmeerde ketting. Sssttt.... hoor je dat? Dat zachte rateltje..

Mooi he?

Laatst gewijzigd
Starlynk

Dit wordt weer flink punten mislopen. Het zou zomaar een vlucht kunnen worden, maar ik vind het nog te vroeg om Teuns en Benoot al uit de kast te halen, gezien de klassementskleppers die ik heb.. Wordt het weer zo'n Vuelta? Ja, het wordt weer zo'n Vuelta.. Heb nu dit staan:

Valverde (C)
Yates
Quintana
MAL
Kelderman
Bennett
Buchmann
De Plus
Kwiatkowski

Bankje:
De La Cruz, Mas, Benoot, Teuns, Hart

Iemand nog een goede reden om daarin te veranderen? ;)

tjarkeh

'@Starlynk misschien gewoon DLC (of zelfs Hart) uitspelen voor gegarandeerd 17 teampunten van kwiat? DLC kan zelf natuurlijk ook gewoon makkelijk top 20 rijden.

Nylz

'@tjarkeh

Die punten krijg je natuurlijk alleen als Kwiat z’n truien behoudt, dat is wel waarschijnlijk maar zeker geen garantie.

user26816

Lastige keuze.. Welke 2 uit Uran, Zakarin, Bilbao en Preidler?

sjappie

Uran en Zakarin. Vrijwel iedereen zet Zakarin ernaast dus dan kun je misschien inlopen. Bilbao en Preidler alleen kans door ontsnapping. Ik verwacht dat Movistar rit en trui wil voor Valverde dus dan gaan de klassementsmannen het doen vandaag.

Andere kwestie: De Plus of Mas? Mas zou kopman zijn... iemand recent iets gelezen over Quickstep mbt klassement?

Imbatido

Ik heb voorlopig MAL ernaast staan. De slotklim is niet heel erg lastig, en als er weinig verschillen zijn zal hij niet echt vooraan zitten denk ik. En De La Cruz durf ik er bijna niet naast te zetten met eigen punten, mogelijke truien van Kwiat en zelfs winstkansen voor Kwiat. En de rest (Buchmann, Bennett, Uran) was zondag allemaal beter dan MAL.

jelle013

Gisteren de perfecte keuzes gemaakt, dat heeft me maar liefst 340! punten opgeleverd, zomaar doorgestegen naar de top 1000 van het algemeen klassement. Ik vind vandaag de kopman keuze lastig, mijn team voor vandaag:
S. Yates
MAL
Quintana
Valverde
De la Cruz
Buchman
Izagirre
De Plus
Kwiatkowski

Op het bankje houden we vandaag; Zakarin (ivm de valpartij), Kudus, Dennis, J. Goncalves..
Geen enkele twijfel over mijn team echter de kopmankeuzestress slaat hier toe.. Neig toch erg naar Valverde :)

Marsthinaikos

Ga voor vandaag voor Bennett als kopman. Zie hem wel de sprint winnen van een klein groepje. Geloof niet dat Kwia het rood blijft houden. Kelderman kan die zomaar pakken.

steefje9

Hopelijk geen vlucht die het vandaag gaat redden. Vandaag opgesteld:

A Valverde ©
S Yates
N Quintana
L de Plus
M Lopez
D de la Cruz
W Kelderman
M Kwiatkowksi
E Buchmann

Succes allemaal

Starlynk

'@Tjarkeh, Nylz: Ik vind het idd helemaal niet zo vanzelfsprekend dat Kwiatkowski hier de rode trui gaat behouden. Valverde wil het rood en Movistar gaat gewoon volle bak die klim op rammen om Kwiat te slopen. Valverde is sowieso mijn favoriet voor de etappe, en als ie die idd wint, dan is Kwiatkowski op zijn minst de combinatietrui kwijt en waarschijnlijk ook de puntentrui en misschien ook rood als ie er af ligt.

Maar goed, MAL banken voor DLC is misschien niet zo'n slecht idee, voor het geval Kwiat wel zijn truien behoudt. Is idd niet echt een etappe voor MAL, maar DLC was alleen extreem matig in de proloog en etappe 2 ook niet bij de besten, dus dat zijn wel tekenen aan de want w.m.b.

kevinraar

quintana of kelderman kopman?

Matti

Lastig Kevin.. heb je geen Valverde? Twijfel zelf nog over het opstellen van vluchters en/of Zakarin/De Plus/Carapaz

Mijn team:
Valverde (C)
Quintana
Lopez
Kwiatkowski
De la Cruz
Yates
Carapaz
Buchmann
I.Izagirre

En dan heb ik nog de keuze uit: Zakarin/De Plus/G.Izagirre/Benoot/Felline en De Marchi

kevinraar

valverde heb ik niet

ditisdavid

Vandaag de eerste plek in de forumpoule en de WF-poule te verdedigen met:
Valverde (C)
Quintana
MAL
Aru
Kelderman
Uran
Kwiat
DLC
Buchmann

I. Izagirre de belangrijkste naam die bankt, daar zitten ook Benoot, De Marchi, Teuns. Zal vandaag vallen of staan met de prestatie van Aru tov Yates denk ik, daar wijk ik toch af van de meesten.

jelle013

Ik geef de Marchi ook een goede kans vandaag @ditisdavid..
Hoop dat je de goede keuze maakt!

siht

Een groepje kan hier toch vooruit blijven? Mannen als Benoot en Teuns hebben al tijd verloren.

Kelderman (C)
S. Yates
Quintana
De La Cruz
Kwiatkowski
Buchmann
Bilbao
Benoot
Teuns

Op bank: Lopez, Hart,

Twijfel over Lopez ipv Bilbao. Maar denk dat Bilbao (als hij er bij zit) een beter eindschot heeft.
Benoot en Teuns erin omdat de kans toch aanwezig is dat er een groep vooruit blijft.

ditisdavid

Ik verwacht De Marchi eigenlijk ook wel in de vlucht, maar verwacht dat er geen of weinig mannen vooruit gaan blijven vandaag. Dan zet ik toch liever in op mijn klassementsrenners.

BarryE1

Het forum begint zo ondertussen wel een bijzondere wending te krijgen. Mensen selecteren renners om vervolgens hier te komen vragen wat we ervan verwachten. En welke van de 14 opties ze op moeten stellen. Snap best dat teams behoorlijk wat opties hebben, heb ze zelf ook, maar je hebt toch een team samengesteld met bepaalde kwaliteiten en dus zou je zelf het beste een afweging moeten kunnen maken? Het is slechts een constatering hoor, als men dat leuk/prettig vindt, ga er gerust mee door ;).

@Starlynk MAL vs DLC lijkt mij vooraf een no-brainer ;).

Super Marco

Slotklim is niet al te steil, daarnaast is er weinig beschutting op de klim. Ik verwacht daarom ook geen grote verschillen, hooguit een paar man die er doorheen zakken. Valverde zal het sprintje wel winnen van het groepje.
Alle ballen op Valverde dus!

Jasperdewaal11

'@ Super Marco ik zou even naar het middenstuk van de klim kijken waar het gemiddelde naar de 10% met een top van 20% ;)

Super Marco

Ja klopt, maar hij vlakt behoorlijk af. Ik verwacht niet dat mannen als Quintana of MAL daar al gaat aanvallen. Laatste 5 km zijn 5.6% gemiddeld.

Jeffrey81

Ik geloof eigenlijk helemaal (nog?) niet in Kwiat als kopman in het hooggebergte. Als knecht zich leegrijden voor Froome/Thomas kennen we van hem, maar wanneer is hij zelf ooit met de favorieten samen boven gekomen? In Polen was het toch een minder sterk veld, en minder zware bergen.

Maar gezien de voorbeschouwing en de commentaren hier ga je dan toch twijfelen..... kopman maak ik hem sowieso niet, maar ik denk er zelfs aan om hem gewoon te laten banken voor De Plus, Bilbao of een gokje op Teuns/Benoot.

Laatst gewijzigd
Hoekje

Vandaag Teuns en Bennoot erin voor twee klassementsmannen. Beiden aangegeven vol voor ritwinst te gaan. En ach, een gokje hoort er bij toch..

1 2 ... 68 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.