Vandaag is een lastige etappe zonder Sagan in je team. Ik had verwacht Trentin voor dit werk te hebben, maar helaas. Volgens mij, maar het is verdomd lastig om te zeggen in de Vuelta, is het parcours een keer makkelijker dan het routeboek !!!!
Ik heb dus vertrouwen in mijn sprinters. Go big or go home! En inderdaad opnieuw geasfalteerd.
Volgens mij is deze etappe vergelijkbaar met etappe 5 in de Ronde van Polen van dit jaar. Deze lijkt me iets lastiger. In die etappe deden ook Consonni en Nizzolo mee voor de topplekken. Heb daarom een mix tussen punchers, GC en sprinters opgesteld:
Sagan (c)
Valverde
Kwiatkowski
Prades
Consonni
Viviani
Buchmann
Yates
I. Izagirre
Bank: Bennett, Uran, Benoot, Bilbao, Trentin en meer.
Verwacht een vergelijkbare toptien met etappe 13 vorig jaar en inderdaad die etappe in Polen, dus een paar sprinters en punchers aangevuld met klassementsrenners (mn lager in de toptien). Van mijn sprinters alleen Sagan (C), Nizzolo en Van Asbroeck mee. Consonni, Viviani en Sarreau heb ik overwogen maar thuisgelaten. Verder Valverde, Kwiat, Teuns (op hoop van zegen), Uran, Kelderman, Buchmann. Ergo, ik had vrijwel mijn hele team graag meegenomen, hoop niet voor de tweede dag op rij de mist in te gaan.
Ik zie het zeker niet als damage control. Ik zie vandaag een sprinter winnen en er nog wel 3/4 in de top-10 eindigen. De sprinters van tegenwoordig / de desbetreffende mannen in koers schrikken volgens mij echt niet van een paar kilometer a 3/4%. Zeker niet als het na een relatief makkelijke etappe is.
Maar we gaan het zien... het is altijd afwachten wat je voorgeschoteld krijgt in Spanje!
Hmm, krijg ineens het gevoel dat ik vandaag verkeerd gekozen heb. Enkel Sagan mee als sprinter, terwijl ik, als ik nu nog een keer mocht kiezen, ook mannen als Van Poppel en Bouhanni had meegenomen. Hopelijk is mijn gevoel van nu fout en wordt het een gevecht tussen mannen als Valverde en Kwiatkowski.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.