Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 9 ... 125 126
Zwaluw

Dark horse: Sepp Kuss!

tjarkeh

Heeeeel erg benieuwd wat Sepp Kuss kan gaan laten zien! Ook benieuwd wat hij zal gaan kosten.

Dumoulist

Wat gaat het worden met de jongerentrui? Gewoon Lopez, mits die op de fiets blijft zitten. Of Buchmann die zo'n beetje de enige renner lijkt te zijn die vol voor het klassement gaat, maar weet niet of die nog überhaupt in aanmerking komt? Misschien dat anders Mas kan verrassen , met Quick-Step weet je het tenslotte nooit. Of kan rookie Kuss in zijn eerste jaar voor sensatie zorgen, maar dat lijkt mij eerlijk gezegd teveel van hem gevraagd.

Heeft iemand anders nog een kanshebber? Benoot wil ik ook niet te kort doen maar die gaat waarschijnlijk niet voor een klassement dacht ik.

Starlynk

Er is geen jongerentrui in de Vuelta ;)

Jasperdewaal11

'@ Dumoulist. Weet niet of jij de Vuelta weleens volgt maar er is geen jongerentrui alleen een combinatieklassement ;)

Dumoulist

Oei, wat stom van mij. Eigenlijk helemaal niet meer bij nagedacht. @Jaspersewaal Vorigjaar met de 13de plaats in de Vuelta mijn beste prestatie ooit, dus het is ook niet zo dat ik het niet volg:D Maar het is wel jammer, zegt mij eigenlijk meer dan zo'n combinatieklassement.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Dat combinatieklassement is ook vlut gaat 9 van de 10 keer naar de nummer 1 in het algemeen klassement......zucht #kansloos

Starlynk

Ja, en in de top van het sprintklassement staan ook vaak klassementsrenners in de Vuelta, dus in de Vuelta is het nog belangrijker om de top 5 uit het AK in je team te hebben.

Dumoulist

De scheve puntenverdeling voor het sprintersklassement zorgt er inderdaad ook automatisch voor dat het combinatieklassement helemaal niks voorstelt. Ze kunnen beter de puntenverdeling van de Tour toepassen of de jongerentrui invoeren.

Imbatido

Ik ben wel heel benieuwd wat er nog bij komt op de startlijst. Met het WK op komst zijn er veel renners die toch maar de Vuelta zullen gaan rijden vermoed ik. Er zijn eigenlijk nauwelijks alternatieven om je fatsoenlijk in koers voor te bereiden. Je hebt alleen de Deutschland Tour (Dumoulin, Bardet, Poels, Carapaz op de startlijst) eind augustus en de Tour of Britain begin september, wat samenvalt met Canada. Dan moet je al een flinke trainingsperiode er tegenaan gooien zoals Dumoulin doet om dan op niveau te zijn op het WK. Thomas zie ik wel de Tour of Britain rijden, maar Froome verwacht ik eerder in de Vuelta. Het lijkt me ook sterk dat De La Cruz als nieuwkomer bij Sky direct kopman kan zijn, terwijl Poels daar al jaren naar op zoek is. Adam Yates en Sam Oomen verwacht ik ook wel eerlijk gezegd. Iemand enig idee wat Roglic gaat doen?

pierlo12

"Het lijkt me ook sterk dat De La Cruz als nieuwkomer bij Sky direct kopman kan zijn, terwijl Poels daar al jaren naar op zoek is."

Ik vraag mij af of Poels daar al jaren naar op zoek is, volgens mij schikt hij zich juist heel makkelijk (en goed) in een knechtenrol..

Ab Normaal

Roglic heeft aangegeven dat echt alles voor hem in het teken staat van het wk en dan met name de wegwedstrijd.

Dumoulist

Yates is eigenlijk met 4.5 mil. toch ook wel heel duur hoor. Het komt toch wel zelden voor dat een renner twee periodes in een seizoen zo weet te pieken. Maar mocht Yates wel weer zo fenomenaal weten te klimmen als in de Giro dan is het uiteraard een koopje. Ik acht alleen die kans niet heel groot. Met Valverde heb je wellicht een betere optie in huis.

Matt89

'@ Dumoulist. Wat dacht je van Nibali en Zakarin vorig jaar? En Chaves in 2016? Reden allemaal een goede Giro en Vuelta. Ik zie Yates dat ook wel doen. Vind 4.5m wel aan de dure kant maar ga hem daarvoor niet thuis laten. Zeker niet met het parcours, waar hij toch maar weer zo 2 a 3 etappes kan pakken.

Laatst gewijzigd
Dumoulist

'@Matti89; Ik bedoel niet 2 keer 'goed' zijn, maar voornamelijk twee keer buitenaards goed zijn in een seizoen. Als hij alleen maar 'goed' blijkt te zijn dan is 4.5 mil. te veel geld voor Simon. Dan zijn er echt wel gelijkwaardige opties mogelijk voor minder geld. Ik bedoel maar, hoe vaak zou Yates in het verleden 4.5 mil. waard zijn geweest buiten deze Giro? Volgens mij geen een keer. Yates kan alleen maar tegenvallen voor 4.5 mil. denk ik.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Adam Yates ook naar de Vuelta

https://www.greenedgecycling.com/news/adam-yates-to-join-twin-simon-yates-at-vuelta-a-espana-for-mitchelton-scott

Matt89

De kans dat hij weer zo goed is als de eerste weken van de Giro is denk ik ook niet zo groot. Daarnaast is hij ook niet eerder 4.5m waard geweest denk ik. Maar als ik Yates in Polen zie rijden, het parcours van de Vuelta bestudeer en rekening hou met zijn rijstijl dan kan hij ook in een 'gewoon goede' doen dat geld nog wel waard zijn. Het voordeel van de Vuelta is dat hij met zijn rijstijl ook nog wel eens hoog in het puntenklassement kan komen en het combinatieklassement. Punt blijft wel dat 4.5m veel geld is. Andere kant is dat er nagenoeg geen klassementsmannen zekerheidjes zijn in deze Giro. Nouja misschien één.

Maartz

Heb al een voorlopig team staan, maar daar zal nog wel veel in gaan veranderen wanneer er meer namen bekend worden. En wanneer de doelen/ rollen van de kopmannen/ interessante renners bekend worden.
Ik neem zelf de berichten dat renners de Vuelta als voorbereiding voor het WK gebruiken met een korreltje zout. Wanneer ze er goed voor staan, gaan ze echt geen gas terug nemen of uitstappen. Het zal wel een reden kunnen zijn om uit te stappen als het wat minder gaat. Maar in dat geval kunnen ze er net zo goed voor kiezen om selectief voor etappeszeges te gaan.

Vergeleken met de afgelopen tour komende AK-mannen en klimmers veel meer aan bod met al die aankomsten bergopwaarts. Het aantal sprintetappes is echt beperkt : etappes 6, 10, 18 en 21. In de tour zaten er alleen al 5 pure sprintetappes bij de eerste 8 etappes en bovendien geen enkele bergetappe. In deze Vuelta is er maar 1 pure sprintetappe bij de eerste 8 etappes.

Yskoud

Ik denk dat je helemaal geen harde indeling kan maken in de wel/geen sprintetappes. Dat hangt namelijk van de sprinters die meegaan af.

Voor een Bouhanni zijn er maar 5 sprintkansen terwijl er voor Viviani/Trentin minimaal 8 kansen zijn.

ditisdavid

Een goede Bouhanni klimt niet minder dan Viviani, slecht voorbeeld.

Ik heb vooralsnog de vier duurste sprinters plus twee goedkope opvullers en Kwiat mee voor de sprints, denk op die manier veel punten te pakken in week 1. Daarbij is de vorm van de klassementsrenners in de Vuelta altijd onzekerder en komt daar het WK nu bovenop. Maakt wel dat ik écht goed zal moeten zitten met welke dure klassementsrenners ik weglaat natuurlijk.

Sjonge Jonge

Ik zit eigenlijk te wachten tot de 'nieuwe' renners aan de database van Scorito toegevoegd gaan worden.
Ben benieuwd naar de prijzen van Nibali, Dennis, A. Yates, Kuss, Woods.

ON: ik denk dat je aan 5, hooguit 6 sprinters voldoende hebt.

Starlynk

Het wordt nog een flinke puzzel om het budget op te maken als je de mannen die de Vuelta alleen rijden ter voorbereiding op het WK links laat liggen ;)

Sjonge Jonge

Ik denk dat ze meelezen van Scorito ;-)
Nibali voor 3 miljoen.....

pierlo12

Dennis zal wel minimaal 6 miljoen zijn

Laatst gewijzigd
sennevs

woods voor 2 miljoen, dat maakt hem met deze vuelta wel zeer intressant, niet?
en majka voor 2.5 dat is veel voor een aanvaller zeker omdat sagan geen zekerheidje is nu

1 2 ... 9 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.