Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 70 ... 125 126
Treenert

Ik ben ook veel te goed van vertrouwen ;)

Geniez staat 66e op 4 min. notabene

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sterren volgens Fiets.nl
**** Alejandro Valverde
*** Michal Kwiatkowski, Wilco Kelderman
** Simon Yates, George Bennett, Steven Kruijswijk
* Thibaut Pinot, Miguel Angel Lopez, Rigoberto Uran, Dylan Teuns

Laatst gewijzigd
user26842

Hallo allemaal,

Gloednieuw op het forum maar al jarenlang deelnemer aan de scorito poules.
Erg leuke reacties hier!
Mijn team voor vandaag
Valverde c
quintana
MAL
benneth
kelderman
buchmann
DLC
kwia
S.yates

Op de bank i.izagirre, bilbao,benoot en Theuns.
Durf geen klassementsman te wisselen.
maar dat voelt als een enorme gok.
Verwacht een ontketend Moviestar waar geen vluchter tegenop gewassen is.

Laatst gewijzigd
Starlynk

'@Treenert: Haha ik had te snel gelezen en dacht dat je Fransman met Nr. 16 had geschreven en Geniez rijdt met rugnummer 16 ;)

ivo001

Ik heb Teuns en Benoot op de bank staan nu.

In mijn opstelling twijfels bij D Martin en Zakarin.

Echter heeft Martin bewust laten lopen, en zou met zijn kwaliteiten en huidige achterstand genoeg vrijheid moeten krijgen om te ontsnappen.
En Zakarin verloor tijd door een valpartij, denk dat zijn conditie niet slecht is op het moment.

rkmmr

Ook nieuw hier, al volg ik het forum al wel vanaf een paar dagen voor de Vuelta :)

@jeroen heinen, exact hetzelfde team opgesteld voor vandaag, ook Teuns en Benoot op de bank en toch een beetje bang voor die vlucht

user26842

'@rkmmr
Hopen dat we een goeie dag hebben dan ;)

Starlynk

9 man die (bijna) niemand heeft in de kopgroep. Top!

Treenert

Wordt gewoon een klassementsritje, blij dat ik Benoot Teuns, Felline etc heb laten banken.

Ajvenema

Geen Benoot, Teuns erin voor Zakarin. We zullen zien! Die kopgroep zal het toch wel niet gaan redden vandaag,een beetje gedoe om de bergpunten, maar verder niks...

Jeffrey81

Inderdaad....heb alleen Teuns nog meegenomen, verder de klassementsmannen (incl De Plus die ik eigenlijk als aanvaller heb geselecteerd).

Met de proloog en de sprinters zat ik al goed. Nu hopen dat ik de juiste berg/klassementsmannen heb, dan kan het een mooie Vuelta worden (momenteel 78e, op 99,5% :) :) ).

Ajvenema

Loopt Eurosport nou doodleuk de etappe van gisteren weer uit te zenden??

Jeffrey81

Elke dag vanaf 15uur live.....voor die tijd herhalingen idd

Lassayd

Op het laatst Teuns voor Ion erin gezet omdat ik toch een aanvaller erin wilde hebben.

BarryE1

Zit even te kijken, ze hoeven die groep niet per definitie terug te rijden. Hoe dan ook zal het straks ongetwijfeld hard gaan, dus ook met de voorsprong maar wellicht rijdt de winnaar al wel vooraan :)

fietsliefhebber

Er zullen waarschijnlijk veel punten door de kopgroep worden gepakt. Er was weinig strijd geweest voor de kopgroep, het peloton had dit dus zelf niet verwacht.

De volgende keren zal er meer strijd zijn, waardoor er ook sterkere renners in de kopgroep komen.

rkmmr

Maar als er meer strijd is, is de kopgroep vaak ook later weg en heeft die minder ruimte om een grote voorsprong te pakken. Daarnaast krijg je dan weer ploegen die er achteraan gaan rijden, omdat er niemand van hun meezit en uiteindelijk mislukt de ontsnapping. Dus juist in de etappes waar niemand verwacht dat de ontsnapping het redt moet je meezitten, maar dan moet niet iedereen dat gaan doen, want dan hou je het probleem. Hm, dit wordt ingewikkeld, eerste en laatste ontsnapping die het haalt..?

Gladiool

Vind het sowieso een rare redenering. Had niemand verwacht dat ze zelf niet zouden fietsen, waardoor de kopgroep zoveel voorsprong krijgt? Sky heeft het lang op 2'30 gehouden, maar niemand wil meehelpen. Ja, dan houdt het op een gegeven moment op hè.

Rebellin

Ploegen willen eerst even kijken hoe het met hun klimmers staat. Stel je brand nu je knechten op en je blijkt helemaal niet zo sterk te zijn.. Dan heb je en A) geen knechten meer in de finale en B) je verliest ook nog extra boni's. Ik verwacht nog wel verschillen in het klassement vandaag en als bijvoorbeeld nairoman vandaag de beste blijkt, wil hij andere dagen zijn knechten wel op kop gaan zetten.

vevie

Dat wordt toch een pak minder punten nu de vluchters het gaan uitmaken voor de zege.

fietsliefhebber

Ja, deels eens. De theorie die je stelt klopt. In de praktijk halen de kopgroepen waar veel strijd voor is geweest, het vaak wel.
Dit lijkt eerder een uitzondering. Weet niet of ik dit nu wel zo leuk vind. Het is toch mooier als er iets van een selectie is geweest wie in de kopgroep zitten. Nu wordt de etappe erg makkelijk "kado" gedaan.

Qua scorito zal de kopgroep weinig uitmaken. Heb zelf niemand, maar dat geldt voor bijna iedereen.

Treenert

Sky vindt het ook wel best, ze hebben niet voldoende renners mee om iedere dag de koers te controleren want of dat uiteindelijk aan het einde van de dag resultaat oplevert is bij Sky op dit moment ook geen zekerheid. Straks kunnen ze evengoed zien of een Kwiatkowski of DLC voldoende benen heeft om voor te rijden. Ook vraag ik me af of de kopgroep (lees: King / Gastauer) voldoende tijd gaat overhouden straks.

JimKro

Heel verrassend vind ik het niet dat er geen enkele ploeg achtervolgt. Waarom zouden ze Valverde aan een overwinning willen helpen? Movistar zelf gaat in deze fase nog geen krachten verspillen.

Lassayd

Met movistar nu op kop kan het alsnog hard gaan met de voorsprong.

Jasperdewaal11

Of Lotto jumbo ;)

Jeffrey81

Knap Kwiat. Petje af...!

1 2 ... 70 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.