Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 7 ... 125 126
McPhisto

Van Poppel beter eventjes niet doen.

Valvuillerdemoz

'@mcphisto: waarom van Poppel niet doen? Haalde 5 keer top 10 in de afgelopen Giro. Als ie dat niveau kan doortrekken, en gezien het sprintersveld tot nu toe is dat niet ondenkbaar, is 2miljoen best een goede investering toch?

Laatst gewijzigd
McPhisto

Geen idee. Ik zeg maar wat. Lijkt me niet top dit jaar. Denk ook dat er nog wat betere keuzes komen in de komende weken.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Ok, nou we zullen zien. Ik baalde al dat ik hem niet meer kon betalen. Valt dan weer mee, misschien.

McPhisto

Misschien neem ik hem ook gewoon als er weinig andere sprinters bij komen en als ik dan goed uit kom met het budget:) Ik denk dat er nu alleen nog weinig over valt te zeggen.

kevinraar

goed gedaan in de giro en zoveel beter sprinters zijn er niet

TomTriomfeertTour

Helemaal top toch? lekker nemen dan!

TomTriomfeertTour

Ik vind Mollema wel weer erg vervelend geprijsd hoor. Zo wordt hij toch weer interessant...

WCEendT

'@Valvuillerdemoz
Dan neem ik aan dat jij Polen ff overgeslagen hebt? Zou dan toch zeker de sprintetappes eventjes terugkijken.

hartstikkebedankt

Van Poppel heeft voor mij juist in de Giro een supergoede prestatie omgezet in een goede prestatie omdat ik hem had gekozen in plaats van Sam Bennett. Voor 2 miljoen nu wel weer het overwegen waard trouwens, maar eerst kijken wie het sprintveld nog gaan completeren.

WCEendT

Na Polen zie ik niet waarom iemand DvP zou overwegen.

Valvuillerdemoz

'@WCEendT : Ik heb er niet veel van gezien, maar nog wel iets. Daar was zeker geen van Poppel in beeld. Heeft ie daar meegedaan dan? 😃

Valvuillerdemoz

Ah joh, die is vast even op hoogtestage geweest of zo. Staat er in de Vuelta gewoon weer!

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Zo.... de eerste tingen zijn geschift. En dan staat er toch al een peña waar je U tegen zegt. We zitten natuurlijk nog vroeg in het project, maar oef.... stuk voor stuk jeugdige fietstalenten waar de spaanse peper van af spat. Als je deze voorlopige selectie ziet is het net alsof je de toekomst in pedaleert.

Zag zojuist een krantenkop in een lokale krant uit Sevilla...

“El futuro ser conforme equipo de Sillapluma”

Yep... dit wordt een prachtige zomer.

Tommytom

In deze fase maak ik me nog niet zo druk om wie ik wel mee neem en wie niet. Maar ben ik meer bezig met: hoeveel sprinters, hoeveel aanvallers, specifieke tijdrijders en klassementsrenmers...

Ik neig nu naar 7 sprinters, 2 aanvallers, 2 tijdrijders en 9 klassementsrenmers.

7 sprinters omdat er toch wel aardig wat sprint etappes zijn. Ik denk zeker vier voor pure sprinters, aangevuld met 2 voor heuvel overkomende sprinters. Maar ja, vind maar eens 10 sprinters.

het parcours maakt Trentin heel aantrekkelijk. Maar 3 miljoen voor een renner die dit seizoen veel minder presteert dan het seizoen ervoor?

Viviani is volgens mij nog niet bevestigd. En is hij zoveel geld wel waard? Al zie ik weinig andere opties. Dat maakt dat renners als Sarreau en Aberasturi (die ik moest opzoeken op pcs) ineens opties worden..

En dan nog het probleem met de aanvallers. Ten opzichte van de tour liggen er voor hun veel meer kansen. Maar het laat zich oh zo moeilijk voorspellen wie goed genoeg zijn om een etappe tr winnen maar te kort komen in het klassement. Ik neig nu sterk naar Kudus en Mas. Maar er zijn nog 39 andere opties en er komen er nog 39 bij als de selecties bekend zijn...

arjenzvob

Yates komt er bij mij niet in:

Over Vuelta: “Kijk met een schuin oog naar het WK”
De 26-jarige Brit is sinds zijn indrukwekkende optreden in de Giro d’Italia – waar hij lang op weg leek naar de eindzege – een van de topfavorieten voor de aankomende Vuelta a España. Yates zelf laat echter weten de Spaanse ronde op een andere manier aan te pakken. “Ik volg nu een andere voorbereiding, omdat ik ook met een schuin oog kijk naar het aankomende WK.”

“Het is met andere woorden heel anders dan voor de Giro. Het zou niet erg zijn mocht ik in Spanje niet voor een klassement kunnen gaan”, aldus de Brit.

Interview hier geplaatst.

snoek1974

Zegt niet zoveel lijkt me , Dumoulin ging ook de tour in met we zien het wel .

Verwacht wel dat die ervoor gaat , maar het is minder erg , is nog goed in vorm en is puntenpakker of die nu ergens instort of niet .

Zit er mij voorlopig nog in , maar mis nog paar renners op de lijst die wel interesant zijn , waardoor min team op de schop gaat als die alle drie rijden want ik maak daar plek voor

Dus voorlopig is het de verdeling die het belangrijkste is , namen kunnen nog veranderen

6 klassement
3 klimmers
4 sprinters
6 aanvallers
1 knecht omdat ik nog maar 500 K over heb , maar is de 7de aanvaller en heeft een vrije status .

vevie

Wat betreft yates is het idd wel tricky, nu. Toch verwacht ik dat hij de nodige punten bij elkaar gaat fietsen. Zelfde als Valverde; met hun punch kwaliteiten maken ze veel kans in meerdere etappes.

04398

Kan natuurlijk ook indekken zijn van Yates voor als hij er weer doorheen zakt of om de druk er alvast vanaf te halen voor zichzelf.

ditisdavid

Zo'n beetje iedere grote naam zegt niet persé voor het klassement te hoeven gaan. Ik voel een Cobo of Horner aankomen, Scorito-hel in wording dit.

wesselvanoers

het is nog veel te vroeg om met namen te gaan gooien.. het enigste wat je kan doen in speculeren, maar grote kans dat over 2 weken bekend word dat die renner daarna helemaal niet van start gaat in de vuelta haha

ik zie veel verschil in de verdeling van de teams en dus ook de manier waarop sommige naar het parcours kijken, zelf vind ik het ook echt lastig om in te schatten of er aanvallers wegblijven of dat er gesprint gaat worden in bijv etappe 3 met een klim van de 1e categorie vroeg in de etappe

kielabokki

WcEendt, pb sturen vanaf mobiel lukt niet. Zal het straks thuis op de pc nog eens proberen, maar misschien zit je box vol?

Poeksel

Voorlopig is Valverde de Horner van de startlijst trouwens ;)

De Cobo is denk ik een BMC'er...

laupie

Ik zie genoeg renners die gewoon voor het klassement gaan, een heleboel zelfs. Krijg het gevoel dat er ieder jaar weer meer mogelijke kandidaten bijkomen. Dit geeft keuze genoeg, en afhankelijk van de persberichten, kan je er met gemak 9 selecteren.

Wat ik echter interessanter vind, zijn de aanvallers. Vorig jaar vele aanvallers gehad die vaak op avontuur gingen. Ik had me voorgenomen om dit jaar Mohoric mee te nemen, maar zie tot mijn spijt dat hij de Ronde van Duitsland doet. Nu dus de vraag wie wij hier op het forum allemaal wel verwachten? Ik zie de Soudal jongens zoals de Gendt, Benoot, Marczynski gaan, daarnaast jongens als Mollema, Teuns, Geniez, Fraile.

bakfiets

Ik kijk in deze fase ook eerst naar de verdeling en kom nu op 10 klassement / punchers. Waarbij ik altijd punchers probeer te selecteren die ook voor een klassement kunnen gaan.

6 sprinters. Dit heeft te maken met de tijdrit en de eerste heuvelaankomst. Je kan veel opvangen met teampunten. Bovendien verwacht ik toch stiekem wel dat vluchters het tot het einde redden. Meer dan in de tour en giro. En ook sommige sprint etappes zijn kansrijk voor een sprint.

Twee tijdrijders. Vanwege de eerste tijdrit. Als is ie kort.

Twee aanvallers. Als ik er meer neem heb ik de kans dat ik dan de verkeerde kies.

Daarbij Let ik met mn klassementsrenners zeker op hun tijdritcapaciteiten. En bij mn aanvallers ook op een sterke sprint. Bij een zwak deelnemersveld in de sprint kunnen ze eventueel nog wel top 15 rijden.

En elke klassementsrenner die kans maakt de Vuelta te winnen kan ook het wk winnen. Dat maakt het dit jaar extra lastig. Quintana neem ik zeker. Porte waarschijnlijk ook. Verwacht die twee wel voor een klassement.

Ik denk dus deze Vuelta dat je het verschil gaat maken met de juiste keuze in de b klassementrenners en bij 6 sprinters (zoals ik die nu waarschijnlijk kies) moeten je degene hebben die elke sprint top 10 eindigt.

1 2 ... 7 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.