Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 85 ... 125 126
Pietje Precies

Vandaag is een lastige etappe zonder Sagan in je team. Ik had verwacht Trentin voor dit werk te hebben, maar helaas. Volgens mij, maar het is verdomd lastig om te zeggen in de Vuelta, is het parcours een keer makkelijker dan het routeboek !!!!

Ik heb dus vertrouwen in mijn sprinters. Go big or go home! En inderdaad opnieuw geasfalteerd.

Primavoormij

Volgens mij is deze etappe vergelijkbaar met etappe 5 in de Ronde van Polen van dit jaar. Deze lijkt me iets lastiger. In die etappe deden ook Consonni en Nizzolo mee voor de topplekken. Heb daarom een mix tussen punchers, GC en sprinters opgesteld:

Sagan (c)
Valverde
Kwiatkowski
Prades
Consonni
Viviani
Buchmann
Yates
I. Izagirre

Bank: Bennett, Uran, Benoot, Bilbao, Trentin en meer.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Verwacht een vergelijkbare toptien met etappe 13 vorig jaar en inderdaad die etappe in Polen, dus een paar sprinters en punchers aangevuld met klassementsrenners (mn lager in de toptien). Van mijn sprinters alleen Sagan (C), Nizzolo en Van Asbroeck mee. Consonni, Viviani en Sarreau heb ik overwogen maar thuisgelaten. Verder Valverde, Kwiat, Teuns (op hoop van zegen), Uran, Kelderman, Buchmann. Ergo, ik had vrijwel mijn hele team graag meegenomen, hoop niet voor de tweede dag op rij de mist in te gaan.

Pietje Precies

Ja, naast dat ontzettend veel renners prima top-10/15 kunnen eindigen, vallen er potentieel ook veel teampunten te behalen voor renners als Buchmann, Mas, Quintana.

user26808

Finale is inderdaad niet zo zwaar en opnieuw geasfalteerd (tweebaans breed).
Daarom staan Viviani en Nizzolo er onder andere gewoon in! Duimen maar :)

Starlynk

Oh oeps, potentiële teampunten voor Buchmann helemaal vergeten.. Dom! :p

Ajvenema

Hoe weet iedereeen dat het opnieuw geasfalteerd is?

user26808

'@Ajvenema Street View en satelliet ;)

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Verdomd, street view geeft nog de oude weg, maar op de satelliet zie je idd dat het er heel anders uitziet! Als ik dat had geweten waren de sprinters wel meegegaan ja...

Treenert

Vandaag sprinters in je team hebben is mijns inziens puur voor damage control.
Geen sprinters (wel Sagan) in mijn team vandaag. Bijna alle teams met 1 of 2 sprinters. Dus eigenlijk verwachten we geen sprint.

Laatst gewijzigd
user26796

Ik heb Viv inderdaad ook puur mee voor damage control

Ajvenema

Als ik had geweten wat ik nu weet had ik van Asbroeck, viviani en heel misschien trentin meegenomen. Iig 1 goeie les geleerd, altijd naast streetview nog even het satellietbeeld checken:)

kielabokki

Deze etappe is op papier perfect voor Danny van Poppel. Scorito-technisch was het slimmer om voor Sagan als captain te gaan, maar eigenlijk had ik DvP (c) willen maken. Te schijterig er voor..

Edit: zie nu het artikel op wf pas. :D

Danny denkt het zelf ook dus.

Laatst gewijzigd
wesley1983

Gaan de sprinters proberen aan te haken als die 3 man voorop blijven, ik betwijfel het. Heb enkel Nizzolo mee als verzekering doordat ik geen Sagan heb. Wordt raken of kraken vandaag!

Rawolf

Ik heb vandaag dvp als kopman opgesteld. Zal tussen hem en Sagan gaan denk ik

Papa Bart

Volgens mijzijn degenen die geen of niet teveel sprinters mee hebben genomen spekkoper want het gaat niet alleen de laatste twee kilometer omhoog, maar ook daarvoor al.

Platje

Mooi om te lezen dat er veel verschillende meningen zijn over vandaag.. Heb zelf sagan, trentin en consonni mee en de rest klassementsrenners. Geen teuns benoot of d.martin, waarom ik die laatste mee heb snap ik nog steeds niet met aru als kopman

Pietje Precies

Ik zie het zeker niet als damage control. Ik zie vandaag een sprinter winnen en er nog wel 3/4 in de top-10 eindigen. De sprinters van tegenwoordig / de desbetreffende mannen in koers schrikken volgens mij echt niet van een paar kilometer a 3/4%. Zeker niet als het na een relatief makkelijke etappe is.

Maar we gaan het zien... het is altijd afwachten wat je voorgeschoteld krijgt in Spanje!

ivo001

Mijn enige sprinters vandaag zijn Sagan (C), Consonni en Aberasturi.
Viviani, Trentin, Van Asbroeck, Van der Sande op de bank

wesley1983

Als je de profielen bekijkt op pcs dan lijkt de finale enorm op etappe2 waar Valverde won, met dat verschil dat het vooraf lastiger was in etappe 2 en de sprinters al afgehaakt waren. Ofwel kloppen die profielen niet op pcs.

JellevanderLinden

Ik heb vandaag geen een sprinter mee genomen, dus hoop op een zware koers met Valverde als kopman.

Platje

Het feit dat de sprintersploegen nu gaan rijden voorspelt toch dat de finale minder zwaar is

kielabokki

Het feit dat er maar 3 man zin had in een aanval en wie dat dan vervolgens zijn ook.
Maar het hangt volledig af aan hoe hard ze de finale rijden en hoe zeer de info op internet overeenkomt met de echte situatie. Viviani zou hier zelfs kunnen winnen als je het mij vraagt,

marconeuvel

Hmm, krijg ineens het gevoel dat ik vandaag verkeerd gekozen heb. Enkel Sagan mee als sprinter, terwijl ik, als ik nu nog een keer mocht kiezen, ook mannen als Van Poppel en Bouhanni had meegenomen. Hopelijk is mijn gevoel van nu fout en wordt het een gevecht tussen mannen als Valverde en Kwiatkowski.

Gladiool

Ik ben benieuwd. De afgelopen dagen hebben laten zien dat iedereen zin heeft om aan te vallen. Als dat gebeurt gaan de grote mannnen gewoon vol gas. Eens zien of de sprinters er dan nog aanhangen..

1 2 ... 85 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.